Gå til innhold

Kritikk mot feminisme er ikke hat mot kvinner


Brannslangen

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Deerinspotlight skrev:

Du snakker om å holde seg til fakta og så sier du 99% av menn støtter likestilling. Hvor kommer den statistikken fra? Jeg må i så fall ha veldig uflaks for jeg treffer stadig vekk menn som er fulle av fordommer mot kvinner. Og dette er ikke bare den eldre generasjonen.

Møter du på mange utlendinger? Jeg tror på deg at det er mange som tenker sånn. Har jo lest her inne en stund at enkelte mener at det er en uting at kvinner er økonomisk selvstendige og litt sånn "hold deg til deltidsjobber i omsorgsyrket", men så er det nå sånn at man trenger ikke ha noe med dem å gjøre, men trist er det såvisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Møter du på mange utlendinger? Jeg tror på deg at det er mange som tenker sånn. Har jo lest her inne en stund at enkelte mener at det er en uting at kvinner er økonomisk selvstendige og litt sånn "hold deg til deltidsjobber i omsorgsyrket", men så er det nå sånn at man trenger ikke ha noe med dem å gjøre, men trist er det såvisst.

De fleste har vært norske menn. Kanskje fordi jeg ofte har hatt mer typiske "gutte-hobbyer" at jeg hører så mye av det, men det gjør det fortsatt ikke greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Deerinspotlight skrev:

De fleste har vært norske menn. Kanskje fordi jeg ofte har hatt mer typiske "gutte-hobbyer" at jeg hører så mye av det, men det gjør det fortsatt ikke greit.

Nei jeg skjønner jo hva du mener. Har møtt på min andel jeg og. Men samtlige av dem har vært i kategorien "mindre begavet" så det er vel noe i det og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
5 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Og vi skal da vel ha det godt skal vi ikke?🙂

Men du får ringe Ottar og spørre, jeg la  ikke hjelpe deg med det.

 

Jo... og vi har det godt. Både kvinner og menn. Derfor er det så merkelig at feministene fortsatt uler om manglende likestilling. Jeg forstår det bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HarryDotter skrev:

Jo... og vi har det godt. Både kvinner og menn. Derfor er det så merkelig at feministene fortsatt uler om manglende likestilling. Jeg forstår det bare ikke.

Jeg tror det oftere kan handle om vanskeligere muligheter pluss dårlige holdninger blant (enkelte)menn. Som en annen nevner så møter man jo på usunne holdninger og det tror jeg de fleste kvinner har gjort så det er ikke et fåtall av menn som tenker slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
27 minutter siden, Deerinspotlight skrev:

Du snakker om å holde seg til fakta og så sier du 99% av menn støtter likestilling. Hvor kommer den statistikken fra? Jeg må i så fall ha veldig uflaks for jeg treffer stadig vekk menn som er fulle av fordommer mot kvinner. Og dette er ikke bare den eldre generasjonen.

De er nok ikke fulle av fordommer mot kvinner, men heller de feministene blandt dere som syter og klager høylydt i tide og utide om hvor lite rettigheter kvinner i Norge har. Det er to forskjellige ting.

Gi meg én god grunn til at en normal mann i norge idag skal ha noe logisk grunnlag for å se ned på kvinner og ønske dem undertrykt. Jeg klarer ikke finne noen grunn. Vi menn er glad i kvinner. De fleste av oss blir sammen med en. Får barn med dem. Er venner og kollegaer med flere av dem. Vi har sex med dem. Koser med dem. De trøster oss når vi er utslitte. Steller for oss når vi har hatt en lang dag.....vi ønsker selvsagt at vi har like rettigheter og er like mye verdt. Alle som ikke mener dette mangler jo noe fysisk oppi hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, SunnivaOslo said:

Jeg tror det oftere kan handle om vanskeligere muligheter pluss dårlige holdninger blant (enkelte)menn. Som en annen nevner så møter man jo på usunne holdninger og det tror jeg de fleste kvinner har gjort så det er ikke et fåtall av menn som tenker slik.

Jeg har opplevd mye usunne holdninger i kvinner hele livet mitt. Det går begge veier. Begge kjønn har steder de har dårligere muligheter enn det motsatte kjønn. Sånn er det bare. Hele samfunnet må endre veldig mye holdninger hvis vi vil ha det fair.

