Gå til innhold

Jeg er gravid med daten!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for kvinner fra andre land ville jo tatt en abort for dere om de ble gravide:sarkasme:(Du skal ikke akkurat langt ut av Skandinavia for å treffe kvinner som har mye større skrupler når det kommer til å ta livet av avkom, enn kvinner her.)

Anonymkode: e9e88...d3b

Å få barn er det mest egoistiske du kan gjøre i livet, når du i tillegg gir faen i å fortelle faren om det. Lar et barn vokse opp uten far, pga din egne egoistiske tankegang.

Anonymkode: 9783f...de5

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fortalt det og det ble ikke godt tatt i mot, men vi får snakke om det. Han får uansett bli med på bestemmelsen, det gjelder hans liv også! :) 

Anonymkode: bd144...afb

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Unnskyld deg? 

Loven sier at det er kvinnens valg, det er kvinnens kropp, og tross at vi er i 2019 så ender oftest mødrene med ansvaret.. 

jeg ble selv tvunget til en abort, jeg var usikker og turte ikke si jeg ville beholde da jeg hadde sagt jeg ikke ønsket barn før jeg ble gravid. Aborten har ødelagt meg psykisk i ettertid, gått mange år hos psykolog, men jeg klarer ikke tilgi meg selv eller de som presset meg... Det er virkelig en beslutning man skal være 100% sikker på før man tar handling altså!

Anonymkode: 96aec...e42

Loven før sa at homofile bør drepes. Betyr ikke at det er moralsk å drepe homofile. Samme her, bare fordi loven sier det, betyr det ikke at det er moralsk at menn ikke få bestemme. 

Anonymkode: 4d5f9...006

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, der har du den egoistiske kvinnen. Tar null hensyn til mannen. Er det rart menn skyr norske kvinner.

Så utenlandske kvinner blir ikke uplanlagt gravide....? 

Mange har i tillegg en tro som forbyr abort.... 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, der har du den egoistiske kvinnen. Tar null hensyn til mannen. Er det rart menn skyr norske kvinner.

KONDOM 

Hva er det med menn å manglende evne å ta ansvar for pikken sin?

Er norske menn litt mentalt tilbakestående? Burde staten starte nasjonale kampanjer rettet mot menn på hvordan barn blir til?

Anonymkode: b4c57...9cc

• Liker 18
Skrevet

I og med at det er krise for han så tipper jeg han har barn fra før?

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må dere slutte med dette tullet om at det kun er dama som skal bestemme. Prevansjon kan svikte i alle former og da må man ta ting deretter, det vil si å komme til en enighet.  Det eneste rette her er å sette deg ned å snakke med han du er gravid med. Hør hva han ønsker og bli enig. En fin regel er at man alltid hører på den som eventuelt ikke ønsker og da tar abort. Og få et barn mot noen sin vilje er både onskapsfult mot den som ikke ønsker og mot barnet. Hva hadde du tenkt om han ville beholde og du ikke ønsket barn feks? Hvis du ikke ville ønsket at han hadde tvunget deg til å bli mamma så synes ikke jeg det er rett at du skal tvinge han til å bli pappa. Men snakk sammen. Finn ut dette sammen, det er ikke kun ditt valg. Og er du så frekk at du velger å beholde selv om han ikke ønsker, så synes jeg ikke du skal kreve bidrag av han. 

Hilsen kvinne

Anonymkode: 10fa2...cb5

Den regelen er ikke fin. Hvis dama ønsker barn, så skal det bli barn, helt uavhengig av hva mannen mener. Det går helt fint i Norge å oppdra unge ganske alene, helst med støtte av besteforeldre. Hvis gubben ikke vil ha barn, så kan han holde seg unna, men betale barnebidrag.

Mulig barnebidrag er krise for gubben, men han trenger sikkert en oppvekker for å få fart på egen økonomi.

• Liker 10
Skrevet
47 minutter siden, I Grosny said:

Den regelen er ikke fin. Hvis dama ønsker barn, så skal det bli barn, helt uavhengig av hva mannen mener

Mulig barnebidrag er krise for gubben, men han trenger sikkert en oppvekker for å få fart på egen økonomi.

Herrejesus. 

Dette må være skrevet kun for å provosere. 

Det virker som at hver gang denne diskusjonen kommer opp så er det kun ytterlighetene som krangler... 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skjedde med her også. Hele situasjonen var veldig vanskelig, men vi ble til slutt enige om å beholde barnet. Under svangerskapet flyttet vi sammen og har nå vært sammen i 12 år. 

Uansett hva dere bestemmer dere for så er det viktig at dere begge er enige om avgjørelsen. 

Anonymkode: 8850f...727

• Liker 8
Skrevet (endret)
4 timer siden, Villa2000 skrev:

Herrejesus. 

Dette må være skrevet kun for å provosere. 

Det virker som at hver gang denne diskusjonen kommer opp så er det kun ytterlighetene som krangler... 

Nei det er ikke provokasjon. Jeg kjenner ei som tok abort som femtenåring, og mistet evnen til å få barn. Hun var ikke glad for det.

Å ta abort av hensyn til faren for å redde ett forhold som ikke er godt nok til å få barn i kan fort resultere i at forholdet ryker, og så står hun ensom igjen. Uten hverken mann eller barn.

