Gå til innhold

Kritikk mot feminisme er ikke hat mot kvinner


Brannslangen

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Hva er forskjell på drittjobb i kloakk og drittjobb i omsorgsyrker? Jeg husker når de snakket om at for å få flere menn som sykepleiere var et av tiltakene å øke lønna....

Er nå ikke viktig med maktposisjoner i seg selv men viktig at man kan tjene greit og ikke havne i kvinnefella.

En lever veldig godt på sykepleierlønna i Norge.

I India for eksempel er mange kvinner nødt til å skaffe seg jobber innen for eksempel IT fordi sykepleierlønna de får der er en vits.

Endret av hocane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen unnskyldning? Feminister påstår å kjempe for alle rettigheter, likevel viser det seg i praksis at det veldig sjeldent skjer. Det er derfor jeg nevner disse tingene nå, siden tråden handler om kritikk mot feminisme. Når feminismen sier x, men gjør y, så må man forvente kritikk. Få menn i Norge kjemper mot det, siden der skjer sjeldent her. Men på internasjonalt basis er det mange menn som ikke blir hørt på dette området og jobber hardt. 

 

Kvinnelig kjønnslemlestet er i likhet med mannlig kjønnslemlestelse en religiøs og kulturell greie. Men bare en side blir hørt og beskyttet. Gutter blir ikke beskyttet i et såkalt feministisk samfunn. 

Anonymkode: b0ce4...a20

Med all respekt å melde, man kan ikke sammenligne kvinnelig kjønnslemlestelse med omskjæring av gutter. Jeg er imot omskjæring av gutter, men skal man sammenligne kvinnelig kjønnslemlestelse med noe blir det som å skjære av hele penishodet og sy igjen. 

Anonymkode: df9a0...6fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hocane skrev:

En lever veldig godt på sykepleierlønna.

😂

Anonymkode: df9a0...6fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har menn også på visse studier som er kvinnedominerte. Visste du ikke det? 

Anonymkode: df9a0...6fb

Teknisk sett ikke. Kvinner har vært majoriteten i høyere utdanning i mange tiår. Likevel får menn kjønnspoeng i bare noen få studier på noen få skoler. Kvinner får kjønnspoeng for å komme inn i alle ingeniørbachelors. Høres det rettferdig ut? Det er som om vi skulle kvotert menn inn i lederstillinger. Det er helt hillbilly bakvendtland.

Anonymkode: b0ce4...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Hvorfor spør du om ting du vet svaret på ?

At det er menn som utfører dem forandrer ikke det faktum at en mann har mye større sjanse for å bli utsatt for vold enn hva en kvinne har.

 

Men blir oftere utsatt fordi de ikke er opplært til å unngå alle mulige situasjoner der man er sårbar slik som kvinner blir opplært til å gjøre hele livet. Likevel slipper vi ikke unna uansett hvor forsiktige vi er. Menn spøker om hvorfor kvinner går to og to på do, men det er nettopp fordi vi skal forsikre oss om at den andre ikke føler seg utrygg. 

Endret av Deerinspotlight
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Med all respekt å melde, man kan ikke sammenligne kvinnelig kjønnslemlestelse med omskjæring av gutter. Jeg er imot omskjæring av gutter, men skal man sammenligne kvinnelig kjønnslemlestelse med noe blir det som å skjære av hele penishodet og sy igjen. 

Anonymkode: df9a0...6fb

Jo, man kan faktisk sammenligne flere former for kvinnelig omskjæring med mannlig kjønnslemlestelse (for å bruke samme hersketeknikk som deg). Det er former for kvinnelig omskjæring som er mer eller mindre akkurat som mannlig kjønnslemlestelse. Hvis likestilling er målet så kunne dette vært lovlig. Det er ikke et argument å sammenligne mannlig kjønnslemlestelse med et inngrep som står for 3% av kvinnelig omskjæring.

Anonymkode: b0ce4...a20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂

Anonymkode: df9a0...6fb

Hva er det du ler av.

Som sykepleier kan du lett skaffe deg bil, en fin leilighet og mat. Faktisk alt du trenger for å leve av en høy standard,

Jobber du i tillegg overtid kan du tjene kjempemye som sykepleier. Det er grunnen til at mannlige sykepleiere tjener mer enn kvinnelige sykepleiere, de jobber mer overtid.

