Gå til innhold

Verste mannebarn/kvinnebarnoppførsel du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For 32000 jobbet jeg en del overtid ja. For 25000, not so much. Med feks noen års ansiennitet i butikk er 25000 netto gjerne grunnlønnen. 

Anonymkode: c8314...da8

Gjennomsnittslønnen i butikk er vell ca 200kr. Det blir en brutto mmd lønn på ca 30 000. Skatt ca 30% Vipps ca 20 utbetalt. Sikkert noe tillegg pluss for ubekvem arbeidstid. Bra hvis dere tjener 25 utbetalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

For 32000 jobbet jeg en del overtid ja. For 25000, not so much. Med feks noen års ansiennitet i butikk er 25000 netto gjerne grunnlønnen. 

Anonymkode: c8314...da8

Samme som en nyutdannet sykepleier det. Yey for rettferdig lønn i forhold til ansvar. 

Sorry eder og galle, det er bare jævlig frustrerende å ha tatt en bachelor og ha ansvar for menneskeliv, og få betalt det samme som en uten utdanning uten ansvar for menneskeliv... 

Anonymkode: efe66...8c7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme som en nyutdannet sykepleier det. Yey for rettferdig lønn i forhold til ansvar. 

Sorry eder og galle, det er bare jævlig frustrerende å ha tatt en bachelor og ha ansvar for menneskeliv, og få betalt det samme som en uten utdanning uten ansvar for menneskeliv... 

Anonymkode: efe66...8c7

Er vel strengt tatt ingen som har tvunget deg til det heller  🙄

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme som en nyutdannet sykepleier det. Yey for rettferdig lønn i forhold til ansvar. 

Sorry eder og galle, det er bare jævlig frustrerende å ha tatt en bachelor og ha ansvar for menneskeliv, og få betalt det samme som en uten utdanning uten ansvar for menneskeliv... 

Anonymkode: efe66...8c7

Jamen søte Petra, det er jo bare grunnlønna di som nyutdannet.  Når du får noen års ansenitet + tllegg for ubekvem arb.tid, så slår du ham ned i støvlene lønnsmessig.

Anonymkode: 15ca4...dd3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme som en nyutdannet sykepleier det. Yey for rettferdig lønn i forhold til ansvar. 

Sorry eder og galle, det er bare jævlig frustrerende å ha tatt en bachelor og ha ansvar for menneskeliv, og få betalt det samme som en uten utdanning uten ansvar for menneskeliv... 

Anonymkode: efe66...8c7

Min lønn var jo inkludert alt av skifttillegg og overtidsarbeid. Så min totale bruttolønn var kanskje det samme som en sykepleiers grunnlønn, og det er ikke det samme. For det første. For det andre kan man ikke rangere lønn i ulike deler av arbeidslivet ut ifra ansvarsmengde. En søppelkjører eller en vegarbeider/snøbrøyter tjener langt mer enn en butikkansatt igjen, så å tenke sånn blir litt feil. Noen yrker er godt betalt fordi noen jobbe der. Når jobben i seg selv er lite givende for de fleste så må de friste med god lønn isteden. 

Anonymkode: c8314...da8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva? Hvordan skal denne jenta klare seg den dagen mora dør? Aldri jobbet eller laget mat.

Anonymkode: a9143...0dc

Da har hun en mann som gjør alt annet. Valgt av mora. Det er helt sykt forhold dette her, det kan bare ikke beskrives godt nok hvordan det er. Tror mora bruker henne for å leve ut sine drømmer. Jeg vet ikke hvilken annen mor som ville akseptert at ungen sin var hjemme stort sett hver dag i ungdomsskolen (nei, det lå ikke noe alvorlig sykdom til grunn), ikke gikk på videregående og ikke har jobbet.

Da første ungen kom kjøpte foreldrene ett stort hus med plass til seg selv, jenta og barnefaren + barnet og de barna det var forventet skulle komme. De kjøpte også ny bil med plass til barna. Når de to minste (som nå er 18 og 16) var små så ingen dem noensinne annet enn med bestemora. Jeg var redd at den eldste, som er eneste jenta, skulle havne i samme fella, men hun har iallefall skolegang osv.

