Gå til innhold

Hvorfor er Stranda-skinke så dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker Stranda-skinke!  Spiser den til frokost og lunsj hver dag.  Til frokost har jeg rødløk, crisposalat og lettrømme på brødskive med Stranda-skinke.  Lunsjen består av omelett - med Strandaskinke og tomat. 

Serranoskinke er også godt, men den foretrekker jeg til ost, soltørkede tomater og oliven.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foretrekker italiensk San Daniele skinke. Yum🤤 Så mye bedre enn de mer masseproduserte Parmaskinkene.

Anonymkode: 9aee8...edb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
On 7/31/2019 at 4:45 PM, AnonymBruker said:

Men også innen serrano finnes kvalitetsforskjeller, kjøp helst iberico, som er enda litt dyrere. Og aller helst nyskåret fra ferskdisk. Helt nydelig, og et helt annet produkt enn Strandaskinke; kan ikke sammenlignes!

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2010/jan/18/guide-jamon-iberico-spanish-ham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært interessant å høre hvorfor du synes at Strandaskinken ikke er god, ts?..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo to forskjellige skinker, og hva man liker best er smak og behag. Strandaskinke er jo en god norsk spekeskinke, serrano er en god spansk spekeskinke. Også kommer det helt an på kvalitet også, slett ikke alle serranoskinker som er gode. 

Anonymkode: 7e382...e2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Zienna skrev:

Hadde vært interessant å høre hvorfor du synes at Strandaskinken ikke er god, ts?..  

Er vel mest sammenligningen med Serrano, at den er så utrolig mye dårligere.

Anonymkode: 9b883...092

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er vel mest sammenligningen med Serrano, at den er så utrolig mye dårligere.

Anonymkode: 9b883...092

Altså at Stranda er.

Anonymkode: 9b883...092

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at den ikkje er laget på denne stranda?

Anonymkode: 23078...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2019 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Det har jo ikke å gjøre med at den er dårlig. Det er jo bare en helt annen type skinke. Serranoskinke er jo langtidsmodnet, det er ikke Strandaskinke. Langtidsmodning er ikke tradisjon for norsk skinke.

Anonymkode: 9c8b4...028

Vi har ikke klima for å kunne lage Serranoskinke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LiseTV skrev:

Vi har ikke klima for å kunne lage Serranoskinke

Takk! Endelig noen som kom med det som kan være forklaringen på spørsmålet som ble stilt. Så den salte, mye dårligere varianten er altså pga. at det er eneste mulighet i Norge, ja, det kan jo virke som en rimelig grunn.

Anonymkode: 9b883...092

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Endelig noen som kom med det som kan være forklaringen på spørsmålet som ble stilt. Så den salte, mye dårligere varianten er altså pga. at det er eneste mulighet i Norge, ja, det kan jo virke som en rimelig grunn.

Anonymkode: 9b883...092

Tror også noe av årsaken at vi her på berget har fremelske magre kyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at denne tråden er gammel. Men Strandaskinke er da ikke dårlig, synes den er god jeg. Er glad i Serrano og, men de er begge gode til hvert sitt bruk. 

Anonymkode: 15d15...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2020 den 23.06, Zienna skrev:

Hadde vært interessant å høre hvorfor du synes at Strandaskinken ikke er god, ts?..  

Han har ikke noen grunner. Denne tråden var helt åpenbar trolling, og et ganske lamt forsøk på å provosere.

Selv synes jeg serrano er kvalmt, mens Strandaskinke er god. Og enda bedre er Strandas Westfaler-skinke. Den er helt perfekt i min bok!

Anonymkode: d3fc5...858

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.5.2020 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Ser at denne tråden er gammel. Men Strandaskinke er da ikke dårlig, synes den er god jeg. Er glad i Serrano og, men de er begge gode til hvert sitt bruk. 

Anonymkode: 15d15...c36

Tja, kanskje feil å kalle den dårlig i seg selv, poenget var at den er dårlig sammenlignet med Serrano. Jeg som er TS, men ab-kode har sikkert forandret seg.

Anonymkode: 9b883...092

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2020 den 23.27, AnonymBruker skrev:

Han har ikke noen grunner. Denne tråden var helt åpenbar trolling, og et ganske lamt forsøk på å provosere.

Selv synes jeg serrano er kvalmt, mens Strandaskinke er god. Og enda bedre er Strandas Westfaler-skinke. Den er helt perfekt i min bok!

Anonymkode: d3fc5...858

Nei, tråden er seriøs. At du mener det motsatte av meg betyr selvsagt ikke at det er snakk om trolling, herregud..

Anonymkode: 9b883...092

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes stranda er god jeg... Birkebeinerskinke var godt, lages den enda??

Anonymkode: 62ed9...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

All slik skinke smaker dritt. 

Anonymkode: cc145...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...