Isild Skrevet 6. oktober 2022 #30061 Skrevet 6. oktober 2022 (endret) IreneV skrev (1 time siden): De skjønner ikke hva det betyr å være påvirker, at hun er en vandrende merkevare. Derfor tar de agnet SE AS gir dem, når hun hevder at hun kritiseres og "mobbes" som person. I tillegg spiller SE AS på "en liten jente som skal finne sin vei". Det appellerer og skaper sympati. Man ser det samme i Durek/Marha-saken. De skjønner ikke markedsverdien av å tagge osv. Veldig godt poeng! Jeg tror veldig mange "godt voksne" ikke nødvendigvis har blitt med over til IG (blandt annet) og fulgt med på hvordan influencerbransjen har utviklet seg fra "Voe" og til nå. Det som tidligere var koselig og relativt uskyldig rosablogging fra tenåringsjenter, er nå kynisk business, massiv reklame og cowboytilstander når det gjelder påvirkning. Tror ikke nødvendigvis den godt voksne supportergjengen til SE AS forstår at hun faktisk jobber som påvirker, og at svært lite av det hun gjør er uten en eller annen baktanke økonomisk eller for publisitet. Uten sammenligning forøvrig, så syns jeg filmen om Marilyn Monroe viser noe om hvordan man skaper en "avatar". Lager en persona som man selv spiller på en måte. Sofie Steen Isachsen har levd som "Sophie Elise" veldig lenge nå. Norma Jean omtalte Marilyn som "henne" og Norma Jean som "meg". Endret 6. oktober 2022 av Isild 21 1 6
Vitulina Skrevet 6. oktober 2022 #30062 Skrevet 6. oktober 2022 Jane Eyre skrev (2 timer siden): Husk at «rent a wreck» kommentaren ikke er fra Rudjord, men fra PR-rådgiver, som attpåtil fikk beskjed om å wreck/vrake kommentaren. Dette ble visstnok ikke tatt hensyn til og kommentaren fikk dermed stå, uten tillatelse Det er iallfall det Vanessa vil ha deg til å tro 26 5
<3 <3 Skrevet 6. oktober 2022 #30063 Skrevet 6. oktober 2022 Isild skrev (9 minutter siden): Veldig godt poeng! Jeg tror veldig mange "godt voksne" ikke nødvendigvis har blitt med over til IG (blandt annet) og fulgt med på hvordan influencerbransjen har utviklet seg fra "Voe" og til nå. Det som tidligere var koselig og relativt uskyldig rosablogging fra tenåringsjenter, er nå kynisk business, massiv reklame og cowboytilstander når det gjelder påvirkning. Tror ikke nødvendigvis den godt voksne supportergjengen til SE AS forstår at hun faktisk jobber som påvirker, og at svært lite av det hun gjør er uten en eller annen baktanke økonomisk eller for publisitet. Uten sammenligning forøvrig, så syns jeg filmen om Marilyn Monroe viser noe om hvordan man skaper en "avatar". Lager en persona som man selv spiller på en måte. Sofie Steen Isachsen har levd som "Sophie Elise" veldig lenge nå. Norma Jean kalte Marilyn for "henne" og Norma Jean som "meg". Dette sku du fått på trykk i en avis....du skriver så bra og saklig👌 9 1 3
Isild Skrevet 6. oktober 2022 #30064 Skrevet 6. oktober 2022 <3 <3 skrev (1 minutt siden): Dette sku du fått på trykk i en avis....du skriver så bra og saklig👌 Takk 2 3
Jane Eyre Skrevet 6. oktober 2022 #30065 Skrevet 6. oktober 2022 Vitulina skrev (35 minutter siden): Det er iallfall det Vanessa vil ha deg til å tro Jeg velger å tro på mennesker til de gir meg grunn til å være mistenksom på dem. Jeg mistenker ikke at Vanessa lyver 🤗 1
Gjest NordreSving Skrevet 6. oktober 2022 #30066 Skrevet 6. oktober 2022 NRK ønsker å nå unge kvinner. Det er vel og bra. La oss nå si at de lykkes med å nå unge kvinner. Mitt spørsmål blir da; hvorfor ønsker de å nå disse unge kvinnene? Hvorfor er det en viktig gruppe og hva vil de formidle til dem. Det er her det blir uforståelig. SE har allerede en plattform, der hun når dem, så det er jo ingen mening i at NRK skal gi henne, spesifikt, en plattform. Siden podcasten bare er enda mer SE og hennes venninne, har jeg virkelig vondt for å forstå argumentet til NRK. Hva er det de tenker at SE skal formidle som gjør det nødvendig at NRK tilrettelegger for? Det faller på sin egen urimelighet og går på tvers av NRK-plakaten. Jeg blir så sint!
