Gå til innhold

Hvorfor er Stranda-skinke så dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sverget til Strandaskinke før, syns det var den eneste ene spekeskinken, men så fikk jeg smaken på mer smakfulle og mindre salte spekeskinker, typ italienske og spanske, og nå klarer jeg ikke strandaskinke lenger.

Den smaker BARE salt for meg nå, og jeg elsker salt mat.

Strandaskinke er for meg nå helt ut, men jeg spiser til nød Finsbråten spekeskinke til potetsalat, den er det i det minste litt god smak i.

Anonymkode: de3ba...ac2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kritt

Synes spørsmålsstillingen var litt dum (kfr tidligere svar), men nesten rystet over hvor mange som sier de foretrekker Stranda-skinke fremfor serrano! Serrano har jo et helt annet kvalitetsnivå (og koster vel ca fem ganger så mye) og er ikke proppet med salt for å holde i mange år. Men også innen serrano finnes kvalitetsforskjeller, kjøp helst iberico, som er enda litt dyrere. Og aller helst nyskåret fra ferskdisk. Helt nydelig, og et helt annet produkt enn Strandaskinke; kan ikke sammenlignes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2019 den 11.50, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver jo at den ene er mye bedre enn den andre! Man kan jo ikke spise det som ikke finnes på bordet? Juice fra Coop og diverse First Price-produkter. Og Stranda-skinke. Litt annen standard enn jeg er vant med.

Anonymkode: 32c83...a39

Hvis det er så fælt for deg å "snobbe ned" en gang innimellom, så får du heller ta med serranoskinke og lage en stor mugge friskpresset juice når du besøker svigers neste gang. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2019 den 11.50, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver jo at den ene er mye bedre enn den andre! Man kan jo ikke spise det som ikke finnes på bordet? Juice fra Coop og diverse First Price-produkter. Og Stranda-skinke. Litt annen standard enn jeg er vant med.

Anonymkode: 32c83...a39

Det er ikke skinken det er noe galt med det er deg. 

Anonymkode: 9d2a3...fc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke skinken det er noe galt med det er deg. 

Anonymkode: 9d2a3...fc9

Hva behager? Har du smakt Coop-juicen? Rett og slett ekkel på smak! Skjønner ikke at folk kjøper sånt for å kanskje spare 5-10 kr. Æsj!

Anonymkode: 32c83...a39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva behager? Har du smakt Coop-juicen? Rett og slett ekkel på smak! Skjønner ikke at folk kjøper sånt for å kanskje spare 5-10 kr. Æsj!

Anonymkode: 32c83...a39

Den smaker normalt.

Anonymkode: ec59b...495

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.7.2019 den 21.08, Kritt skrev:

Men også innen serrano finnes kvalitetsforskjeller, kjøp helst iberico, som er enda litt dyrere. Og aller helst nyskåret fra ferskdisk. Helt nydelig, og et helt annet produkt enn Strandaskinke; kan ikke sammenlignes!

Her må jeg arrestere deg. Jamon iberico er IKKE en serranoskinke. Jamon iberico er en skinke av frittgående griser som er foret opp på eikenøtter på grensen mellom spania og portugal. Noe som gjør den til det mange mener er verdens beste skinke. Og det med god grunn. Strandaskinke er toalettpapiret til Jamon iberico og burde ikke få lov å kalles skinke. Kjøp kvaliteten de bellota så er du sikker på å få den beste. 

Anonymkode: 7ab4b...71d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med meg serranoskinke hjem fra spania og aller norske spekeskinker kan bare gå å legge seg. 100 ganger mer og bedre smak på serranoskinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2019 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Hva behager? Har du smakt Coop-juicen? Rett og slett ekkel på smak! Skjønner ikke at folk kjøper sånt for å kanskje spare 5-10 kr. Æsj!

Anonymkode: 32c83...a39

Men da kan du jo bare gjøre som jeg foreslo tidligere - lage en stor mugge friskpresset juice neste gang du er på besøk, evt. ta med den juicen du liker. Problem solved :)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stranda-skinka smaker litt stramt synes jeg, men synes det er ufattelig deilig å ta en skinkeskive for så tulle den rundt snoppen. Bedre orgasmer får man ikke på egenhånd! 

Anonymkode: 18dcd...8c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2019 den 20.51, Jadzia skrev:

Jeg synes helt ærlig du virker utrolig snobbete. Joda, smaken er som baken osv. Men det er mange produkter både fra first price og coop som er gode. Og coop sin juice er det absolutt ikke noe galt med. Det er du som er en snobb. Og passer ikke deres pålegg deg, så ta med eget da. Ikke lag et svært drama ut av det. 

Hva slags? Anser heller ikke meg selv som snobbete.. men liker at det smaker godt. Jeg synes faktisk ikke juice som ikke er ferskpresset er godt ;) 

Anonymkode: 7d7b9...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2019 den 11.50, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver jo at den ene er mye bedre enn den andre! Man kan jo ikke spise det som ikke finnes på bordet? Juice fra Coop og diverse First Price-produkter. Og Stranda-skinke. Litt annen standard enn jeg er vant med.

Anonymkode: 32c83...a39

Coop-juice kan ikke jeg forklare, men f.eks first price makrell i tomat er jo faktisk produsert i Norge imotsetning til andre tilsvarende produkt. Og Strandaskina er norsk. Kanskje de ønsker å spise norsk? Jeg elsker strandaskinke, og verdsetter andre skinker. Men til frokostbordet holder jeg det mest mulig norsk og "kortreist".

Anonymkode: 014e2...be8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/31/2019 at 2:17 PM, AnonymBruker said:

Hva behager? Har du smakt Coop-juicen? Rett og slett ekkel på smak! Skjønner ikke at folk kjøper sånt for å kanskje spare 5-10 kr. Æsj!

Anonymkode: 32c83...a39

Den smaker mye bedre enn mange dyrere juser.

Anonymkode: 50abe...ee1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er Strandaskinke dårlig, eller er det det at du ikke liker den så godt? 

Jeg liker både Strandaskinke, serrano og pancetta. Synes det er nydelig alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No fikk eg lyst på stranda skinke

Anonymkode: b0035...5ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

No fikk eg lyst på stranda skinke

Anonymkode: b0035...5ff

Nei, det fikk du ikke. 

Anonymkode: 18dcd...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 31.7.2019 den 16.45, AnonymBruker skrev:

Her må jeg arrestere deg. Jamon iberico er IKKE en serranoskinke. Jamon iberico er en skinke av frittgående griser som er foret opp på eikenøtter på grensen mellom spania og portugal. Noe som gjør den til det mange mener er verdens beste skinke. Og det med god grunn. Strandaskinke er toalettpapiret til Jamon iberico og burde ikke få lov å kalles skinke. Kjøp kvaliteten de bellota så er du sikker på å få den beste. 

Anonymkode: 7ab4b...71d

Er enig i at iberico er en helt annen kvalitet enn serrano, men jeg trodde faktisk iberico var en type/eksklusiv serrano. Dette var uansett inne poenget, men takk for korrigering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags? Anser heller ikke meg selv som snobbete.. men liker at det smaker godt. Jeg synes faktisk ikke juice som ikke er ferskpresset er godt ;) 

Anonymkode: 7d7b9...38c

Så drikk vann da. Verre er det ikke. Du fremstår dessverre bare som en enda større snobb når du svarer som du gjør. Og en snobb vil vel aldri se seg selv som en snobb heller. Men ellers er det mange first price produkter som er bra. Julepølsene har vunnet blindtester på smak mange år på rappen feks. Ikke at det er noe man har på bordet nå, men det er det ultimate bevis på at mange ikke liker first price produkter bare fordi det er first price. Det sitter i hodet, ikke tunga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kritt skrev:

Er enig i at iberico er en helt annen kvalitet enn serrano, men jeg trodde faktisk iberico var en type/eksklusiv serrano. Dette var uansett inne poenget, men takk for korrigering.

Jeg var i Huelva og kom i skade for å nevne serrano i samme åndedrag som iberico.  Hvis blikk kunne drepe. Jeg skjønte raskt at her hadde jeg lagt et strutseegg. :)

Men jeg fikk kjøpe jamon iberico de bellota og forlot Huelva med ører og skalp i behold. 

Anonymkode: 7ab4b...71d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Jadzia skrev:

Så drikk vann da. Verre er det ikke. Du fremstår dessverre bare som en enda større snobb når du svarer som du gjør. Og en snobb vil vel aldri se seg selv som en snobb heller. Men ellers er det mange first price produkter som er bra. Julepølsene har vunnet blindtester på smak mange år på rappen feks. Ikke at det er noe man har på bordet nå, men det er det ultimate bevis på at mange ikke liker first price produkter bare fordi det er first price. Det sitter i hodet, ikke tunga.

Forskjellen i smak mellom ferskpresset og appelsinjuice laget på konsentrat skyldes i hovedsak at konsentratjuicen er varmebehandlet for å forlenge holdbarheten. Konsentratjuice er den billige med lang holdbarhet. Ferskpresset har kortere holdbarhet og smaker bedre. Så se etter juice med kort holdbarhet. Har jeg lært på abels tårn. :)

 

Anonymkode: 7ab4b...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...