Er man voksen nok til å pule ei dame, så skal man være voksen nok til å ta seg av barn også.

Endret av I Grosny
  • Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, juliet capulet skrev:

I og med at det er krise for han så tipper jeg han har barn fra før?

Nei, han har ingen barn. Jeg har et fra før. 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Loven før sa at homofile bør drepes. Betyr ikke at det er moralsk å drepe homofile. Samme her, bare fordi loven sier det, betyr det ikke at det er moralsk at menn ikke få bestemme. 

Mannen kan da bestemme at han ikke vil ha noe med barnet å gjøre? Han kan bestemme å ikke stå på fødselsattest til og med! Det er fortsatt kvinnens valg om ho vil bære frem barnet alene eller ta en abort! Det hun derimot ikke kan bestemme er om far skal være involvert eller ikke.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannen kan da bestemme at han ikke vil ha noe med barnet å gjøre? Han kan bestemme å ikke stå på fødselsattest til og med! Det er fortsatt kvinnens valg om ho vil bære frem barnet alene eller ta en abort! Det hun derimot ikke kan bestemme er om far skal være involvert eller ikke.

Jeg er enig med deg. Men er du enig med meg at det er feil å kalle menn som velger å ikke ha noe med barnet for drittsekker?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg. Men er du enig med meg at det er feil å kalle menn som velger å ikke ha noe med barnet for drittsekker?

I visse tilfeller, slik som her feks. Når mannen er klar på at han ikke ønsker barn fra start og man går på p-piller så er det jo ett uhell. Han har hvert klar fra start, så det burde ikke overraske Ts om han velger å ikke være involvert. Han holder jo bare ordet sitt🤔 Ikke er de gift, samboere eller kjærester, som Ts sier så dater de bare og da føler jeg også han har mer «rett» til å ikke være den støtten og «klippen» som de andre ovennevnte rollene burde være. 

• Liker 2
Skrevet
På 21.7.2019 den 8.49, AnonymBruker skrev:

Jeg har fortalt det og det ble ikke godt tatt i mot, men vi får snakke om det. Han får uansett bli med på bestemmelsen, det gjelder hans liv også! :) 

Så bra! :) Ble helt skremt av alle som skrev at du ikke skulle snakke med ham. Det er skapt et nytt liv av dere to til sammen, da må dere to sammen avgjøre. Selv om du bør ha dobbel stemme siden det er din kropp etc. ville det være helt sykt å enten ta en abort og så kanskje lever dere livet sammen mens du har denne hemmeligheten, eller at det en dag tropper et barn opp på trappa hans og sier han er faren. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er moralsk riktig at kvinner får bestemme over sin egen kropp. Det er kvinnen som må ta konsekvensene uansett om hun tar abort eller bærer frem barnet med de risikoene som medfølger, og derfor skal aldri menn kunne bestemme hva en kvinne skal velge. 

Anonymkode: 6249c...ca4

• Liker 7
Skrevet

Dette er 100% din avgjørelse, ingen andres! 

Er du godt opp i 30 årene og ønsker deg barn så hadde jeg beholdt :)

• Liker 4
Skrevet
13 hours ago, I Grosny said:

Nei det er ikke provokasjon. Jeg kjenner ei som tok abort som femtenåring, og mistet evnen til å få barn. Hun var ikke glad for det.

Å ta abort av hensyn til faren for å redde ett forhold som ikke er godt nok til å få barn i kan fort resultere i at forholdet ryker, og så står hun ensom igjen. Uten hverken mann eller barn.

Er man voksen nok til å pule ei dame, så skal man være voksen nok til å ta seg av barn også.

At du kjenner ei som treger på abort og var uheldig har ikke noe med saken å gjøre. 

Og det siste avsnittet er helt på jordet. 

Her har dama brukt p-piller som for min del er et klart tegn på at hun ikke ønsker å bli gravid. Dette virker det som hun også har kommunisert til mannen ettersom han var klar over dette. 

Å da tvinge mannen til å bli far fordi man ikke ønsker å ta abort virker ikke som en god nok grunn. 

Man kan gjerne slenge rundt seg med uttrykk som pule, pikk, kuk etc for å virke bestemt, men det høres bare barnslig ut. 

• Liker 5
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jo det er moralsk riktig at kvinner får bestemme over sin egen kropp. Det er kvinnen som må ta konsekvensene uansett om hun tar abort eller bærer frem barnet med de risikoene som medfølger, og derfor skal aldri menn kunne bestemme hva en kvinne skal velge. 

Anonymkode: 6249c...ca4

Men at kvinner skal bestemme over menn er helt greit? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Rucula skrev:

Dette er 100% din avgjørelse, ingen andres! 

Er du godt opp i 30 årene og ønsker deg barn så hadde jeg beholdt :)

Det er faktisk ikke 100% hennes avgjørelse. Dem er TO om dette. Om hun på død og liv skal beholde barnet mot farens vilje så håper jeg ikke hun er frekk nok til å kreve masse penger i fra han. Men som blir far mot sin vilje er ikke drittsekker, dem ønsker ikke å bli far og bør da slippe. Det ble brukt p-piller her, men den sviktet, da skal ikke mannen måtte straffes for dette. For en utrolig syk verden vi lever i. 

Anonymkode: 10fa2...cb5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...