Gå til innhold

Kritikk mot feminisme er ikke hat mot kvinner


Brannslangen

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan gi deg pikk mellom beina dine hvis det hjelper på noen måte.

Unnskyld 🥺 Klarte ikke la være. 

Anonymkode: 07cf1...d40

Faktisk så hadde jeg nesten sagt ja takk. Lenge siden sist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, Brannslangen skrev:

Og det er det få, om noen, menn som er imot.

Det mange menn har noe imot, dog, er at feminister virker å jobbe for at kvinner skal få spesialrettigheter og privilegier menn ikke får ta del i.

Oppfatter ikke akkurat at noen gir spesialrettigheter eller privilegier menn ikke får ta del i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Storebror skrev:

Hadde det vært opp til feministene hadde menn sittet i konsentrasjonsleirer. Heldigvis så har menn makten og så lenge vi har makten er vi trygge. 

Gi det ti år. Dere gidder ikke ta høyere utdannelse lenger.

Moahahaha! We are coming for U! 

Anonymkode: e5cf5...056

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Hæ? Hva skulle det liksom være, tenker du?

Kjønnspoeng til en rekke studier ved høyere utdanning, for eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, SunnivaOslo said:

Oppfatter ikke akkurat at noen gir spesialrettigheter eller privilegier menn ikke får ta del i.

Mer kvotering til høyere utdanning, til tross for å ha vært majoriteten der i omtrent 50 år. Retten til kroppslig integritet, noe guttebarn fortsatt ikke har. Altså å ikke bli kjønnslemlestet. 

Anonymkode: b0ce4...a20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kritikk av feminisme er i utgangspunktet ikke hat mot kvinner. Mange menn tror derimot at nedlatenhet, nedrakking, og hat er synonymt med kritikk, det er det ikke. Så er det også kvinner som tror helt legitim kritikk er synonymt med hat. Merkelig nok finner disse to gruppene hverandre rett så ofte på forum som dette, og da blir debatten rene ragnarok. En sjeldent gang kan det være popkornverdig, men som regel er et bare irriterende å beskue. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Brannslangen skrev:

Kjønnspoeng til en rekke studier ved høyere utdanning, for eksempel.

Det har jo menn også.

Anonymkode: da1da...42d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer kvotering til høyere utdanning, til tross for å ha vært majoriteten der i omtrent 50 år. Retten til kroppslig integritet, noe guttebarn fortsatt ikke har. Altså å ikke bli kjønnslemlestet. 

Anonymkode: b0ce4...a20

Men hvor mange menn er det som kjemper mot omskjæring egentlig? Ikke mange. 

Anonymkode: da1da...42d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer kvotering til høyere utdanning, til tross for å ha vært majoriteten der i omtrent 50 år. Retten til kroppslig integritet, noe guttebarn fortsatt ikke har. Altså å ikke bli kjønnslemlestet. 

Anonymkode: b0ce4...a20

Det er vel en grunn til kvitteringen og det gjelder få studiesteder. Menn blir også kvotere inn i visse yrker.

Det siste du nevner er litt på viddene, ihvertfall hvis du spør mange av de som har fått kuttet av seg klitoris. Kjønnslemlestelse av guttebarn er en religiøs greie så det får tas med dem, men det er ikke noe feministene har kjempet frem ihvertfall....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikk av kvinner = Er hat mot kvinner.

Anonymkode: 77d86...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Meezspisen skrev:

Hvorfor ikke bare holde kjeft om det temaet slik som de fleste oppegående menn gjør? 

Både menn og kvinner burde holde kjeft.

Anonymkode: 77d86...34e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvor mange menn er det som kjemper mot omskjæring egentlig? Ikke mange. 

Anonymkode: da1da...42d

Er det noen unnskyldning? Feminister påstår å kjempe for alle rettigheter, likevel viser det seg i praksis at det veldig sjeldent skjer. Det er derfor jeg nevner disse tingene nå, siden tråden handler om kritikk mot feminisme. Når feminismen sier x, men gjør y, så må man forvente kritikk. Få menn i Norge kjemper mot det, siden der skjer sjeldent her. Men på internasjonalt basis er det mange menn som ikke blir hørt på dette området og jobber hardt. 

 

22 minutter siden, SunnivaOslo said:

Det er vel en grunn til kvitteringen og det gjelder få studiesteder. Menn blir også kvotere inn i visse yrker.

Det siste du nevner er litt på viddene, ihvertfall hvis du spør mange av de som har fått kuttet av seg klitoris. Kjønnslemlestelse av guttebarn er en religiøs greie så det får tas med dem, men det er ikke noe feministene har kjempet frem ihvertfall....

Kvinnelig kjønnslemlestet er i likhet med mannlig kjønnslemlestelse en religiøs og kulturell greie. Men bare en side blir hørt og beskyttet. Gutter blir ikke beskyttet i et såkalt feministisk samfunn. 

Anonymkode: b0ce4...a20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen unnskyldning? Feminister påstår å kjempe for alle rettigheter, likevel viser det seg i praksis at det veldig sjeldent skjer. Det er derfor jeg nevner disse tingene nå, siden tråden handler om kritikk mot feminisme. Når feminismen sier x, men gjør y, så må man forvente kritikk. Få menn i Norge kjemper mot det, siden der skjer sjeldent her. Men på internasjonalt basis er det mange menn som ikke blir hørt på dette området og jobber hardt. 

 

Kvinnelig kjønnslemlestet er i likhet med mannlig kjønnslemlestelse en religiøs og kulturell greie. Men bare en side blir hørt og beskyttet. Gutter blir ikke beskyttet i et såkalt feministisk samfunn. 