totti_1 Skrevet 6. oktober 2022 #30067 Skrevet 6. oktober 2022 Vitulina skrev (2 timer siden): Det er iallfall det Vanessa vil ha deg til å tro Oh yes.... sleip som fy den trioen der 8
Populært innlegg totti_1 Skrevet 6. oktober 2022 Populært innlegg #30068 Skrevet 6. oktober 2022 NordreSving skrev (4 minutter siden): NRK ønsker å nå unge kvinner. Det er vel og bra. La oss nå si at de lykkes med å nå unge kvinner. Mitt spørsmål blir da; hvorfor ønsker de å nå disse unge kvinnene? Hvorfor er det en viktig gruppe og hva vil de formidle til dem. Det er her det blir uforståelig. SE har allerede en plattform, der hun når dem, så det er jo ingen mening i at NRK skal gi henne, spesifikt, en plattform. Siden podcasten bare er enda mer SE og hennes venninne, har jeg virkelig vondt for å forstå argumentet til NRK. Hva er det de tenker at SE skal formidle som gjør det nødvendig at NRK tilrettelegger for? Det faller på sin egen urimelighet og går på tvers av NRK-plakaten. Jeg blir så sint! Strålende logikk av NRK 🙃 "Nå henter vi inn Andrew Tate for å treffe målgruppen unge menn" - sier NRKs programsjef i en uttalelse til Kvinneguiden.no 44 6
Klink Skrevet 6. oktober 2022 #30069 Skrevet 6. oktober 2022 Hun fortsetter jo bare å gjøre det som funker. Sine problemer og usikkerhet for alt det er verdt, skaper overskrifter hun der. Penger i kassa 5
velociraptor Skrevet 6. oktober 2022 #30070 Skrevet 6. oktober 2022 Jane Eyre skrev (7 timer siden): Jeg velger å tro på mennesker til de gir meg grunn til å være mistenksom på dem. Jeg mistenker ikke at Vanessa lyver 🤗 Så hvilken grunn er det pr-rådgiveren til Vanessa har gitt deg til å være mistenksom og strengt tatt beskylde henne for å lyve…? 3
Smurfii Skrevet 6. oktober 2022 #30071 Skrevet 6. oktober 2022 Hun viser jo bare frem rumpa..🍑 Har hun fortsatt brystimplantat i rumpa? Den ser så kantete ut.🫢 6
Vipser Skrevet 6. oktober 2022 #30072 Skrevet 6. oktober 2022 Umerket reklame for ny samarbeidspartner på både snap og instagram. Jammen dyktig og profesjonell influenser. 13 3
Vipser Skrevet 6. oktober 2022 #30073 Skrevet 6. oktober 2022 Vipser skrev (Akkurat nå): Umerket reklame for ny samarbeidspartner på både snap og instagram. Jammen dyktig og profesjonell influenser. Feilmerket på insta, reklame skal stå først i teksten. Her ser man ikke at det er reklame før man utvider teksten. 13
Justlooking Skrevet 6. oktober 2022 #30074 Skrevet 6. oktober 2022 Hun får spesialbehandling av nrk når det gjelder reklame etc. https://www.dagbladet.no/kjendis/far-spesialbehandling/77370962 19 5
Helene1982 Skrevet 7. oktober 2022 #30075 Skrevet 7. oktober 2022 (endret) NordreSving skrev (På 6.10.2022 den 18.57): NRK ønsker å nå unge kvinner. Det er vel og bra. La oss nå si at de lykkes med å nå unge kvinner. Mitt spørsmål blir da; hvorfor ønsker de å nå disse unge kvinnene? Hvorfor er det en viktig gruppe og hva vil de formidle til dem. Det er her det blir uforståelig. SE har allerede en plattform, der hun når dem, så det er jo ingen mening i at NRK skal gi henne, spesifikt, en plattform. Siden podcasten bare er enda mer SE og hennes venninne, har jeg virkelig vondt for å forstå argumentet til NRK. Hva er det de tenker at SE skal formidle som gjør det nødvendig at NRK tilrettelegger for? Det faller på sin egen urimelighet og går på tvers av NRK-plakaten. Jeg blir så sint! Det finnes flere/mange influensere som har som jobb å påvirke unge mennesker som sier: "Jeg gjør bare min greie" om de får kritikk sier de at dette er mobbing, hets eller hat, i stedet for å svare. Dette er mennesker som mener at de blir utsatt for hets/mobbing og hat, ved at folk stadig kritiserer dem for utseende i stedet for å holde dem ansvarlig for budskaoet de formidler. Og dette er problemet. Jeg kan ikke si noe om avtalen mellom NRK og Sophie Elise, men jeg tror ikke på at en kvalifisert lege fra hennes rehabiliteringsprogram støttet at hun burde snakke på TV umiddelbart etter utskriving. Det tror jeg bare ikke på. Endret 7. oktober 2022 av Helene1982 14 1
Entern Skrevet 7. oktober 2022 #30076 Skrevet 7. oktober 2022 Justlooking skrev (4 timer siden): Hun får spesialbehandling av nrk når det gjelder reklame etc. https://www.dagbladet.no/kjendis/far-spesialbehandling/77370962 Veldig spesielt. 9
Gjest NordreSving Skrevet 7. oktober 2022 #30077 Skrevet 7. oktober 2022 velociraptor skrev (6 timer siden): Så hvilken grunn er det pr-rådgiveren til Vanessa har gitt deg til å være mistenksom og strengt tatt beskylde henne for å lyve…? I en slik situasjon spør jeg meg alltid; hvem er det som har mest å vinne på løgnen. Denne saken fulgte det samme mønsteret som en god del andre saker. De gikk ikke ut umiddelbart og beklaget, eller omformulerte seg. De forsvarte opplegget og insisterte på at klinikken handlet om kvinnehelse. Det var først når de så hvor vinden blåste og når kritikken bare økte, at de skjønte at det brant under beina på dem. Da var det behov for brannslokking. Da er en vanlig strategi å finne en syndebukk, for å renvaske eget image og unndra seg kritikk. For meg fremstår det åpenbart at det er løgn.
Gjest Hoppetau Skrevet 7. oktober 2022 #30078 Skrevet 7. oktober 2022 Entern skrev (1 time siden): Veldig spesielt. Jupp og hun har hatt påfallende mye reklame den siste uken også. Når andre NRK profiler ikke får delta i andre sammarbeid eller i det minste må ha to ukers karantene visse jo dette hvor kyniske de begge to har vært o dette samarbeidet. De gjensidig utnytter hverandre på vår regning
Djungelvrål Skrevet 7. oktober 2022 #30079 Skrevet 7. oktober 2022 Smurfii skrev (8 timer siden): Hun viser jo bare frem rumpa..🍑 Har hun fortsatt brystimplantat i rumpa? Den ser så kantete ut.🫢 Har vel rumpeimplantat og hofteimplantater. 7 2
Entern Skrevet 7. oktober 2022 #30080 Skrevet 7. oktober 2022 Hoppetau skrev (49 minutter siden): Jupp og hun har hatt påfallende mye reklame den siste uken også. Når andre NRK profiler ikke får delta i andre sammarbeid eller i det minste må ha to ukers karantene visse jo dette hvor kyniske de begge to har vært o dette samarbeidet. De gjensidig utnytter hverandre på vår regning Nettopp! Det er skikkelig ekkelt. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå