Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest Justsaying
Skrevet
2 minutter siden, loveli skrev:

https://www.vgtv.no/video/191765/her-langer-gjelsvik-ut-mot-sophie-elise

Fra 00:08 til 00:18 sier Kristin både person og foretak. Hadde hun bare sagt foretak, så greit nok, men hun gikk på person. Altså henger hun ut personen Sofie.

Jeg skjønner at dette kan oppleves som flisespikkeri fra meg for dere som liker Kristin.

Og jeg mener at når man skal kritisere andre så åpenbart så burde man tenke igjennom hvordan man gjør det for å ikke falle i samme fella som den man kritiserer. Jeg mener Kristin har gjort feil her. Hun synes ikke det er greit at SE tjener penger på å fronte plastisk kirurgi, men jeg synes ikke det er bedre at hun tjener penger på å oppføre seg slik hun gjør mot Sofie.

Men jeg skjønner at jeg er i mindretall.

Hun sier Bloggeren og foretaket, hvilket øre hører du på?

Videoannonse
Annonse
Gjest førstedamen
Skrevet
6 minutter siden, loveli skrev:

Fra 00:08 til 00:18 sier Kristin både person og foretak. Hadde hun bare sagt foretak, så greit nok, men hun gikk på person. Altså henger hun ut personen Sofie.

Jeg skjønner at dette kan oppleves som flisespikkeri fra meg for dere som liker Kristin.

Men jeg mener at når man skal kritisere andre så åpenbart så burde man tenke igjennom hvordan man gjør det for å ikke falle i samme fella som den man kritiserer. Jeg mener Kristin har gjort feil her. Hun synes ikke det er greit at SE tjener penger på å fronte plastisk kirurgi, men jeg synes ikke det er bedre at hun tjener penger på å oppføre seg slik hun gjør mot Sofie.

Enig 👍

Skrevet
3 minutter siden, loveli skrev:

Men jeg mener at når man skal kritisere andre så åpenbart så burde man tenke igjennom hvordan man gjør det for å ikke falle i samme fella som den man kritiserer. Jeg mener Kristin har gjort feil her. Hun synes ikke det er greit at SE tjener penger på å fronte plastisk kirurgi, men jeg synes ikke det er bedre at hun tjener penger på å oppføre seg slik hun gjør mot Sofie.

Levebrødet til Kristin går ikke ut på å henge ut S.E, hun tjener ikke penger på det. Som jeg skrev tidligere oppstår det krøll når bloggere knytter opp eget navn til egen bedrift. Da kan de nemlig velge om de skal ha en offentlig eller privat rolle som passer utmerket når kritikken hagler over dem.

• Liker 26
Gjest Justsaying
Skrevet
1 minutt siden, krokko skrev:

Levebrødet til Kristin går ikke ut på å henge ut S.E, hun tjener ikke penger på det. Som jeg skrev tidligere oppstår det krøll når bloggere knytter opp eget navn til egen bedrift. Da kan de nemlig velge om de skal ha en offentlig eller privat rolle som passer utmerket når kritikken hagler over dem.

Sophie Elise er jo foretaket ;) Hun heter jo ikke Sophie Elise eller Bloggeren for den saks skyld. 

Skrevet
Akkurat nå, Justsaying skrev:

Sophie Elise er jo foretaket ;) Hun heter jo ikke Sophie Elise eller Bloggeren for den saks skyld. 

Eh, ja. Det er jo det jeg sier. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, krokko skrev:

Kristin tjener fett på dette jo. Få navnet sitt i avisa. Være førstesidestoff. Hennes måte å tjene penger på er å være kritisk. Klart hun bruker det til sin fordel.

Igjen, jeg stoler ikke på dama etter å ha sett hvordan hun oppførte seg mot Isabel Raad på Paradise Hotel. Sorry, men den dama der er så falsk at jeg spyr. Hun var så hjerterå, lo Isabel rett opp i trynet, bak ryggen hennes, overså henne, blikket henne... Jeg tror derfor at hun spekulerer i slike uttalelser. Fordi hun tjener penger på det, ikke fordi hun er så opptatt av dette. Hun var jo veldig mot mobbing også, men mobbet Isabel.

