Gå til innhold

Hvorfor virker polske damer så arrogante?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det der er løgn, det vet alle som kan litt historie. Derimot voldtok de på vestfronten. Amerikanerne og britene. I tillegg stjal de det de kunne få med seg.

 

 

Ingen ble "tvunget" noe språk på seg. På samme måte som nordmenn ikke blir "tvunget på" å prate engelsk. De lærte russisk på skolen for å kunne kommunisere med andre i Sovjet. Sovjet var stort den gangen. Det var mulig å reise til store deler av verden og prate samme språk med hverandre, samme hvor i Sovjet en befant seg. Folk var veldig frie den gangen.

Faktisk ble Sovjet lagt ned, trass at folket ikke ville det.

 

162959570.thumb.jpg.24c1050e3a3df4850f3d62b7e097ad62.jpg

Anonymkode: 373d4...79d

Du er åpenbart en tapt sak, så skriver ikke mer

Anonymkode: fc3b8...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke de liker nordmenn så godt i allefall. 

Anonymkode: 0f190...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærte de som er født på 60 tallet russisk på skolen?

Anonymkode: d9440...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er åpenbart en tapt sak, så skriver ikke mer

Anonymkode: fc3b8...f9c

Ти українка?

Anonymkode: 373d4...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lærte de som er født på 60 tallet russisk på skolen?

Anonymkode: d9440...d60

Ja, i Øst-Europa i alle fall.

Anonymkode: 373d4...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ти українка?

Anonymkode: 373d4...79d

Tenkte at du er sikkert en russer (eller en norsk mann gift med en russisk dame, de begynner også å snakke om hvor fint Russland er) eller noe sånt. Å snakke om historie med dere er som å snakke om rettssikerhet med Kim Jong Un. Detter gidder jeg ikke.

Anonymkode: fc3b8...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, i Øst-Europa i alle fall.

Anonymkode: 373d4...79d

Ja tidligere Jugoslavia gjorde også det.

Anonymkode: d9440...d60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte at du er sikkert en russer (eller en norsk mann gift med en russisk dame, de begynner også å snakke om hvor fint Russland er) eller noe sånt. Å snakke om historie med dere er som å snakke om rettssikerhet med Kim Jong Un. Detter gidder jeg ikke.

Anonymkode: fc3b8...f9c

Ah, du er en polsk ultranasjonalist. En sånn som hater homofile. Da har du faktisk mer til felles med Putin enn jeg har. 😂

Anonymkode: 373d4...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ah, du er en polsk ultranasjonalist. En sånn som hater homofile. Da har du faktisk mer til felles med Putin enn jeg har. 😂

Anonymkode: 373d4...79d

Dette begynner å bli artig :fnise:

Anonymkode: fc3b8...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningsløs diskusjon en del her bedriver. Jeg bor i Polen, har gjort det i flere år, og har overhode ikke opplevd polakker som arrogante og nedlatende som flere skriver om. De er ikke alltid verdensmestre i service, men det er man ikke i Norge heller. 

I Norge har jeg aldri opplevd at noen hilser eller sier hadet i en heis - det gjør man alltid her. Samme når man kommer inn i en butikk/restaurant/garderoben på treningssenteret etc - det hilses over en lav sko. Man er superhøflige i de aller fleste sammenhenger og som dame opplever man at dører åpnes, kofferter bæres og t.o.m kyss på hånden (nokså kleint, men dog!). De står pent i kø, sniker ikke og blir ikke utålmodige og sinte fordi noe tar lang tid (i motsetning til 100% nordmannen), det tutes lite i trafikken, og folk er generelt veldig hyggelige. 

Så hva dere har truffet på som mener polakker er vrange og arrogante skjønner jeg ikke. Har bodd i andre land og, inkl i sentral/Øst-Europa, hvor det både har vært langt dårligere service og mindre hyggelige mennesker. 

 

Anonymkode: 2f5d9...796

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Meningsløs diskusjon en del her bedriver. Jeg bor i Polen, har gjort det i flere år, og har overhode ikke opplevd polakker som arrogante og nedlatende som flere skriver om. De er ikke alltid verdensmestre i service, men det er man ikke i Norge heller. 

I Norge har jeg aldri opplevd at noen hilser eller sier hadet i en heis - det gjør man alltid her. Samme når man kommer inn i en butikk/restaurant/garderoben på treningssenteret etc - det hilses over en lav sko. Man er superhøflige i de aller fleste sammenhenger og som dame opplever man at dører åpnes, kofferter bæres og t.o.m kyss på hånden (nokså kleint, men dog!). De står pent i kø, sniker ikke og blir ikke utålmodige og sinte fordi noe tar lang tid (i motsetning til 100% nordmannen), det tutes lite i trafikken, og folk er generelt veldig hyggelige. 

Så hva dere har truffet på som mener polakker er vrange og arrogante skjønner jeg ikke. Har bodd i andre land og, inkl i sentral/Øst-Europa, hvor det både har vært langt dårligere service og mindre hyggelige mennesker. 

 

Anonymkode: 2f5d9...796

Men her skrives jo hvor forferdelige polske menn er

Anonymkode: fc3b8...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blitt ett tema på jobb dette. Startet en ny dame fra Polen.  Virket så intr søt og snill.

Men, som med de andre så blir opplæring ett problem da de kan alt og aldri gjør feil.

Merker ikke dette fra de andre damene som er fra andre land både i og utenfor Europa. 

Anonymkode: d9440...d60

Det høres ikke noe særlig hyggelig ut å starte på et nytt sted der hvor kollagaer allerede har startet å baksnakke en. Det du driver med nå er generalisering. Dessuten kan det gjøre seg nødvendig å reflektere over hvorfor noen (hvem som helst) fremstår som om de ønsker å fokusere på løsning istedenfor for problem. 

Kan det være at hun som nyansatt er spent og vil gjøre en god jobb?At det å gjøre en "god jobb" og prøve å finne sine egne spor kommer på bekostning av opplæring. Hvis det er en konkret situasjon, så kan du prøve å betrygge henne med at det er lov å spørre om hjelp samtidig som du roser henne for det hun mestrer. Det skaper balanse og tillit.

Anonymkode: bbd63...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper at du jobber med noe som ikke krever veldig mye utdanning. Øst-europeere fra arbeidsklassen kan ofte være sånne

Anonymkode: fc3b8...f9c

Har de ingen utdanning? De har vel mulighet til å utdanne seg i Norge? :);) 

Anonymkode: 0f190...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har de ingen utdanning? De har vel mulighet til å utdanne seg i Norge? :);) 

Anonymkode: 0f190...eac

Hvem de?Jeg snakker jo om arbeiderklassen, de har gått bare fagskole eller noe sånt

Anonymkode: fc3b8...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem de?Jeg snakker jo om arbeiderklassen, de har gått bare fagskole eller noe sånt

Anonymkode: fc3b8...f9c

De som blir diskutert. De driver som regel med snekring og muring. Ikke mange leger og tannleger av de. 

Anonymkode: 0f190...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

De som blir diskutert. De driver som regel med snekring og muring. Ikke mange leger og tannleger av de. 

Anonymkode: 0f190...eac

Jeg kan ikke la være å le av en slik logikk :fnise: Jeg vet ikke engang om du er seriøs elelr bare troller

Anonymkode: fc3b8...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke la være å le av en slik logikk :fnise: Jeg vet ikke engang om du er seriøs elelr bare troller

Anonymkode: fc3b8...f9c

Jeg er seriøs. Begynte å lure siden jeg så på dette programmet om ukrainere i Danmark i går. Så med andre ord: skal jeg tro de i tv-programmet så jobber ikke ukrainere så mye med snekring som det polske folk gjør, vet ikke for det er ikke så mange av de i Norge. I hvertfall ikke her i Norge. Hva de gjør i Ukraina vet jeg ikke. 