Endret av hocane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullete rusk
15 minutter siden, Aragorn ll Elessar said:

Er det ?

En mann har mye større sjanse å bli drept enn hva en kvinne har

En mann har mye større sjanse å bli slått ned enn hva en kvinne har

En mann har mye større sjanse å bli utsatt for blind vold en hva en kvinne har

Den eneste voldshandling som rammer kvinner oftere enn menn er sexual motivert vold som voldtekt. Alle andre voldshandlinger rammer menn mye oftere en kvinner.

Det at det er så mye tryggere for menn enn kvinner er bare tøv.-

 

Uansett her i Norge og resten av vesten er det ganske trygt for både menn og kvinner.  

Tenker det er bra vi fokuserer på tall og statistikk, slik at vi kan slippe tenke på det store bilde, mennesker og den slags. Når alt kommer til alt, denne type fokus har gjort til at Norge er slikt et fantastisk land å bo i. Ved å fokusere på menn vs kvinner har Norge blitt et land med høy velferd og trivsel. Skulle Norge liksom vært et bra land om vi ikke kranglet om hvem som hadde det verst av kvinner og menn? Om vi fokuserte på at individer og mennesker skulle ha det bra? Eller der vi tenkte på andre mennesker enn oss selv? Ha, for en absurd tanke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Deerinspotlight skrev:

Men blir oftere utsatt fordi de ikke er opplært til å unngå alle mulige situasjoner der man er sårbar slik som kvinner blir opplært til å gjøre hele livet. Likevel slipper vi ikke unna uansett hvor forsiktige vi er. Menn spøker om hvorfor kvinner går to og to på do, men det er nettopp fordi vi skal forsikre oss om at den andre ikke føler seg utrygg. 

Vel kanskje foreldre og andre også burde begynne å lære gutter det samme.

Anonymkode: 77d86...34e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, hocane skrev:

En lever veldig godt på sykepleierlønna i Norge.

I India for eksempel er mange kvinner nødt til å skaffe seg jobber innen for eksempel IT fordi sykepleierlønna de får der er en vits.

Men nå diskuterer vi vel ikke forhold i India? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Men nå diskuterer vi vel ikke forhold i India? 

Jeg har allerede sagt at du får en høy levestandard av sykepleierlønna i Norge.

Jeg nevnte India for å minne dere på hvor bra dere kvinner i Norge har det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
23 timer siden, SunnivaOslo skrev:

På akkurat samme måte at det er temmelig idiotisk at mange menn setter likhetstrekk mellom å det å diskutere seksuell trakassering og mener det gjelder alle menn når ingen kvinne sier så?

Man kan jo ikke skrive at det er feil med trakassering uten at en mannebaby skal komme og si at man er hysterisk og skylder på alle menn.

De fleste kvinner er ikke feminister da de fleste kvinner er ikke gale i hodet. Men derimot så ønsker vi å få samme rettigheter og muligheter som menn og ikke bli forbigått fordi vi ikke har en pikk mellom beina.

Hvilke rettigheter mangler du som kvinne i AS Norge anno 2019?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, hocane skrev:

Jeg har allerede sagt at du får en høy levestandard av sykepleierlønna i Norge.

Jeg nevnte India for å minne dere på hvor bra dere kvinner i Norge har det.

Jeg synes det er teit med siste du skrev.. vi vet hvor godt vi har det du. Det blir litt sånn "Dere skal være glad dere har det bra"opplegg.

Man får høy levestandard av å jobbe som søppeltømmer og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, HarryDotter skrev:

Hvilke rettigheter mangler du som kvinne i AS Norge anno 2019?

Har jeg skrevet noe om at vi ikke HAR det? Jeg skrev vi ønsker og det betyr ikke i konteksten at vi ikke HAR det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg synes det er teit med siste du skrev.. vi vet hvor godt vi har det du. Det blir litt sånn "Dere skal være glad dere har det bra"opplegg.

Man får høy levestandard av å jobbe som søppeltømmer og..

Hvorfor er det så viktig for deg med lik representasjon fra begge kjønn?

