Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, J.. skrev:

Hun har jo tross alt vært innlagt på psyk,FOR HVA HAR HUN IKKE GJORT/SETT/OPPLEVD/KJENT PÅ/TENKT PÅ.

.......Sånn bortsett fra det virkelige liv da.

Tror nok ikke hun vært "skikkelig" innlagt. Det har jeg vært, og det er ikke noe man tar lett på. Hvis det hadde skjedd henne så hadde det vært forsidestoff I VG før hun slapp ut... 

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, DianaV skrev:

Tror nok ikke hun vært "skikkelig" innlagt. Det har jeg vært, og det er ikke noe man tar lett på. Hvis det hadde skjedd henne så hadde det vært forsidestoff I VG før hun slapp ut... 

Jeg tror ikke på den historen heller,derfor det er så smakløst å gaule om at man har gjort det.

• Liker 17
Skrevet
45 minutter siden, Missy1 skrev:

Jeg har en stygg følelse av at SE ikke hadde klart å forstå uansett. Tror hun bare ville brukt hele opplegget til å promotere sine egne «psykdommer» mer enn hun gjør fra før av. Jeg kan si meg enig i at SE sliter med noe, men det er oppmerksomhetssyke. 

I tillegg tror jeg hun hadde sugd til seg det hun kunne i forhold til andres psykdommer og gjort dem til sine egne. 

• Liker 9
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Jeg synes også det er provoserende at diagnoser blir nevnt så ofte. Jeg lurer oppriktig på hva hun har. Hun er nok ikke frisk (ingen opererer hele kroppen hvis man er frisk), og hun sliter nok mye dessverre. Jeg lurer dog på om og evt hvilke diagnoser hun har fått av psykologer. 

Skrevet
8 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg synes også det er provoserende at diagnoser blir nevnt så ofte. Jeg lurer oppriktig på hva hun har. Hun er nok ikke frisk (ingen opererer hele kroppen hvis man er frisk), og hun sliter nok mye dessverre. Jeg lurer dog på om og evt hvilke diagnoser hun har fått av psykologer. 

Tror ikke hun har gått lenge nok til å faktisk få en diagnose.

• Liker 5
Skrevet
28 minutter siden, J.. skrev:

Nei hun har jo skrevet på bloggen at hun følte seg smartere enn psykologen. Hvis man har den innstillingen er det jo ikke rart man ikke får det bedre. Man må først innse at man har begrenset selvinnsikt. Så bør man jobbe med det. 

• Liker 25
Skrevet
9 minutter siden, DianaV skrev:

Nei hun har jo skrevet på bloggen at hun følte seg smartere enn psykologen. Hvis man har den innstillingen er det jo ikke rart man ikke får det bedre. Man må først innse at man har begrenset selvinnsikt. Så bør man jobbe med det. 

Selvinnsikt er ett fremmeord for SE.

• Liker 16
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet (endret)
3 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Et tips til NRK, i siden Helene Sjekker inn har snart gått igjennom alle institusjoner, så burde hun kanskje ta med seg influencere og spesielt SE til diverse institusjoner slik at de får sett hvordan det virkelige livet fungerer. SE trenger virkelig en reality-sjekk når det kommer til psykiske lidelser. Hun burde virkelig ta seg en tur innom psykiatrisk og møte folk som virkelig sliter med disse diagnosene hun påstår hun liksom har. 
Blir så provosert av den dama når det kommer til psykiske lidelser. Vi som sliter har det vanskelig nok fra før, hun hjelper for pokker meg ikke på stigmatiseringen ovenfor psykisk syke i samfunnet!! Jeg er alt for ytringsfriheten, men hun burde virkelig ikke få lov til å bruke slike diagnoser på bloggen og i serien sin. 

Ja, i den serien er det voldsomt mange sterke historier. Jeg har selv vært innlagt på traume på Modum Bad. Ble utsatt for grov omsorgssvikt. Bodde i beredskapshjem og fosterhjem. Jeg var grovt understimulert: Jeg kunne ikke løpe, jeg slet med å tygge mat, var kraftig undervektig, klarte ikke å leke med de andre barna, var forferdelig urolig, slet med søvn og mareritt. Hadde ofte og langvarig feber frem til 7 års alder mest sannsynlig grunnet stress, var innlagt med dehydrering. Jeg har båret traumer hele livet mitt. 

Likevel tror jeg det var verre historier blant en del av de andre pasientene. Var ei som hadde hatt spiseforstyrrelser i 45 år bl.a., noen som hadde vært lamme av stress eller plutselig bare besvimte. Jeg vet ikke hva som har skjedd med de (da det ikke var lov til å snakke om konkrete traumer), men noen av pasientene på Modum har nok levd hele barndommen med misbruk (uten at noen har fortalt det da) Fryktelig trist. 😢

Endret av Kjærlighetsbarn98
Skrevet
2 timer siden, J.. skrev:

Dere gir denne fyren for mye cred..

SE har skrevet at han ikke spiser gluten,fordi det er usunt (det er jo en klein kjendisgreie å ikke spise gluten,ikke mtp de som har cøliaki,såklart..)

