Gå til innhold

Baby 2020 - vi blir en familie!


puffy123

Anbefalte innlegg

På 24.4.2019 den 11.37, rosaa skrev:

Hei! Jeg slenger meg på her 😃 

Sluttet på ppiller den 8. april og har ikke fått mensen enda. Har lest gjennom det meste her nå og synes det er såå spennende å følge med. Jeg og samboeren snakker om at vi ønsker oss barn, men jeg må innrømme at jeg får litt kalde føtter nå som det faktisk kan skje!! Aner jo ikke hva vi begir oss ut på.. Er enda ung, og litt redd for at det ikke skal bli slik jeg ønsker, eller at jeg angrer på at vi ikke ventet lenger.. Samtidig er det nesten det eneste som har stått i hodet på meg de siste månedene. Har kjøpt eggløsningstester og graviditetstester, men har ikke tatt noen enda. Tenker jeg skal ta en graviditetstest snaart. Kanskje over helga, bare for moroskyld. Har de siste fire-fem dagene hadde veldig slimete og blank utflod, med biittelitt brunt et par ganger. Kan det ha vært eggløsning selv om jeg ikke har hatt mensen enda? 🍳 Hadde forventet at mensen kom fort etter pilleslutt, men det er det absolutt ingen antydning til.. 🤗

Hei! Jeg glemte å svare deg, beklager at det tok tid 😅 Man får eggløsning før mensen, så det kan ha vært det. Har lest at noen får noen dråper blod i utfloden/slimet eller på papiret når de har eggløsning. Jeg hadde sånn slim du beskriver forrige måned, men har ikke hatt det nå, selvom jeg har hatt positiv eggløsningstest. Så kanskje det var tilfeldig. Eller jeg hadde en sånn stor slim greie på papiret for tre dager siden tror jeg, men tror det var rester etter sæd. Har hørt at det kan ligne og ikke hatt noe særlig utflod før eller etter det ene gangen. Men har lest at man kan ta en vann-test for å finne ut om det er EL-slim, så tenkte å prøve det nestegang jeg legger merke til det 😄 

Du må si ifra om du oppretter en dagbok her inne, jeg vil gjerne følge med 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Skulle stå juni! 😅 Jeg var hos gyn på fredag og fikk beskjed om å vente 6-8 uker før jeg tar ny Provera og letrozol kur (siden jeg trenger det for å få mensen og el) kan være jeg får mensen av meg selv før det, men heller tvilsomt siden den er så ustabil. Og Provera kuren tar 10 dager og så skal jeg jo ha mensen en uke så da er vi plutselig i juni før jeg kan begynne å teste etter el 🙈  Har lyst å bare begynne før, men hvis jeg mistet igjen så kommer jeg jo til å tenke at det var pga at jeg ikke ventet så det er nok ikke lurt. 

Ah! Da skjønner jeg 😄 Ja huff jeg hadde vært utålmodig.. men man må nesten bare ta tiden det trenger, selvom det suger å vente. Jeg hadde begynt å teste tidlig i syklusen i hvertfall.

Jeg har funnet noen oversikter over når det anbefales å begynne testingen, og de sier stort sett det samme. Har lagt til et bilde nederst her 😃 Jeg hadde tenkt til å følge babyplan sin anbefalning fordi jeg bruker deres tester. Men så hadde jeg lyst til å se om det ble en gradvis stigning, så kanskje jeg kan lære meg hvor lenge det var igjen til EL utifra testene sin styrke. Men ifølge babyplan burde jeg begynne på dag 20. Hadde jeg begynt da hadde jeg jo ikke fått positiv i og med at den ble knall positiv dag 17!

Så glad jeg begynte før. Var veldig ivrig de første dagene, syntes de ble svakt sterkere fra dag 9-11. Men så ble de supersvake igjen og da tenkte jeg egentlig å stoppe med testene og begynne igjen CD 20. Men så var jeg jo så godt igang og ville ikke gå glipp av den svake stigningen jeg forventet å få dag for dag. Ble ganske stresset og litt lei meg når testen CD 16 var den svakeste jeg har tatt til nå, forventet jo da å se litt stigning. Så ble så overasket over positiv dagen etter! Kommer til å teste de neste syklusene også, men enker da å begynne på CD 13 og teste fremover. Vurderer også litt å teste annenhver dag frem til mensen i tilfelle egget ikke slipper, er jo ingen garanti for det. Bare denne ene syklusen da for å se om de blir gradvis svakere eller plutselig helt negativ igjen. 

