Gå til innhold

Noen som har vært avhengig av Spåtelefonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det at enkelte blir avhengig av å ringe svindlere som påstår at de kan spå er veldig skremmende, det er skremmende på flere måter.

Det ene er at det er lovlig å drive med denne type svindel i Norge, det andre er at det faktisk er voksne personer uten verge som ringer til til disse svindlerne.

Kvakksalverloven må gjeninnføres sånn at disse svindlerne kan straffeforfølges, det samme burde gjelde for såkalte "healere" og andre tullinger som påstår at de har evner og tar betalt for sine "tjenester".

Det finnes INGEN som kan spå eller helbrede andre mennesker, hvis noen mener noe annet så er de enten veldig enkle i hodet, stokk dumme eller tjener penger på svindelen selv.

Hvis noen kunne bevise at de faktisk har evener så hadde det blitt en verdenssensasjon uten like, men til dags dato er alt bare lureri og svindel.

Anonymkode: c4a26...9da

Jo det er det, det er bare at man kan ikke presse det inn i den vitenskapelige modellen der man skal kunne få samme resultat flere ganger for at det skal være reelt. Det går jo ikke an med spådommer eller helbredelse.

Det som er virkelig dumt er å tro at det er bare det som vi små idioter her på denne prikken i verdensrommet kan bevise med en feilbarlig metode vi har funnet på, finnes, det er dumt det.

Anonymkode: 0c2f9...46a

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 7/29/2019 at 7:44 PM, AnonymBruker said:

Værste er at hun sa at sånn var det og han kom ikke til å ombestemme seg.  Hørtes ut som hun mente at det hun sa det var sånn. Reklamerer alle med at de er ærlige og treffsikre? Hvor stor er sjansen for at jeg ikke snakket med en ekte klarsynt? Hvorfor servere negativ spådom?

Anonymkode: 8a151...5a2

Sitter du og håper på at en fyr skal komme tilbake, og så sa spådama nei?

Anonymkode: 0c2f9...46a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en periode ringte jeg flere ganger. Ikke sånn at jeg ble blakk, men det var unødvendige penger. Slet psykisk pga et brudd som var veldig spesielt, fikk ikke noe svar på hva som skjedde eller foregikk eller noe, så eneste håpet mitt på et svar var spåtelefoner. Alle sa forskjellige ting. Gikk også til en privat og personlig, en som leste i tarot kort, hun tok også feil, var hos henne 3 ganger. Ikke noe av det hun har sagt har stemt, men hun sier at det hun sier kan stemme der og da, men neste dag kan det ha skjedd ting som endrer det... og når hun sa det, så skjønte jeg at det var bullshit, for da burde hun ha sett disse endringene også. 

Anonymkode: fdf82...481

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden var jeg avhengig av å ringe spåtlf. Jeg ringte mange forskjellige vedr en gutt som jeg var forelsket i. Fikk jeg et ja svar om at vi kom til å bli sammen, så ringte jeg til en annen en for å få bekrefte det. Fikk jeg et nei svar plutselig, måtte jeg ringe enda en for å få enda et ja svar. Dette var en gutt som egentlig gav meg mye forhåpninger, samtidig som han sa at han ikke ville være sammen med meg. Jeg burde hørt på hva han sa selv om signalene viste noe helt annet veldig ofte. Jeg fikk så klart aldri denne gutten som kjæreste, endte bare opp med en telefonregningen på fem sifret beløp dum som jeg var.

Det finnes nok noen som kan spå, men det er også useriøse aktører ute på markedet. Skal du først ringe noen se etter referanser på nettet, og aldri antyd noe som gjør at spåeren kan lese svaret ut fra deg. Det holder med å oppgi stjernetegn eller fødselsdato, og fornavn som regel. Fra det skal en proffesjonell spåer egentlig kunne spå deg. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, tussi84 skrev:

For mange år siden var jeg avhengig av å ringe spåtlf. Jeg ringte mange forskjellige vedr en gutt som jeg var forelsket i. Fikk jeg et ja svar om at vi kom til å bli sammen, så ringte jeg til en annen en for å få bekrefte det. Fikk jeg et nei svar plutselig, måtte jeg ringe enda en for å få enda et ja svar. Dette var en gutt som egentlig gav meg mye forhåpninger, samtidig som han sa at han ikke ville være sammen med meg. Jeg burde hørt på hva han sa selv om signalene viste noe helt annet veldig ofte. Jeg fikk så klart aldri denne gutten som kjæreste, endte bare opp med en telefonregningen på fem sifret beløp dum som jeg var.

