Gå til innhold

Kristina Andersen

Liljeb

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
11 timer siden, Fju skrev:

Helt enig i det du sier om at kritikken fort kan bikke over på personen og ikke utøvelsen. Jeg tror hun ville tjent på å ta et tydelig standpunkt overfor leserne om hvor (u)personlig hun ønsker å blogge. Akkurat nå prøver hun å framstille bloggen som personlig, men alle skjønner at den ikke er det. Livet består av mer enn turer i skogen, filmkveld og bollebakst. Jeg tror det er på det punktet mange blir irritert, eller provosert eller hva man skal kalle det. 

Jeg applauderer akkurat dette valget. Det mest kyniske jeg vet er bloggere som dyrker det personlige og private for deretter å kapitalisere på inntrykket av at hun er din nære venninne. Jeg har ikke noe i mot at folk skriver personlig, for mange er det bra å finne bloggere som de kan identifisere seg med, men når dette venninneforholdet gir bloggeren en fordel som utnyttes for å tjene penger, da blir det svært uetisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg føler på en måte at for å forstå «problemet» og kritikken mot KA så må man liksom ha fulgt henne en god stund - jeg for eksempel har fulgt henne siden, hva, 2010? Jeg har besøkt bloggen sjeldnere og sjeldnere, det er kanskje 1 gang hver 2. måned og ser jeg ikke går glipp av noe særlig 😛 Men ja, det er vanskelig å forklare problemet uten at det høres smålig og pirkete ut, som on hver minste ting skal pirkes på. Men det er liksom helheten da - den arrogante, hånlige, nebbete, overfladiske holdningen hos en jente som prøver å fremstå som sååå jordnær, så glad og smilende og uskyldig. Ikke overfladisk i det hele tatt - penger er ikke alt og det der. Det ekle svaret hun kommer med til alle som er bare en anelse kritisk: «Takk for at du delte din mening 🙂» 🙄

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes KA kommer med mye hyggelig og fint, men siste post om kollagenpulver... Altså, just don´t. 
Dersom fokuset på interiør er noe hun vil gjøre videre, må det postes noe annet enn de samme bildene fra kjøkken/stue/spisestue/utestue. Har jo sett alt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2020 den 17.20, CecilieX skrev:

Kan noen forklare meg hvorfor KA provoserer så mye? Jeg skrollet meg gjennom bloggen og foruten graverende mye skrivefeil fant jeg liksom ikke spesielt mye å sette fingeren på. 

Grunnen til at jeg spør er at kritikken rettet mot henne fremstår noe smålig, som feks at hun varslet at hun skulle ta seg 14 dager ferie. 

Men mulig det ligger noe historikk her?

Har alltid syntes at denne bloggen var en sprudlende, feel-good blogg, treningsglede og fine oppskrifter innimellom. Men så har jo motivasjonen til KA dalt kraftig, hun har gitt utrykk for det selv,og bedt om tips. Det har alltid vært stort (positivt) engasjement i kommentarfeltet hennes, selv når lesertallene falt endel. Men når hun ber om tips, og formidler at hun mangler motivasjon, og når leserne forteller de savner ditt el datt og hun ikke er enig i hvordan DE oppfatter bloggen, så er svaret: «takk for du delte din mening»,  «jeg bestemmer over min egen blogg,takk, og jobber akkurat når jeg vil.»

Ok, ha litt mer respekt for leserne liksom.

Da smittevern saken kom, var det game over for mange. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

@Zenhouse og @Rosewood

Takk for svar. Jeg skjønner veldig godt hva dere skriver, det handler om at man over tid danner seg et inntrykk av et menneske som igjen påvirker hvordan man forholder seg til vedkommende. 

Det kan kanskje synes som jeg kaster stein i glasshus, med mine over 4000 innlegg i bloggtråder. Jeg er veldig bevisst min antipati, som jo er nesten umulig å unngå når man følger bloggere som aldri tar selvkritikk og stort sett hiver rundt seg med påstander om mobbing og hat. For å unngå å møte meg selv og antipatien i døra, minner jeg meg på dette relativt ofte. Er kritikken legitim og viktig (påvirkning og samfunnsmessig) eller er den ikke det? 