C2386C34-3AC8-4384-941A-27C970CF18CE.thumb.png.fe0ce02d9113ad9a32ba23862d39df02.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, puffy123 skrev:

Hei! Jeg glemte å svare deg, beklager at det tok tid 😅 Man får eggløsning før mensen, så det kan ha vært det. Har lest at noen får noen dråper blod i utfloden/slimet eller på papiret når de har eggløsning. Jeg hadde sånn slim du beskriver forrige måned, men har ikke hatt det nå, selvom jeg har hatt positiv eggløsningstest. Så kanskje det var tilfeldig. Eller jeg hadde en sånn stor slim greie på papiret for tre dager siden tror jeg, men tror det var rester etter sæd. Har hørt at det kan ligne og ikke hatt noe særlig utflod før eller etter det ene gangen. Men har lest at man kan ta en vann-test for å finne ut om det er EL-slim, så tenkte å prøve det nestegang jeg legger merke til det 😄 

Du må si ifra om du oppretter en dagbok her inne, jeg vil gjerne følge med 😄

Hei! Ja, det går bra! Jeg venter fortsatt i spenning på mensen, og håper at denne kroppen snart ordner seg og kommer inn i syklus, slik at jeg kan få litt oversikt. Har tatt flere negative graviditetstester, så det er nok bare å fortsette ventingen😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering CD 19, pp. 2 :blomst:

Tok en test klokken 01.00 i natt, altså 18 timer etter sist positive test. Den var negativ som forventet. Hadde sex like etter testen ble tatt i natt, og det blir eneste aksjene vi fikk lagt inn rundt EL denne gangen pga. diverse 😬 Får virkelig krysse fingrene for at det holder! 

735F5B27-6F3C-4932-A6A1-10EAE7440934.thumb.jpeg.4c9f7f7c15d2149e128b08b830318aa8.jpeg

På kvelden 28 april hadde noen stikk (beste forklaringen jeg får til🤭) i høyre side ved det jeg antar er eggstokkene. Og i dag har jeg hatt samme stikkende følelse i brystene faktisk, mest det venstre 😂 Får jo håpe det ikke er noe farlig. Kan jo være tegn på EL, eller helt tilfeldig. Begynte også å blø neseblod helt ut av det blå i dag og har tatt lett til tårene. Stakkars samboeren kom inn på badet og der sto jeg og gråt og blødde puneseblod og han spurte forsiktig om jeg ikke har fått mensen 😂 Tror han er traumatisert etter forrige måned.... 

Har ikke fått tempet på to dager, det er veldig dumt men får komme sterkere tilbake med tempingen fremover! Hvis jeg hadde eggløsning i går (aner jo ikke pga. manglende temping..) så vil jeg anta at IKM flyttes fra 18 mai til 13 mai.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdatering CD 1, pp. 3 :tekola:

Jeg fikk mensen i dag... Så syklus nummer 2 etter prevansjonsslutt ble på 30 dager. Luttealfasen min er da på ca. 12 dager.

Kan da virke som at jeg er tilbake til syklusen jeg hadde før ppiller. Kan i hvertfall virke sånn med tanke på mensensmertene... det er helt ekstremt og ingenting hjelper 😩 

Har forsøkt å tempe litt i det siste, men enda litt tidlig å lese noe ut ifra grafen. 

Litt kjipt at det ikke gikk denne pp, men glad for å ha fått positive EL-tester og for at syklusen har blitt kortere. Skal begynne å ta EL tester på CD 13 i tilfelle syklusen blir enda kortere eller EL kommer tidligere enn CD 17-20. 

Håper det går bra med alle andre her. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget meg en oversikt jeg tenker å fylle ut i slutten av hver syklus/prøveperiode for å holde enkel oversikt ☺️ Deler den her:

 

PP 1 

Fra dato - til dato: 7 mars - 11 april     

Mens: 5 dager

Syklus lengde: 36

Positiv EL test: testet ikke denne pp.

EL - symptomer: kiling i brystvortene, EL slim, humørsvingninger 

Resultat graviditetstest: Negativ 

Temperatur graf: ikke tempet denne pp

 

 

PP 2

Fra dato - til dato: 12 april - 11 mai

Mens: 5 dager

Syklus lengde: 30

Positiv EL test: CD 17 og 18

EL - symptomer: Små stikk i eggstokkene i dagene før og etter. Veldig varm. Gråt ofte, blødde spontant neseblod to ganger.