Det finnes nok noen som kan spå, men det er også useriøse aktører ute på markedet. Skal du først ringe noen se etter referanser på nettet, og aldri antyd noe som gjør at spåeren kan lese svaret ut fra deg. Det holder med å oppgi stjernetegn eller fødselsdato, og fornavn som regel. Fra det skal en proffesjonell spåer egentlig kunne spå deg. 

Det som er dumt er jo at hun hadde gode referanser, og var ærlig og treffsikker osv... Men jeg håper jo at det hun sa ikke er sant. Kan så vidt huske jeg ga en del opplysninger til henne.

Anonymkode: 8a151...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man blir fortalt ting som er i nåtid eller skal skje, foreksempel at man er lei seg, skal bli lei seg, at spådame ser sorg også blir man lei seg, blir man det da fordi man forventer det? En selvoppfyllende profeti? Også i tillegg var litt trist fra før?

Anonymkode: 8a151...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Dere må glemme teletorg! Jeg ringte hver måned om en bestemt ting i 1 1/2 år og skrev alltid ned hva spåerne sa. Dette gjaldt ikke følelser men en konkret sak. Spåerne jeg ringte var noen av de mer populære med gode tilbakemeldinger og uten tvil fikk ingen treff. Sitter ennå med notatene og hadde det ikke vært for at det koster å ringe opp igjen skulle jeg tatt en telefon både til Fru Larsen, Sol, Frida, Vigdis, Astarah, Khibra osv osv og fortalt de hvor lite de traff😂 Trist som faen😎 

Anonymkode: f4ce6...9d3

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
AnonymBruker skrev (På 27.7.2019 den 17.12):

Ja vil si jeg var det. 

De fleste jeg ringte hadde noe rett ang det de så på. Utfallet ble sjelden som de mente. Noen av de jeg ringte til, burde aldri ha fått lov til å sitte på en linje. Bare tull og tøys og ville påstander. De samtalene ble raskt avsluttet og de ble aldri ring igjen. Det er bare noen ytterst få som er virkelig gode.

For min del så var det en kombinasjon av "gjennomgang" av de spåsamtalene jeg hadde, og treffprosenten til spåerne  - der konklusjonen ble at kostnaden var større enn verdien av samtalene i seg selv. At jeg fant ut at det var bedre å bruke pengene på noe mer "nyttig". Jeg bestemte meg for at nok var nok og ingen fler spåtelefoner. I tillegg fikk jeg sperret telefonen for bruk av teletorgtjenester. Med det samme så ble det litt stress, men når det går en tid så blir du ikke frista til å ringe lengre. 

Samt det hjalp å frekventere spåforum. Det ble spadd frem mye dritt, sånn at en fikk bedre innblikk i hva som foregår i bransjen. Det er en effektiv brems for videre bruk av spåtjenester. Det er mye lureri ute å går.

Anonymkode: 183b9...0e6

Hvordan fikk du sperret telefonen for bruk av teletorgtjenester?

Anonymkode: 90fdf...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sperret både for strex betalinger og for teletorgtjenester. Så er det bare å holde viljestyrken oppe. Jeg kan når som helst åpne sperringer igjen, men jeg håper terskelen for å bruke slike tjenester er litt høyere nå som jeg faktisk må inn å åpne igjen på mine sider.

Ja jeg har i dag innsett at jeg er avhengig.  Har vært i en sorg i 3 år og har benyttet meg av slike tjenester like lenge. I starten ringte jeg for å spørre om denne personen, men så utvidet det seg til å spørre om alle mulige ting. Hver gang jeg følte meg nedstemt og kjente på motgang, hver gang jeg stod ovenfor et viktig valg, eller hver gang jeg skulle inn i noe nytt, eller lurte på om det var i ferd med å skje en forandring.