Budskapet hennes er jeg enig i, men ikke hvordan hun fremlegger det. Det tror jeg det ligger onde hensikter bak. $$$

Jeg vet jo ikke, men sier hva jeg tror på bakgrunn av hvordan hun har oppført seg tidligere.

Endret av loveli
Gjest Justsaying
Skrevet
1 minutt siden, krokko skrev:

Eh, ja. Det er jo det jeg sier. 

5 minutter siden, krokko skrev:

Tolket som du mener at Sophie kan velge om kritikken er personlig eller ikke fordi hun har navnet sitt som bloggnavn. Men det har hun jo ikke. Men misforsto vel det du skrev.

Skrevet

Bloggeren og foretaket er SE, og det er forretningsmodellen til disse Kristin går ut mot, og at det er Sofie som er ansiktet utad er det ingen tvil om, men å si at det er mobbing blir helt feil......hadde vært noe helt annet om Kristin hadde rakket ned på Sofie som person, men så lenge folk ikke klarer å skille mellom person og en bedrifts forretningsmodell så er det selvfølgelig veldig enkelt å dra mobbe-kortet 🤔

• Liker 24
Skrevet (endret)

Husk at det ikke kun handler om at SE kan påvirke unge jenter til å operere seg. Det handler om at unge jenter føler seg dårlige med seg selv, for plutselig er det en pen influenser som klager over hip dips og manglende hår bak øra. Ting de ikke var klar over var «feil». Og så ser de at SE syns det er SÅ krise at hun legger seg under kniven for å fikse det. Plastiske operasjoner har heldigvis en aldersgrense. Dårlig selvtillitt, spiseforstyrrelser og depresjon har ikke det.

Edit: Heia Kristin.  

Endret av fotballjenta
  • Liker 25
Skrevet

Vil det si at Sophie Elise mobbet Freia da hun "raste" mot dem angående deres bruk av palmeolje i påskeeggene sine? 🤔

• Liker 39
Skrevet
58 minutter siden, Justsaying skrev:

Tolket som du mener at Sophie kan velge om kritikken er personlig eller ikke fordi hun har navnet sitt som bloggnavn. Men det har hun jo ikke. Men misforsto vel det du skrev.

S.E har sitt eget navn knyttet opp mot egen bedrift på lik linje som alle andre i samme bransje. Jeg har registret at dette blir brukt som et forsvar når de blir kritisert. Det blir da hevdet at de som person blir kritisert når det i utgangspunktet er bedriftens virke som er under angrep. 

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, loveli skrev:

Kristin tjener fett på dette jo. Få navnet sitt i avisa. Være førstesidestoff. Hennes måte å tjene penger på er å være kritisk. Klart hun bruker det til sin fordel.

Igjen, jeg stoler ikke på dama etter å ha sett hvordan hun oppførte seg mot Isabel Raad på Paradise Hotel. Sorry, men den dama der er så falsk at jeg spyr. Hun var så hjerterå, lo Isabel rett opp i trynet, bak ryggen hennes, overså henne, blikket henne... Jeg tror derfor at hun spekulerer i slike uttalelser. Fordi hun tjener penger på det, ikke fordi hun er så opptatt av dette. Hun var jo veldig mot mobbing også, men mobbet Isabel.

Budskapet hennes er jeg enig i, men ikke hvordan hun fremlegger det. Der tror jeg det ligger mye spekulative hensikter. $$$

Jeg vet jo ikke, men sier hva jeg tror på bakgrunn av hvordan hun har oppført seg tidligere.

Det er ikke kritikken mot S.E som er hennes inntektskilde. Når det gjelder Paradise Hotel, så har jeg ikke noe å komme med der da jeg ikke har sett på programmet. 

• Liker 1
Gjest Jegserdeg
Skrevet

Ikke mye angst ikveld ihvertfall, på fest og sikkert mye press men hun dro ut. 

Skrevet
11 minutter siden, stolsokk skrev:

Vil det si at Sophie Elise mobbet Freia da hun "raste" mot dem angående deres bruk av palmeolje i påskeeggene sine? 🤔

Ja, det kan vi si da. 

• Liker 7
Skrevet
15 minutter siden, stolsokk skrev:

Nei, for Freia har ikke en frontperson eller ansikt. Freia er et produkt. SE er et menneske.

Jeg synes talen var pinlig. Å bruke en takketale til å ydmyke en kollega, som i tillegg har innrømt at hun sliter mentalt og er selv et offer for kroppspress - rett og slett slemt, spør du meg. Det handler ikke om hvem som har "rett" her. Det går an å ha en mening uten å gå til personangrep. 

Sett dere i SE sine sko. Du drar på en fest med kollegaene dine, du gleder deg, du har pyntet deg - og midt i en tale fra en eldre kollega blir du regelrett hengt ut. Og de andre kollegaene dine jubler og klapper. Hadde du ikke følt deg liten? Tråkket på?

Er det greit å trykke ned andre mennesker og henge de ut foran masse folk, på TV, bare fordi de er en kjendis?

• Liker 8
Skrevet

Etter Ari Behns selvmord skulle man tro at folk tenkte seg om. Ikke at de var så like - men han har også fått gjennomgått i media. Om det ble en nyhet at SE tok livet sitt etter denne vixen-utdelingen, hadde nok alle som klappet jublet følt seg svært skyldig, tror dere ikke det? 

Det går an å være snillere, aksepterende og fortsatt få frem budskapet sitt. Denne takketalen var ikke rett sted eller tidspunkt for dette.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Etter Ari Behns selvmord skulle man tro at folk tenkte seg om. Ikke at de var så like - men han har også fått gjennomgått i media. Om det ble en nyhet at SE tok livet sitt etter denne vixen-utdelingen, hadde nok alle som klappet jublet følt seg svært skyldig, tror dere ikke det? 

Det går an å være snillere, aksepterende og fortsatt få frem budskapet sitt. Denne takketalen var ikke rett sted eller tidspunkt for dette.

Virkelig?🤦🏻‍♀️

Hva med alle unge jenter som sitter å ser på SE snakke om alle feil hun har med kroppen sin, og ser henne operere disse "feilene"? Som har disse "feilene" selv, men ikke har penger til å fikse de? Og som ser "alle" fortelle hvor fantastisk hun ser ut etter operasjonene? 

• Liker 43
Gjest Justsaying
Skrevet
26 minutter siden, krokko skrev:

S.E har sitt eget navn knyttet opp mot egen bedrift på lik linje som alle andre i samme bransje. Jeg har registret at dette blir brukt som et forsvar når de blir kritisert. Det blir da hevdet at de som person blir kritisert når det i utgangspunktet er bedriftens virke som er under angrep. 

Vi er sikkert enig, mitt poeng er bare at når noen da hevder det er et personangrep mot Sophie, så et det muligens fordi de tror hun heter Sophie Elise. De skjønner ikke at Sophie Elise kun er bloggens/foretakets navn. Hun heter Sofie Steen Isaksen. 

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
16 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Hva med alle de jentene som får psykiske problemer i  livet fordi de ikke har lik kropp som SE? Som faktisk trodde at de kunne trene seg opp til den opererte ræva fordi det var det SE faktisk fortalte at hun hadde gjort? Nei, SE er en kalkulert og kynisk forretningskvinne og derav denne prisen på «Vixen»! Det er ofrene for denne Kynismen og utspekulerte forretningsmodellen som er de det er synd på.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
4 minutter siden, Justsaying skrev:

Vi er sikkert enig, mitt poeng er bare at når noen da hevder det er et personangrep mot Sophie, så et det muligens fordi de tror hun heter Sophie Elise. De skjønner ikke at Sophie Elise kun er bloggens/foretakets navn. Hun heter Sofie Steen Isaksen. 

Ja, vi er enige. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...