Gå til innhold

Naturlig å si ifra til barn om nytt giftemål?


ms. Underwood

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, minister-mio skrev:

Det er åpenbart

På seg selv kjenner man andre?

Ikke åpenbart for meg iallfall. 

Anonymkode: 74dd3...fe0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, minister-mio said:

Det er åpenbart

Seriøst? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, minister-mio skrev:

Gratuler faren din og slutt å vær kjip og grisk og tenk på penger

Tror ikke at det handler om penger?! Her mistet de moren sin som barn, og har nok hatt et nært forhold til faren sin. Litt redsel for å miste igjen tenker jeg? 

Sorry Ts om det ikke stemmer. Men jeg tror det gjør. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Å.. du sliter med at faren din har dame nå. Ikke tenk at det er en konkurranse. Han fortjener jo kjærlighet  🙂 du betyr nok ikke noe mindre for ham for det! 

Han fortjener masse kjærlighet! ❤️ Han er en herlig kar som vi har håpet lenge på at skulle finne seg en dame for han :) 

 

jeg tror ikke det handler om konkurranse, men om en endring i dynamikk mellom meg og han. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår reaksjonen din og håper det går rolig for seg. Håper også at faren dim og dama kan forstå dette også, at vi alle er forskjellige, slik at det ikke utvikler seg til å bli starten på problemer. 

Anonymkode: 97c55...f93

Ja, jeg håper at jeg får en god samtale mellom meg og han og kan løse dette uten at det blir noen front. Derfor jeg spør her om innspill! Jeg ønsker at han forstår, og så har jeg lyst til å forstå han. Fordi akkurat nå så skrev han f. Eks i meldingen at «Leit at dette er problematisk for deg» og «kan ikke se at dette skulle være feil» 🤯 jeg synes ikke frieriet er problematisk, men det er problematisk at han ikke ser det i det hele tatt og at det blir en sak om rett og galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Men hva sto det i meld fra henne? Var hun glad og ville dele nyheten? 

Ingen bør si fra før de frir da! Det er jo en helt personlig ting. Hadde vært mer rart om du fikk meld om at de hadde giftet seg. Det hadde blitt litt rart kan jeg skjønne. 

Hva er det som plager deg sånn egentlig da? Faren din har det nok bra, og er det sånn at du føler (for) mye omsorg for ham? At du vil ha kontroll? Jeg ser ikke helt problemet her. 

Var «oi, jeg ble fridd til nettopp. Og sa ja. Så nå må vi ut og finne ringer.» 

jeg tror hun var glad og ville dele, men hvorfor ikke la vår far få gleden av å dele? Eller begge to? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere fått utbetalt morsarven før giftemålet med den nye? Tror faren deres må det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kvalitet skrev:

Har dere fått utbetalt morsarven før giftemålet med den nye? Tror faren deres må det. 

Har ikke det, så det blir en annen sak. 

Bryllupet skjer «heldigvis» ikke i år, ellers tror jeg iarveoppgjøret hadde blitt mer stress enn ønsket fra alle parter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ms. Underwood skrev:

Ja, jeg håper at jeg får en god samtale mellom meg og han og kan løse dette uten at det blir noen front. Derfor jeg spør her om innspill! Jeg ønsker at han forstår, og så har jeg lyst til å forstå han. Fordi akkurat nå så skrev han f. Eks i meldingen at «Leit at dette er problematisk for deg» og «kan ikke se at dette skulle være feil» 🤯 jeg synes ikke frieriet er problematisk, men det er problematisk at han ikke ser det i det hele tatt og at det blir en sak om rett og galt. 

Ja, viktig å få frem at det er ikke giftenplet som du reagerte på, men hvordan nyheten ble levert. At du ble litt tatt på senga med en SMS

Anonymkode: 97c55...f93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, viktig å få frem at det er ikke giftenplet som du reagerte på, men hvordan nyheten ble levert. At du ble litt tatt på senga med en SMS

Anonymkode: 97c55...f93

Enig! Prøvde å si det, og at jeg var glad på deres vegne. Så her har det åpenbart skjedd en misforståelse i mine øyne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ms. Underwood skrev:

Enig! Prøvde å si det, og at jeg var glad på deres vegne. Så her har det åpenbart skjedd en misforståelse i mine øyne. 

Ta det face to face. Enklere å nå inn. Hadde han tatt dette opp med deg personlig hadde nok ikke dette skjedd. Derfor jeg mener at SMS ikke passer i det hele tatt i slike situasjoner. Og rart at voksne folk ikke skjønner dette når resultatet av avgjørelsen skaper unødvendig surr, at de ikke har innsikt nok til å se at beskjeden burde blitt overlevert på en annen måte. 