Jeg klandrer ikke de som jobber som klarsynte. De svarer som godt de kan, og mange har gitt meg gode verdifulle råd til ting jeg har stått i. Problemet har vel heller vært at de har rotet med tidspunkter og blandet personer, noe som har gjort meg forvirret eller utålmodig når datoen de spådde kom og ingenting skjedde. Noe har vist seg å skje i ettertid, men gjerne et par år etter det tidspunktet de spådde. 

Jeg har bare i disse tunge årene hatt behov for bekreftelse og lykkefølelse. Men gleden er ofte kortvarig og så har man behov for å ringe på nytt for å oppnå samme følelse. Følelsen Man får av å snakke med klarsynte kan sammenlignes med kortvarig glede av rus, mat, trening, spilling eller andre avhengigheter. Jeg kan ikke klandre andre enn meg selv for å søke bekreftelse og lykke utenfor meg selv. Det bør ikke andre heller gjøre. 

Håper jeg nå klarer å holde meg borte fra det en god stund.!

Anonymkode: 90fdf...0c1

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har jeg sperret både for strex betalinger og for teletorgtjenester. Så er det bare å holde viljestyrken oppe. Jeg kan når som helst åpne sperringer igjen, men jeg håper terskelen for å bruke slike tjenester er litt høyere nå som jeg faktisk må inn å åpne igjen på mine sider.

Ja jeg har i dag innsett at jeg er avhengig.  Har vært i en sorg i 3 år og har benyttet meg av slike tjenester like lenge. I starten ringte jeg for å spørre om denne personen, men så utvidet det seg til å spørre om alle mulige ting. Hver gang jeg følte meg nedstemt og kjente på motgang, hver gang jeg stod ovenfor et viktig valg, eller hver gang jeg skulle inn i noe nytt, eller lurte på om det var i ferd med å skje en forandring.

Jeg klandrer ikke de som jobber som klarsynte. De svarer som godt de kan, og mange har gitt meg gode verdifulle råd til ting jeg har stått i. Problemet har vel heller vært at de har rotet med tidspunkter og blandet personer, noe som har gjort meg forvirret eller utålmodig når datoen de spådde kom og ingenting skjedde. Noe har vist seg å skje i ettertid, men gjerne et par år etter det tidspunktet de spådde. 

Jeg har bare i disse tunge årene hatt behov for bekreftelse og lykkefølelse. Men gleden er ofte kortvarig og så har man behov for å ringe på nytt for å oppnå samme følelse. Følelsen Man får av å snakke med klarsynte kan sammenlignes med kortvarig glede av rus, mat, trening, spilling eller andre avhengigheter. Jeg kan ikke klandre andre enn meg selv for å søke bekreftelse og lykke utenfor meg selv. Det bør ikke andre heller gjøre. 

Håper jeg nå klarer å holde meg borte fra det en god stund.!

Anonymkode: 90fdf...0c1

Føler med deg 😕 har noe stemt da?

Anonymkode: 8ee3b...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Føler med deg 😕 har noe stemt da?

Anonymkode: 8ee3b...f32

Ja noen av de er ganske flinke, men ikke alltid det stemmer med tid. Derfor må man ta tidspunkter med en klype salt. Noen er mindre flinke, så det varierer. Jeg synes de som legger kort har vært de dårligste, mens de som kun bruker sine evner har vært de mest treffsikre på nåtid og fremtid. 

Men det er når de spår i tid at faren for avhengighet er størst. Da går man og venter på at det skal skje, og når det ikke skjer så ringer man på nytt. 

Anonymkode: 90fdf...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja noen av de er ganske flinke, men ikke alltid det stemmer med tid. Derfor må man ta tidspunkter med en klype salt. Noen er mindre flinke, så det varierer. Jeg synes de som legger kort har vært de dårligste, mens de som kun bruker sine evner har vært de mest treffsikre på nåtid og fremtid. 

