Gå til innhold

Han har følelser for en annen. Hvordan takle dette?


Snurrevipp

Anbefalte innlegg

Samboere,barn, hus og alt der vanlige. 

Langt forhold med litt og opp ned men lite krangling. 

Vi var på fest og det var mye folk. Jeg gikk tidlig hjem og var glad han koste seg. Jeg la merke til en dame som siktet seg inn på han. Hun var der og med sin mann.  

Jeg lo litt av dette og tenkte at jaja jeg har en flott mann. Deg en etter la hun han til på Snap. Også meg. Jeg fikk aldri noe Snap, men det viser seg at de har hatt det moro sammen både der og ting jeg kanskje ikke vet. 

Jeg fikk en ekstrem dårlig feeling etterhvert. Og satte han til veggs. Da falt bomben . 

Han hadde kontakt med henne under falske navn. Han hadde følelser han ikke hadde kjent på siden vi ble sammen. Jeg ble helt sjokkert. 

Han elsket meg ikke lenger men var veldig glad i meg.  

Vi skulle på ferie med alle barna 1 uke etterpå. Ba han snakke med noen å få råd. Han kom hjem den kvelden og fortalte at han ville gi oss sommeren. Han skulle kutte kontakt,men nå stoler jeg jo ikke på han. 

Jeg er så langt nede. Selvtilliten er på bånn og vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg. 

Vi hadde en veldig fin tur, men nå er vi tilbake og jeg lever i en slags limbo.  

Vi har sex men vil så gjerne høre den setningen og at han angrer og ikke vil gå fra oss. Mannen kan jo ikke snakke og jeg går rundt på nåler.  

Kan dette reddes? Eller skal jeg dra meg ut før han gjør det? 

Noen tips? ❤😰

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Snurrevipp skrev:

Samboere,barn, hus og alt der vanlige. 

Langt forhold med litt og opp ned men lite krangling. 

Vi var på fest og det var mye folk. Jeg gikk tidlig hjem og var glad han koste seg. Jeg la merke til en dame som siktet seg inn på han. Hun var der og med sin mann.  

Jeg lo litt av dette og tenkte at jaja jeg har en flott mann. Deg en etter la hun han til på Snap. Også meg. Jeg fikk aldri noe Snap, men det viser seg at de har hatt det moro sammen både der og ting jeg kanskje ikke vet. 

Jeg fikk en ekstrem dårlig feeling etterhvert. Og satte han til veggs. Da falt bomben . 

Han hadde kontakt med henne under falske navn. Han hadde følelser han ikke hadde kjent på siden vi ble sammen. Jeg ble helt sjokkert. 

Han elsket meg ikke lenger men var veldig glad i meg.  

Vi skulle på ferie med alle barna 1 uke etterpå. Ba han snakke med noen å få råd. Han kom hjem den kvelden og fortalte at han ville gi oss sommeren. Han skulle kutte kontakt,men nå stoler jeg jo ikke på han. 

Jeg er så langt nede. Selvtilliten er på bånn og vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg. 

Vi hadde en veldig fin tur, men nå er vi tilbake og jeg lever i en slags limbo.  

Vi har sex men vil så gjerne høre den setningen og at han angrer og ikke vil gå fra oss. Mannen kan jo ikke snakke og jeg går rundt på nåler.  

Kan dette reddes? Eller skal jeg dra meg ut før han gjør det? 

Noen tips? ❤😰

 

Jeg skrev også til hun her og ba han være så snill og ikke ha kontakt da jeg elsket han overalt. Hun er jo gift også !

Fikk til svar at hun skulle slutte. Men nå tror jeg ikke på noe. De gikk jo bak ryggene våre.  Dårlig gjort 🤮

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du påfører deg selv mer smerte av å holde på slik du gjør nå. 

Anonymkode: 49833...9e6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke stoler på mannen sin så går du. Det må være to som ønsker at det skal funke igjen. Men det virker som det er noe halvhjerta fra hans side. Har dere snakket om familierådgivning ? Han er dum hvis han gir opp familien sin så lett. Å sverme for en annen kan alle gjøre , men ofte stopper det også der og det nye forholdet tåler ikke en ny hverdag med et nytt menneske. Syns mannen til hun andre fortjener å vite det og jeg. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg. Hører jeg noe mer så ringer jeg mannen. Han gir meg ingen bekreftelser. Kunne han bare sagt: Jeg er så glad jeg er med deg. Og dette var så dumt og skal aldri gjenta seg. 

Jeg vil jo også vite hvordan han sluttet og elske meg. For så å si det 1 døgn etterpå. 

Det går jo ikke an. Han hater å snakke om ting og jeg er redd det svaret jeg får. 

Og jeg er bare så lei meg. Vil jo ha familien min jo.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke stolt på han dessverre. Love å kutte kontakten for en periode er jo bare tragisk å si... Som noen over sa, virker som han bare går inn for dette halvhjertet. Kanskje fordi dere er tvunget til å tilbringe sommeren sammen pga. barn?

Føler så med deg! All lykke til❤️ Dette skal du komme deg gjennom.

Anonymkode: f160b...0e3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med å fortsette og vanne følelsene sine er han emosjonelt utro. Disse følelsene går fort over som regel. Vær deg selv. Liker han ikke det så er det desverre hans tap og du fortjener bedre.  Tviler sterkt på at hun skiller seg for å bli sammen med han, så han blir nok stående med skjegget i postkassa. 

Høres nesten ut som han bare venter på bekreftelse fra henne. Si til han at han nesten må ta et valg, for dette er ikke greit. Vanskelig ja, men han er ikke noe å ta vare på. 

Anonymkode: 8779e...065

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en stor klem TS. Jeg har ikke vært oppi noe slikt selv og håper jeg slipper, så jeg har kanskje ikke de beste rådene å komme med. 

Det jeg imidlertid tenker er at du bør ta mest mulig vare på deg selv og barna oppi dette. Jeg tror helt ærlig talt at jeg ville distansert meg mest mulig fra ham og heller fokusert på hobbyer som jeg liker å gjøre alene eller fokusert mer på venner. 

Vet det ikke er helt det samme, men da jeg var tenåring var jeg hodestups forelsket i en som ikke følte det samme. Jeg prøvde i en lang stund å få han til å like meg ved å være supervennlig og alltid tilgjengelig for ham og jeg ga ham generelt mye oppmerksomhet. Det endte opp med at han ble forelsket først lenge etter jeg hadde gitt opp og heller fokuserte på mitt eget liv og ikke ham. Følelsene mine var allerede sluknet for lengst på det tidspunktet. Med andre ord tror jeg det fort kan være ganske meningsløst å prøve for hardt å få noen til å få følelser for en. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og synspunkter.  Jeg vil jo som sagt være med han. Men nå skjuler han alt. Typ når han er pålogget på Messenger. Nektet å åpne snapkartet da han plutselig jobbet overtid hele denne uken det skjedde. Hvis han var så glad i meg og ikke hadde noe å skjule så hvorfor gjør han det? 

Jeg er redd jeg ikke klarer meg alene og jeg elsker han,familien og hjemme vårt😭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Snurrevipp skrev:

Takk for svar og synspunkter.  Jeg vil jo som sagt være med han. Men nå skjuler han alt. Typ når han er pålogget på Messenger. Nektet å åpne snapkartet da han plutselig jobbet overtid hele denne uken det skjedde. Hvis han var så glad i meg og ikke hadde noe å skjule så hvorfor gjør han det? 

Jeg er redd jeg ikke klarer meg alene og jeg elsker han,familien og hjemme vårt😭

Joda, du klarer deg fint uten en løgner, utro mann, og en som ikke bryr seg og respekterer deg. Finnes mye bedre mannfolk der ute. Han er utro, sikkert oftere enn du tror siden han skjuler messenger og diverse. Bli kvitt søpla, skaff deg nytt liv og du vil ha det bedre. 

Anonymkode: 275ce...ca0

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist dette var å høre. Jeg har vært der selv dette året. Det jeg gjorde var å fokusere på meg selv (og barna). Vi hadde også satt en tidsfrist, selv om han faktisk ikke ønsket det. Han ville gå der og da. Jeg overbevise han om at på grunn av alle disse årene og barna sammen, skyldte han meg et siste forsøk. Jeg fikk 3-4 måneder. Han måtte kutte kontakten med henne. Jeg vet ikke om han gjorde det helt, men det ble sagt at hun viste sin sanne side når han sa han ble hos meg. Jeg sjekket aldri telefonen etter vi ble enige om å prøve, heller ikke i ettertid. Tenker at han uansett vil skjule alle spor. Jeg tenkte også at jeg ikke kan kontrollere han hele tiden og han uansett kan gå bak min rygg. Siden jeg fokuserte på meg selv, tenkte jeg at jeg er mer attraktivt med selvsikkerhet enn å være kontrollerende og usikker.