Anonymkode: 97c55...f93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta det face to face. Enklere å nå inn. Hadde han tatt dette opp med deg personlig hadde nok ikke dette skjedd. Derfor jeg mener at SMS ikke passer i det hele tatt i slike situasjoner. Og rart at voksne folk ikke skjønner dette når resultatet av avgjørelsen skaper unødvendig surr, at de ikke har innsikt nok til å se at beskjeden burde blitt overlevert på en annen måte. 

Anonymkode: 97c55...f93

Enig. Om han hadde ringt eller invitert meg på besøk for å fortelle nyheten, så hadde jeg ikke reagert. Tror det har blitt summen av alle delene. 

Jeg tenkte det var greit å vente en dag med å si ifra, men skulle ventet til neste gang jeg måtte han. Gjort er gjort - nå er det bare å løse det. 

 

Hvordan hadde du tatt det opp? 

Endret av ms. Underwood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ms. Underwood skrev:

Enig. Om han hadde ringt eller invitert meg på besøk for å fortelle nyheten, så hadde jeg ikke reagert. Tror det har blitt summen av alle delene. 

Jeg tenkte det var greit å vente en dag med å si ifra, men skulle ventet til neste gang jeg måtte han. Gjort er gjort - nå er det bare å løse det. 

 

Hvordan hadde du tatt det opp? 

Hadde tatt meg en tur bort og lagt meg paddeflat. Mulig reaksjonen din opplevdes sårt for dem også. Ikke sikkert de klarer å se like mye av dine side i situasjonen uten at du forteller hvorfor du reagerte. Og det er enklere å ta i mot en forklaring om en person er ydmyk. Verste er om det skal føles som ett angrep selv om det ikke er slik du mener det. Veldig vanlig å gå i foravarsposisjon om en ikke klarer å se bort fra egne følelser også. 

Så jeg hadde gått over og sagt at jeg er så lei meg for misforståelsen, da har du påpekt at noe er uklart som kan få han til å lytte nermere, og si at du er så glad på demmes vegner og at du skulle ønske din første reaksjon var annerledes, men det var så uforventet å få beskjeden på SMS. Og at selv om du hadde ønsket å få beskjeden face to face så spiller det ingen rolle nå. Og du beklager for å ha såret dem når de delte den gode nyheten. 

Så hadde jeg katt være å nevne noe om at SMS en ikke burde kommet fra henne for det er stor sjanse for at han beskytter sin partner, som vil være naturlig. Det verste for han er å føle at han står mellom to personer han er glad i. 

Så etter en tid kan du sikkert snakke mer med han om at du ønsker mer kommunikasjon fra han enn henne hvis hun tar helt over. Om jeg ikke husker feil nå så er hun veldig involvert i din kommunikasjon med din far. Og det er godt mulig hun vare er litt for engasjert med god hensikt, eller at hun tar litt plass med sin personlighet. Jeg kan fort ta kontroll fordi det er det jeg er vandt med, men jeg tåler beskjeder også da. Setter alltid pris på veiledning når hensikten er god og vil selvfølgelig ikke tråkke folk på tærne om ting er innen for rimelige grenser.. Hvis jeg husker feil nå så bare stryk dette siste avsnittet 😁

Anonymkode: 97c55...f93

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hadde tatt meg en tur bort og lagt meg paddeflat. Mulig reaksjonen din opplevdes sårt for dem også. Ikke sikkert de klarer å se like mye av dine side i situasjonen uten at du forteller hvorfor du reagerte. Og det er enklere å ta i mot en forklaring om en person er ydmyk. Verste er om det skal føles som ett angrep selv om det ikke er slik du mener det. Veldig vanlig å gå i foravarsposisjon om en ikke klarer å se bort fra egne følelser også. 

Så jeg hadde gått over og sagt at jeg er så lei meg for misforståelsen, da har du påpekt at noe er uklart som kan få han til å lytte nermere, og si at du er så glad på demmes vegner og at du skulle ønske din første reaksjon var annerledes, men det var så uforventet å få beskjeden på SMS. Og at selv om du hadde ønsket å få beskjeden face to face så spiller det ingen rolle nå. Og du beklager for å ha såret dem når de delte den gode nyheten. 

Så hadde jeg katt være å nevne noe om at SMS en ikke burde kommet fra henne for det er stor sjanse for at han beskytter sin partner, som vil være naturlig. Det verste for han er å føle at han står mellom to personer han er glad i. 

