Ikke ta imot jesus Skrevet 22. juli 2019 #61 Skrevet 22. juli 2019 24 minutter siden, Fiskegrateng skrev: Jesus, hva sier du??! Er ikke kristen lenger! 😊
Silva Pluvialis Skrevet 23. juli 2019 #62 Skrevet 23. juli 2019 3 timer siden, Ikke ta imot jesus skrev: Er ikke kristen lenger! 😊 Hvorfor det?
Ikke ta imot jesus Skrevet 23. juli 2019 #63 Skrevet 23. juli 2019 3 minutter siden, Hubbie skrev: Hvorfor det? Tror rett og slett ikke på eventyr lenger, enkelt og greit 👍 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #64 Skrevet 23. juli 2019 Hadde uten tvil tatt abort, og ikke sagt noe. Anonymkode: 87bef...633 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #65 Skrevet 23. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Når en mann på over 30 av ubeskyttet sex med en kvinne og ejakulerer inne i henne så er det alltid en sjans for å bli gravid om ikke livmor og alt er tatt ut. Om han absolutt ikke ville hatt barn og det er verdens undergang så hvorfor gjøre det? Å ta abort er ett inngrep som går ut over fysisk og psykisk helse. DU må være sikker på ditt valg for du skal leve med det for resten av livet. En angrer aldri på et barn, men en abort du egentlig ikke ville ta kan gi deg store psykiske problemer senere. Lykke til ❤️ tenker masse på deg. ❤️ Anonymkode: b23fe...730 Mange som angrer på barn. Slutt å tull Anonymkode: 87bef...633 3
Rucula Skrevet 23. juli 2019 #66 Skrevet 23. juli 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjør oss alle en tjeneste og hold de ekstreme meningene dine for deg selv, det er en avgjørelse som skal tas her av en frisk og voksen person i 2019, ikke en tilbakestående kristen slave uten egne meninger. Anonymkode: bd34f...e2a Ekstreme meninger? Dette er norsk lov og bred enighet om i befolkningen. Om det er noen som har rare meninger så er det deg
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #67 Skrevet 23. juli 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Abort svartmales noe så sinnssykt! Nei, ikke alle sliter i etterkant, og nei alle får verken psykiske eller psykiske problemer. Ro deg ned! Anonymkode: ab286...b82 Nei men det er ofte store fysiske smerter innvolvert + div underlivsundersøkelser som kan oppleves nedverdigende Anonymkode: d301a...cfe 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #68 Skrevet 23. juli 2019 Dere snakker sammen i lag, og finner det ut i lag.. Anonymkode: 00ac5...920 1
Olaug Olsen Skrevet 23. juli 2019 #69 Skrevet 23. juli 2019 På 21.7.2019 den 14.05, AnonymBruker skrev: Jeg har datet en type i et par måneder. Jeg går på p-pillen, men fant i dag ut at jeg er gravid, noe jeg vet er krise for han!! Hva skal jeg gjøre? Vi er over 30 begge to. Jeg tør ikke si det til Han engang. Anonymkode: bd144...afb Hvis du er stor og kan forsørge deg selv, synes jeg du skal velge hva du vil. Jeg har selv to kjærlighetsbarn, og har aldri angret. Fedrene er glade også! Når man først har blitt gravid, forandrer alt seg. Kvinnen bestemmer. Det er alltid Divaen som avgjør. Mannen kan gi råd eller komme med ønsker. Kvinnen har barnet i sin livmor, og derfor avgjør hun. Dette ifølge norsk lov. Bestem! Lykke til! 1
Olaug Olsen Skrevet 23. juli 2019 #70 Skrevet 23. juli 2019 (endret) På 21.7.2019 den 17.49, AnonymBruker skrev: Jeg har fortalt det og det ble ikke godt tatt i mot, men vi får snakke om det. Han får uansett bli med på bestemmelsen, det gjelder hans liv også! Anonymkode: bd144...afb Jeg er helt uenig. Kvinnen er gravid. Kvinnen bestemmer. Glem resten! Endret 23. juli 2019 av Olaug Olsen 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #71 Skrevet 23. juli 2019 På 22.7.2019 den 0.02, I Grosny skrev: Den regelen er ikke fin. Hvis dama ønsker barn, så skal det bli barn, helt uavhengig av hva mannen mener. Det går helt fint i Norge å oppdra unge ganske alene, helst med støtte av besteforeldre. Hvis gubben ikke vil ha barn, så kan han holde seg unna, men betale barnebidrag. Mulig barnebidrag er krise for gubben, men han trenger sikkert en oppvekker for å få fart på egen økonomi. Snakk om å være helt ute på jordet. Anonymkode: 10fa2...cb5 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #72 Skrevet 23. juli 2019 4 timer siden, Olaug Olsen skrev: Jeg er helt uenig. Kvinnen er gravid. Kvinnen bestemmer. Glem resten! Lyset på, men ingen hjemme her ja. Koko Anonymkode: 10fa2...cb5 1
I Grosny Skrevet 23. juli 2019 #73 Skrevet 23. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lyset på, men ingen hjemme her ja. Koko Anonymkode: 10fa2...cb5 Skummelt, ikke sant. Mitt råd til deg: Steriliser deg, og bruk kondom i tillegg for å være helt sikker. Du skal også være klar over at det finnes mange damer som lurer menn til sengs og juger om prevensjon bare for å få befruktning og barnebidrag. (Noe som ikke var tilfelle i denne saken.) 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #74 Skrevet 23. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei men det er ofte store fysiske smerter innvolvert + div underlivsundersøkelser som kan oppleves nedverdigende Anonymkode: d301a...cfe Nei. Vanlig ultralyd. Og medisinsk abort er smertefullt for noen, men man kan få god smertelindring. Værre med fødsel. Anonymkode: 87bef...633 1
Nooni Skrevet 23. juli 2019 #75 Skrevet 23. juli 2019 (endret) På 21.7.2019 den 15.31, AnonymBruker skrev: Du må bestemme deg for hva du vil. Både å være alenemor og ta abort er supervanskelig😊 Anonymkode: afabb...daa Supervanskelig? Her tror jeg du får snakke for deg selv. Jeg tok abort da jeg var 24, det var ikke vanskelig overhode. Jeg har også vært eneforsørger (de er voksne nå). Hver dag var ikke enkle, men jeg hadde uten tvil både fått barna og skilt meg om jeg hadde fått valget på nytt. Å være eneforsørger bør ikke skremme noen, om man ønsker barn. Det kommer til å gå helt fint. Endret 23. juli 2019 av Nooni 3
ItchyBitchySpider Skrevet 23. juli 2019 #76 Skrevet 23. juli 2019 På 21.7.2019 den 23.52, AnonymBruker skrev: KONDOM Hva er det med menn å manglende evne å ta ansvar for pikken sin? Er norske menn litt mentalt tilbakestående? Burde staten starte nasjonale kampanjer rettet mot menn på hvordan barn blir til? Anonymkode: b4c57...9cc Nettopp. Norge er på bunn når det gjelder kondombruk. Norske menn ønsker ikke å ta ansvar, så klager de på at kvinner blir gravide av sex. Ta-daa! 1
ItchyBitchySpider Skrevet 23. juli 2019 #77 Skrevet 23. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei. Vanlig ultralyd. Og medisinsk abort er smertefullt for noen, men man kan få god smertelindring. Værre med fødsel. Anonymkode: 87bef...633 Jeg fikk kun Paracet ved medisinsk abort. Hjalp ikke en dritt. 2
ItchyBitchySpider Skrevet 23. juli 2019 #78 Skrevet 23. juli 2019 19 timer siden, Villa2000 skrev: Er vel ingen som diskuterer norsk lov her. Ei heller så er det slik at alle norske lover er perfekte. Det er et moralsk aspekt her med å inkludere far til barnet i en av de viktigste avgjørelsene i begge sitt liv. Er vel heller ingen som stiller spørsmål ved at kvinnen har et tøft valg her men jeg synes i det minste hun kan høre på ham som nå er (kanskje) på vei til å bli far. Far valgte bort kondom. Hva hvis det ikke var graviditet, men kjønnssykdom han pådro seg? For eksempel hiv eller hepatitt? Skulle han da frasi seg retten til sykdommen og bestemme at den vil han ikke ha? Ta ansvar! 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #79 Skrevet 23. juli 2019 På 21.7.2019 den 14.05, AnonymBruker skrev: Jeg har datet en type i et par måneder. Jeg går på p-pillen, men fant i dag ut at jeg er gravid, noe jeg vet er krise for han!! Hva skal jeg gjøre? Vi er over 30 begge to. Jeg tør ikke si det til Han engang. Anonymkode: bd144...afb Er det krise for deg også?? Ingen blir gravid på pillen, uten å ha tuklet med den! At du i det hele tatt nevner det er krise kun for ham, ringer bjellene hos meg! Hva tenkte du/dere på? Når jeg har vært sammen med folk jeg visste ikke ville ha barn/eller når jeg hadde sex med en person jeg ikke var i forhold til, sørget jeg alltid for at pillen ble tatt omhyggelig, evt kondom. Jeg og flere jeg kjenner i mitt snart 45-årige liv har gått på piller. De eneste jeg kjenner som har blitt gravid, er de vi i vennegjengen kunne spådd på forhånd! "Glemte 1 pille fordi jeg var syk, osv....." I ettertid vet vi at de ønsket dette resultatet... Så - dårligste unnskyldninga!! Kjøper ikke dette dessverre...... Anonymkode: fc751...2db
Villa2000 Skrevet 23. juli 2019 #80 Skrevet 23. juli 2019 7 minutter siden, ItchyBitchySpider said: Far valgte bort kondom. Hva hvis det ikke var graviditet, men kjønnssykdom han pådro seg? For eksempel hiv eller hepatitt? Skulle han da frasi seg retten til sykdommen og bestemme at den vil han ikke ha? Ta ansvar! Det er ingen tvil om at ingen av oss vil la oss overbevise. Å spore av diskusjonen med dette har ikke noe for seg og det er vel heller ikke snakk om å frasi seg retten til noe som helst. Det som det er snakk om er å involvere begge parter i en meget viktig beslutning for begge. Generelt sett så er sex uten kondom med fremmede helt galskap i mine øyne, men å påstå at man ikke skal involveres i en beslutning om å få barn blir galt i mine øyne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå