Gå til innhold

Hvorfor virker polske damer så arrogante?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med kollegaer og de jeg gamer med ja. Tenker du at hvis en nordmann og en polakk er uenige så er pga at polakken er arrogant?😂

Anonymkode: 08021...01f

Prøv å spørre noen av de, "vy panimayitje pa-rosski", så får du fort se smilet deres forandres til et sinnafjes.

Anonymkode: 373d4...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei men polakkene tåler det bare ikke. Ikke de jeg kjenner ihvertfall. Flere på jobb selv de nye gjør aldri feil. 

Anonymkode: d9440...d60

Tipper at du jobber med noe som ikke krever veldig mye utdanning. Øst-europeere fra arbeidsklassen kan ofte være sånne

Anonymkode: fc3b8...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv å spørre noen av de, "vy panimayitje pa-rosski", så får du fort se smilet deres forandres til et sinnafjes.

Anonymkode: 373d4...79d

Så morsomt, ikke sant. Lær deg litt historie, din tosk

Anonymkode: fc3b8...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er polske damer som schrodinger's cat?Det blir sagt at norske menn blir sammen med polske damer fordi de er nikkeduker, sexdukker osv.

Anonymkode: fc3b8...f9c

Å rykte på å være gode i senga?

Anonymkode: d9440...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Å rykte på å være gode i senga?

Anonymkode: d9440...d60

Jeg tror ikke du skjønte hva jeg mente med kommentaren min

Anonymkode: fc3b8...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så morsomt, ikke sant. Lær deg litt historie, din tosk

Anonymkode: fc3b8...f9c

Ja, jeg kan historie. Faktisk er det takket være Russlands frigjøring av Polen at Polen eksisterer idag. Uten Russlands innsats i krigen ville Polen ikke eksistert idag. Det ville ha het, "dritte riket". Det ville bare ha bodd tyskere der. Alle polakker ville vært massakrert. Så jeg vet at Polen har en hel del å være takknemlige overfor Russland for.

Anonymkode: 373d4...79d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Med kollegaer og de jeg gamer med ja. Tenker du at hvis en nordmann og en polakk er uenige så er pga at polakken er arrogant?😂

Anonymkode: 08021...01f

Vi kan vel si det sånn at polakker er Mellom-Europas trøndere.

Anonymkode: e3855...6a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ille å generalisere, men jeg har lurt på det samme. Vi har mange polakker het vi bor og jeg møter dem på kjøpesenteret hver gang. De sniker konsekvent i køene, hvis jeg står og snurrer på et stativ for å finne rett størrelse, kommer de bare bort og brøyter seg vei, stopper stativet og dytter meg bort og snurrer motsatt vei. I prøverommet kommer de bare bort og river forhenget tilside for å se om det er opptatt, og står man der halvnaken til allmenn beskuelse. Aldri et unnskyld. I Polen opplevde jeg hver gang jeg kom inn i en butikk at jeg var helt usynlig. Hvis jeg sto alene ved kassen og skulle betale var det med sukk og stønn de sneglet seg til kassen for å slå inn varene og spurte man om hjelp gikk de bare. 

Det er garantert MANGE hyggelige polakker, men jeg har møtt på utrolig mange uforskammede, arrogante bitcher. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blitt ett tema på jobb dette. Startet en ny dame fra Polen.  Virket så intr søt og snill.

Men, som med de andre så blir opplæring ett problem da de kan alt og aldri gjør feil.

Merker ikke dette fra de andre damene som er fra andre land både i og utenfor Europa. 

Anonymkode: d9440...d60

Østblokk har ofte en litt hard attitude og merker at de går i forsvar av ingenting. Virker som de fort kommer i krangel med folk og som du skriver så tror de at de kan alt og aldri gjør feil. 

Det er veldig vanskelig å gå inn på en vanlig, saklig diskusjon med de. De går som sagt i forsvar med en gang. 

Enig med deg. 

Anonymkode: 0f190...eac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg kan historie. Faktisk er det takket være Russlands frigjøring av Polen at Polen eksisterer idag. Uten Russlands innsats i krigen ville Polen ikke eksistert idag. Det ville ha het, "dritte riket". Det ville bare ha bodd tyskere der. Alle polakker ville vært massakrert. Så jeg vet at Polen har en hel del å være takknemlige overfor Russland for.

Anonymkode: 373d4...79d

??? 

Anonymkode: 0f190...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Macronen skrev:

Det er ille å generalisere, men jeg har lurt på det samme. Vi har mange polakker het vi bor og jeg møter dem på kjøpesenteret hver gang. De sniker konsekvent i køene, hvis jeg står og snurrer på et stativ for å finne rett størrelse, kommer de bare bort og brøyter seg vei, stopper stativet og dytter meg bort og snurrer motsatt vei. I prøverommet kommer de bare bort og river forhenget tilside for å se om det er opptatt, og står man der halvnaken til allmenn beskuelse. Aldri et unnskyld. I Polen opplevde jeg hver gang jeg kom inn i en butikk at jeg var helt usynlig. Hvis jeg sto alene ved kassen og skulle betale var det med sukk og stønn de sneglet seg til kassen for å slå inn varene og spurte man om hjelp gikk de bare. 

Det er garantert MANGE hyggelige polakker, men jeg har møtt på utrolig mange uforskammede, arrogante bitcher. 

Det du skriver stemmer så sinnsykt. De smiler nesten aldri. Merkelig folk. Akkurat som dem ser på oss som fiender. Hvorfor gidder de å være her da? 

Anonymkode: 0f190...eac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

??? 

Anonymkode: 0f190...eac

Den jeg svarte (...f9c) insinuerte at Polen hadde traumer etter andre verdenskrig som Russland var skyld i. Men det er akkurat omvendt, forklarte jeg. Polen har stor grunn til å være takknemlige overfor Russland.

Anonymkode: 373d4...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor med en polsk jente og hun er vidunderlig, men ganske lystløgner 

jeg ser mellom fingrene på det for elsker hennes selskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den jeg svarte (...f9c) insinuerte at Polen hadde traumer etter andre verdenskrig som Russland var skyld i. Men det er akkurat omvendt, forklarte jeg. Polen har stor grunn til å være takknemlige overfor Russland.

Anonymkode: 373d4...79d

Ja Ok. :) Vet ikke, er norsk så... er fortsatt enig med hun eller han som startet tråden pluss de jeg valgte å sitere. De er ganske forskjellige fra oss nordmenn. Politikken vet jeg ikke mye om for å si det ærlig, hvilke forhold de har til Russland eller andre land har jeg ikke peiling på. 

Anonymkode: 0f190...eac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

??? 

Anonymkode: 0f190...eac

Ikke meg du siterte, men:

Kanskje litt overdrevet. Likevel kan det være et snev av sannhet i dette, selv om russerne også er polakkenes fiender. Polen havnet i ildlinjen under 2. verdenskrig, og hadde vel det største tapet av sivile, i forhold til folketall. Det polske folket fikk virkelig svi. Kanskje det er en av grunnene til at polakker kan være litt tøffe i trynet.

Anonymkode: e3855...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg kan historie. Faktisk er det takket være Russlands frigjøring av Polen at Polen eksisterer idag. Uten Russlands innsats i krigen ville Polen ikke eksistert idag. Det ville ha het, "dritte riket". Det ville bare ha bodd tyskere der. Alle polakker ville vært massakrert. Så jeg vet at Polen har en hel del å være takknemlige overfor Russland for.

Anonymkode: 373d4...79d

Nei, det kan du ikke. At du ikke skammer deg å skrive sånn piss. Ja, polakker og andre øst-europeere er veldig takknemlige at den røde arme plyndret og voldtok mens de "frigjorde" dem. De er takknemlige for alle massedeportasjoner som fulgte etter og at de glemte å gå hjem (helt sikkert at nordmenn hadde vært veldig takknemlige hvis Finnmark var en del av Sovjetunionen frem til 1991). Takknemlige at de prøvde å tvinge sitt språk på dem. Folk i tidligere Tsjekkoslovakia og Ungarn er takknemlige for stridsvogner Moskva sendte når de ville bli kvitt kommunister. Ville sagt "Kyss Putins ræva", men jeg er helt sikkert på at du gjør det allerede.

Anonymkode: fc3b8...f9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle innbyggere i land som var under sovjets harde hånd er mildt sagt forbanna enda. Tar vel et par generasjoner og økonomisk utvikling i landene før humøret bedrer seg

Anonymkode: e8587...2ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må være sånn for å kunne hanskes med sjåvinistiske og megamacho polske menn.

Anonymkode: 6353f...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Macronen skrev:

I Polen opplevde jeg hver gang jeg kom inn i en butikk at jeg var helt usynlig. Hvis jeg sto alene ved kassen og skulle betale var det med sukk og stønn de sneglet seg til kassen for å slå inn varene og spurte man om hjelp gikk de bare. 

Jeg og venninne mine hadde samme opplevelse da vi var i Polen. Jeg har reist i 15 land og har aldri aldri opplevd surere folkeslag og så dårlig service. Det er ganske interessant. Jeg er en ganske blid og person, høflig mot ansatte på restaurant osv så det var ikke meg det sto på heller.  smilte du fikk du bare et skikkelig surt blikk tilbake. I butikker var det ikke noe hei og som oftest ble man ignorert. Den siste dagen vi var der testet jeg det med å smile til hver ansatt vi var i kontakt med. Være seg kafe, butikk og tilslutt bare helt tilfeldige folk på gaten. Samme sure geipen på alle. Opplevde litt av det samme i Litauen. Veldig ovenfra og ned holdning og det så ut som om de virkelig mislikte jobbene sine. 

Men polakkene jeg har møtt i Norge har vært veldig hyggelige. Så det er hovedsaklig polakker i servicebusiness jeg har et utrolig dårlig inntrykk av. 

Anonymkode: c443a...3ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det kan du ikke. At du ikke skammer deg å skrive sånn piss. Ja, polakker og andre øst-europeere er veldig takknemlige at den røde arme plyndret og voldtok mens de "frigjorde" dem. De er takknemlige for alle massedeportasjoner som fulgte etter og at de glemte å gå hjem (helt sikkert at nordmenn hadde vært veldig takknemlige hvis Finnmark var en del av Sovjetunionen frem til 1991). Takknemlige at de prøvde å tvinge sitt språk på dem. Folk i tidligere Tsjekkoslovakia og Ungarn er takknemlige for stridsvogner Moskva sendte når de ville bli kvitt kommunister. Ville sagt "Kyss Putins ræva", men jeg er helt sikkert på at du gjør det allerede.

Anonymkode: fc3b8...f9c

Det der er løgn, det vet alle som kan litt historie. Derimot voldtok de på vestfronten. Amerikanerne og britene. I tillegg stjal de det de kunne få med seg.

 

 

Ingen ble "tvunget" noe språk på seg. På samme måte som nordmenn ikke blir "tvunget på" å prate engelsk. De lærte russisk på skolen for å kunne kommunisere med andre i Sovjet. Sovjet var stort den gangen. Det var mulig å reise til store deler av verden og prate samme språk med hverandre, samme hvor i Sovjet en befant seg. Folk var veldig frie den gangen.

Faktisk ble Sovjet lagt ned, trass at folket ikke ville det.

 

162959570.thumb.jpg.24c1050e3a3df4850f3d62b7e097ad62.jpg

Anonymkode: 373d4...79d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...