Gå til innhold

Verste mannebarn/kvinnebarnoppførsel du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Becky skrev (På 7.12.2021 den 20.28):

Bodde i bo kollektiv i utlandet med 2 svenske jenter og 1 annen nordmann. Hun ene svenske hadde nok aldri flyttet hjemmefra før hun flyttet med oss... men ..! Vi alle betalte 6000kr i husleie , i en ganske fin leilighet. Hun mente at siden hun hadde kontaktet utleier først (altså over Mail, selv om vi alle ble enige), at hun hadde krav på det største rommet i kollektivet som inkluderte projektor, king size bed, digert skap og balkong, mens vi andre skulle sove på knøttsmå rom, som så vidt hadde plass til et skap, med et lite vindu. Hun mente det ikke var fair å bytte på det store rommet til tross for at vi betaler det samme. Vi hadde en samtale alle sammen, hvor jeg sa at jeg kan også ha kontakt med utleier, slik at vi alle kan få ha det store rommet i alle fall i noen mnd hver. Da ble hun så sur at hun løp ut av stua og smalt igjen døra så nesten glasset i døra knuste.... 👍 Vi endte om med å rullere rommene : ) 

Hvorfor betalte ikke dere utifra størrelse på rommet? Hvem gidder å drive og "bytte rom" i voksen alder? Altså dere gadd åpenbart, men jeg synes det høres minst like rart ut. 

Anonymkode: 8f891...2cd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor betalte ikke dere utifra størrelse på rommet? Hvem gidder å drive og "bytte rom" i voksen alder? Altså dere gadd åpenbart, men jeg synes det høres minst like rart ut. 

Anonymkode: 8f891...2cd

Fordi hun ikke mente at alle skulle betale det samme. Når hun ikke gikk med på å bytte rom, foreslo vi også at hun kunne betale mer for det store rommet. Dette nektet hun på, dermed ble det til at vi rullerte. 3-4 mnd i bøttekott kontra 3-4 mnd i et rom med kingsize bed, balkong, projektor, utsikt over byen (the list goes on), er verdt 2 timer med flytting inn til et annet rom. ;) 
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullehurk skrev (På 13.11.2021 den 16.56):

Stakkars deg.... føler med deg. Steforeldre er noe forb.....  helv... dritt.

Noen steforeldre er det, men mange er gode. 

Endret av Jordbæra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.7.2019 den 16.19):

Hjeeelpes! Høres ut som min eks! Navnet hans begynner vel ikke på C?🙈 

jeg glemte å ta av skinnet på pølsa for han engang, han spyttet den på bordet å spurte hva han skulle med kvinnfolk hvis jeg ikke engang kunne gjøre det for han😂 

Anonymkode: a446a...e73

Og jeg som trodde dominante menn var blitt trendy?

Anonymkode: f3277...808

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk en kjæreste som ikke hadde peiling på hvordan en vaskemaskin egentlig fungerer. Foreldrene hennes hadde selvfølgelig vasket klær hver eneste gang, frem til da. Hun hadde enten bodd hjemme på jente-rommet. Eller nærme nok fra foreldrene henne, slik at de kunne stikke innom for å lage middag (og selvfølgelig vaske opp etterpå) og blant annet støvsuge, tørke støv, vaske opp klærne hennes, og så videre. Dermed hadde hun null og niks "peiling" på noe som helst sånne ting, når hun omsider skulle flytte langt nok vekk hjemmefra til at foreldrene hennes aldri kunne stikke innom hele forbanna tiden.             

hun hadde ikke en gang peiling på hvordan man betaler regninger i nettbanken sin. Eller hvordan man burde fylle ut selvangivelse, eller noe som helst! Hva slags papirer som skal fylles ut, eller hvordan man egentlig gjør noe som helst. Enkelte foreldre tror kanskje at dem hjelper barna deres, når foreldrene gjør rubbel og bit for barna sine på denne måten. Men personlig tror jeg at de rett og slett gjør barna en gedigen "bjørnetjeneste" ved å holde på sånn, alt for lenge.           

Anonymkode: 744b9...61c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg begynne🤦 Går i forbannelse å kan finne på å låse seg inn på gjesterommet et helt døgn🤬 Når ting ikke går akkurat som han ønsker blir han som en bortskjemt drittunge! Han tåler ikke at jeg ber han om noe eller om jeg korrigerer han, for da tar han absolutt ALT som kritikk!

Anonymkode: bc75e...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.7.2019 den 17.49):

Ei jente (på over 30, altså...) i klassen min på voksenopplæringen lagde en scene i eksamenslokalet da hun ikke fikk lov å røyke under eksamen. Vi satt «innerst» i skolen, og bare det å gå ut til et område hvor det kunne røykes ville ta 5 min. Og siden hver elev fikk 2 x 5 min lufteturer (ut i gangen) sammen med en sensor, så sier det seg selv at røyken må vente til man er ferdig. Vi satt jo 60 stk der, med tre sensorer. Og eksamen hadde en makstid på 4 timer. Jeg tror hun hadde overlevd. Men neida. Der sto hun foran den 60 år gamle damen og ropte at «hvis jeg vil røyke så skal jeg f.. meg røyke. Jeg er da for f.. voksen og bestemmer det selv!» (nuvel...voksen og voksen fru blom, og jeg tror du missa poenget her..)

Løsningen hennes var veldig enkel. Hun leverte en stryk-eksamen etter en time, og så gikk hun sannelig og tok den røyken.  Ingen som kan komme her å si hva hun har lov til, nei. Hun er da vel voksen.. 

Anonymkode: c8314...da8

Herregud :ler: snus da vel. Jeg røkte dessverre selv den gangen jeg gikk på voksenopplæring. Men det var da ikke verre enn å ta med snus, så klarer man seg fint uten røyk i noen timer.. 

Anonymkode: fb2c0...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen. Måtte tvinges til å lage middag, og disket da opp med en grandis. Ropte navnet mitt høyt fra kjøkkenet og at jeg måtte komme og hjelpe til, han klarte ikke sette den inn i ovnen siden han holdt stekebrettet med pizzaen på i hendene og mente han ikke ville klare å holde det med én hånd sånn at han kunne åpne ovnsdøra med den andre. 🙄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min. Det er flere episoder jeg kunne nevnt, men det som har satt seg mest på minnet var etter vi hadde gått fra hverandre. Han skulle ha barna på samvær, og samværet skulle, av ulike årsaker, være hjemme hos meg. Jeg skulle på jobb, og det var hans helg. Da sier han at han KUN har barna om jeg har middagen klar på bordet til han når han kommer.

Vet ikke om jeg skal kalle det mannebarnsoppførsel eller bare drittsekkoppførsel 💁‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...