Det er et paradoks selvfølgelig, for når det innholdet de blogger om er privatliv og seg selv, så er det jo naturlig at de får positiv og negativ respons på det. Så slik sett er det jo ikke noe galt i å gjøre det. Og slik som reality - sjangeren utvikler seg så er det jo nettopp det å legge opp til sympati og antipati som driver hvem som castes. 

Men jeg ender likevel opp med å undre meg over at man fortsetter å klikke seg inn på en blogg og dermed opprettholde livsgrunnlaget til bloggere som man intenst misliker, når det ikke egentlig skjer noe spesielt kritikkverdig i form av skadelig påvirkning eller uetikk. 

Stort sett møter jeg argumentasjon som forsøker å devaluere forumet og brukerne her, så det er litt av bakgrunnen for mine spørsmål i tråden. Særlig når man kollektivt ansvarliggjøres for alt som skrives og slarv og oppgulp brukes til å diskreditere legitim kritikk. 

Litt usikker på om jeg får frem hva jeg mener, og formulerer bare noen løse tanker. Litt interessant å være «på den andre siden» sånn egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, CecilieX skrev:

@Zenhouse og @Rosewood

Takk for svar. Jeg skjønner veldig godt hva dere skriver, det handler om at man over tid danner seg et inntrykk av et menneske som igjen påvirker hvordan man forholder seg til vedkommende. 

Det kan kanskje synes som jeg kaster stein i glasshus, med mine over 4000 innlegg i bloggtråder. Jeg er veldig bevisst min antipati, som jo er nesten umulig å unngå når man følger bloggere som aldri tar selvkritikk og stort sett hiver rundt seg med påstander om mobbing og hat. For å unngå å møte meg selv og antipatien i døra, minner jeg meg på dette relativt ofte. Er kritikken legitim og viktig (påvirkning og samfunnsmessig) eller er den ikke det? 

Det er et paradoks selvfølgelig, for når det innholdet de blogger om er privatliv og seg selv, så er det jo naturlig at de får positiv og negativ respons på det. Så slik sett er det jo ikke noe galt i å gjøre det. Og slik som reality - sjangeren utvikler seg så er det jo nettopp det å legge opp til sympati og antipati som driver hvem som castes. 

Men jeg ender likevel opp med å undre meg over at man fortsetter å klikke seg inn på en blogg og dermed opprettholde livsgrunnlaget til bloggere som man intenst misliker, når det ikke egentlig skjer noe spesielt kritikkverdig i form av skadelig påvirkning eller uetikk. 

Stort sett møter jeg argumentasjon som forsøker å devaluere forumet og brukerne her, så det er litt av bakgrunnen for mine spørsmål i tråden. Særlig når man kollektivt ansvarliggjøres for alt som skrives og slarv og oppgulp brukes til å diskreditere legitim kritikk. 

Litt usikker på om jeg får frem hva jeg mener, og formulerer bare noen løse tanker. Litt interessant å være «på den andre siden» sånn egentlig. 

Nettopp. I mitt tilfelle så betyr det bare at jeg klikker svært sjelden inn på KA sin blogg nå, det er konsekvensen av mitt dårligere inntrykk av henne. Bloggen i seg selv er jo harmløs, og jeg forstår godt din undring over aktiviteten som er til tider i denne tråden her og om det var noe du hadde misset der. 
☺️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, CecilieX said:

@Zenhouse og @Rosewood

Jeg sluttet å klikke meg inn på både blogg, insta og snap. Sjekker bare denne tråden innimellom for å se om hun har tatt til seg kritikk og endret seg litt, men det tror jeg dessverre hun aldri kommer til å gjøre. Synd, for jeg har lest bloggen hennes omtrent fra starten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamen for kollagenpulveret, og naiviteten rundt det, viser hvor kunnskapsløs denne bloggeren er. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Maydis8 skrev:

Reklamen for kollagenpulveret, og naiviteten rundt det, viser hvor kunnskapsløs denne bloggeren er. 