Siden tidsfrist var satt tenkte jeg det var større sjanse for at jeg ble singel enn jeg klarte å redde ekteskapet. Derfor brukte jeg tiden til å bli klar for singel livet, prioritere meg selv før andre. Dro på frisør, strammet opp figuren, fylte undertøyskuffen med lekkert undertøy. Mange andre ting som jeg aldri økonomisk prioritere (nå skulle han betale for alle år jeg har vært nøysom). Jeg dro på jentetur, på byen og fikk positiv oppmerksomhet. Det hjalp på selvtilliten og fikk kanskje litt glimt i øyet. Mannen fikk sitte hjemme med barn, for det var viktig for meg at han fikk prøve seg. Han hadde aldri tatt ansvar før, så skulle det bli 50/50 ville han fått sjokk. 

Jeg var bevisst på ikke snakke om følelser og framtid, det ble bare gjort er par ganger. Vi hadde også mye fantastisk sex, for inni meg fryktet jeg at hver gang var den siste.

Nå har tidsfristen gått med flere måneder. Vi er fortsatt sammen. Mange av forandringene har fortsatt i meg. Jeg vil advare deg om at usikkerheten gnager, for kjærlighet i gode og onde dager, det har fått en knekk. Det stikker fortsatt når telefonen piper, men sjekker aldri. Framtidsplanene nå er tilbake, langt fram i tid og etter barna forlater redet. Det føles bra. Vi har det skikkelig gøy sammen igjen. Ligger på samme sofa når vi ser film. Vi gir hverandre kos og oppmerksomhet. Han har også fått en ny gnist.

Ellers vil jeg advare mot å søke støtte i venninner. Ordtaket lyttende ører er sladrende munner er sant. Jeg har mistet venninner som har hatt for mye glede av problemene mine, noen har også gjort ting mye vanskeligere. Dette gjelder også bestevenninnen. Så hold det innen familien og ikke vær for hard når du snakker om mannen. 

Håper du finner deg selv, som jeg gjorde. Ønsker deg alt godt. Som du ser kan det gå bra. Man kan bare jobbe med seg selv og håpe på det beste. 

Anonymkode: 9bc81...8e8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snurrevipp skrev:

Jammen hva gjør jeg da? Hjelp meg.. 😨

Du skal da i hvert fall ikke legge deg på rygg og ha sex med en fyr som sier han ikke elsker deg lenger! Hva faen får du ut av det?

Dette hadde jeg aldri, aldri funnet meg i. Er ikke følelsene der mer, så er det bare å innse realitetene og handle deretter. 

Begynn og se deg om etter et egnet sted å bo. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en drittsekk. Det der er alles mareritt.

Jeg tror jeg hadde sagt det du føler her: "det er ikke greit å gå rundt i et slags limbo som jeg gjør her og vente på at du skal gi dommen om vårt samliv. Jeg stoler heller ikke på deg, da du allerede er gått bak min rygg".

Så hadde jeg funnet en egen leilighet, og tatt ut separasjon. Samtidig hadde jeg sendt en melding til denne kvinnens mann og skrevet "x og y har et forhold bak vårt rygg, og jeg har nå flyttet ut. Jeg foreslår at du gjør det samme".

Anonymkode: 6d5d9...e7c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som skrev over om min opplevelse.

Den limbofølelsen du har nå er svært vond, det vet jeg. Ta en dag av gangen.

Om du ønsker å redde forholdet må du være villig til å legge dette bak deg. Om du vet du ikke klarer det, kan det være smartest å gå. 

