Gå til innhold

Hvorfor virker polske damer så arrogante?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

polske damer er ikke her for å intrigere seg akkurat, men jeg vil aldri drive opplæring på en polakk.

Anonymkode: 5fb56...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Definer mange. Jeg er ganske sikker på at de som bevist leter etter en vestlig mann utgjør en ganske en liten del av den kvinnelige befolkningen i Ukraina. Enda en myte at annenhver russisk eller ukrainsk dame sitter på russianbrides.com og leter etter en vestlig mann. Da kan vi si at "mange" norske menn vil ha en thai dame. I realiteten er jo bare en liten del av norske menn som vil eller er sammen med thai damer.

Anonymkode: fc3b8...f9c

Ja men i Ukraina (og Russland) er det mange fattige folk og de vil vekk i fra dette. Det går jo busslass med amerikanere ned til ukrainere for å plukke seg ut ei kone, året rundt. Og jeg tror ikke det blir mindre av det. Det kommer nok bare til å øke. Det samme tror jeg med de type menn som blir sammen med thai også. 

Anonymkode: 0f190...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja men i Ukraina (og Russland) er det mange fattige folk og de vil vekk i fra dette. Det går jo busslass med amerikanere ned til ukrainere for å plukke seg ut ei kone, året rundt. Og jeg tror ikke det blir mindre av det. Det kommer nok bare til å øke. Det samme tror jeg med de type menn som blir sammen med thai også

Anonymkode: 0f190...eac

Hvorfor det?

 

Anonymkode: fc3b8...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere polske kolleger, både kvinner og menn. Jeg synes jevnt over de er bestemte, de vet hva de vil, er ikke redde for å si hva de mener og de står på krava. Jeg oppfatter dem ikke som arrogante, men svært bestemte. Et par av dem er ganske påståelige og det skal mye til for at de gir seg, men tar de feil så innrømmer de det.

Anonymkode: bc787...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

 

Anonymkode: fc3b8...f9c

Hvorfor jeg tror dette? For man ser det og verden blir mindre og mindre, pga sosiale medier etc etc. 

Anonymkode: 0f190...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2019 den 21.41, AnonymBruker skrev:

Tror ikke de liker nordmenn så godt i allefall. 

Anonymkode: 0f190...eac

Dette stemmer ikke. Er polsk og har aldri hørt fra polakker at de ikke liker nordmenn.( Har ofte hørt negative kommentarer om andre nasjoner men ikke nordmenn). Hvis det gjelder arrogante ansatte som går i forsvar for ingenting- ja.. er litt enig i det. Men ikke alle. Jeg har hatt 4 polske damer på opplæring og en av dem var nettopp slik ts beskriver. 

Om historie skal jeg ikke uttale meg her. Ikke heller om økonomiske trender i Polen. 

Jeg vet ikke selv om jeg liker Polakker eller om vi lar oss like. Jeg liker de menneskene jeg liker (uansett nasjonalitet.)

Men det som er litt spesielt  med smil hos Polakker er at dem smiler når de har grunn til å smile,  de er hyggelige mot dem de liker men ikke nødvendigvis mot alle, de sier ofte det dem mener og står for det. Jeg forstår åsen det fungerer- det er ikke helt meningsløst men vanskelig å forklare. 

Personlig er jeg en som smiler meste parten av livet og hadde ønsket at Polakker generelt smiler mer.

Anonymkode: 2ae40...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en polsk venninne, hun er tøff og står på, kan sikkert pepres med negative ord av folk med dårlig selvtillit som ikke tåler motstand. Jeg syns hun er morsom, kjekk å snakke med, og beundrer hvor hardt hun jobber uten å klage. 

Anonymkode: ff9a8...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meezspisen

Har jobbet med polske og andre utenlandske mennesker innen helsevesenet i mange  år. Felles for dem er at de er hardtarbeidende, pliktoppfyllende og lar seg ikke pille på nesen. Håper ikke det blir sett på som arrogant. Slik berikelse som desse menneskene trenger vi virkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke bare arrogante, de er dritsure. Spesielt de som jobber i butikkene.

Anonymkode: ca3f7...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2019 den 14.11, Meezspisen skrev:

Har jobbet med polske og andre utenlandske mennesker innen helsevesenet i mange  år. Felles for dem er at de er hardtarbeidende, pliktoppfyllende og lar seg ikke pille på nesen. Håper ikke det blir sett på som arrogant. Slik berikelse som desse menneskene trenger vi virkelig. 

Ja det er også min erfaring! Jobber på sykehjem og her jobber det mangen polakker. Klart det er individuelle forskjeller på samme måte som hos nordmenn, og man skal ikke skjære alle over en kam. Men det er jo helt naturlig at det finnest kulturelle og sosiologiske forskjeller. Jevnt over er mitt inntrykk at de er hardtarbeidende og pliktoppfyllende, nesten litt for mye av og til. Har sett mangen slite seg ut, men sjeldent de klager høyt! Mulig språket og tonefallet gjør at de høres litt mer bestemte og krasse ut enn de egentlig er? Jeg kjenner 2 stykker mer på de personlige plan, og de er omtenksomme og varme mennesker. Og ikke minst, de har bra humor😊

Anonymkode: dc1e0...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2019 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Det der er løgn, det vet alle som kan litt historie. Derimot voldtok de på vestfronten. Amerikanerne og britene. I tillegg stjal de det de kunne få med seg.

 

 

Ingen ble "tvunget" noe språk på seg. På samme måte som nordmenn ikke blir "tvunget på" å prate engelsk. De lærte russisk på skolen for å kunne kommunisere med andre i Sovjet. Sovjet var stort den gangen. Det var mulig å reise til store deler av verden og prate samme språk med hverandre, samme hvor i Sovjet en befant seg. Folk var veldig frie den gangen.

Faktisk ble Sovjet lagt ned, trass at folket ikke ville det.

 

162959570.thumb.jpg.24c1050e3a3df4850f3d62b7e097ad62.jpg

Anonymkode: 373d4...79d

Oi, du er litt på bærtur! Polen var da ikke en del av Sovjetunionen.

Anonymkode: 2cee2...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 7/25/2019 at 8:36 PM, AnonymBruker said:

Ja, jeg kan historie. Faktisk er det takket være Russlands frigjøring av Polen at Polen eksisterer idag. Uten Russlands innsats i krigen ville Polen ikke eksistert idag. Det ville ha het, "dritte riket". Det ville bare ha bodd tyskere der. Alle polakker ville vært massakrert. Så jeg vet at Polen har en hel del å være takknemlige overfor Russland for.

Anonymkode: 373d4...79d

Nei, du kan ikke historie. Jeg er fra Litauen. Det verste som har skjedd med Øst-Europa er Russland. Alle gamle husker den tiden da Tyskland hadde okkupert Litauen, de var mer avanserte enn vi og vi fikk mange gode ting fra dem. Da ble vi okkupert av Russland. 50 år! Vi bodde som folk bor i Nord Korea nå. Vi hadde ikke mat, klær, vi kunne ikke reise, sensur, mange folk ble revet opp fra sitt hjem og deportert til Sibir, mange folk ble drept, døde av sult og sykdomer. I femti år har vi levd under et grusomt diktatur og du sier at vi må være takknemlige? Er du galt? Ja, mange av oss ser ut sure osv, men det er en del av traumatiserende historie. Mange i Øst-Europa ser på kommunisme på samme måte som dere i Vesten ser på nazisme.

Endret av benonino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2019 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Er polske damer som schrodinger's cat?Det blir sagt at norske menn blir sammen med polske damer fordi de er nikkeduker, sexdukker osv.

Anonymkode: fc3b8...f9c

Det blir sagt av norske damer. Det blir ikke sant av den grunn. Polske damer er langt i fra nikkedukker. 

Anonymkode: 72256...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en polsk "venninne".

Hun lyver om alt mulig rart, alt for å fremme seg selv eller å sette seg selv i fokus. Jeg kan f eks fortelle om at jeg er gravid, og hun reagerer ikke, men fortsetter å snakke om osten det er tilbud på på butikken, eller om helsa si. 

Heller ikke intelligent, og tror på at armbånd man kjøper på Wish gjør at man på magisk vis blir slankere, eller at å ikke pusse tennene til barna ikke er farlig selv om barnet har fullt av karies. 

Også religiøst overbevist, skal ikke engang begynne...

Og kan belære en tannlege om sitt eget yrke uten å ha et fnugg av kunnskap selv. Hun vet best og mest og evner ikke å ta inn fakta fra andre. Arrogant? Slitsom? Intens? Ja, ja og ja. 

Men, veldig hyggelig og åpen. Foran meg. Har tatt henne på fersken i å snakke dritt om meg bak ryggen min flere ganger, men overser det. Oppførsel som en 16 åring som om det har stagnert. 

Også dette med at Polen er best i alt. 

 

Anonymkode: 9e9f6...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med en. Hun virker så sint eller sur, stemmen dirrer og hun virker så stressa hele tiden. Holder meg på avstand, hun gjør meg skeptisk. 

Anonymkode: ad2de...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2019 den 20.49, AnonymBruker skrev:

Det du skriver stemmer så sinnsykt. De smiler nesten aldri. Merkelig folk. Akkurat som dem ser på oss som fiender. Hvorfor gidder de å være her da? 

Anonymkode: 0f190...eac

Er ikke det en anelse generalisering og overdrivelse? Jeg har en polsk dame (og mann) som nabo, og damen er i hvert fall veldig blid. Hver gang hun passerer meg på gata sier hun "Hei" eller "god morgen" med et hyggelig, ekte smil.

De jobber og står på begge to, og lever ikke på trygd som en del andre nasjonaliteters innvandrere ofte gjør. Leit å si det, men somaliere, for eksempel. Polakker er hardtarbeidende folk.

Anonymkode: e50e5...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi. Jeg fikk punktvipper en gang av noen polske damer i oslo, tror det var briskeby et sted muligens.. De var begge sure og arrogante. 

De prøvde å si at jeg hadde booket time for en veninne og at jeg måtte betale dobbelt. De var veldig sure og uvennlige og jeg ble så oppskaket at de ga opp og betalte pris for en. for to hadde det blitt drittdyrt!

 Mulig de hadde hørt feil på telefonen men det er jo ikke min feil om de hører feil og de ikke kan norsk så bra. 

Jeg sa det ble fint resultat og de bare "yes." 

Dro aldri tilbake og tok aldri punktvipper igjen. 

Det er også noen polske på skolen og hun er veldig dame dame og han manne mann. De snakker omtrent ikke norsk og ser aldri gutten deres i bursdager og aktiviteter sånt. Barnet mitt kranglet en gang med barnet og siden var det aldri noe mer lek mellom de. De andre barna krangler og blir venner igjen.  🤷‍♂️

Anonymkode: 012c7...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2019 den 14.26, benonino skrev:

Nei, du kan ikke historie. Jeg er fra Litauen. Det verste som har skjedd med Øst-Europa er Russland. Alle gamle husker den tiden da Tyskland hadde okkupert Litauen, de var mer avanserte enn vi og vi fikk mange gode ting fra dem. Da ble vi okkupert av Russland. 50 år! Vi bodde som folk bor i Nord Korea nå. Vi hadde ikke mat, klær, vi kunne ikke reise, sensur, mange folk ble revet opp fra sitt hjem og deportert til Sibir, mange folk ble drept, døde av sult og sykdomer. I femti år har vi levd under et grusomt diktatur og du sier at vi må være takknemlige? Er du galt? Ja, mange av oss ser ut sure osv, men det er en del av traumatiserende historie. Mange i Øst-Europa ser på kommunisme på samme måte som dere i Vesten ser på nazisme.

Ok Men det sier ukrainere også? Hvis dere har sett tv-programmet En diva vender hjem så er det samme problem i det landet. 

Anonymkode: 0f190...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok Men det sier ukrainere også? Hvis dere har sett tv-programmet En diva vender hjem så er det samme problem i det landet. 

Anonymkode: 0f190...eac

Syns ikke hun virker arrogant. Hun virker ganske grei og oppegående. 

 

Anonymkode: 0f190...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok Men det sier ukrainere også? Hvis dere har sett tv-programmet En diva vender hjem så er det samme problem i det landet. 

Anonymkode: 0f190...eac

Hvilken kanal?

Anonymkode: 9e9f6...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...