Er så lei det kollagenpulveret 🙄

Ekstra kleint når de skal prøve å bevise dens virkning ved å ta en hudscanning før og etter, sånn for å vise at det liksom fungerer, med tanke på dybde i rynkene og sånn. «Her seeeeer dere altså, det fynker!!11» Hallo. Det er så gjennomskuelig. Hadde det nå vært en uavhengig hudklinikk som hadde foretatt disse scanningene så skulle jeg blir litt mer overbevist, men Oslo skin lab må jo på en eller annen måte overbevise folk om å prøve pulveret. Så det scanningen der kjøper jeg ikke. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nylig begynt å følge KA pga ble bergtatt av det flotte huset og interiøret. Men dere som har fulgt henne en stund, er hun dårlig på å merke med reklame/annonse ?? Senest i dag med hengekøye-post på IG som ikke var merket, men det var imidlertid merket på story som linket til blogginnlegg som kun gjaldt denne annonsen og som var merket. Trodde alt skulle være merket. Bryr meg «egentlig» ikke om det men syns det var irriterende da jeg oppdaget det i story etter å ha sett posten i feeden og da tenkte jeg bare åja enda en som har hengt seg på hengekøyebølgen..men nå skjønner jeg jo «hvorfor». 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor er bildene fra kvelden før? Eller fra morgenen? Hvorfor kun et sett glansede bilder som vanlig? Nesten som man kan tro hun ikke har overnattet, kun tatt en fototur. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte det siste innlegget hennes godt. Hun sier at hun ikke vet hvor lenge hun kommer til å holde på med bloggen og at framtida nok er på Instagram. Hun har ikke motivasjon til å skrive særlig personlig lenger og synes det er rart å tenke på den tida da bloggere gjerne skrev 3 innlegg per dag. 

Grunnen til at jeg likte innlegget var fordi det var så ærlig og beint fram. Sånt er mye bedre enn halvkvedede viser om at "Jeg skal blogge skikkelig mye og personlig framover, dere!" 

Rart å tenke på at blogger som kommunikasjonsplattform synger på siste verset! Har lest bloggen hennes og flere andre sine i 10 år. Kommer nok ikke til å følge henne på Instagram, har liksom helt andre preferanser når det kommer til Instagram. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som synes hennes Instagram er interessant nok å følge? Hun er jo så kjedelig! Skjønner ikke at hun kan leve av å poste noen stories der. Hun legger ikke akkurat sjela si i den jobben heller. Da er det mer moro å følge feks Linni Meister på Insta 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor hun slettet siste innlegg? Syntes det var så forfriskende å se henne uten all sminke og filter. Noen som vet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2020 den 15.50, Fju skrev:

Jeg likte det siste innlegget hennes godt. Hun sier at hun ikke vet hvor lenge hun kommer til å holde på med bloggen og at framtida nok er på Instagram. Hun har ikke motivasjon til å skrive særlig personlig lenger og synes det er rart å tenke på den tida da bloggere gjerne skrev 3 innlegg per dag. 

Grunnen til at jeg likte innlegget var fordi det var så ærlig og beint fram. Sånt er mye bedre enn halvkvedede viser om at "Jeg skal blogge skikkelig mye og personlig framover, dere!" 

Rart å tenke på at blogger som kommunikasjonsplattform synger på siste verset! Har lest bloggen hennes og flere andre sine i 10 år. Kommer nok ikke til å følge henne på Instagram, har liksom helt andre preferanser når det kommer til Instagram. 

Enig, hun er endelig ærlig og sier det som det er, det skal hun ha kred for.

Det er tydeligvis denne veien det går, i hvert fall med livsstilsbloggerne, men jeg må innrømme at jeg nok heller ikke kommer til å henge med her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.8.2020 den 18.05, CecilieX skrev:

@Zenhouse og @Rosewood

Å kalle det "intenst mislike" er vel litt i overkant, det er vel mer snakk om irritasjon. Grunnen til at jeg har klikket meg inn (riktignok sjeldnere og sjeldnere) er nok en kombinasjon av gammel vane og at jeg ikke har funnet gode erstattere for de bloggene jeg likte å følge før. 

Sånn er det kanskje for flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Showmustgoon said:

Noen som vet hvorfor hun slettet siste innlegg? Syntes det var så forfriskende å se henne uten all sminke og filter. Noen som vet? 

Lurte på det samme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Showmustgoon skrev:

Hvilket innlegg var dette? Hva skrev hun om? Har ikke fått det med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Jeeeeeeea said:

Hvilket innlegg var dette? Hva skrev hun om? Har ikke fått det med meg. 

Hun har lagt det ut igjen nå. Den selvbruningsreklamen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...