Gå til innhold

Kristina Andersen

Liljeb

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Sammie skrev:

Enig med deg i at vi burde la være å følge henne dersom man som leser ikke lengre er fornøyd. MEN KA as er en bedrift og det må være lov å komme med kritikk når den er saklig og levers i en høflig form. Husk at leserne er kundene hennes. Uten lesere, ingen inntekt.

Ser for meg at en butikk f.eks. heller vil ha en tilbakemelding fra sine kunder når noe ikke funker/lever opp til forventningen, slik at det kan rettes opp i, enn at kundene bare slutter å handle der og butikken går konk. KA hadde tjent på å være bittelitt ydmyk istedenfor å trasse som et barn når noe ikke går hennes vei.

Alle får da en tilbakemelding på jobben de gjør, både positiv og når noe kan bli bedre, så hvorfor skal bloggere/influensere vær en beskyttet art?

De fleste godtar at ho gjør sitt i sitt eget tempo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, Taaniitaa skrev:

De fleste godtar at ho gjør sitt i sitt eget tempo. 

Det har verken du eller jeg oversikt over, men jeg mener uansett at de som ikke er fornøyde med produktet bedriften leverer har lov til å si ifra. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sammie skrev:

Det har verken du eller jeg oversikt over, men jeg mener uansett at de som ikke er fornøyde med produktet bedriften leverer har lov til å si ifra. 

Det er ikke mange som har uttrykt sin misnøye i kommentarfeltet.  De fleste er som jeg, og har tålmodighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Taaniitaa skrev:

Det er ikke mange som har uttrykt sin misnøye i kommentarfeltet.  De fleste er som jeg, og har tålmodighet. 

Du er klar over at lederen av firmaet modererer kommentarene? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Taaniitaa skrev:

Kommentarene må godkjennes av henne før de blir publisert, så den kan man ikke bruke som utgangspunkt. Hvis hun godkjenner en negativ kommentar er det for å drite personen ut og håper at flere skal komme til angrep på vedkommende. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rosewood skrev:

Kommentarene må godkjennes av henne før de blir publisert, så den kan man ikke bruke som utgangspunkt. Hvis hun godkjenner en negativ kommentar er det for å drite personen ut og håper at flere skal komme til angrep på vedkommende. 

Uansett er det ho som bestemmer hvordan det skal være. Jeg har sagt mi mening, men å diskutere det i hjel er uinteressant for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Hvorfor driter hun sånn i regler? F eks siste innlegg med Nyhus, som for øvrig nettopp var i Oslo med nyfødt og møtte Sandra Lyng og lot henne holde babyen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper en veldig liten prosent av hennes lesere vil benytte seg av rabatten på siste innlegg 😅 utvendig vindusvask liksom... Kanskje hvis man har et like gedigent hus som henne. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lysestake skrev:

Tipper en veldig liten prosent av hennes lesere vil benytte seg av rabatten på siste innlegg 😅 utvendig vindusvask liksom... Kanskje hvis man har et like gedigent hus som henne. 

Det er jo til å sovne av 🤓

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, lysestake said:

Kan hende dette treffer utrolig godt? At Kristina har funnet ut at hun har en litt eldre leserskare med hus og at reklamen er midt i blinken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2020 den 5.03, Pikeliten skrev:

Kan hende dette treffer utrolig godt? At Kristina har funnet ut at hun har en litt eldre leserskare med hus og at reklamen er midt i blinken? 

Det virker i hvert fall som hun tar sikte på å bli en interiør-influencer med mindre fokus på privatliv. Blir interessant å se om det lykkes. Jeg synes stilen hennes er et eneste stort gjesp, men hva vet vel jeg. Det er i hvert fall nok av folk som lovpriser stilen hennes i kommentarfeltet 🤷‍♀️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fju skrev:

Det virker i hvert fall som hun tar sikte på å bli en interiør-influencer med mindre fokus på privatliv. Blir interessant å se om det lykkes. Jeg synes stilen hennes er et eneste stort gjesp, men hva vet vel jeg. Det er i hvert fall nok av folk som lovpriser stilen hennes i kommentarfeltet 🤷‍♀️

.....hvis det å tømme butikken Hansen & Co i Kristiansand for produkter i det hele tatt kan kalles "stil". 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen stil, det er jo identisk med alle andre. Den stilen hun kjører nå er nåtidens shabby chic. Dvs blodharry og blottet for personlighet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, hippyskippy skrev:

Det er jo ingen stil, det er jo identisk med alle andre. Den stilen hun kjører nå er nåtidens shabby chic. Dvs blodharry og blottet for personlighet.

Helt enig, synd å kalle det for "stil" i det store og hele. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Kan noen forklare meg hvorfor KA provoserer så mye? Jeg skrollet meg gjennom bloggen og foruten graverende mye skrivefeil fant jeg liksom ikke spesielt mye å sette fingeren på. 

Grunnen til at jeg spør er at kritikken rettet mot henne fremstår noe smålig, som feks at hun varslet at hun skulle ta seg 14 dager ferie. 

Men mulig det ligger noe historikk her?

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, CecilieX said:

Kan noen forklare meg hvorfor KA provoserer så mye? Jeg skrollet meg gjennom bloggen og foruten graverende mye skrivefeil fant jeg liksom ikke spesielt mye å sette fingeren på. 

Grunnen til at jeg spør er at kritikken rettet mot henne fremstår noe smålig, som feks at hun varslet at hun skulle ta seg 14 dager ferie. 

