Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Jeg tror dette er ondskapsfullt kalkulert fra NRK, og at det de ønsker er at folk skal fylles av morbid fascinasjon og følge henne akkurat som at blikket dras til en stygg ulykke. men det kan de selvsagt ikke si, det ville være slemt mot SE, derfor dikter de opp noe tull om forbilde og dra unge jenter. Men SE har nok mer samme apell som  "botched", eller at folk likte å se på henrettelseri gamle dager.

• Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

velociraptor skrev (2 minutter siden):

Jeg tror dette er ondskapsfullt kalkulert fra NRK, og at det de ønsker er at folk skal fylles av morbid fascinasjon og følge henne akkurat som at blikket dras til en stygg ulykke. men det kan de selvsagt ikke si, det ville være slemt mot SE, derfor dikter de opp noe tull om forbilde og dra unge jenter. Men SE har nok mer samme apell som  "botched", eller at folk likte å se på henrettelseri gamle dager.

Det hadde jo faktisk vært litt artig.

Men tviler dessverre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott det er viktig for Dagblad å fortelle at hun ALLTID har 3 mill på konto da.. 

Fint for den generelle nordmann som sliter med alle ekstra utgifter i disse tider(!)

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må et et utrolig forvrengt selvbilde når man tror at man kan kjøpe skjønnhet for penger. Jeg sier ikke at skjønnhet kommer innenfra, men et ansikt blir ikke penere om du opererer det for 1 million enn om du sminker det for 50 kroner.

• Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (19 minutter siden):

Noen som husker The Anna Nicole Show? Reality på sitt verste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ishwanvile skrev (28 minutter siden):

Flott det er viktig for Dagblad å fortelle at hun ALLTID har 3 mill på konto da.. 

Fint for den generelle nordmann som sliter med alle ekstra utgifter i disse tider(!)

De refererer alle til hva hun sa på podcasten på nrk i dag. Hun skal kjøpe bil til over to mill og bruker vilt mye penger som feks en mill på utseendet i året. Alt det er jo for så vidt greit for det er hennes egne penger. Men … måten hun har fått til dette med utnyttelse av følgerne sine (som alltid kjøper hva enn hun får betalt for å promotere) og at NRK legitimerer dette spetakkelet er det som er helt hinsides …

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (24 minutter siden):

De refererer alle til hva hun sa på podcasten på nrk i dag. Hun skal kjøpe bil til over to mill og bruker vilt mye penger som feks en mill på utseendet i året. Alt det er jo for så vidt greit for det er hennes egne penger. Men … måten hun har fått til dette med utnyttelse av følgerne sine (som alltid kjøper hva enn hun får betalt for å promotere) og at NRK legitimerer dette spetakkelet er det som er helt hinsides …

Var det ikke verdiene hennes veganisme, dyrebeskyttelse, miljøvern og feminisme NRK mente hun skulle snakke om da? 🙄🙃

Endret av BaHare
  • Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 time siden):

Må være noen som har begått en seriøs feilkobling i Nrk, å legitimere businessen til SE er omtrent som å sy uniformer til Putin. 

👍

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (3 timer siden):

Hun peker nese til standardsvaret NRK gir til de som skriver inn.

Her er et utdrag:
"Sophie Elise har andre verdier som er svært positive og bærekraftige. Hun er en miljøaktivist, er svært opptatt av dyrevelferd og er selv veganer. Dette er holdninger mange i målgruppa setter stor pris på og som speiler tiden vi lever i på en god måte."

Så det er derfor hun sender alle dyrene som hun skaffer seg nordover i stedet for å bruke litt energi og penger på å ta seg av dem selv... 🙄

• Liker 26
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

Så det er derfor hun sender alle dyrene som hun skaffer seg nordover i stedet for å bruke litt energi og penger på å ta seg av dem selv... 🙄

Hun klarer heller ikke å gi seg selv omsorg.  Hun har blitt en pengemaskin. Ingenting er ekte. Det må være ekstremt forvirrende. Og det skaper avhengighet. Det finnes vel noe nyere forskning som sier at et liv på sosiale medier skader nettopp empatisenteret i hjernen... Sofie Elise startet tidlig i tenårene.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle dere (oss) som synes rikskringkastingen har sunket alt for dypt ved å promotere SE, så er det veldig enkelt å klage. Det ligger linker tidligere i tråden eller så er det bare å google kringkastingsrådet …

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden man skal vite hva man snakker om har jeg hørt siste podcast nå. Jeg har litt erfaring med 16-åringer i heimen; disse to kunne vært på den alderen, selv om selvinnsikten faktisk er lavere. Kritikere blir avfeid som gamle skrukker, så det var den refleksjonen.  

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absurd er rette ordet. Og heia til unge kvinner som våger å ha en stemme i media, som står frem med ulike historier og budskap, det er jo ikke DET som er problemet her. Problemet er den skadelige påvirkningen, konsumet og at NRK mener det er innafor å støtte opp under en marginal gruppe i samfunnet som tjener rått på andres usikkerhet; influencere. 