Så jeg tenker de utfyller hverandre helt perfekt jeg.

Gluten er et protein og er på ingen måte usunt.  

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja, i den serien er det voldsomt mange sterke historier. Jeg har selv vært innlagt på traume på Modum Bad. Ble utsatt for grov omsorgssvikt. Bodde i beredskapshjem og fosterhjem. Jeg var grovt understimulert: Jeg kunne ikke løpe, jeg slet med å tygge mat, var kraftig undervektig, klarte ikke å leke med de andre barna, var forferdelig urolig, slet med søvn og mareritt. Hadde ofte og langvarig feber frem til 7 års alder mest sannsynlig grunnet stress, var innlagt med dehydrering. Jeg har båret traumer hele livet mitt. 

Likevel tror jeg det var verre historier blant en del av de andre pasientene. Var ei som hadde hatt spiseforstyrrelser i 45 år bl.a., noen som hadde vært lamme av stress eller plutselig bare besvimte. Jeg vet ikke hva som har skjedd med de (da det ikke var lov til å snakke om konkrete traumer), men noen av pasientene på Modum har nok levd hele barndommen med misbruk (uten at noen har fortalt det da) Fryktelig trist. 😢

❤️

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Gluten er et protein og er på ingen måte usunt.  

Jeg vet det,å de fleste andre oppegående mennesker vet det.

Fortell det gjerne til alle kjendiser (..å kjæresten til SE) det samme.

Alle disse kjendisdiettene er helt på tryne.

Men,nettopp derfor syns jeg de er på samme nivå også.

• Liker 13
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Det hadde vært veldig interessant å lese journalen til SE fra psykiatrien. Jeg lurer på hva som står der. Jeg håper hun får hjelp med det hun måtte trenge da hun også, som alle andre, fortjener å ha det godt med seg selv ❤️

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Hun har fått mange kommentarer på blogginnlegget knyttet til det med angst. Det er mange som reagerer.

Skrevet

Det som også er ille er at ved å skrive om denne «angsten sin» og alle de andre diagnosene sine, så gjør hun at unge sårbare jenter føler de kan relatere til henne. De blir da faste følgere som sluker alt for god fisk.

Bare operer deg, så føler du deg bedre. Se på meg, det har fungert. Glitter og glam. Eget TV-program får du tilogmed. 

Jeg er selv sårbar. Har blitt utsatt for omsorgssvikt og vold hele oppveksten uten at noen har grepet inn. Som tenåring hadde jeg nok bitt rett på. Det som ville stoppet meg hadde vært økonomi. Jeg ville igjen følt meg ennå verre fordi jeg ikke hadde mulighet til å fikse meg selv, som er den enkle løsningen på alle psykiske problemer (som SE fremstiller det som). Hvorfor hylles denne atferden? Hvor langt skal det gå før noen får stoppet dette?? 

Det var vanskelig nok å være tenåring på min tid (født i 87)... det må være sinnsykt tøft å være tenåring i disse tider :( 

• Liker 25
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
4 timer siden, J.. skrev:

Trodde hun gikk fast til psykolog nå, men jeg vet ikke. 

Gjest Plannergirl
Skrevet

Jeg er så lei. Ikke nok med at hun skal ha alle de «populære» psykiske diagnosene, hun skal jammen få fysiske og nevrologiske sykdommer av småting også. Kan noen fortelle henne at sykdommer ikke kommer og går på noen få dager. Spesielt irriterende når hun tar opp kroniske diagnoser (feks bipolar) som om de plutselig er der og så plutselig borte, eller at en fest kan gi henne sykdommer. Blir så oppgitt at jeg bare roter til innlegget. Ikke gøy å sitte hjemme å være syk (sove 70% av døgnet og såvidt ha penger til å overleve) når influensere kan ha alt mulig og fortsatt være «glam», dra på fest og ta fancy photoshoots mens de har 10-15 diagnoser. Beklager langt innlegg, men mai har vært en tung måned 😔

Skrevet
6 timer siden, BethD skrev:

Skjønner ikke helt hva som er galt med brynene hennes på det nederste (eller bilde 2 for den del) bildet? Syns brynene hennes er perfekte her!

Er vel en preferansesak.

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, BethD skrev:

Skjønner ikke helt hva som er galt med brynene hennes på det nederste (eller bilde 2 for den del) bildet? Syns brynene hennes er perfekte her!

Det er vel heller huden rundt/under øyenbrynene + at de er så langt oppe at hun ser konstant overrasket ut som det reageres på, ikke selve utseendet av øyenbrynene. Det er uten tvil gjort noe behandling her, jeg er så lite bevandret i den verdenen at jeg vet ikke om det er kirurgisk eller feks botox. 

• Liker 14
Skrevet

Jeg må si at det er betryggende at flesteparten av kommentarene på innlegget hennes "en reise på yttersiden og innsiden" er kritiske til det hun velger å dele! Det virker som flere har fått øynene opp etter debatten, og når de nå ser at det er lite evne til forandring i positiv retning

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...