Nå er ikke detta jentas feil - det er jo helt klart mora som har skapt dette og vil ha det sånn.

Anonymkode: ee886...6fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.7.2019 den 5.46, AnonymBruker skrev:

Liten digresjon: Hva syns dere om en 30 år gammel kvinne som får moren sin til å kjøre henne til jobb? (Datteren kan ikke ta lappen pga sykdom, betaler visst moren godt for dette og det går ikke buss hvor arbeidsstedet er)

Anonymkode: 9a6ea...d3d

Syns det er flott at familien stiller opp hvis det trengs. Hvis moren syns det er greit så er det bedre hun får pengene enn at datteren tar taxi som er mye dyrere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk på skole med ei jente som på barneskolen var den "populære" som alle ville henge med, og som alle gutta i 7klasse ville være sammen med. Det var bare det at mora alltid var med på kjøpet. Da vi var på leirskole ville hun slå opp med en gutt for å bli sammen med en annen gutt på leirskolen, men måtte først ringe hjem og spørre mamma om lov.

Da vi kom i ungdomsskolen, var hun ikke lengre så populær og hun slet med å komme inn i de nye klikkene. Så hun fikk lov å være hjemme fra skolen. I 2 år. Så fant mammaen hennes ut at hun ville ha flere barn, så jenta måtte fint bli gravid. I dag har hun 4 barn og hun har ikke skiftet bleie på noen av de. Det er mammaen som lager skolemat, bursdagsfester, og har de med seg overalt. Jenta har aldri jobbet.

Anonymkode: ee886...6fb

Var hun rugemaskin for mora si?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett søskenpr jeg vet om har så tykke puter under armene at jeg lurer på hvordan det skal gå. Endte med at foreldrene flyttet fra hverandre, og moren nektet å flytte tilbake før barna og barnebarna flyttet ut. 

Da var barna i midten av 20årene og barnebarnet ca 5 år. Barnebarnet sov på rom med besteforeldrene og moren lå o kjelleren å sov med kjæreste (byttet de ut med jevne mellomrom). 

Foreldrene blir med på jobbintervju, ringer og ordner. betaler biler, bensin og lar de bo gratis. Betaler dyre hobbyer.

da søskenbarnet mitt mistet lappen kjørte faren han til og fra jobb (1 time omvei). Men er nok det beste som noen gang har skjedd, for da han mistet lappen på nytt i prøvetiden flyttet han ut for å kunne ta buss til jobb. Men foreldrene betaler husleien! 

Tror de betaler for hun med barn også. Hun har aldri hatt en jobb eller fullført vgs. 

Anonymkode: 74cd0...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har hun en mann som gjør alt annet. Valgt av mora. Det er helt sykt forhold dette her, det kan bare ikke beskrives godt nok hvordan det er. Tror mora bruker henne for å leve ut sine drømmer. Jeg vet ikke hvilken annen mor som ville akseptert at ungen sin var hjemme stort sett hver dag i ungdomsskolen (nei, det lå ikke noe alvorlig sykdom til grunn), ikke gikk på videregående og ikke har jobbet.

Da første ungen kom kjøpte foreldrene ett stort hus med plass til seg selv, jenta og barnefaren + barnet og de barna det var forventet skulle komme. De kjøpte også ny bil med plass til barna. Når de to minste (som nå er 18 og 16) var små så ingen dem noensinne annet enn med bestemora. Jeg var redd at den eldste, som er eneste jenta, skulle havne i samme fella, men hun har iallefall skolegang osv.

Nå er ikke detta jentas feil - det er jo helt klart mora som har skapt dette og vil ha det sånn.

Anonymkode: ee886...6fb

Får Fritzl-vibber av dette. Av den dominerende moren altså.

Anonymkode: a256e...86e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som bor sammen med foreldrene sine og er snart 30... ikke at det gjør meg noe i seg selv, men: hun betaler ikke husleie, moren betaler alt av ferier, materielle ting og diverse andre ting, om hun ikke får det som hun vil så er det alle andre det er noe galt med og hun går rett inn i den berømte offerrollen.
Skikkelig energivampyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ekssamboer. Kunne ikke skifte lyspære, skifte sikring, oppvaskmaskin hadde han aldri hatt og ville ikke lære seg. Kunne ikke henge opp gardiner eller montere ei hylle, skifte dekk og så videre. Heldig for han at han er kjekk og god i senga, ser på Facebook at han har nettopp fått ny samboer. Hun kommer til å bli like handy som meg,he he.