Anonymkode: b0ce4...a20

Ehm...Det er jo i ikke feministiske land sånne ting skjer for det meste....Og det har vært saker mot dette i Norge men da klikker det for muslimene. Og nordmenn generelt er redde for å bli kalt rasister når de tar opp ting...Kan si meg enig i at det er teit. Om en muslimsk mann sier noe så er det ok fordi det er jo religion om sånn men om en norsk mann sier de SAMME så klikker feministene.

Så jeg er delvis enig med deg da bare sånn for sikkerhetsskyld sånn at jeg slipper å bli kalt feminazi for det er det mange menn tyr til når man utfordrer synet deres....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være feminist for å være for likestilling.

Er noe som heter egalitarisme, les dere opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hocane skrev:

Trenger ikke være feminist for å være for likestilling.

Er noe som heter egalitarisme, les dere opp.

Takk. Nytt ord for meg. Vil ikke være uvitende. Må sjekkes :) 

Anonymkode: 73613...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, SunnivaOslo said:

Ehm...Det er jo i ikke feministiske land sånne ting skjer for det meste....Og det har vært saker mot dette i Norge men da klikker det for muslimene. Og nordmenn generelt er redde for å bli kalt rasister når de tar opp ting...Kan si meg enig i at det er teit. Om en muslimsk mann sier noe så er det ok fordi det er jo religion om sånn men om en norsk mann sier de SAMME så klikker feministene.

Så jeg er delvis enig med deg da bare sånn for sikkerhetsskyld sånn at jeg slipper å bli kalt feminazi for det er det mange menn tyr til når man utfordrer synet deres....

Så fint du at du nekter å diskutere ordentlig og i samme slengen beskylder meg for å ville kalt deg feminazi om du ikke sier deg enig... herregud...

Enig med deg. Nordmenn har problemer med å stå opp mot religiøse idioter, men det virker som vi er kjappere med å forby religiøs idioti når det er kvinner som blir påvirket. For den virkelige grunnen til at vi lar mennesker kappe av deler av babypeniser er jo rett og slett at vi ikke vil fornærme muslimer og jøder. 

6 minutter siden, hocane said:

Trenger ikke være feminist for å være for likestilling.

Er noe som heter egalitarisme, les dere opp.

Dette. Virker som mange i Norge ikke har hørt om egalitarisme. Jeg ser ingen grunn til å bruke begrepet feminisme når man kan kalle seg egalitær. Begrepet feminisme deler opp grupper mennesker og skaper konflikt. Det skaper feil fokus. Egalitarisme fjerner denne konflikten og lar oss fokusere på alles velferd. 

Anonymkode: b0ce4...a20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så fint du at du nekter å diskutere ordentlig og i samme slengen beskylder meg for å ville kalt deg feminazi om du ikke sier deg enig... herregud...

Enig med deg. Nordmenn har problemer med å stå opp mot religiøse idioter, men det virker som vi er kjappere med å forby religiøs idioti når det er kvinner som blir påvirket. For den virkelige grunnen til at vi lar mennesker kappe av deler av babypeniser er jo rett og slett at vi ikke vil fornærme muslimer og jøder. 

Dette. Virker som mange i Norge ikke har hørt om egalitarisme. Jeg ser ingen grunn til å bruke begrepet feminisme når man kan kalle seg egalitær. Begrepet feminisme deler opp grupper mennesker og skaper konflikt. Det skaper feil fokus. Egalitarisme fjerner denne konflikten og lar oss fokusere på alles velferd. 

Anonymkode: b0ce4...a20

Nei jeg skrev det fordi jeg ville sikre meg. Du aner ikke hvor mange ganger man får slengt dette fordi man sier seg uenig med en mann på samme måte som kvinner kan kalle en mann for kvinnehater.

Så problemet vi må til livs er da egentlig religiøse fanatikere og ekstreme feminister og antifeminister. Heldigvis er det få av dem i Norge da men vi er gjerne sånn at vi suger til oss hva som skjer i Amerika feks og bruker det som grunnlag for diskusjon om ting i Norge. Det ser jeg ofte i debatter her inne. Det blir stadig eksempler fra crazyfeminister i USA brukt som syn på hva feminister i Norge mener...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullete rusk

Er større problem at alle tror de er feminister fordi de er for likestilling. Som at det er det eneste kriterie og eneste kunnskap man trenger for å være feminist. Som at ingen andre ideologer tar opp likestilling og er for det. 

La oss se bort ifra at det har blitt skrevet flere tykke bøker og la oss late som om alle som er for likestilling = feminist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Nei jeg skrev det fordi jeg ville sikre meg. Du aner ikke hvor mange ganger man får slengt dette fordi man sier seg uenig med en mann på samme måte som kvinner kan kalle en mann for kvinnehater.

Så problemet vi må til livs er da egentlig religiøse fanatikere og ekstreme feminister og antifeminister. Heldigvis er det få av dem i Norge da men vi er gjerne sånn at vi suger til oss hva som skjer i Amerika feks og bruker det som grunnlag for diskusjon om ting i Norge. Det ser jeg ofte i debatter her inne. Det blir stadig eksempler fra crazyfeminister i USA brukt som syn på hva feminister i Norge mener...

Jeg har til gode å møte en feminist som ikke maser om denne lønnsforskjellen mellom kvinner og menn myten. Ja menn tjener i snitt mer enn kvinner, men det har ingenting med mangel på likestilling å gjøre. Menn jobber i snitt flere arbeidstimer, de jobber i farlige jobber, de er ofte mer villig til å flytte for å tjene mer, de spør oftere om lønnsøkning enn kvinner. Det er mange faktorer som spiller inn.

Det er problemet mitt med feminister. De setter seg automatisk i offerrollen og må alltid skylde på en eller annen mann for alt som er galt i livet sitt. De finnes seg ikke i virkeligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...