Samleie rundt EL: 

Resultat graviditetstest: Negativ CD 27 og 30

Temperatur graf: CC52F82D-7BD3-4812-9BA0-5B3EFD8BECFA.jpeg.9a392204ea27c7e0a93d4108de19d52e.jpeg

 

 

PP 3

Fra dato - til dato: 12 mai - 14 juni

Mens: 1 dag, spotting 1 dag og deretter minimalt med spotting en-to ganger om dagen i 2 dager

Syklus lengde: 34

Positiv EL test: 4 juni, CD 24

EL - symptomer: EL slim CD 13 og 14?

Samleie rundt EL: Ja, gjorde en innsats denne pp 😁 

Fører på et nytt punkt fra og med denne perioden; 

 

Mulige symptomer:

• Urinen lukter annerledes 

• Mensen var helt merkelig/veldig kort

• Pringles smaker rart og enkelte ting lukter litt rart (deodorant, parfymen min og innsiden av bilen min..)

Resultat graviditetstest: Muligens skyggestreker 15 og 17 juni?

Temperatur graf: ikke tempet denne syklusen.

 

 

PP 4 

Fra dato - til dato: 15 juni -

Mens: 1 dag ca, deretter spotting i 3 dager

Sykluslengde:

Positiv EL test: 7 juli, CD 23

EL - symptomer: smerter, humørsvingninger 

Samleie rundt EL: dagen før positiv test, og et par dager etter. 

Mulige symptomer: svimmel 8 dpo, trøttere fra 7 dpo, men har vært mye stress med sykdom og dødsfall i familien så det kan være årsaken

Resultat graviditetstest: 

Temperatur graf: ikke tempet denne syklusen

Endret av puffy123
Ny måned 🤗
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest LivetErNå

Leste nettopp gjennom alle 5 sidene i dagboken din i en strekk😅 Liker måten du skriver på, så "casual" og ekte! 

Er selv i pp2(3 hvis du teller med ppille sluttblødningen). Forventet mens er i morgen, negativ tidlig test i går, så tviler.. Hadde hvertfall positiv EL test denne mnd da! 

Gleder meg til å følge deg vidre❤ Krysser fingre og tær for at "vår tur" er rett rundt hjørnet!

 

PS. Skriver prøverdagbok selv hvis du er nysgjerrig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LivetErNå skrev:

Leste nettopp gjennom alle 5 sidene i dagboken din i en strekk😅 Liker måten du skriver på, så "casual" og ekte! 

Er selv i pp2(3 hvis du teller med ppille sluttblødningen). Forventet mens er i morgen, negativ tidlig test i går, så tviler.. Hadde hvertfall positiv EL test denne mnd da! 

Gleder meg til å følge deg vidre❤ Krysser fingre og tær for at "vår tur" er rett rundt hjørnet!

 

PS. Skriver prøverdagbok selv hvis du er nysgjerrig😊

Hei! Så koselig 😁 

Vi er i samme PP da! Temper du? Skal følge dagboken din, spennende når man er så likt i løpet! Krysser alt som kan krysses for at det går vår vei!

Mange får ikke positiv test før IKM så håpet er ikke ute ennå😊 Håper du får en positiv test! Og skjer ikke det så er det jo positivt om man får mensen, sa kan man brette opp armene og begynne på en ny pp. Heller det enn at syklusen plutselig blir superlang 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivetErNå
19 minutter siden, puffy123 skrev:

Hei! Så koselig 😁 

Vi er i samme PP da! Temper du? Skal følge dagboken din, spennende når man er så likt i løpet! Krysser alt som kan krysses for at det går vår vei!

Mange får ikke positiv test før IKM så håpet er ikke ute ennå😊 Håper du får en positiv test! Og skjer ikke det så er det jo positivt om man får mensen, sa kan man brette opp armene og begynne på en ny pp. Heller det enn at syklusen plutselig blir superlang 😅

 

For å være helt ærlig så har jeg ikke turt og prøve meg på tempinga enda🙈😅 Føler jeg har nok med eggløsningstester og prematur grviditetstesting🙈 Men tenker kanskje å begynne med det etterhvert hvis prøvetiden blir for lang!

Jaa, håpet er ikke borte før mensen kommer! Forventningenr og følelsesmessig stabilitet derimot er noe som hører fortiden til i disse DPO dager🤣🙈 Kommer heldigvis tilbake før neste eggløsning(hvis det blir noen)😊

Gøy å være på ca samme sted i prøvingen som noen❤

 

Endret av LivetErNå
Random skjermbilder endte opp med å komme med i innlegget🤣
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LivetErNå skrev:

For å være helt ærlig så har jeg ikke turt og prøve meg på tempinga enda🙈😅 Føler jeg har nok med eggløsningstester og prematur grviditetstesting🙈 Men tenker kanskje å begynne med det etterhvert hvis prøvetiden blir for lang!

