AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #81 Skrevet 23. juli 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det krise for deg også?? Ingen blir gravid på pillen, uten å ha tuklet med den! At du i det hele tatt nevner det er krise kun for ham, ringer bjellene hos meg! Hva tenkte du/dere på? Når jeg har vært sammen med folk jeg visste ikke ville ha barn/eller når jeg hadde sex med en person jeg ikke var i forhold til, sørget jeg alltid for at pillen ble tatt omhyggelig, evt kondom. Jeg og flere jeg kjenner i mitt snart 45-årige liv har gått på piller. De eneste jeg kjenner som har blitt gravid, er de vi i vennegjengen kunne spådd på forhånd! "Glemte 1 pille fordi jeg var syk, osv....." I ettertid vet vi at de ønsket dette resultatet... Så - dårligste unnskyldninga!! Kjøper ikke dette dessverre...... Anonymkode: fc751...2db Hahaha, «ingen blir gravid på pillen»!😂 Man kunne stille klokka etter når jeg tok den, 09.00, hver dag! Allikevel endte jeg opp med en liten pjokk! Ikke var jeg syk eller noe heller! Hvis du leser deg litt opp, så har p piller en feilmargin som ikke gjelder brukerfeil! Det betyr at den kan svikte selv om man er aldri så nøye! Så ja, den kommentaren din kan gå å ta seg en bolle altså!😂 Anonymkode: 96aec...e42 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #82 Skrevet 23. juli 2019 2 timer siden, I Grosny skrev: Skummelt, ikke sant. Mitt råd til deg: Steriliser deg, og bruk kondom i tillegg for å være helt sikker. Du skal også være klar over at det finnes mange damer som lurer menn til sengs og juger om prevensjon bare for å få befruktning og barnebidrag. (Noe som ikke var tilfelle i denne saken.) Er kvinne jeg. Hvorfor skal jeg sterilisere me? Ja, verden er fulle av egoistiske damer, mange i denne tråden. Anonymkode: 10fa2...cb5
Mujahedin Skrevet 23. juli 2019 #83 Skrevet 23. juli 2019 (endret) Blir vel alenemor om ikke annet, er visst mye lykke i morskap. Lykke til. Selvfølgelig tar man ikke abort, svangerskap er ikke en sykdom. Du som er selv av mor og far skal da ikke ødelegge den som er av deg og faren. Gi barnet heller vekk om det overlever fødselen og du ikke vil oppdra, mange som vil adoptere. Det er sikkert plagsomt og farlig med svangerskap og man kan påstå at det er en unødvendig risiko når svangerskapet er hverken planlagt eller ønskelig men det er bare en påstand og er ikke etablert som en sannhet, de antatte konsekvensene av det valget er basert på tro og ens verdenssyn og enn så langt bare antagelser. Gud fra koranen og bibelen finnes ikke og kan ikke finnes, Det beste argumentet kristne har for eksistens av en slik fgud er sånn; 'Vanligvis er ting så presise og finjusterte skapt, derfor er det naturlig å anta at verden er også skapt'. Det er dog ikke naturlig å anta det fordi man ser også at det som er fremtid blir til av nåtid og nåtid blir til av fortid, dermed er det urimelig å anta at det var en gang når det ikke var noe fortid, det utelukker den første antagelsen. Dermer må man dypere for å finne ut av hva ting er og hva ting kommer av. Det å avstå fra abort pga en slik gud er å avsta på et falskt grunnlag. Hvorvidt man skal avstå er mer komplisert enn som så og for å finne ut av det MÅ man finne ut av hva verden faktisk er med dets verdier og konsekvenser. Uansett om noen skulle påstå at abort er lurt så er det opp til dere å bevise det. Jeg vet ikke nøyaktig hvor ille det er å ta abort men jeg som sier at man skal la svangerskapet gå sin gang trenger heller ikke å argumentere for det da det er naturlig at et svangerskap går sin gang med mindre det blir avbrutt og det er de som argumenterer for å gjøre som skal begrunne da behovet for begrunnelse oppstår først når de 'blander seg inn' og kommer med ekstraordinære påstander. Endret 23. juli 2019 av Mujahedin 1
