Gå til innhold

Kristina Andersen

Liljeb

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Levina said:

Det stemmer overhode ikke at man fra langfredag kunne være samlet inntil 10 personer inne. Men, dette påstår hun! Det kommer vel en forklaring senere da, at hun har misforstått. Var det ingen av de andre som var tilstede som visste, eller var det bare å ikke å bry seg. 

Jeg har ikke funnet noe skriftlig på denne såkalte regelendringen - sjekket Vennesla kommunes hjemmeside og det hadde ordføreren selv lagt ut at det er VELDIG viktig at alle fortsetter med å overholde de strenge tiltakene. 

Hun virker jo ikke som den skarpeste kniven i skuffen, så jeg tror dette er noe hun har overhørt eller blitt fortalt, og så har hun selvfølgelig ikke sjekket hvorvidt det faktisk stemmer. Det er ikke mange bekrefta smittetilfeller der hun bor så de tenker vel at det ikke er så farlig... Alle de voksne fortjener kritikk her. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, Klemen10na said:

Jeg har besteforeldre som er ganske nedfor i disse tider fordi de ikke skjønner situasjonen helt. 
En av de er dement og tror at ingen vil besøke han. Jeg prøver så godt jeg kan med å forklare hva som skjer over telefon, men det går ikke inn til han. Han forstår kun når man setter seg ned med han og snakker enkle setninger, noe som ikke er så enkelt over telefon. 
Han får nå kun besøk av hjemmesykepleie for medisiner. Vi andre tør ikke å besøke han i frykt for å mulig smitte han (vi handler for han, men går ikke inn), han er utsatt nok som det er med mange forskjellige fra hjemmesykepleien. De har dårlig tid, så de kan ikke sitte og ta seg en prat hver gang.  Og de kjenner han ikke sånn at de vet hvordan de skal prate for at han skal forstå. 
Jeg er livredd for å miste han i denne perioden, og at han skal dø med tanken om at ingen ville besøke han lenger. Jeg tenker på det hver eneste dag.

Det skjærer helt inn til hjerteroten å lese dette! Så mye som er vondt, trist og skummelt akkurat nå. Håper selvfølgelig inderlig at det vil gå bra og at dere trygt kan være med bestefar igjen snart. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det er mulig å skrive så lite variert som hun gjør. Hun har relativt ofte hatt innlegg hvor hun ber om tips til ting å skrive om, og får masse tips, men benytter seg jo aldri av de..

Kan ikke skjønne at hun syns corona-hverdagen er så kjip, høres jo helt likt ut som ellers. Har tid til å støvsuge hver dag, vaske huset 3 ganger i uken, storhandle på fredagsformiddag og spise middag hver dag kl. 16...

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker helt nedrulla! Skjønner ikke hvor hun har fått 10 personer fra. Snakk om å være helt tom i hodet!! I likhet med Pilotfruen er hun en skikkelig latsabb

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gjest22 skrev:

Skjønner ikke at det er mulig å skrive så lite variert som hun gjør. Hun har relativt ofte hatt innlegg hvor hun ber om tips til ting å skrive om, og får masse tips, men benytter seg jo aldri av de..

Kan ikke skjønne at hun syns corona-hverdagen er så kjip, høres jo helt likt ut som ellers. Har tid til å støvsuge hver dag, vaske huset 3 ganger i uken, storhandle på fredagsformiddag og spise middag hver dag kl. 16...

Jeg lurer veldig på hvordan hun klarer å livnære seg på bloggen nå om dagen. Mange bloggere driver jo og brancher ut med mer Instagram, podkaster, YouTube, bøker, etc., samtidig som bloggingen blir mindre prioritert. Mens Kristina blogger kjedeligere enn noen gang, uten tegn på at hun driver med nye prosjekter. Blogg er jo åpenbart et døende medium, så hvor har hun tenkt å tjene penger? På den enda kjedeligere Instagram-kontoen sin? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Klemen10na said:

Jeg har besteforeldre som er ganske nedfor i disse tider fordi de ikke skjønner situasjonen helt. 
En av de er dement og tror at ingen vil besøke han. Jeg prøver så godt jeg kan med å forklare hva som skjer over telefon, men det går ikke inn til han. Han forstår kun når man setter seg ned med han og snakker enkle setninger, noe som ikke er så enkelt over telefon. 
Han får nå kun besøk av hjemmesykepleie for medisiner. Vi andre tør ikke å besøke han i frykt for å mulig smitte han (vi handler for han, men går ikke inn), han er utsatt nok som det er med mange forskjellige fra hjemmesykepleien. De har dårlig tid, så de kan ikke sitte og ta seg en prat hver gang.  Og de kjenner han ikke sånn at de vet hvordan de skal prate for at han skal forstå. 
Jeg er livredd for å miste han i denne perioden, og at han skal dø med tanken om at ingen ville besøke han lenger. Jeg tenker på det hver eneste dag. 

Da er det sinnsykt irriterende når spesielt bloggere som har så stor påvirkningskraft legger ut om større familiemiddager med andre enn de bor med. Dette er så enkelt å unngå. Ikke besøk hverandre unødvendig. Og hold i det minste avstand. 
Hun har jo selv en bestemor hun er veldig glad i, vil hun ikke ta være med på å bidra til å minske smitten? Det spiller ingen rolle at de tror de ikke er syke, de kan være det uten å merke noe til det. Er bevist at mange ikke merker noe. 

Off jeg fikk så vondt av deg, og alle andre som har det likedan. Vi mistet bestemor for to år siden, men jeg tenker titt og ofte på hvordan ville vært hvis hun bodde på sykehjemmet nå. Redselen for at hun skulle bli smittet, og å ikke kunne gjøre ting bedre for henne. Hun var dement de siste årene, og det er akkurat det, tanken på at de skal tro at man ikke er glad i de som gjør så vondt.

Jeg håper det går bra for besteforeldrene dine ❤️ 

Jeg har en tante av mamma som er som en bestemor i mitt liv, og foreldrene mine skal flytte fra byen til andre siden av landet. Vi skulle tilbringe SÅ mye kvalitetstid med henne nå siden vi skulle være her noen uker for å selge og pakke ned huset... Heldigvis er hun sånn ca smartere enn oss alle, forstår og holder seg inne, men til og med da gjør det vondt å ikke få klemme henne godt eller sitte i timesvis i det kalde huset hennes som føles så varmt allikavel fordi det er jo fullt av henne.

Takk for at du gjør det rette, uansett hvor vondt det gjør - for jeg kjente jeg ble skikkelig sint selv når jeg så at folk samles til påskemiddag. Ikke bare en, men to ganger på en uke. Det er direkte unødvendig. Her i familien tok vi samling over Teams med rødvin på freddan og quiz i dag, og det ble riktig så koselig. Det er bare sånn det MÅ være akkurat nå. Det er ansvaret vi alle må ta.

Unødvendig både å gjøre det og å annonsere det, og jeg håper de som tok dette valget innser at det var en grundig feil.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Fju skrev:

Jeg lurer veldig på hvordan hun klarer å livnære seg på bloggen nå om dagen. Mange bloggere driver jo og brancher ut med mer Instagram, podkaster, YouTube, bøker, etc., samtidig som bloggingen blir mindre prioritert. Mens Kristina blogger kjedeligere enn noen gang, uten tegn på at hun driver med nye prosjekter. Blogg er jo åpenbart et døende medium, så hvor har hun tenkt å tjene penger? På den enda kjedeligere Instagram-kontoen sin? 

Enig! Veldig spesielt... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan Kristina kan tjene penger på denne bloggen lenger.. Kjedelige bilder, innlegg om oppskrift, reklame eller serietips.. 
Holdninger om at jeg stakkars jobber så mye mer enn alle andre, og har bare fri om lørdagene.. (Ja pluss, en eller to dager midt i uken, 1 ukes påskeferie osv)... Hverdagen er så hektisk.. men rekker å vaske og støvsuge hele huset om en times tid hver morgen, trene og renne til frisør/neglesalong, og lage middag før kl. 16.. Kjempe travelt..

Og at hun legger ut om at forbudet plutselig var utvidet til 10 personer i påska er jo bare piss.. Har aldri hørt eller lest om det.. Og vil tro flere hadde plukket det opp i løpet av påska, der alle familier satt hver for seg i steden for å samles som de normalt sett ville gjort..

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, LoveMoschino skrev:

Hun virker helt nedrulla! Skjønner ikke hvor hun har fått 10 personer fra. Snakk om å være helt tom i hodet!! I likhet med Pilotfruen er hun en skikkelig latsabb

Kristina har aldri vært den skarpeste kniven i skuffen og denne samlingen av middagsgjester i disse tider understreker akkurat det. KA bryr seg kun om seg selv. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Kajaaaaaa skrev:
  Skjul innhold

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan Kristina kan tjene penger på denne bloggen lenger.. Kjedelige bilder, innlegg om oppskrift, reklame eller serietips.. 
Holdninger om at jeg stakkars jobber så mye mer enn alle andre, og har bare fri om lørdagene.. (Ja pluss, en eller to dager midt i uken, 1 ukes påskeferie osv)... Hverdagen er så hektisk.. men rekker å vaske og støvsuge hele huset om en times tid hver morgen, trene og renne til frisør/neglesalong, og lage middag før kl. 16.. Kjempe travelt..

Og at hun legger ut om at forbudet plutselig var utvidet til 10 personer i påska er jo bare piss.. Har aldri hørt eller lest om det.. Og vil tro flere hadde plukket det opp i løpet av påska, der alle familier satt hver for seg i steden for å samles som de normalt sett ville gjort..

Det har aldri blitt utvidet til 10 personer. Dette er noe hun finner på. Det er ikke en kilde på dette noe sted. At de ikke tenker.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har aldri tatt noe kritikk i sin karriere og har bare avfeid alt. Så, det går nok ikke inn dette heller. Helt utrolig at det går an å samle en gruppe middagsgjester og gi så faen i alle restriksjoner. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Jeeeeeeea skrev:

Jeg kommenterte dette til hun. Hvorfor hun bevisst valgte og ikke følge retningslinjene. Skrev også at hun ikke bare kan være influencer når det passer henne, at hun også er det når hun gjør slike ting. Kommentaren ble utrolig nok ikke godkjent... Men ser at hun har godkjent flere slike kommentarer på siste innlegg. 

Hun tar aldri kritikk. Skjønner ikke hva hun skal livnære seg på heretter. Hun har ikke fullført VGs heller...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Fju skrev:

Jeg tenkte akkurat det samme. Vedder på at noen kommer til å nevne det i kommentarfeltet og at hun kommer til å svare med den passiv-aggressive "Takk for Hat du delte din mening 🙂".

Husker hun sa i podden hun hadde med Belinda at hun følte seg så lur som hadde kommet med det svaret til kritikerne, for hun liker ikke kritikk. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Krutthøna skrev:

Det er bullshit! Fortsatt Max 5 som gjelder med 1-2 m avstand. Men, utifra bloggingen hennes så har hun levd helt "vanlig" uten å gjøre noe som helst for å redusere smittefaren. 

Smitten angår visst ikke bloggere og paradise deltakere...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så synd at hun er en av de bloggerne som aldri får noe pes for det hun legger ut. Brudd på smittevernsregler eller ei. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Maydis8 skrev:

Det er så synd at hun er en av de bloggerne som aldri får noe pes for det hun legger ut. Brudd på smittevernsregler eller ei. 

Hun har vel strengt tatt ikke gjort så mye kritikkverdig de siste årene? Jeg kommer i hvert fall ikke på noe. Min største innvending mot bloggen hennes er at den er kjedelig, overfladisk og overdrevent munter. Hun er en blogger jeg liker å irritere meg over. Men det er lite kroppsfokus, hun eksponerer ikke barn (selv om hun har bonusbarn nå etter hva jeg har forstått), og hun har reklamemerking og sånt på stell. 

Men dette påskeselskapet hennes var skivebom. Helt utrolig at hun ikke visste bedre. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fju skrev:

Hun har vel strengt tatt ikke gjort så mye kritikkverdig de siste årene? Jeg kommer i hvert fall ikke på noe. Min største innvending mot bloggen hennes er at den er kjedelig, overfladisk og overdrevent munter. Hun er en blogger jeg liker å irritere meg over. Men det er lite kroppsfokus, hun eksponerer ikke barn (selv om hun har bonusbarn nå etter hva jeg har forstått), og hun har reklamemerking og sånt på stell. 

Men dette påskeselskapet hennes var skivebom. Helt utrolig at hun ikke visste bedre. 

Det har vært andre episoder de siste årene. Hvor hun alltid besvarer kritikken med "takk for at du delte din mening". Ellers så blogger hun et par ganger i uka, de samme innleggene. Lurer på hva hun skal leve av...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina er jo ikke kjent for å verken ta til seg kritikk, og heller ikke veldig flink til å svare kritikk. 
Og i dette tilfelle, har hun tydeligvis fått en egen regel som bare hun og hennes familie kan leve etter, selv om 
resten av landet må følge maks 5 personers regler.. Det blir bare for dumt.. Hun gjør jo bare hva hun vil så lenge
det gagner seg selv.. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...