Gå til innhold

Hvorfor er Stranda-skinke så dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I min familie har vi alltid hatt Serrano-skinke, den er jo veldig god. Men svigers er vant med Stranda-skinke og det er det som er på frokostbordet nå når vi er hos dem. Men den er jo ikke i nærheten av like god.

Hva er det gjør på Stranda, som gjør at skinken blir så mye dårligere enn for eksempel Serrano-skinke, noen som vet?

Og er det ellers noen som seriøst mener Stranda-skinke er veldig bra?

Anonymkode: 32c83...a39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stranda sin er jo ufattelig salt i forhold til skinker med høyere kvalitet. Den er jo i grenseland uspiselig på grunn av saltmengden. 

Anonymkode: 36f88...88d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest bryr seg mer om at det er billig enn at det er bra ;)  

Anonymkode: 5c571...974

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo ikke å gjøre med at den er dårlig. Det er jo bare en helt annen type skinke. Serranoskinke er jo langtidsmodnet, det er ikke Strandaskinke. Langtidsmodning er ikke tradisjon for norsk skinke.

Anonymkode: 9c8b4...028

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Noen sverger til norsk, tror det ligger mye der de er redd for å prøve noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo to forskjellige typer og ikke helt sammenlignbart. Men enig i at serano er best. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lite peiling på spekeskinke om du sammenligner serranoskinke og strandaskinke. 

Nå kjøper jeg ikke ferdigoppskjært spekeskinke, hel eller halv spekeskinke har en helt annen smak enn ferdigoppskjært. 

Anonymkode: 1a924...5ff

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje hva man er vant med? 

Jeg liker både serrano og stranda skinke. Veldig ulike på smak, men det er jo fint. 

Det er jo greit du ikke liker mat, men bare fordi du ikke liker betyr det ikke er det er dårlig mat. 

 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre sier, man kan ikke sammenligne de to skinkene. Dessuten, er det ikke bare å spise noe annet..?

Anonymkode: 585e9...e42

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg synes folk er gærne som kaster bort spekemat-plass på skinker når det fins fenalår eller spekesild. 😂

Men det er jo smak, behag og mye hva man er vant til. 

Anonymkode: 56716...66c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger jo i bøtter og spann det oversaltete, seige og trevlete produktet sitt så hvorfor skal de endre det?

Anonymkode: c4f22...c5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg synes folk er gærne som kaster bort spekemat-plass på skinker når det fins fenalår eller spekesild. 😂

Men det er jo smak, behag og mye hva man er vant til. 

Anonymkode: 56716...66c

Fenalår :hjerte:  For ikke å snakke om spekesild, med rødbeter, rå løk og kålrotstappe 😍  (men liker spekeskinke også altså).

Anonymkode: 5c571...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jo ikke å gjøre med at den er dårlig. Det er jo bare en helt annen type skinke. Serranoskinke er jo langtidsmodnet, det er ikke Strandaskinke. Langtidsmodning er ikke tradisjon for norsk skinke.

Anonymkode: 9c8b4...028

Åh, så det er tradisjon for å ikke lage god skinke i Norge? Eller har det noe med klima å gjøre? Eller at man ikke gidder ta seg tid?

Anonymkode: 32c83...a39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har lite peiling på spekeskinke om du sammenligner serranoskinke og strandaskinke. 

Nå kjøper jeg ikke ferdigoppskjært spekeskinke, hel eller halv spekeskinke har en helt annen smak enn ferdigoppskjært. 

Anonymkode: 1a924...5ff

Begge deler er ferdig oppskjært. Hva mener du med det første avsnittet? Er det prestisje å skulle ha kjempepeiling på skinke, og de som ikke har fulle kunnskaper er idiotet? Haha. Det jeg har peiling på er smaken, og Serrano-skinke er godt mens Stranda-skinke er i beste fall middelmådig.

Anonymkode: 32c83...a39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Du kan jo ikke sammenligne de to. 

Serranoskinke er godt til mye, men til for eksempel rømmegrøt funker det dårlig (etter min smak). Strandaskinke derimot er ikke førstevalget til et bedre måltid med rødvin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begge deler er ferdig oppskjært. Hva mener du med det første avsnittet? Er det prestisje å skulle ha kjempepeiling på skinke, og de som ikke har fulle kunnskaper er idiotet? Haha. Det jeg har peiling på er smaken, og Serrano-skinke er godt mens Stranda-skinke er i beste fall middelmådig.

Anonymkode: 32c83...a39

:klo:

Du liker ikke Stranda-skinke, vi har fått med oss det. Andre har forklart at det er forskjell på ulike typer skinke, da blir du fornærmet.

Det er ikke akkurat sjokkerende at du foretrekker det du er oppvokst med, det samme gjelder nok svigers.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som alle andre sier, man kan ikke sammenligne de to skinkene. Dessuten, er det ikke bare å spise noe annet..?

Anonymkode: 585e9...e42

Jeg skriver jo at den ene er mye bedre enn den andre! Man kan jo ikke spise det som ikke finnes på bordet? Juice fra Coop og diverse First Price-produkter. Og Stranda-skinke. Litt annen standard enn jeg er vant med.

Anonymkode: 32c83...a39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver jo at den ene er mye bedre enn den andre! Man kan jo ikke spise det som ikke finnes på bordet? Juice fra Coop og diverse First Price-produkter. Og Stranda-skinke. Litt annen standard enn jeg er vant med.

Anonymkode: 32c83...a39

Stakkars deg som må spise billig produkter...:troest:

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stranda er en spekeskinke, noe helt annet enn serrano. Spekeskinke SKAL være salt! 

Jeg foretrekker stranda (eller annen norsk spekeskinke) over serrano, men det er sikkert fordi jeg er mest vant med det. Pappa trodde det var akkurat det samme en gang han skulle kjøpe inn til koldtbord med spekemat, alle trodde de fikk spekeskinke, men det var serrano (serranoen var på tilbud i Sverige), og alle reagerte på smaken. Spekeskinke skal være salt, serrano ikke salt men mer modnet og kjøttsmak... (Og ikke fullt like god ;) )

Anonymkode: 94bc9...b3d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver jo at den ene er mye bedre enn den andre! Man kan jo ikke spise det som ikke finnes på bordet? Juice fra Coop og diverse First Price-produkter. Og Stranda-skinke. Litt annen standard enn jeg er vant med.

Anonymkode: 32c83...a39

Aaah...troll... Jaja, du får kose deg.

Anonymkode: 585e9...e42

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...