Hun har vært overlegen og frekk i årevis, men det har toppet seg de siste par årene. Og det med at hun ga faen i smittevern gjorde nok flere provosert, meg selv inkludert. 
Hun påstår at hun jobber så mye, men man ser ekstremt lite til det. Hun er ikke takknemlig for leserne sine, hun er sin egen sjef og jobber når hun får lyst som hun så fint sier. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, CecilieX skrev:

Skjønner at du spør! Det finnes tross alt  mange bloggere med langt flere synder i registeret (feks ABD og CBE). Men for min del er KA en blogger jeg liker å irritere meg over. Det som irriterer meg med henne er at hun framstiller seg som en besteborgerlig solstråle som alltid er i harmoni med seg selv og omgivelsene. Så får vi innimellom glimt av ei dame som virker nokså usympatisk, krigersk og aldri så lite uopplyst. Helhetsbildet føles veldig...uærlig? Hun hadde vunnet mye på å vise et mer upolert bilde av seg selv, men hun får det ikke helt til. De gangene hun prøver blir det litt sånn: "Haha, jeg sto opp klokken 0700 i dag og vasket huset i fire timer, jeg er helt sprø!". Hun delte mye av seg selv i podden med Belinda, men hun sluttet tvert da hun fikk kjæreste. Hun eksponerer aldri barnet hans på bloggen, det skal hun ha. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, CecilieX skrev:

Skrivefeil og kreative varianter av faste uttrykk er vel faste innslag på de fleste livsstils-/rosabloggene :) 

Det folk reagerer på, er nok at hun har blitt så kjedelig, og man får inntrykk av at hun tar snarveier og gjør det lettvint for seg. Det er nok riktig at det ikke er så mye å sette fingeren på, men det er heller ikke så mye å rope hurra for. Tidligere framsto hun som en jordnær, hyggelig jente som delte smått og stort fra livet sitt, familien og vennene var faste innslag. Nå går det i ensformige og overfladiske innlegg om turer, mat, interiør og serier. Og det er greit å skifte fokus, man kan forstå at folk vil ha privatlivet sitt i fred, men problemet er at disse nye innleggene er så kjedelige. Hun skriver så overfladisk, det er verken engasjerende eller opplysende.

Det er for eksempel begrenset hvor spennende det er med 10 turinnlegg som alle består av bilder av henne og noen setninger om hvor deilig det er å gå på tur. Opplysninger om hvordan man kommer seg dit, vanskelighetsgrad, parkeringsmuligheter eller  hva som helst annet man gjerne vil vite når man skal ut på tur, finnes ikke. Og akkurat samme problem er med alt det andre. Hvis et interiørinnlegg handler om maling av, la oss si et bord, får man kanskje noen  bilder og en tekst om hvor fantastisk fornøyd hun er med resultatet. Opplysninger om malingstype, teknikk, tidsbruk osv er totalt fraværende. 

Og uansett hvor konstruktiv kritikken hun får er, svarer hun nebbete. I det ene innlegget kan hun etterlyse tips til hva hun skal skrive om, men når folk er så dumme at de tar henne på ordet og foreslår endring, biter hun hodet av dem. 

Så jeg sjekker stadig sjeldnere bloggen hennes. Får ikke noe ut av det,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Takk for svar @Fju,  @ti10 og @Klemen10na

Dette med smittevernbrudd husker jeg at ble diskutert, og kritikken var absolutt berettiget, både bruddet og måten hun rotet seg bort da hun skulle «forsvare» seg. 

Ser også verdien i kritikk av hvordan hun utfører jobben sin, selv om det jo bare går ut over henne i form av lesere som faller fra. 

Reagerte bare på intensiteten i noen av innleggene i det siste som ikke stod i forhold til «forseelsen». 

Jeg personlig hadde ikke giddet å følge en blogger som bare irriterte meg på generelt grunnlag. Samtidig er det jo dette de lever av da, at noen engasjerer seg i det konkrete innholdet. Når innholdet da er privatlivet ditt er det jo en hårfin grense mellom å kritisere person vs innhold og utøvelse av blogging. En runde vi alle bør ta med jevne mellomrom. 

Beklager om noen oppfatter meg som forumpoliti, det var ikke min intensjon, jeg ble bare nysgjerrig.

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, CecilieX skrev:

Takk for svar @Fju,  @ti10 og @Klemen10na

Dette med smittevernbrudd husker jeg at ble diskutert, og kritikken var absolutt berettiget, både bruddet og måten hun rotet seg bort da hun skulle «forsvare» seg. 

Ser også verdien i kritikk av hvordan hun utfører jobben sin, selv om det jo bare går ut over henne i form av lesere som faller fra. 

Reagerte bare på intensiteten i noen av innleggene i det siste som ikke stod i forhold til «forseelsen». 

Jeg personlig hadde ikke giddet å følge en blogger som bare irriterte meg på generelt grunnlag. Samtidig er det jo dette de lever av da, at noen engasjerer seg i det konkrete innholdet. Når innholdet da er privatlivet ditt er det jo en hårfin grense mellom å kritisere person vs innhold og utøvelse av blogging. En runde vi alle bør ta med jevne mellomrom. 

Beklager om noen oppfatter meg som forumpoliti, det var ikke min intensjon, jeg ble bare nysgjerrig.

Helt enig i det du sier om at kritikken fort kan bikke over på personen og ikke utøvelsen. Jeg tror hun ville tjent på å ta et tydelig standpunkt overfor leserne om hvor (u)personlig hun ønsker å blogge. Akkurat nå prøver hun å framstille bloggen som personlig, men alle skjønner at den ikke er det. Livet består av mer enn turer i skogen, filmkveld og bollebakst. Jeg tror det er på det punktet mange blir irritert, eller provosert eller hva man skal kalle det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...