Jaa, håpet er ikke borte før mensen kommer! Forventningenr og følelsesmessig stabilitet derimot er noe som hører fortiden til i disse DPO dager🤣🙈 Kommer heldigvis tilbake før neste eggløsning(hvis det blir noen)😊

Gøy å være på ca samme sted i prøvingen som noen❤

image.png

image.png

image.png

Skulle de bildene være med eller var det et uhell?😅 kjenner meg så igjen.. tok tilogmed en test når jeg hadde mensen sist... herregud 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivetErNå
1 minutt siden, puffy123 skrev:

Skulle de bildene være med eller var det et uhell?😅 kjenner meg så igjen.. tok tilogmed en test når jeg hadde mensen sist... herregud 😂

Huff, endret innlegget, men brukte sånn 3 forsøk på å fikse det🙈 Full panikk her, pleier å kopiere de vanligste emojiene for å slippe å inn på det panelet når jeg er på pcn, og uten at jeg hadde fått det med meg så har jeg tatt skjermbilder😅🙈(Sitter i mørket så ser ikke tastene)🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LivetErNå skrev:

Huff, endret innlegget, men brukte sånn 3 forsøk på å fikse det🙈 Full panikk her, pleier å kopiere de vanligste emojiene for å slippe å inn på det panelet når jeg er på pcn, og uten at jeg hadde fått det med meg så har jeg tatt skjermbilder😅🙈(Sitter i mørket så ser ikke tastene)🤣

Haha, det går helt fint! Ville bare si ifra 😅 Jeg skal bestille flere eggløsningstester og graviditetstester siden jeg har brukt opp alle, også tar jeg kvelden 😂 Hvilke tester bruker du? Blir spennende å se i morgen om mensen dukker opp eller ikke🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivetErNå
3 minutter siden, puffy123 skrev:

Haha, det går helt fint! Ville bare si ifra 😅 Jeg skal bestille flere eggløsningstester og graviditetstester siden jeg har brukt opp alle, også tar jeg kvelden 😂 Hvilke tester bruker du? Blir spennende å se i morgen om mensen dukker opp eller ikke🤞🏻

Hehe, huff, litt flau på egne vegne, skulle tro man hadde ok kunnskap om pc når man er i 20'åra, men den gang ei🤣

Jeg bruker babyplan sine fra billige-tester😊 eggløsning, tidlig og vanlig graviditetstest, alle derfra! Ble myyyye bilkligere enn å kjøpe på butikken når man er "Testoholiker"🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, LivetErNå skrev:

Hehe, huff, litt flau på egne vegne, skulle tro man hadde ok kunnskap om pc når man er i 20'åra, men den gang ei🤣

Jeg bruker babyplan sine fra billige-tester😊 eggløsning, tidlig og vanlig graviditetstest, alle derfra! Ble myyyye bilkligere enn å kjøpe på butikken når man er "Testoholiker"🙈

Enig! Synes de har gode tester. Har litt lyst til å prøve make-sure sine, de er billigere enn billig-tester sine faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det med dere? Så spennende å høre om prøvingen deres. Har foreløpig fått med samboeren på prøving fra høsten av, krysser fingrene for ingen kalde føtter når det nærmer seg. Vi ønsker å vente til etter ferieturen vi har med vennegjengen slik at de ikke skal finne ut av det.. Ganske sikker på at det har sunket inn hos samboeren da han har nevnt til folk som har spurt at vi vurderer barn i 2020 og spøker om at vi er gravide. Hvordan er dere med å fortelle andre om prøvingen? Jeg ønsker å holde slikt hemmelig så lenge som mulig tilfelle vi ikke får det til, men mannekjønnet tror fortsatt at det bare er å knipse med fingrene 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Carro123 skrev:

Hvordan går det med dere? Så spennende å høre om prøvingen deres. Har foreløpig fått med samboeren på prøving fra høsten av, krysser fingrene for ingen kalde føtter når det nærmer seg. Vi ønsker å vente til etter ferieturen vi har med vennegjengen slik at de ikke skal finne ut av det.. Ganske sikker på at det har sunket inn hos samboeren da han har nevnt til folk som har spurt at vi vurderer barn i 2020 og spøker om at vi er gravide. Hvordan er dere med å fortelle andre om prøvingen? Jeg ønsker å holde slikt hemmelig så lenge som mulig tilfelle vi ikke får det til, men mannekjønnet tror fortsatt at det bare er å knipse med fingrene 😂