• Liker 36
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (14 minutter siden):

Influencerbransjen er rar. 

Pia, Synnøve og Vanessa fikk tidenes helvetesuke etter å ha forsøkt å lansere en skjønnhetsbehandlings-klinikk med at der kan man gå for å slippe å "se ut som noe fra rent a wreck" (de fortjente kritikken btw) 

Men Sophie Elise kan denne uken fortelle oss at utseendet koster 1 mill i året (gudene vet hvor mange behandlinger den dama har tatt og tar)  Og i den nye NRK-podcasten sin kalte hun denne uken kritikerne for "gamle skrukker" ? 

Så rent a wreck var feil, da tok det helt fyr. Men når fredede Sophie Elise kaller andre gamle skrukker, da er det helt ok. 

Gud bedre så lei man blir av at hun kan si, lyve, fjolle og surre om hva som helst uten at media stiller henne til veggs! Nå har hun selveste NRK i ryggen. Det er helt absurd. Nå lønner vi henne faktisk. 

De er jo gamle skrukker, så det er lettere å angripe dem. SE spiller på "liten jente med store problemer", og det har gått rett hjem hos både redaksjonssjef Rune Lind og medlem av Kringkastingsrådet Vebjørn Selbekk dessverre. Hun er flink til å mingle med de rette. At en dame på snart 30 skal sitte å fjase om løsnegler, hairextensions og annet "vedlikehold" av plastkroppen sin på en podcast for å nå 15-20 åringer er bare trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kollontaj skrev (56 minutter siden):

Siden man skal vite hva man snakker om har jeg hørt siste podcast nå. Jeg har litt erfaring med 16-åringer i heimen; disse to kunne vært på den alderen, selv om selvinnsikten faktisk er lavere. Kritikere blir avfeid som gamle skrukker, så det var den refleksjonen.  

Helt enig, skulle akkurat skrive noe lignende.

Skal dette være NRKs nye podflaggskip?

-Sex, knis knis, gutter fniiis-

Helt utrolig at dette er to kvinner som straks runder 30!

Hørte episoden om pilleavhengigheten, og halve av den nyeste. Det holder for denne gamle skrukka:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra artikkel i Dagbladet:

"Jeg dro til en offentlig klinikk, men det var venteliste. Jeg følte problemet mitt var akutt, som det sikkert er for mange, men siden jeg hadde muligheten valgte jeg å betale for å legge meg inn på en offentlig klinikk.

Det vil si at jeg betalte 120 000 kroner for de fem ukene jeg var der. Det var raskere enn å måtte stå på offentlig venteliste."

"Jeg hadde sterke abstinenser. Jeg gikk på en mye kortere, fortere og hardere nedtrapping enn anbefalt. De ville helst ha meg der i tre måneder, det ønsket ikke jeg. Det er fullt mulig, men ikke anbefalt."

https://www.dagbladet.no/kjendis/svarer-pa-kritikken/77367311

Mistankene om at dette faktisk var et rent PR-stunt styrkes ytterligere  med disse uttalelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (3 minutter siden):

Fra artikkel i Dagbladet:

"Jeg dro til en offentlig klinikk, men det var venteliste. Jeg følte problemet mitt var akutt, som det sikkert er for mange, men siden jeg hadde muligheten valgte jeg å betale for å legge meg inn på en offentlig klinikk.

Det vil si at jeg betalte 120 000 kroner for de fem ukene jeg var der. Det var raskere enn å måtte stå på offentlig venteliste."

"Jeg hadde sterke abstinenser. Jeg gikk på en mye kortere, fortere og hardere nedtrapping enn anbefalt. De ville helst ha meg der i tre måneder, det ønsket ikke jeg. Det er fullt mulig, men ikke anbefalt."

https://www.dagbladet.no/kjendis/svarer-pa-kritikken/77367311

Mistankene om at dette faktisk var et rent PR-stunt styrkes ytterligere  med disse uttalelsene.

Så det hun sier er at man kan betale seg forbi ventelistene på offentlige klinikker.. 

Skjønner at man ikke kan det, men det er igrunn det hun sier. Hun har nok vært på en av de private - som ikke har ventelister - nettopp pga at de aller færreste har råd til det. 

Og SELVSAGT så har hun vært flinkest i klassen på den klinikken, og fått unna rehab`en som egentlig burde vart i 3 måneder på bare FEM uker! 

• Liker 40
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (9 minutter siden):

Så det hun sier er at man kan betale seg forbi ventelistene på offentlige klinikker.. 

Skjønner at man ikke kan det, men det er igrunn det hun sier. Hun har nok vært på en av de private - som ikke har ventelister - nettopp pga at de aller færreste har råd til det. 

Og SELVSAGT så har hun vært flinkest i klassen på den klinikken, og fått unna rehab`en som egentlig burde vart i 3 måneder på bare FEM uker! 

Det lukter ikke godt av dette. Men selvsagt umulig å bevise at det var del av et kynisk PR-stunt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...