Gå til innhold

Noen som har vært avhengig av Spåtelefonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var det stort sett tull det dere ble spådd? 

Hvordan kom dere ut av det?

Anonymkode: 8a151...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vil si jeg var det. 

De fleste jeg ringte hadde noe rett ang det de så på. Utfallet ble sjelden som de mente. Noen av de jeg ringte til, burde aldri ha fått lov til å sitte på en linje. Bare tull og tøys og ville påstander. De samtalene ble raskt avsluttet og de ble aldri ring igjen. Det er bare noen ytterst få som er virkelig gode.

For min del så var det en kombinasjon av "gjennomgang" av de spåsamtalene jeg hadde, og treffprosenten til spåerne  - der konklusjonen ble at kostnaden var større enn verdien av samtalene i seg selv. At jeg fant ut at det var bedre å bruke pengene på noe mer "nyttig". Jeg bestemte meg for at nok var nok og ingen fler spåtelefoner. I tillegg fikk jeg sperret telefonen for bruk av teletorgtjenester. Med det samme så ble det litt stress, men når det går en tid så blir du ikke frista til å ringe lengre. 

Samt det hjalp å frekventere spåforum. Det ble spadd frem mye dritt, sånn at en fikk bedre innblikk i hva som foregår i bransjen. Det er en effektiv brems for videre bruk av spåtjenester. Det er mye lureri ute å går.

Anonymkode: 183b9...0e6

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Hun var bestemt og negativ hun jeg ringte til, sa mye som ikke hørtes positivt ut i mine ører, og jeg fikk vel bare enda mer problemer etter at jeg hadde snakket med henne. Husker ikke hva hun het. I dette tilfellet her så håper jeg jo selv at jeg ble lurt.

Anonymkode: 8a151...5a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Hun var bestemt og negativ hun jeg ringte til, sa mye som ikke hørtes positivt ut i mine ører, og jeg fikk vel bare enda mer problemer etter at jeg hadde snakket med henne. Husker ikke hva hun het. I dette tilfellet her så håper jeg jo selv at jeg ble lurt.

Anonymkode: 8a151...5a2

Det kommer an på omstendighetene rundt det du spør om. Har man et urealistisk håp eller skal jeg si ønske, så er det greit nok at de kan komme med en negativ spådom hvis det er mer realistisk ang utfall.Men som sagt, det har med hva man spør om og hvilke forhåpninger man har.

Det er det som er risikoen med å ringe spåtelefon, det kan føre med seg ting man ikke har forutsett for sin egen del. Det kan også føre mye negativt med seg ( Som du har fått erfart ) Den som skal ringe spåtjenester skal være rimelig tykkhudet.

Jeg ville anbefalt deg å prøve å legge vekk spådommen du har fått. Som regel så blir det ikke sånn som de har sagt ;) Vi får håpe dette også er et tilfelle der kunden blir lurt, ( I en del tilfeller så lurer de seg selv også. De har som regel for høye tanker om egne evner) Regner med du fikk en slags tidsangivelse på det, og at du får bekreftet sannhetsgehalten i det ganske kjapt.

Anonymkode: 183b9...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja vil si jeg var det. 

De fleste jeg ringte hadde noe rett ang det de så på. Utfallet ble sjelden som de mente. Noen av de jeg ringte til, burde aldri ha fått lov til å sitte på en linje. Bare tull og tøys og ville påstander. De samtalene ble raskt avsluttet og de ble aldri ring igjen. Det er bare noen ytterst få som er virkelig gode.

For min del så var det en kombinasjon av "gjennomgang" av de spåsamtalene jeg hadde, og treffprosenten til spåerne  - der konklusjonen ble at kostnaden var større enn verdien av samtalene i seg selv. At jeg fant ut at det var bedre å bruke pengene på noe mer "nyttig". Jeg bestemte meg for at nok var nok og ingen fler spåtelefoner. I tillegg fikk jeg sperret telefonen for bruk av teletorgtjenester. Med det samme så ble det litt stress, men når det går en tid så blir du ikke frista til å ringe lengre. 

Samt det hjalp å frekventere spåforum. Det ble spadd frem mye dritt, sånn at en fikk bedre innblikk i hva som foregår i bransjen. Det er en effektiv brems for videre bruk av spåtjenester. Det er mye lureri ute å går.