Anonymkode: 0f190...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er seriøs. Begynte å lure siden jeg så på dette programmet om ukrainere i Danmark i går. Så med andre ord: skal jeg tro de i tv-programmet så jobber ikke ukrainere så mye med snekring som det polske folk gjør, vet ikke for det er ikke så mange av de i Norge. I hvertfall ikke her i Norge. Hva de gjør i Ukraina vet jeg ikke. 

Anonymkode: 0f190...eac

Polen er et EU-land, det åpnet dem muligheter til å jobbe i vestlige land så å si uten store begrensninger . Derfor kom det mye skrekkere, murere, vaskedamer og så videre, da det var lettest å få jobb i disse bransjene. Og ikke minst at det ikke krever spesielt mye språkkunnskaper. Det er ikke tilfelle hvis du er lege, tannlege osv. Og jeg vil tro at polske tannleger ikke har så stort behov å tjene penger i utlandet som de med lavtlønnede yrker. Ukraina defineres som et tredjeland, det er mye vanskelige for dem å bosette seg og få arbeidstillatelse i Danmark, Norge osv. enn for polakker. De må på en måte bevise at de landene trenger dem og deres ferdigheter, de kan ikke bare sette seg på et fly til Danmark og begynne å jobbe som taxisjåfører når de lander. Hvis de kunne, kan jeg love deg at det hadde vært mye flere ukrainske murere og vaskedamer i vestlige land enn det er nå. Etter din logikk bør vi tenke at folk i India jobber stort sett som leger, tannleger, ingeniører og IT-spesialister, fordi de indere som bor I Vesten har ofte disse yrkene.

Anonymkode: fc3b8...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Polen er et EU-land, det åpnet dem muligheter til å jobbe i vestlige land så å si uten store begrensninger . Derfor kom det mye skrekkere, murere, vaskedamer og så videre, da det var lettest å få jobb i disse bransjene. Og ikke minst at det ikke krever spesielt mye språkkunnskaper. Det er ikke tilfelle hvis du er lege, tannlege osv. Og jeg vil tro at polske tannleger ikke har så stort behov å tjene penger i utlandet som de med lavtlønnede yrker. Ukraina defineres som et tredjeland, det er mye vanskelige for dem å bosette seg og få arbeidstillatelse i Danmark, Norge osv. enn for polakker. De må på en måte bevise at de landene trenger dem og deres ferdigheter, de kan ikke bare sette seg på et fly til Danmark og begynne å jobbe som taxisjåfører når de lander. Hvis de kunne, kan jeg love deg at det hadde vært mye flere ukrainske murere og vaskedamer i vestlige land enn det er nå. Etter din logikk bør vi tenke at folk i India jobber stort sett som leger, tannleger, ingeniører og IT-spesialister, fordi de indere som bor I Vesten har ofte disse yrkene.

Anonymkode: fc3b8...f9c

Ja det hørtes vettug ut. Derfor det er så mange ukrainske jenter som vil ha en amerikansk mann da? :briller:

Anonymkode: 0f190...eac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja det hørtes vettug ut. Derfor det er så mange ukrainske jenter som vil ha en amerikansk mann da? :briller:

Anonymkode: 0f190...eac

Definer mange. Jeg er ganske sikker på at de som bevist leter etter en vestlig mann utgjør en ganske en liten del av den kvinnelige befolkningen i Ukraina. Enda en myte at annenhver russisk eller ukrainsk dame sitter på russianbrides.com og leter etter en vestlig mann. Da kan vi si at "mange" norske menn vil ha en thai dame. I realiteten er jo bare en liten del av norske menn som vil eller er sammen med thai damer.

Anonymkode: fc3b8...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...