Skulle hatt mensen for 3 dager siden. Men fikk en positiv EL test fire dager etter siste test, så kan hende kroppen prøvde på EL lenge.. så kan hende IKM er flyttet fire dager, da er IKM i morgen. Testene var negative i går, så får vente å se. Hadde mensmurringer i hele går, trodde jeg fikk mensen i dag tidlig. Men var vist ikke det. Tester på nytt mandag hvis ikke mensen har kommet. Men føler meg ikke gravid, er ute å tar et par øl med venninner nå. Tror ikke testen plutselig blir positiv.

 

skal svare på de andre tingene du spør om når jeg er hjemme igjen☺️

Endret av puffy123
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Tussi2018 skrev:

Hvordan går det med deg? 😊

Hei ❤️ Jeg la nettopp ut i tolkning for graviditetstester.. 

Hadde egentlig IKM tirsdag men så fikk jeg positiv EL test 4 juni istedenfor 28 mai, så IKM ble flytta. Lørdag begynte jeg å blå, men veldig lite. Blødde i 1 dag og søndag spottet jeg litt noen timer. Så i sta tok jeg en graviditetstest, ca 12 dpo etter å ha holdt meg i 3 timer.

Fikk først en rosa, svak strek men så ble den borte etter 20-30 minutter. Så nå veit jeg ikke hva som skjer. Kanskje en skyggestrek? Tester igjen on 2-4 dager.

 

Her er bilde av testen, ser bare streken hvis jeg skrur ned lysstyrken.

4FE860F4-A486-4BE7-BD16-EF4F0068A8AB.thumb.png.84d7a2e8f2b9ccb8cdd1303795d50e70.png

 

og her er bildet redigert:

D9CE5528-E36C-4334-AD9D-D7E5344164F5.thumb.png.a95f12659c60d757419428fe0b399e1a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2019 den 18.58, Lyd skrev:

Så spennende! Jeg ser streken 😁 Håper den sitter!

Takk for svar 😍 Litt godt å høre at andre ser streken! Jeg trodde streken forsvant når den tørket men så på den igjen i går, og ser den enda. Men vanskelig å se om den har farge nå når den er tørket. Men så er jo ikke testene gyldig etter 30 minutter, så ingen vits i å fortsette å se på den egentlig.

Tenker jeg tar en ny test på lørdag. Spottet et par dråper lys rosa på papiret når jeg tørket meg en time etter sex. Tok en EL test i går som var negativ, har hørt de også slår ut ved graviditet så basert på det er det nok ikke noen graviditet denne gangen.

Men et par ting som jeg stusset litt på i går var at jeg synes urinen min lukter rart, møtte tørke med papir og lukte på det også og det lukter så merkelig. Ikke surt eller noe, og ikke urin - ubestemmelig men veldig rar lukt. Skal sjekke for UVI hvis det ikke går vekk, selvom alt virker normalt.

En annen ting jeg har notert meg var at jeg kjøpte Pringles på mandag, og den smakte sånn som Pringles med grillkrydder/kryddersmak gjør. Litt kvalmt da jeg egentlig ville ha vanlig salt. Men i går spiste jeg litt til og måtte lese på boksen for å se hvilken smak det kunne være, og det sto vanlig salt. Men den smaker ikke salt, smaker papp med grillkrydder. Fikk samboer til å smake fordi jeg trodde kanskje den var dårlig selvom datoen var OK, han syntes den var helt normal. Smakte igjen ista, men den er seriøst ekkel i smaken så kastet resten 😂 Tenkte plutselig på det i går kveld at det kunne være et symptom på graviditet, men det er jo ikke en metallsmak som enkelte beskriver - bare at noen matvarer smaker annerledes. Synes også parfymen min og deodoranten min lukter kvalmt, men det er nok fordi jeg har byttet deodorant og parfyme bruker jeg nesten aldri på grunn av jobb og hensyn til andre. Fikk et lite håp da, og derfor tok jeg jo den EL testen som var negativ. Det er nok bare kroppen som spiller meg et puss 😅 Med utgangspunkt i EL testen som ble positiv 4 juni burde jeg være 15 dpo nå. Men hvis det virkelig var mensen jeg fikk på lørdag kom den på 11 dpo, og da er jeg nå på syklusdag 5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...