Men det er når de spår i tid at faren for avhengighet er størst. Da går man og venter på at det skal skje, og når det ikke skjer så ringer man på nytt. 

Anonymkode: 90fdf...0c1

Hvem har du hatt best erfaring med da?:)

Anonymkode: 8ee3b...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem har du hatt best erfaring med da?:)

Anonymkode: 8ee3b...f32

Det trenger jeg ikke å si her. Jeg vil ikke at flere skal ringe og bli avhengige 😅.

Anonymkode: 90fdf...0c1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 10.10.2019 den 19.54):

Dere må glemme teletorg! Jeg ringte hver måned om en bestemt ting i 1 1/2 år og skrev alltid ned hva spåerne sa. Dette gjaldt ikke følelser men en konkret sak. Spåerne jeg ringte var noen av de mer populære med gode tilbakemeldinger og uten tvil fikk ingen treff. Sitter ennå med notatene og hadde det ikke vært for at det koster å ringe opp igjen skulle jeg tatt en telefon både til Fru Larsen, Sol, Frida, Vigdis, Astarah, Khibra osv osv og fortalt de hvor lite de traff😂 Trist som faen😎 

Anonymkode: f4ce6...9d3

Jeg har ringt til flere av disse mens jeg var avhengig, og jeg kan si at flere har truffet godt på meg. Men også tatt feil. Utfordringen er at man vet at aldri hva som kommer til å stemme eller ikke, så det blir et sjansespill i forhold til utfall. Både Khibra og Sol fikk opp en del detaljer rundt en reise og noen jeg skulle treffe (som var veldig negativt), som viste seg å stemme 100%. Men Khibra tok fullstendig feil på alt annet jeg lurte på, bl.a en mann jeg var veldig interessert i. Hun lovte meg gjenforening og lykke. Slik ble det ikke :ler:

 

Anonymkode: 566d3...d75

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 12.16):

Ja noen av de er ganske flinke, men ikke alltid det stemmer med tid. Derfor må man ta tidspunkter med en klype salt. Noen er mindre flinke, så det varierer. Jeg synes de som legger kort har vært de dårligste, mens de som kun bruker sine evner har vært de mest treffsikre på nåtid og fremtid. 

Men det er når de spår i tid at faren for avhengighet er størst. Da går man og venter på at det skal skje, og når det ikke skjer så ringer man på nytt. 

Anonymkode: 90fdf...0c1

Hvem var det du ringte til som traff da og er flinke? 

Anonymkode: a3bd5...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anastasia 554 har jeg god erfaring med egentlig 

Anonymkode: a3bd5...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2019 den 14.43):

Var det stort sett tull det dere ble spådd? 

Hvordan kom dere ut av det?

Anonymkode: 8a151...5a2

Det er i alle fall veldig mange på KG som tror på sånt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble avhengig av spåtelefonen for mange år siden. Ringte den samme kvinnen flere ganger om dagen, spurte henne om alt mellom himmel og jord. Jeg var bare så utrolig ensom på den tiden, hedde ingen venner, hadde aldri hatt verken sex eller kjæreste, så jeg ble helt besatt av å finne noen å være sammen med. Spådama sa både ting som stemte og ting som ikke stemte, så det var vanskelig å gi opp håpet helt. Etter hvert ble det skikkelig mye problemer av det fordi jeg blant annet brukte telefonen på jobb for å ringe, og de endte opp med en regning på over 30.000 kroner. Når de fant ut at det var meg så fikk jeg nesten sparken! Heldigvis fikk jeg overtalt jobben til å heller gi meg en nedbetalingsplan sånn at jeg slapp å bli arbeidsledig på toppen av alt…

Anonymkode: f24af...e1a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var avhengig for en del år tilbake! Hadde tidenes kjærlighetssorg. Ringte flere stk, for å få det svare jeg ville høre… Skal sies at en av dem jeg pratet med forutså ting jeg selv ikke viste om kom til å skje, å det stemte noen helt vannvittig også. Husker desverre ikke navnet på den dama. 

Anonymkode: f5ae1...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...