Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ryddet for innhold med opphavsrett, hetsende innlegg og svar til dette.

Edie, adm.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
9 timer siden, Justlooking skrev:

Det er jo sånn hun skriver, hun er den flinkeste til å pakke inn reklamene sine av alle bloggerne. Skrev hun at hun elsker seg selv samtidig som hun er deprimert? Det er en spesiell kombo synes jeg.

Ja, pleier ikke selvfølelsen være lav samt at personen føler skyld og verdiløshet? det kan være sånn hvertfall 

Skrevet
På 16.7.2018 den 18.19, Jegskulleønskeat skrev:

Ja. Jeg lurer på om hun sier det eller om hun faktisk har blitt utredet 

Hun sa på Sophie Elises verden at hun «trodde hun hadde det» fordi «alle andre sa det», eller noe slik. Hun snakket i retrospektiv, så dvs at hun mente selv hun ikke hadde det. 

• Liker 5
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Igjen skriver hun sosial "angst" på bloggen. 🙄

Nå får jeg håpe hun får evt riktige diagnoser på papiret etter samtalene med psykiater. Håper for all del hun rydder opp i lista. Dette begynner å gå meg på nervene!

Skrevet (endret)

Hun som er så opptatt av miljøet.... Bor innenfor ring 3, men har begynt å kjøre bil til frisøren - som ironisk nok "har en naturlig filosofi med fokus på økologiske produkter" 😬 innlegget var forsåvidt ikke merket som reklame heller, og sånn går no dagan 🤑

Endret av skyflakes
skrrriveleif
  • Liker 28
Skrevet
14 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Forstår meg ikke helt på disse insta videoene... hun virker jo stolt over å gå til psykiater. Som om at hun endelig har fått det som hun ønsket... så forstår ikke helt hvorfor hun leker flau. Det virker som at hun bare trengte en grunn til å nevne psykiater, så hun bruker den "ikke vær flau og oppsøke hjelp, du er sterk som søker hjelp". 🤔

Enig. Hvorfor tror hun egentlig at "alle andre" takler alt så bra og har det så fint hele tiden? Hvis man tror dette om andre er man for eksempel 1)litt dum, 2)tror at alle kun lever via SoMe (hvis man tenker på det positive som blir delt), 3)sykelig opphengt i seg selv og greier ikke å se andre. Tror kanskje det dreier seg om en blanding. 

Synes forresten det er så morsomt at den "knirkingen" hennes er borte, haha, hun som fokuserte så veldig på den. Den kommer sikkert tilbake etter at jeg har skrevet dette da🙊

• Liker 14
Skrevet
13 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Igjen skriver hun sosial "angst" på bloggen. 🙄

Nå får jeg håpe hun får evt riktige diagnoser på papiret etter samtalene med psykiater. Håper for all del hun rydder opp i lista. Dette begynner å gå meg på nervene!

Jeg tror hun vil være yderste selektiv med hva hun deler fra psykiateren. Tror ikke hun ville dele en diagnose som f.eks emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Selv om det ville vært supert om hun frontet en diagnose med stigma. Hun ønsker å være spesiell og diagnosene hun ev. får må nok være blant de kreative og unike for at hun skal dele. 

• Liker 6
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 time siden, Khloe P.T skrev:

Jeg tror hun vil være yderste selektiv med hva hun deler fra psykiateren. Tror ikke hun ville dele en diagnose som f.eks emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Selv om det ville vært supert om hun frontet en diagnose med stigma. Hun ønsker å være spesiell og diagnosene hun ev. får må nok være blant de kreative og unike for at hun skal dele. 

Hvilke diagnoser er spesielle og kreative? Depresjon har hun snakket om mange ganger. Det er ikke så kreativt.

Skrevet
21 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Hvilke diagnoser er spesielle og kreative? Depresjon har hun snakket om mange ganger. Det er ikke så kreativt.