Så etter en tid kan du sikkert snakke mer med han om at du ønsker mer kommunikasjon fra han enn henne hvis hun tar helt over. Om jeg ikke husker feil nå så er hun veldig involvert i din kommunikasjon med din far. Og det er godt mulig hun vare er litt for engasjert med god hensikt, eller at hun tar litt plass med sin personlighet. Jeg kan fort ta kontroll fordi det er det jeg er vandt med, men jeg tåler beskjeder også da. Setter alltid pris på veiledning når hensikten er god og vil selvfølgelig ikke tråkke folk på tærne om ting er innen for rimelige grenser.. Hvis jeg husker feil nå så bare stryk dette siste avsnittet 😁

Anonymkode: 97c55...f93

Tusen takk! Jeg er enig i mye, og føler du satt litt av tankene mine på riktig plass.. det er en smart tilnærming til å få han Til å lytte.

Men jeg tror det er relevant å si at hun sendte en SMS, fordi eller så tror jeg ikke at han vet at den ble sendt. Det forklarer også min reaksjon. Det kan han heller ikke nekte for, samtidig som han kan forsvare henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes det er merkelig at ikke faren din forstår at slike nyheter er det han som forteller sine barn.

Hvor mye hadde det kostet han å sende en SMS selv? Eller så måtte han fortalt sin kjære at verken han selv eller hun skulle røpe denne nyheten for noen før dere kunne ringes dagen etter. DET hadde jeg synes var det mest logiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri spurt mine voksne barn om det var greit at jeg giftet meg

Anonymkode: 830da...9de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, ms. Underwood skrev:

Tusen takk! Jeg er enig i mye, og føler du satt litt av tankene mine på riktig plass.. det er en smart tilnærming til å få han Til å lytte.

Men jeg tror det er relevant å si at hun sendte en SMS, fordi eller så tror jeg ikke at han vet at den ble sendt. Det forklarer også min reaksjon. Det kan han heller ikke nekte for, samtidig som han kan forsvare henne. 

Ja, du har rett. Godt mulig jeg ikke hadde klart og latt være å nevne henne. Er jo veldig relevant siden en slik nyhet ønsker en jo å høre fra sine egne, men jeg hadde nok lagt veldig vekt på at jeg ikke er sur eller sint på henne, men at jeg ville gjerne hørt det først i fra han som står meg aller nermest. Og siden du forventet at en slik nyhet skulle komme fra han så var du ikke forberedt på at nyheten kom fra henne og ble derfor litt satt ut. Så det ble liksom litt mye inntrykk på en gang som du ikke var forberedt på. 

Anonymkode: 97c55...f93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg synes det er merkelig at ikke faren din forstår at slike nyheter er det han som forteller sine barn.

Hvor mye hadde det kostet han å sende en SMS selv? Eller så måtte han fortalt sin kjære at verken han selv eller hun skulle røpe denne nyheten for noen før dere kunne ringes dagen etter. DET hadde jeg synes var det mest logiske.

jeg dro til han dagen etter jeg ble fridd til for å kunne dele den gode nyheten face to face. Så han vet hvordan jeg selv ser på ting. Men han skal få lov til å gjøre som han føler er best, men jeg må få lov til å reagere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg synes det er merkelig at ikke faren din forstår at slike nyheter er det han som forteller sine barn.

Hvor mye hadde det kostet han å sende en SMS selv? Eller så måtte han fortalt sin kjære at verken han selv eller hun skulle røpe denne nyheten for noen før dere kunne ringes dagen etter. DET hadde jeg synes var det mest logiske.

Kan jo være at dama ikke respekterte ønsket hans fordi hun reagerte på at han ventet med å si det så hun bare gjorde det uten å tenke på andres følelser oppi dette. 

Anonymkode: 97c55...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du har rett. Godt mulig jeg ikke hadde klart og latt være å nevne henne. Er jo veldig relevant siden en slik nyhet ønsker en jo å høre fra sine egne, men jeg hadde nok lagt veldig vekt på at jeg ikke er sur eller sint på henne, men at jeg ville gjerne hørt det først i fra han som står meg aller nermest. Og siden du forventet at en slik nyhet skulle komme fra han så var du ikke forberedt på at nyheten kom fra henne og ble derfor litt satt ut. Så det ble liksom litt mye inntrykk på en gang som du ikke var forberedt på. 

Anonymkode: 97c55...f93

Ja, Hun skulle ha tenkt litt lengre, men jeg synes han har ansvaret for dette her. Det var han som fridde og han som kunne delt nyhetene. Han må ha sett at hun sendte meldinger til alle (hun sendte samme SMS Til 10 stykk), og da spurt henne om det også var noen av barna hans (ikke alle) som var med der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...