ItchyBitchySpider Skrevet 24. juli 2019 #84 Skrevet 24. juli 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det krise for deg også?? Ingen blir gravid på pillen, uten å ha tuklet med den! At du i det hele tatt nevner det er krise kun for ham, ringer bjellene hos meg! Hva tenkte du/dere på? Når jeg har vært sammen med folk jeg visste ikke ville ha barn/eller når jeg hadde sex med en person jeg ikke var i forhold til, sørget jeg alltid for at pillen ble tatt omhyggelig, evt kondom. Jeg og flere jeg kjenner i mitt snart 45-årige liv har gått på piller. De eneste jeg kjenner som har blitt gravid, er de vi i vennegjengen kunne spådd på forhånd! "Glemte 1 pille fordi jeg var syk, osv....." I ettertid vet vi at de ønsket dette resultatet... Så - dårligste unnskyldninga!! Kjøper ikke dette dessverre...... Anonymkode: fc751...2db Jeg ble gravid på pillen og på spiral. Det er samme virkestoff i begge. Fortell meg hvordan man tukler med spiral? Du vet, at det står at pillen ikke er 100 prosent sikker, selv med korrekt bruk? Det vil si at 1 av 100 damer blir gravide selv om de tar pillen riktig. Trodde alle visste det? 3
ItchyBitchySpider Skrevet 24. juli 2019 #85 Skrevet 24. juli 2019 13 timer siden, Villa2000 skrev: Det er ingen tvil om at ingen av oss vil la oss overbevise. Å spore av diskusjonen med dette har ikke noe for seg og det er vel heller ikke snakk om å frasi seg retten til noe som helst. Det som det er snakk om er å involvere begge parter i en meget viktig beslutning for begge. Generelt sett så er sex uten kondom med fremmede helt galskap i mine øyne, men å påstå at man ikke skal involveres i en beslutning om å få barn blir galt i mine øyne. Ingen sa at man ikke skal involveres. Men at det er kvinnen som har det siste ordet.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #86 Skrevet 24. juli 2019 Du går på pillen men er blitt gravid...folk snakker om dette som om det bare skjer. Vær ærlig; har du glemt en? Tatt den for sent? Kastet opp? Hatt diaré? Resultatet er jo uansett det samme, men det virker ikke som om folk forstår statistikk. Når man sie rat p-piller er 98% sikre så betyr det ikke at 2% av pillene kommer defektive ut av fabrikken. Feilmarginen svarer til kvinner som har brukt den feil - statistikken beregnes per 100 kvinner. Anonymkode: e9412...ed9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #87 Skrevet 27. juli 2019 På 24.7.2019 den 18.23, AnonymBruker skrev: Du går på pillen men er blitt gravid...folk snakker om dette som om det bare skjer. Vær ærlig; har du glemt en? Tatt den for sent? Kastet opp? Hatt diaré? Resultatet er jo uansett det samme, men det virker ikke som om folk forstår statistikk. Når man sie rat p-piller er 98% sikre så betyr det ikke at 2% av pillene kommer defektive ut av fabrikken. Feilmarginen svarer til kvinner som har brukt den feil - statistikken beregnes per 100 kvinner. Anonymkode: e9412...ed9 Nei. 98 % sikker betyr at 2 % blir gravid ved riktig bruk. Brukerfeil er ikke regnet med i statistikken. Google gjerne. Anonymkode: 7dc2e...c9d 4
Villa2000 Skrevet 28. juli 2019 #88 Skrevet 28. juli 2019 On 7/24/2019 at 8:19 AM, ItchyBitchySpider said: Ingen sa at man ikke skal involveres. Men at det er kvinnen som har det siste ordet. Her mener jeg involvere som at man har noe man skal ha sagt, at man har en påvirkning på utfallet. så lenge en av partene har vettorett så er det etter mitt syn svært lite involvering man legger opp til. De hjelper også svært lite å skylde på den ene parten her. Dersom man ønsker å ikke bli gravid, unngå kjønnsykdommer etc så kan vel kvinnen også be om at kondom blir brukt?
Gjest Warrior Skrevet 28. juli 2019 #89 Skrevet 28. juli 2019 Er du sikker på du ikke har glemt ppille?? Du må si det til han for dere har vært to om å lage barnet. Snakke sammen om det og si deres mening. Prøv å bli enig. Det er ikke krise å få barn så er det en grunn til at han synes det er krise? Jeg vet det er dritskummelt å bli forelder første gang, men når du holder barnet for første gang så får du en helt annen følelse og uendelig kjærlighet for barnet. Ser det lille nurket du har laget. Kanskje det skjer han også? Er han fast bestemt på å ikke ha barn så er det ikke så mye å gjøre med det. Du kan ikke tvinge han til å være far selv om han er en stor idiot og ikke aner hva han går glipp av. Kan ikke forstå folk som ikke vil ha barna sine. Skjønner hvis det er til det beste for barnet, men folk som bare ikke vil ha det. Uansett kan ikke du tvinge han og han kan ikke tvinge deg til abort. Blir dere enig om å ta abort så er jo det greit. Gjør det som er best for dere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå