Gå til innhold

Kristina Andersen

Liljeb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ren skrev (8 minutter siden):

Så, hvilken nettbutikk snakker hun om?

Tommeliten

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør hun det igjen på sin spørsmålsrunde. Fremstår som den perfekte mammaen/familien. Hun har aldri hevet stemmen til samboer/barn? Bra for henne, men det er ikke farlig å bli sint en sjeldent gang så lenge man sier unnskyld, reparerer relasjonen og ikke legger skylden på barna.

Jeg fikk ikke traumer av at foreldrene mine kranglet. Alle barn er født med ulik sensivitet. Jeg hever sjeldent stemmen foran barna, men det har skjedd under massivt stress. Så liker jeg en god diskusjon med mannen der vi utfordrer hverandre og løser konflikter.

Hvorfor skal hun alltid fremstille ting som perfekt? Barna er perfekte, mannen er perfekt, hjemmet er perfekt, der hun bor er perfekt, osv. Skal det være inspirerende? Selv kjenner jeg på dårlig samvittighet av hennes story noen ganger, og lurer på om jeg gjør noe feil/galt som mor og lærer. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (43 minutter siden):

Nå gjør hun det igjen på sin spørsmålsrunde. Fremstår som den perfekte mammaen/familien. Hun har aldri hevet stemmen til samboer/barn? Bra for henne, men det er ikke farlig å bli sint en sjeldent gang så lenge man sier unnskyld, reparerer relasjonen og ikke legger skylden på barna.

Jeg fikk ikke traumer av at foreldrene mine kranglet. Alle barn er født med ulik sensivitet. Jeg hever sjeldent stemmen foran barna, men det har skjedd under massivt stress. Så liker jeg en god diskusjon med mannen der vi utfordrer hverandre og løser konflikter.

Hvorfor skal hun alltid fremstille ting som perfekt? Barna er perfekte, mannen er perfekt, hjemmet er perfekt, der hun bor er perfekt, osv. Skal det være inspirerende? Selv kjenner jeg på dårlig samvittighet av hennes story noen ganger, og lurer på om jeg gjør noe feil/galt som mor og lærer. 

Enig. Veldig lite inspirerende og veldig påtatt «flink pike». 

De fleste barn tar ikke skade av at noen hever stemmen til dem en sjelden gang. Man skal selvsagt skille mellom skriking/roping og litt høyere toneleie og stemmebruk der man er stresset og kjenner det renner over. Det er jo naturlige reaksjoner som også barna kjenner på. Så er det selvsagt viktig å si unnskyld og ikke dele ut skyld.
 Alle blir irrasjonelle og lar følelsene styre oss innimellom og det gjør en ikke til dårligere foreldre fordi.
Hun har jo selv beskrevet seg selv som en skikkelig hissigpropp og kjøper ikke helt den at hun aldri fyrer seg opp i det daglige. 

Noen barn er ekstra sensitive og blir lett fornærmet nettopp fordi de aldri blir utfordret eller snakket til. Kjeft hjelper som regel aldri, men de fleste av oss gjør det likevel i løpet av oppveksten til barna våre.

De går jo også inn i en periode med en «pre-teen» snart…. Tror nok tålmodigheten skal få kjørt seg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (59 minutter siden):

Som et barn som har vokst opp med traumer, så kjenner jeg at jeg blir helt paff av at hun har følgere som påstår at de ble traumatisert av å være vitne til milde krangler mellom foreldrene sine.. Ordet "traume" har jo mistet all betydning. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (15 minutter siden):

Som et barn som har vokst opp med traumer, så kjenner jeg at jeg blir helt paff av at hun har følgere som påstår at de ble traumatisert av å være vitne til milde krangler mellom foreldrene sine.. Ordet "traume" har jo mistet all betydning. 

Enig her. Har vokst opp med foreldre som kunne krangle litt, også høylytt. Ikke alltid det var så gøy, men langt i fra det man kan definere som traumatisering… 🙄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parv skrev (20 minutter siden):

Enig. Veldig lite inspirerende og veldig påtatt «flink pike». 

De fleste barn tar ikke skade av at noen hever stemmen til dem en sjelden gang. Man skal selvsagt skille mellom skriking/roping og litt høyere toneleie og stemmebruk der man er stresset og kjenner det renner over. Det er jo naturlige reaksjoner som også barna kjenner på. Så er det selvsagt viktig å si unnskyld og ikke dele ut skyld.
 Alle blir irrasjonelle og lar følelsene styre oss innimellom og det gjør en ikke til dårligere foreldre fordi.
Hun har jo selv beskrevet seg selv som en skikkelig hissigpropp og kjøper ikke helt den at hun aldri fyrer seg opp i det daglige. 

Noen barn er ekstra sensitive og blir lett fornærmet nettopp fordi de aldri blir utfordret eller snakket til. Kjeft hjelper som regel aldri, men de fleste av oss gjør det likevel i løpet av oppveksten til barna våre.

De går jo også inn i en periode med en «pre-teen» snart…. Tror nok tålmodigheten skal få kjørt seg. 

Hun har jo selv lagt ut flere filmer av seg selv som blant annet mannen har filmet som viser hennes «hissigpropp» og dårlig tålmodighetsside av henne. At hun aldri engang «hever» stemmen virker totalt usannsynlig.. skjønner at hun ikke står og skriker.. men hun må i så tilfelle være den eneste småbarnsforeldren noen sinne som aldri har hevet stemmen en eneste gang i løpet av småbarnstiden.. men slik er det vel i den perfekte verden 🤷🏽‍♀️ må være digg å være så perfekt 🙌🏻

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (1 time siden):

Jeg er vokst opp i samme nabolag og har foreldre der enda. Ikke perfekt sted for å si det slik. Koselig og fint, men langt fra perfekt..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før det blir slengt ut sjalusi/misunnelseskort på spørsmålrunden kan jeg bekrefte her og nå at javisst er jeg misunnelig - skulle gjerne vært 100% pedagogisk - 24/7 i min barneoppdragelse og alltid pratet rolig og sindig til mine barn. Hvem vil vel ikke det? Klarer dessverre ikke det.. Men har også tilgode å kjenne noen (andre enn frøken Andersen naturligvis) som mestrer denne oppgaven feilfritt. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ren skrev (På 31.3.2024 den 21.23):

Jeg er vokst opp i samme nabolag og har foreldre der enda. Ikke perfekt sted for å si det slik. Koselig og fint, men langt fra perfekt..

Hvordan da? Er ikke koselig og fint bra nok da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hva ER det hun gjør med tunga når hun prater? Bevegelsen minner om måten man pleide å «dytte» på løse tenner med tunga da man var små. Ser nesten ut som hun ikke har plass til den og helst vil dytte den ut av munnen

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke hun "bestevenninne" med Belinda? Ei som het Tone også..?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (17 timer siden):

Var ikke hun "bestevenninne" med Belinda? Ei som het Tone også..?

Stemmer det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (På 12.4.2024 den 15.03):

Hva ER det hun gjør med tunga når hun prater? Bevegelsen minner om måten man pleide å «dytte» på løse tenner med tunga da man var små. Ser nesten ut som hun ikke har plass til den og helst vil dytte den ut av munnen

Jeg har reagert på det samme i det siste, blir bare sittende å stirre på munnen hennes istedenfor å høre hva hun prøver å si 👀

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HTS

Jeg ser at en gjenganger i denne tråden, er at KA sin måte å fremstå på gjør at mange føler seg mislykket og usikker på seg selv i rollen som mor. Det fikk meg til å tenke!

Jeg har selv tre barn, jobber fulltid, studerer deltid i tillegg, har hund, mann, hus og det som hører med. Jeg trener flere dager i uka og er generelt sett fornøyd med livet. Men jeg er det første til å innrømme at dette kjøret er slitsomt, jeg kan kjefte på både mann og barn (og får dårlig samvittighet etterpå), jeg har ettervekst som er 15 cm lang fordi jeg ikke har tid til å gå til frisøren, og huset ser periodevis bombet ut pga rot. Så livet mitt er langt i fra perfekt. 

Poenget mitt er: selvfølgelig ser livet til KA perfekt ut! Jobben hennes går ut på å utføre husarbeid (i sitt eget hjem!!) og legge ut bildet av matpakken til barnet sitt. Hun har egentid 5 formiddager i uka. Hadde jeg hatt det, i tillegg «bare» hatt ett barn, skulle jeg også klart å være en «perfekt», pedagogisk og reflektert mor til alle tider, og det tror jeg gjelder dere andre også!😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun svarer ofte på spørsmålsrunder at hun aldri har hevet stemmen og at hjemme hos de så løser de konflikter ved å prate - samtidig som hun ofte også skriver at hun pleier å kjefte mannen huden full og oppføre seg som et monster hjemme de gangene hun skal slutte med snus eller sukker 🫡

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

LinnHenrikke skrev (21 timer siden):

Hun svarer ofte på spørsmålsrunder at hun aldri har hevet stemmen og at hjemme hos de så løser de konflikter ved å prate - samtidig som hun ofte også skriver at hun pleier å kjefte mannen huden full og oppføre seg som et monster hjemme de gangene hun skal slutte med snus eller sukker 🫡

Forskjell på å heve stemmen og krangle foran barn og alene da🫡

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTS skrev (På 20.4.2024 den 20.19):

Jeg ser at en gjenganger i denne tråden, er at KA sin måte å fremstå på gjør at mange føler seg mislykket og usikker på seg selv i rollen som mor. Det fikk meg til å tenke!

Jeg har selv tre barn, jobber fulltid, studerer deltid i tillegg, har hund, mann, hus og det som hører med. Jeg trener flere dager i uka og er generelt sett fornøyd med livet. Men jeg er det første til å innrømme at dette kjøret er slitsomt, jeg kan kjefte på både mann og barn (og får dårlig samvittighet etterpå), jeg har ettervekst som er 15 cm lang fordi jeg ikke har tid til å gå til frisøren, og huset ser periodevis bombet ut pga rot. Så livet mitt er langt i fra perfekt. 

Poenget mitt er: selvfølgelig ser livet til KA perfekt ut! Jobben hennes går ut på å utføre husarbeid (i sitt eget hjem!!) og legge ut bildet av matpakken til barnet sitt. Hun har egentid 5 formiddager i uka. Hadde jeg hatt det, i tillegg «bare» hatt ett barn, skulle jeg også klart å være en «perfekt», pedagogisk og reflektert mor til alle tider, og det tror jeg gjelder dere andre også!😅 

Helt enig 🙏🏻

Lever et relativt likt liv du beskriver og tror nok å at tålmodigheten hadde vart lengre og småbarnslivet hadde føltes mindre kaotisk om jeg hadde samme type arbeidsdag som KA 🤷🏽‍♀️😅 og de fleste tenker vel at det ikke er sammenlignbart å ha det slik som KA presenterer familielivet med tanke på hvor ulikt en vanlig A4 familie med to fulltidsjobber og konstant tidspress har det. 
Men det er vel derfor KA har fått noe kritikk også, fordi hun gjentatte ganger har rakket ned på de som ikke «klarer» å drifte familie AS like smooth som hun selv 🤷🏽‍♀️

og det er vel det man lar seg provosere av, og dessverre også kan føle litt på at man er dårligere foreldre, selv om man stort sett står veldig støtt i egen foreldrerolle. Men med uttalelser som «alle burde klare å holde huset ryddig og rent» eller «man burde klare å ordne seg/stelle seg ordentlig selv om man har baby/barn» eller «skjønner ikke hvordan foreldre kan gi barna sine så dårlig/lite hjemmelaget mat», eller at hun gråter for alle ungene som har så lange dager i barnehagen.. 

Det er jo ikke akkurat en boost i et kaotisk hverdagsliv å få sånt i feeden 🤷🏽‍♀️😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (På 20.4.2024 den 22.53):

Tror hun glemmer til tider at hun faktisk er en influenser og har delt (mye mer tidligere), men fortsatt deler en del fra sin hverdag og at av og til så passer ikke alle svarene hun gir i spørsmålsrunden med filmsnutter osv som man får se av og til 🙈 

Hun virker i hvert fall ikke å ha verdens beste tålmodighet til vanlig.. så at hun aaaaldri har hevet stemmen med barnet i nærheten engang, hmm. vanskelig å tro. Når det er sagt tror jeg verken hun står å hyler eller skriker til samboer eller barn. Men at hun aldri har «hevet stemmen», no way.. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...