Gå til innhold

Jeg er gravid med daten!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en type i et par måneder. Jeg går på p-pillen, men fant i dag ut at jeg er gravid, noe jeg vet er krise for han!! Hva skal jeg gjøre? Vi er over 30 begge to. Jeg tør ikke si det til Han engang. 

Anonymkode: bd144...afb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva du gjør er opp til deg. Din kropp, ditt valg. Hvis han ikke vil få unge får han bruke kondom. Har han ikke gjort det? Har han sprutet i deg? Da vet han at det kan bli barn av det. Din kropp, ditt valg.

Anonymkode: 574dc...959

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til er alt jeg har å si. Jeg ble også gravid med daten etter 2 mnd. Klikka for han og familien hans. 

Anonymkode: 6de51...0ec

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Æsj, nei; han har ikke brukt kondom. Vi stolte på pillen. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå!! 

Anonymkode: bd144...afb

AnonymBruker
Skrevet

Dere er da gamle nok til å vite konsekvensene. 

Anonymkode: ed03b...c74

• Liker 29
Skrevet

Abort 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg kraftig sammen, du er en voksen dame!

Noen ganger svikter det som skal beskytte, sånn er det bare! Du får kjenne nøye etter hva du selv ønsker og orker

Ønsker du ikke å beholde, så tar du abort. Ikke nødvendig å involvere han, om du ikke ønsker det.

Ønsker du å beholde, så sier du fra til ham ASAP!

Er du usikker, så snakker dere sammen!

Skal du ta abort, bør du være 100% sikker. Er du usikker, kan du slite litt... Man angrer svært sjelden på barna man får. Og alt bruker å ordne seg fint 😊

Så kjenn godt etter! 

Lykke til!

Anonymkode: 17e40...bb2

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Ville ærligtalt latt være å si det til har bestemt deg for hva du vil gjøre i dine sko: og det med verdens beste samvittighet. Mest sannsynlig kommer han til å oppføre seg som et rasshøl og prøve presse deg til abort om han ikke ønsker barn.

Vær med venner og nær familie og ta en beslutning ut i fra om DU ønsker et barn eller ikke, og ta høyde for at du blir alene samme hva du velger.

Han er en godt voksen mann. Kvinner kan bli gravid, hvis det var så forbasket viktig for han å ikke få barn kunne han sterilisert seg eller i det minste tredd på seg prevensjon. Synd for han, men sånn går det når man er en idiot. Gi han beskjed ved 12 uker om du beholder. Så har han noen mnd å rase fra seg.

Anonymkode: e9e88...d3b

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal du ta abort, bør du være 100% sikker. Er du usikker, kan du slite litt... Man angrer svært sjelden på barna man får. Og alt bruker å ordne seg fint 😊

Dette er jeg enig i, selv hadde jeg nok ikke tatt abort. 

Anonymkode: b751e...9f1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du må bestemme deg for hva du vil. Både å være alenemor og ta abort er supervanskelig😊 de fleste som først blir sinte pga at de trodde prevensjonen alltid er sikker og ikke visste de kunne gjøre noen gravide, vil evt vende seg til tanken og bli støttende. Jeg også ville blitt sjokkert hvis jeg hadde fått vite at jeg hadde gjort noen gravid da jeg ble fortalt at hun jeg gjorde gravid gikk på pilla, men ta en prat med han og Finn ut hva han vil. Overbevis han om at dere kan klare det❤️ lykke til 

Anonymkode: afabb...daa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt abort uten tvil. Hadde også droppet å si noe til han om det. 

Anonymkode: 8351a...75c

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hadde også tatt abort, uten tvil. Hadde ikke sagt et ord.

Er også ditt ansvar at prevensjonen fungerer, evt sørger for kondom selv. Kjip måte å måtte bli far på. 

Anonymkode: c5a45...308

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva du gjør er opp til deg. Din kropp, ditt valg. Hvis han ikke vil få unge får han bruke kondom. Har han ikke gjort det? Har han sprutet i deg? Da vet han at det kan bli barn av det. Din kropp, ditt valg.