Anonymkode: 183b9...0e6

Skjønner. Bra du kom ut av det. Hun jeg ringte var bestemt og negativ, sa mye som ikke hørtes så positivt ut i mine ører, jeg husker ikke hva hun het. Fikk vel bare mer problemer etter at jeg hadde snakket med henne. Hun sa det var en person som ikke kom tilbake så han fikk jeg ikke se igjen, han trengte vist forandring, jeg måtte se på det som kjærlighetssorg, hun kunne føle det var noe spesielt for meg. Hørtes vel kanskje veldig generelt ut? Sa også hun bare kunne se ca et år fram i tid, hmmm... I dette tilfellet så håper jeg selv at jeg ble lurt. 

Anonymkode: 8a151...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på omstendighetene rundt det du spør om. Har man et urealistisk håp eller skal jeg si ønske, så er det greit nok at de kan komme med en negativ spådom hvis det er mer realistisk ang utfall.Men som sagt, det har med hva man spør om og hvilke forhåpninger man har.

Det er det som er risikoen med å ringe spåtelefon, det kan føre med seg ting man ikke har forutsett for sin egen del. Det kan også føre mye negativt med seg ( Som du har fått erfart ) Den som skal ringe spåtjenester skal være rimelig tykkhudet.

Jeg ville anbefalt deg å prøve å legge vekk spådommen du har fått. Som regel så blir det ikke sånn som de har sagt ;) Vi får håpe dette også er et tilfelle der kunden blir lurt, ( I en del tilfeller så lurer de seg selv også. De har som regel for høye tanker om egne evner) Regner med du fikk en slags tidsangivelse på det, og at du får bekreftet sannhetsgehalten i det ganske kjapt.

Anonymkode: 183b9...0e6

Hun sa hun bare kunne se ca et år fram i tid, samtidig sa hun at det jeg håpet skjedde ikke med det første, litt rart hun sa det når hun ikke så mer en et år fram i tid, men får håpe det var lureri.

Anonymkode: 8a151...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal hvertfall prøve å legge den vekk, kanskje de som er veldig bestemte og mener de er ærlige er de som egentlig lurer deg.

Anonymkode: 8a151...5a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Bra du kom ut av det. Hun jeg ringte var bestemt og negativ, sa mye som ikke hørtes så positivt ut i mine ører, jeg husker ikke hva hun het. Fikk vel bare mer problemer etter at jeg hadde snakket med henne. Hun sa det var en person som ikke kom tilbake så han fikk jeg ikke se igjen, han trengte vist forandring, jeg måtte se på det som kjærlighetssorg, hun kunne føle det var noe spesielt for meg. Hørtes vel kanskje veldig generelt ut? Sa også hun bare kunne se ca et år fram i tid, hmmm... I dette tilfellet så håper jeg selv at jeg ble lurt. 

Anonymkode: 8a151...5a2

Vær så snill, legg det vekk. Glem hele greia. 

Hver dag tar vi valg og skifter mening fra en time til en annen.  Sånn er det med spåing også. De ser evt muligheter som er der, men det er ikke nødvendigvis det valget du tar eller den andre personen tar. Dagsform og humør spiller inn. Av en eller annen merkelig grunn, så ser det ut som de plukker opp de tankene du som innringer har. Tro meg, jeg har sett mange sånne tilfeller. Om de ser et år fram i tid, tja kanskje. Men på det året rekker dere begge spådommen dreier seg om å skifte mening ørti ganger. Nei, ikke bruk unødig energi på å gruble på det. Det er rådet mitt

Anonymkode: 183b9...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal hvertfall prøve å legge den vekk, kanskje de som er veldig bestemte og mener de er ærlige er de som egentlig lurer deg.

Anonymkode: 8a151...5a2

De kan like gjerne lure seg selv. De kan være helt overbevist om at de har rett, men likevel kan de bomme grovt. ;)  Prøv å legg det vekk og kjenne litt på egen magefølelse. Vi har faktisk litt peil selv. Ikke alltid vi lytter til det instinktene forteller oss. Men prøv å kjenn litt på følelsene du kjenner på når du tenker på det. Føles det greit, så er tingene ganske ok.  Kjenner du på at ting føles feil, så er det gjerne noe i det.

Anonymkode: 183b9...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk! 😀

Anonymkode: 8a151...5a2

Værsågod ! :)

Krysser fingre for positivt utfall jeg.

Anonymkode: 183b9...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har noen ganger vært litt avhengig av spåtjenester. Men jeg har positive erfaringer med spådommer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært, blir flau av å tenke på det 🙈 men jeg syns også det er litt fascinerende med tarotkort og lignende.

Anonymkode: 8ee3b...f32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært, blir flau av å tenke på det 🙈 men jeg syns også det er litt fascinerende med tarotkort og lignende.

Anonymkode: 8ee3b...f32

Det er mange i samme båt. Pleier si at gjort er gjort , spist er spist og ringt er ringt. Får ta det som en lærdom og være glad for at det er et tilbakelagt stadie ;)  Jeg kjøpte meg tarotkort og Lenormand kort av nysgjerrighet, for å se om jeg fikk dreisen på det. Er ikke flink nok til å holde lærdommen ved like. Kortene trigger intuisjonen, ingen tvil om det.

Anonymkode: 183b9...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste er at hun sa at sånn var det og han kom ikke til å ombestemme seg.  Hørtes ut som hun mente at det hun sa det var sånn. Reklamerer alle med at de er ærlige og treffsikre? Hvor stor er sjansen for at jeg ikke snakket med en ekte klarsynt? Hvorfor servere negativ spådom?

Anonymkode: 8a151...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut spåforumene, bare intriger og tull.

Anonymkode: 5326f...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Værste er at hun sa at sånn var det og han kom ikke til å ombestemme seg.  Hørtes ut som hun mente at det hun sa det var sånn. Reklamerer alle med at de er ærlige og treffsikre? Hvor stor er sjansen for at jeg ikke snakket med en ekte klarsynt? Hvorfor servere negativ spådom?

Anonymkode: 8a151...5a2

Jeg har ingen aning om hvorfor hun serverer negativ spådom, men den første tanken min er om det kan være en lignende taktikk som mange bloggere bruker for å skape klikk? Altså at de legger ut innlegg de vet vil provosere massene, og den provokasjonen skaper i sin tur masse engasjement, kanskje noen artikler i noen aviser og alt det her fører til økt mengde klikk på SoMe = penger i kassa? Det jeg mener er at du går jo rundt og tenker på det og syns det er vanskelig å legge det vekk, og dermed øker sjansen for at du kanskje ringer tilbake igjen = penger i kassa? Jeg har ikke peiling altså!

Har aldri ringt spålinje selv, men interesserer meg for det og spør alltid om å bli spådd i tarot når noen legger ut tråder om det her på forumet og andre steder. Har bare vært borti en person hittil som har klart å treffe på noe, og den personen traff mest på hvordan jeg er som person og bittelitt om nåtiden på det tidspunktet. Ellers har det bare vært bom hele veien. 

Anonymkode: 44ce3...7e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magic.no var det. Noen erfaringer? Kan jeg slappe av?

Anonymkode: 8a151...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2019 den 19.54, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut spåforumene, bare intriger og tull.

Anonymkode: 5326f...d05

Hvilke spåforum finnes det?

Anonymkode: f4ce6...9d3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at enkelte blir avhengig av å ringe svindlere som påstår at de kan spå er veldig skremmende, det er skremmende på flere måter.

Det ene er at det er lovlig å drive med denne type svindel i Norge, det andre er at det faktisk er voksne personer uten verge som ringer til til disse svindlerne.

Kvakksalverloven må gjeninnføres sånn at disse svindlerne kan straffeforfølges, det samme burde gjelde for såkalte "healere" og andre tullinger som påstår at de har evner og tar betalt for sine "tjenester".

Det finnes INGEN som kan spå eller helbrede andre mennesker, hvis noen mener noe annet så er de enten veldig enkle i hodet, stokk dumme eller tjener penger på svindelen selv.

Hvis noen kunne bevise at de faktisk har evener så hadde det blitt en verdenssensasjon uten like, men til dags dato er alt bare lureri og svindel.

Anonymkode: c4a26...9da

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...