Depresjon høster sympati. (Ikke noe jeg tenker folk som faktisk har depresjon tenker på, men det kan forklare hvorfor noen ville "skrytt" på seg en slik diagnose)

• Liker 6
Skrevet

Jeg forstår ikke higet etter å sette navn på en diagnose. Det er hverken spesielt eller kult. Jeg har vært syk i mange år og har en diagnose på papiret men snakker aldri om diagnosen spesifikt. 

• Liker 3
Gjest Berga
Skrevet
2 timer siden, Khloe P.T skrev:

Jeg tror også hun kommer til å si lite om hva som skjer hos terapeuten. For det første vil hun sannsynligvis få beskjed om å ikke dele, og for det andre vil det vel være flaut å ikke få en «kul» diagnose ... men en beskjed om å rette fokuset bort fra eget speilbilde.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
27 minutter siden, Berga skrev:

Jeg tror også hun kommer til å si lite om hva som skjer hos terapeuten. For det første vil hun sannsynligvis få beskjed om å ikke dele, og for det andre vil det vel være flaut å ikke få en «kul» diagnose ... men en beskjed om å rette fokuset bort fra eget speilbilde.

Hvorfor vil hun få beskjed om å ikke dele?

Skrevet
1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

Bipolare f.eks. Er mange kjente suksessfulle mennesker som har den diagnosen.

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 timer siden, Nettejea skrev:

Jeg forstår ikke higet etter å sette navn på en diagnose. Det er hverken spesielt eller kult. Jeg har vært syk i mange år og har en diagnose på papiret men snakker aldri om diagnosen spesifikt. 

Jeg tror noe av forklaringen er at hun fullstendig mangler kunnskap og utdannelse og har komplekser for det. Hun fullførte vel ikke en gang videregående. Jeg tror hun kompenserer ved å google seg til "akademiske" og "interessante" diagnoser på problemene sine. Tror hun bruker google mye som kompensasjon for reell kompetanse i noe. Hun er også veldig opptatt av å få frem at hun leser faktabøker (når ikke papirfobien blir for sterk) og ser faktafilmer.

Den jenta har veldig store problemer med mange forskjellige ting, tror jeg. Mindreverdighetskompleksene er enorme - og selvinnsikten minimal. Det er helt horribelt å høre henne si at hun ikke gidder å gå til psykolog fordi hun er mye smartere enn alle psykologer. Selvbildet er på samme tid grandiost og skremmende dårlig.

Hun burde nok vendt nesen vekk fra det offentlige livet en god stund og fokusert på hva hun kan gjøre for å gi seg selv større selvtillit basert på et realistisk selvbilde og reelle kvalifikasjoner. (...)

Ryddet for persondebatt. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 30
Gjest Berga
Skrevet
35 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Hvorfor vil hun få beskjed om å ikke dele?

Å dele med venner og familie er bare fint, men å dele offentlig, mens man er i en terapeutisk prosess, er noe helt annet. 

Skrevet

SE er på masterchef akkurat nå😁hjelpes😂😂

• Liker 2
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
korallrev skrev (På 19.7.2018 den 9.16):

Enig. Hvorfor tror hun egentlig at "alle andre" takler alt så bra og har det så fint hele tiden? Hvis man tror dette om andre er man for eksempel 1)litt dum, 2)tror at alle kun lever via SoMe (hvis man tenker på det positive som blir delt), 3)sykelig opphengt i seg selv og greier ikke å se andre. Tror kanskje det dreier seg om en blanding. 

Synes forresten det er så morsomt at den "knirkingen" hennes er borte, haha, hun som fokuserte så veldig på den. Den kommer sikkert tilbake etter at jeg har skrevet dette da🙊

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
3 timer siden, Khloe P.T skrev:

Bipolare f.eks. Er mange kjente suksessfulle mennesker som har den diagnosen.

Tror hun har sagt tidligere at hun har bipolar lidelse, men at den forsvant. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...