Anonymkode: 574dc...959

Ja, der har du den egoistiske kvinnen. Tar null hensyn til mannen. Er det rart menn skyr norske kvinner.

Anonymkode: 9783f...de5

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nå må dere slutte med dette tullet om at det kun er dama som skal bestemme. Prevansjon kan svikte i alle former og da må man ta ting deretter, det vil si å komme til en enighet.  Det eneste rette her er å sette deg ned å snakke med han du er gravid med. Hør hva han ønsker og bli enig. En fin regel er at man alltid hører på den som eventuelt ikke ønsker og da tar abort. Og få et barn mot noen sin vilje er både onskapsfult mot den som ikke ønsker og mot barnet. Hva hadde du tenkt om han ville beholde og du ikke ønsket barn feks? Hvis du ikke ville ønsket at han hadde tvunget deg til å bli mamma så synes ikke jeg det er rett at du skal tvinge han til å bli pappa. Men snakk sammen. Finn ut dette sammen, det er ikke kun ditt valg. Og er du så frekk at du velger å beholde selv om han ikke ønsker, så synes jeg ikke du skal kreve bidrag av han. 

Hilsen kvinne

Anonymkode: 10fa2...cb5

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri angret på at jeg tok abort. 

Anonymkode: 9992b...acd

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke høre sånne tåpelige historier. 

Kalle for date, og har sex med hverandre, tåpelige mennesker. 

Anonymkode: 24e7f...f55

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er jeg takknemlig for at jeg ikke dater bare for moro skyld. Tenk at jeg ikke engang kan bestemme om jeg vil beholde barnet eller ikke. Nei, singlelivet er best.

Anonymkode: 4d5f9...006

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri angret på at jeg tok abort. 

Anonymkode: 9992b...acd

Ikke jeg heller. Hadde nok heller angret om jeg beholdt barnet mot pappan sin vilje og dermed fratok barnet en far i samme slengen. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, der har du den egoistiske kvinnen. Tar null hensyn til mannen. Er det rart menn skyr norske kvinner.

Anonymkode: 9783f...de5

Ja for kvinner fra andre land ville jo tatt en abort for dere om de ble gravide:sarkasme:(Du skal ikke akkurat langt ut av Skandinavia for å treffe kvinner som har mye større skrupler når det kommer til å ta livet av avkom, enn kvinner her.)

Anonymkode: e9e88...d3b

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må dere slutte med dette tullet om at det kun er dama som skal bestemme. Prevansjon kan svikte i alle former og da må man ta ting deretter, det vil si å komme til en enighet.  Det eneste rette her er å sette deg ned å snakke med han du er gravid med. Hør hva han ønsker og bli enig. En fin regel er at man alltid hører på den som eventuelt ikke ønsker og da tar abort. Og få et barn mot noen sin vilje er både onskapsfult mot den som ikke ønsker og mot barnet. Hva hadde du tenkt om han ville beholde og du ikke ønsket barn feks? Hvis du ikke ville ønsket at han hadde tvunget deg til å bli mamma så synes ikke jeg det er rett at du skal tvinge han til å bli pappa. Men snakk sammen. Finn ut dette sammen, det er ikke kun ditt valg. Og er du så frekk at du velger å beholde selv om han ikke ønsker, så synes jeg ikke du skal kreve bidrag av han. 

Hilsen kvinne

Unnskyld deg? 

Loven sier at det er kvinnens valg, det er kvinnens kropp, og tross at vi er i 2019 så ender oftest mødrene med ansvaret.. 

jeg ble selv tvunget til en abort, jeg var usikker og turte ikke si jeg ville beholde da jeg hadde sagt jeg ikke ønsket barn før jeg ble gravid. Aborten har ødelagt meg psykisk i ettertid, gått mange år hos psykolog, men jeg klarer ikke tilgi meg selv eller de som presset meg... Det er virkelig en beslutning man skal være 100% sikker på før man tar handling altså!

Anonymkode: 96aec...e42

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...