Anonymkode: b0ce4...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
5 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg tror det oftere kan handle om vanskeligere muligheter pluss dårlige holdninger blant (enkelte)menn. Som en annen nevner så møter man jo på usunne holdninger og det tror jeg de fleste kvinner har gjort så det er ikke et fåtall av menn som tenker slik.

Jeg tror det dreier seg om valg man tar. Og hvor mye man bruker albuene for å komme seg opp i systemet. Har selv sett hvor sykt langt enkelte menn er villige til å gå for å få en toppstilling med påfølgende lønn. Kvinner er mindre brautende av natur. Å kreve mer på jobb sitter lenger inne hos kvinner flest enn hos menn viser det seg.

Husk også at vi menn støter også på kvinner med elendige holdninger. Jeg har opplevd middelaldrende kvinnelige kollegaer som tafser. Jeg har opplevd kvinner som lyser mannsforakt. Kvinner som er alkoholikere. Kvinner som lyver. Og ja, også kvinner som har både voldtatt og drept. Det er dårlige egenskaper som ligger til mennesket. Ikke bare menn. Derfor forstår jeg lite av grunnlaget for feminisme i norge i 2019. I 1960 trengtes det. Ikke idag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Joda enig der. Lønnsforskjeller er det kanskje ikke men det er nok lettere for en mann å få en høyere stilling enn en kvinne da ledere ansetter gjerne folk som ligner en selv og de fleste ledere er gjerne menn. Derfor er det lettere for menn å få bedre lønningen selvom de har akkurat samme kompetansen(eller kanskje dårligere) enn kvinner.

Dette tror jeg rett og slett ikke stemmer, i alle fall ikke i det private. Med tanke på det enorme fokuset vi har på å løfte kvinner opp, samtidig som vi vet at kvinner i veldig mye mindre grad enn menn ønsker og søker lederstillinger er det nok mer sannsynlig at det er motsatt, at kampanjene og tiltakene for å rekruttere flere kvinner til tross for det lave antallet kvinner som ønsker å bli ledere gjør det enklere for kvinner enn for menn å få høyere stillinger.

Gode eksempler på dette ser vi eksempelvis når en forventer 40 % kvinner i toppledelse og styrer, samtidig som kvinner utgjør under 40 % av arbeidsstokken i det private, og selv i større grad enn menn prioriterer andre ting enn karriære. Et annet godt eksempel er kritikken mot politiet for et par år siden der "alle" var enige om at det var ille at det var så få kvinnelige politilesjefer, samtidig som vi ser av statistikken at fordelingen av søkere til politiskolen på midten av nittitallet, som vi må anta er dagens politisjefer og ledere, var relativt lik dagens politiledelse. 

https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/artikler-og-publikasjoner/pa-stedet-hvil-kvinner-dominerer-offentlig-sektor-og-menn-privat

https://www.phs.no/om-phs/fakta-og-tal/opptakstatistikk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, herzeleid skrev:

Dette tror jeg rett og slett ikke stemmer, i alle fall ikke i det private. Med tanke på det enorme fokuset vi har på å løfte kvinner opp, samtidig som vi vet at kvinner i veldig mye mindre grad enn menn ønsker og søker lederstillinger er det nok mer sannsynlig at det er motsatt, at kampanjene og tiltakene for å rekruttere flere kvinner til tross for det lave antallet kvinner som ønsker å bli ledere gjør det enklere for kvinner enn for menn å få høyere stillinger.

Gode eksempler på dette ser vi eksempelvis når en forventer 40 % kvinner i toppledelse og styrer, samtidig som kvinner utgjør under 40 % av arbeidsstokken i det private, og selv i større grad enn menn prioriterer andre ting enn karriære. Et annet godt eksempel er kritikken mot politiet for et par år siden der "alle" var enige om at det var ille at det var så få kvinnelige politilesjefer, samtidig som vi ser av statistikken at fordelingen av søkere til politiskolen på midten av nittitallet, som vi må anta er dagens politisjefer og ledere, var relativt lik dagens politiledelse. 

https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/artikler-og-publikasjoner/pa-stedet-hvil-kvinner-dominerer-offentlig-sektor-og-menn-privat

https://www.phs.no/om-phs/fakta-og-tal/opptakstatistikk/

Nå er det jo forsket på at ledere i endel tilfeller ansetter folk som ligner dem selv. Jeg sier ikke at alle gjør det, men tror ikke det er så uvanlig som du skal ha det til. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SunnivaOslo skrev:

Nå er det jo forsket på at ledere i endel tilfeller ansetter folk som ligner dem selv. Jeg sier ikke at alle gjør det, men tror ikke det er så uvanlig som du skal ha det til. 

Ironisk nok er det kvinner som er de beste lederne.

https://hbr.org/2019/06/research-women-score-higher-than-men-in-most-leadership-skills

Anonymkode: 35966...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ironisk nok er det kvinner som er de beste lederne.

https://hbr.org/2019/06/research-women-score-higher-than-men-in-most-leadership-skills

Anonymkode: 35966...297

Ikke nødvendigvis. Jeg tror de er bedre som mellomledere ift personalansvar fordi det da gjerne hjelper å vise litt omsorg for sine ansatte og legge til rette, men tror menn er bedre ledere i innsatser som feks militæret/politiet og høyere opp hvor det trengs en mer autoritær ledelse. Autoritær ledelse fungerer dårlig når man er mellomleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunne oppegående menn som er opptatt av eget liv er ikke sykelig opptatt av feminisme, kun sånne incels, som ikke har noe fornuftig å fylle dagene med det er det. 

Anonymkode: ab1e3...b3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Ikke nødvendigvis. Jeg tror de er bedre som mellomledere ift personalansvar fordi det da gjerne hjelper å vise litt omsorg for sine ansatte og legge til rette, men tror menn er bedre ledere i innsatser som feks militæret/politiet og høyere opp hvor det trengs en mer autoritær ledelse. Autoritær ledelse fungerer dårlig når man er mellomleder.

Det må du gjerne tro. Men forskning og vitenskap sier altså noe annet.

Anonymkode: 35966...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det må du gjerne tro. Men forskning og vitenskap sier altså noe annet.

Anonymkode: 35966...297

Forskning sier også at menn er mer logiske og det trengs i enkelte typer lederskap. Kvinner er mer omsorgsfulle og det trengs i annen type lederskap. Jeg gidder ikke det opplegget med "hvem er best som" tullet. Det finnes mange dårlige ledere av begge kjønn men man møter helt klart på flest dårlige mannlige ledere da de fleste ledere er menn.

Jeg har hatt kvinner og menn som ledere og vært det selv og merker forskjeller som er både positive og negative hos dem.

Positivt hos kvinner er bla at de lytter mer på hva du sier og bryr seg om at du trives på jobb. Negativt er at hvis du går dem imot bruker de baksnakking og setter folk opp mot hverandre.

Positivt hos menn er at de tør å ta upopulære beslutninger og stå for dem og negative er at de ofte ikke lytter men skal gjerne ture fram og bli sinte hvis noen sier dem imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg liker bestemt ikke han somalieren der for han har stjålet ting fra meg. Og han skammer seg ikke.

- jente fra Kosovo: er du rasist (som ikke takler å få skolebøker stjålet, ruuudeee, du må tolke det som en kompliment. Han ville tross alt ha skolebøkene dine, og du må være tolerant. Dessuten, tenk at han ville ha AKKURAT dine bøker, det betyr at du er speshul (som du har betalt for... men det driter vi i)... dette var da man måtte kjøpe bøker selv på VGs  

samme jenta spydde opp maten jeg hadde laget, fordi jeg hadde kjøpt kjøttdeig og jeg hadde ikke oversikt over hvilket kjøtt som er i vanlig kjøttdeig. Kjøpte den vanlige. Noe jeg har forstått er storfe-kjøtt vanligst som kjøttdeig, og så har vi svin og kylling, kanskje lam. Men storfe er standarden for min del. (Hun var muslim, snakket best norsk av familien samt handikappet i tillegg, skulle vært det stikk motsatte). 

En hyggelig gest blir til et spy-element fordi hun måtte være på den sikre siden. Hun var visst ikke muslim mer om hun spiste svinekjøtt. 

Fant ut senere da jeg så på pakken at det bare var ‘vanlig’ kjøttdeig. Da jeg liker kjøttdeig, det har mye fett i seg. Synes til og med karbonadedeig er litt kjipt. Smaker tørt, mens kjøttdeig er mer saftig. 

Anonymkode: 65803...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...