Ønsker du ikke den beste kvalifiserte til jobben? Dersom huset ditt brenner foretrekker du da en kvinne som er dårligere fysisk anlagt eller en mann?

Det der lik representasjon er bare piss og det senker utviklingen i arbeidssektorer. Ansatt personene med best talent og egenskapern, hvilket kjønn det er gir jeg faen i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke så mye lovene i Norge vi snakker om når det gjelder undertrykking av kvinner her. Det gjelder at det fortsatt er mange menn som mener vi er mindre verdt pga vårt kjønn. Du finner flere eksempler på det her på forumet og vi støter på det ofte i det virkelige liv. Har opplevd utallige ganger at menn som ikke kjenner meg har masse antagelser om hva jeg vet og ikke vet, hva jeg kan og ikke kan bare fordi jeg er kvinne. For ikke å snakke om menn som tror det er greit å prøve å kysse eller klå mot min vilje. Nå sier ikke jeg at alle menn er sånn, men om vi virkelig levde i et likestilt samfunn hadde det ikke vært så mange som mente de kunne behandle meg og andre kvinner slik. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, hocane skrev:

Hvorfor er det så viktig for deg med lik representasjon fra begge kjønn?

Ønsker du ikke den beste kvalifiserte til jobben? Dersom huset ditt brenner foretrekker du da en kvinne som er dårligere fysisk anlagt eller en mann?

Det der lik representasjon er bare piss og det senker utviklingen i arbeidssektorer. Ansatt personene med best talent og egenskapern, hvilket kjønn det er gir jeg faen i.

Kan du sitere meg på der jeg skriver at det er viktig med lik representasjon? Å si at kvinner vil ha høyere stillinger fordi det gir et bedre liv er ikke det samme som lik representasjon.

Jo jeg ønsker den best kvalifiserte og det får man ikke når ledere ansetter kompiser og folk som ligner dem selv. Da går det på trynefaktor.

Dersom huset mitt brenner så ringer jeg 110. Regner med at hvem enn som kommer er skikket til å gjøre jobben sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Deerinspotlight skrev:

Nå er det ikke så mye lovene i Norge vi snakker om når det gjelder undertrykking av kvinner her. Det gjelder at det fortsatt er mange menn som mener vi er mindre verdt pga vårt kjønn. Du finner flere eksempler på det her på forumet og vi støter på det ofte i det virkelige liv. Har opplevd utallige ganger at menn som ikke kjenner meg har masse antagelser om hva jeg vet og ikke vet, hva jeg kan og ikke kan bare fordi jeg er kvinne. For ikke å snakke om menn som tror det er greit å prøve å kysse eller klå mot min vilje. Nå sier ikke jeg at alle menn er sånn, men om vi virkelig levde i et likestilt samfunn hadde det ikke vært så mange som mente de kunne behandle meg og andre kvinner slik. 

Nei det har du rett i. Har opplevd dette selv at menn tror jeg ikke kan jobben min feks eller at man ikke får gratis respekt som mange menn får. Men dette er snakk om dårlige holdninger og ikke ren likestillingsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SunnivaOslo skrev:

Å si at kvinner vil ha høyere stillinger fordi det gir et bedre liv er ikke det samme som lik representasjon.

Høyere stillinger gir deg ikke nødvendigvis et bedre liv, men et mer stressende liv, spesielt dersom du har barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SunnivaOslo said:

Kan du sitere meg på der jeg skriver at det er viktig med lik representasjon? Å si at kvinner vil ha høyere stillinger fordi det gir et bedre liv er ikke det samme som lik representasjon.

Jo jeg ønsker den best kvalifiserte og det får man ikke når ledere ansetter kompiser og folk som ligner dem selv. Da går det på trynefaktor.

Dersom huset mitt brenner så ringer jeg 110. Regner med at hvem enn som kommer er skikket til å gjøre jobben sin.

Høyere stillinger gir bedre liv? Jeg ser ikke hvordan dobbelt så mye jobbing og ti ganger så mye ansvar nødvendigvis betyr bedre liv. De lykkeligste jeg vet om jobber ikke heltid engang.

Anonymkode: b0ce4...a20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...