Anonymkode: 77ef5...646

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært syk mye av livet mitt, men vet da fortsatt hvordan man lager et enkelt måltid og setter på vaskemaskinen...Dette er merkelig å lese.

 

Kan forsåvidt ikke montere mye møbler enda (men jeg har en nevrologisk sykdom) , men man lærer så lenge man lever.

Anonymkode: d8605...716

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.7.2019 den 16.52, AnonymBruker skrev:

Men om man ikke klarer noe så enkelt som å montere møbler, må det da være fryktelig mye annet som også er for vanskelig av relativt enkle ting. Og da begynner problemene å dukke opp. Hvordan betjene en vaskemaskin? Hvordan bytte støvsugerpose? Klarer man i det hele tatt å bytte en lyspære eller en sikring? 

Anonymkode: ed44d...c9d

Bytte støvsugeposer og de andre eksemplene du kommer med er da mye enklere og mindre jobb enn å montere møbler. De fleste møblene jeg har montert krever to personer for eksempel. 

Å montere møbler er heller ikke noe man trenger å gjøre ofte. Det er mange som kan, men heller velger å finne andre løsninger de få gangene det er behov. Man må jo tenke litt kreativt også, det ligger modenhet i å kunne se sine egne begrensninger og finne andre løsninger ut fra det. Bestill montering fra leverandøren, skaff en fra småjobber på Finn, be noen venner om hjelp mot gjentjenester mm. 

Anonymkode: d56f6...891

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 21.39, AnonymBruker skrev:

fordi han brukte opp alt på hasj).


Verdens største guttevalp, sykt glad jeg kom meg unna han.

Anonymkode: 0beb5...e74

25000 i mnd på hasj? Sist jeg sjekket skulle det være nok til å holde et helt fotballag stokke stein en måned i strekk😋

Anonymkode: 33a0d...bab

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

25000 i mnd på hasj? Sist jeg sjekket skulle det være nok til å holde et helt fotballag stokke stein en måned i strekk😋

Anonymkode: 33a0d...bab

😂😂😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det hender mannen min som eg elsker fantastisk mykje likevel gjer ting som

- Slenger jakka midt på stovegolvet når han kjem heim.
- Slenger tilfeldige klær uansett farge og stoff inn i vakskemaskina og skrur på.
- Blir glad om eg roser han når han ein gong i halvåret støvsuger.
- Forstår seg ikkje på økonomi, derfor styre eg økonomien vår i dag. Det var heilt krise før, fant perm etter perm med purringer. Han hadde betalt andregangspurring i to år i strekk på telefonen sin. Slik at han aldri fekk inkasso men alltid betalte purregebyr. Det var 65x24 kr 1560 kr bare i purringer, hjelpes!

Synest av og til at eg har to barn, ein stor baby og ein liten.

Og for det obligatoriske "kvifor er du med ein sånn mann?"

Fordi han er omsorgsfull, god pappa, lager knallbra mat og krydderblandinger. Får meg til å le kvar einaste dag, og han er bra utstyrt. Eg er ikkje perfekt heller, og eg veit at han elsker meg like mykje tilbake.
 

 

Anonymkode: fa3aa...9ab

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

25000 i mnd på hasj? Sist jeg sjekket skulle det være nok til å holde et helt fotballag stokke stein en måned i strekk😋

Anonymkode: 33a0d...bab

Tipper han kjøpte andre saker også, ikke bare hasj...

Anonymkode: cffc9...7f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper han kjøpte andre saker også, ikke bare hasj...

Anonymkode: cffc9...7f5

Det var jo poenget mitt... 

Hasj har blitt billigere og billigere de siste 20 årene. 

Anonymkode: 33a0d...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lese gjennom denne tråden får meg til å tenke på et familiemedlem, støvsuger/vasker aldri, det gjør søstern en gang i blant, lager aldri middag, det gjør moren og han spiser der hver dag

Anonymkode: 2ef09...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...