Det er kun du som vet hva som er riktig for deg. De som er sammen "hele livet" sier at oppskrift på langt samliv er at ikke begge gir opp samtidig. Alle forhold settes på prøve. De som råder til å gå er gjerne single/skilt, kanskje aldri har fått barn med partner. Personlig synes jeg generelt at folk går for lett fra hverandre. Forelskelse kommer og går, man kan bli forelsket i andre. Likefullt føler jeg at lange forhold, med barn fortjener å bli jobbet med. Min sorg var at ikke vi kom til å sitte sammen om tyve år, kose oss og snakke om hvor mye vi har opplevd sammen. Som f.eks barna når de var små eller opplever med folk vi var glade i som ikke lengre er blant oss. Mannen har vært der i alle store øyeblikk i livet og det var for viktig enn et halvt år med problemer. Håper du forstår hva jeg mener, for det ble litt rart forklart. 

Det som skjedde hos oss ble en oppvåkning i hva som mangler i forholdet. Jeg så ikke problemer før dette skjedde (helt uventet). Nå ser jeg det og jobber med det. Så det er godt mulig at dette sjokket var det beste som kunne hende oss. Jeg ba han behandle meg som en elskerinne, så skulle jeg oppføre meg som en. Det har vært veldig gøy. Nå er det sexy melding, rampete ord, kalps på baken... Interne vitser. 

Du står i det verste nå, bare du vet om du klarer det. Jeg er glad jeg gjorde det, men du har ingen garanti for at det går deres vei dessverre. Det kommer også an på partneren din. Min var ikke interessert i familievern kontoret eller noe annen hjelp. Gikk bra uansett.

Anonymkode: 9bc81...8e8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslå og dra til parterapi eller noe, vil han ikke - så har han nok innerst inne bestemt seg. Da hadde jeg gått, med verdigheten i behold før han fikk rukket og få enda mer i pose og sekk. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Snurrevipp skrev:

Er helt enig med deg. Hører jeg noe mer så ringer jeg mannen. Han gir meg ingen bekreftelser. Kunne han bare sagt: Jeg er så glad jeg er med deg. Og dette var så dumt og skal aldri gjenta seg. 

Jeg vil jo også vite hvordan han sluttet og elske meg. For så å si det 1 døgn etterpå. 

Det går jo ikke an. Han hater å snakke om ting og jeg er redd det svaret jeg får. 

Og jeg er bare så lei meg. Vil jo ha familien min jo.. 

Hun er jo gift, så han har ikke noen å dra til. Derfor er han fremdeles med deg. Og du er en Labbetuss som bare blir. Ergo, han har deg som sikkerhet i backup, og han gjør som han vil.. Kanskje du skal vise at Du begynner å tvile. 

Anonymkode: 093bb...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Snurrevipp skrev:

Er helt enig med deg. Hører jeg noe mer så ringer jeg mannen. Han gir meg ingen bekreftelser. Kunne han bare sagt: Jeg er så glad jeg er med deg. Og dette var så dumt og skal aldri gjenta seg. 

Jeg vil jo også vite hvordan han sluttet og elske meg. For så å si det 1 døgn etterpå. 

Det går jo ikke an. Han hater å snakke om ting og jeg er redd det svaret jeg får. 

Og jeg er bare så lei meg. Vil jo ha familien min jo.. 

Skjønner deg godt og sender deg en klem opp i alt dette vonde ❤️ 

Det kan ordne seg, men da må han legge seg helg flat og vise at han vil være med deg. Personlig så tror jeg han går på sitt livs smell hvis han gir opp deg og satser på henne. Dette er bare svermeri som går over. Tviler som noen også sier at hun går ifra mannen sin. Skulle de være så dumme så kommer de begge til å angre en dag. Hverdagen kommer til dem også og da kommer mannen din til å savne deg og alt han hadde igjen. Hender en gang i blant det varer for sånne også, men mange mange har gått på sitt livs smell der hvor de har gått for forelskelsen. Det er vel ikke uten grunn de kaller forelskelse en rus. Det går over da og da ser man man hverandre på en helt annen måte og den har mange brent seg på. Eksen deres har ikke villet gi dem en ny sjanse, men selv i noen tilfeller gått videre med en ny. Så mannen din tenker ikke klart nå, men han burde prøve å gjøre mer innsats i sin egen familie og kutte henne tvert. 

Mange vet ikke hva de har før se mister det. Hvis du har is i magen så kan du gi han er ultimatum nå. Enten henne eller deg. Hvis du er enda hardere så kan det hende han kan våkne enda mer. Vet det ikke er bare bare altså. Har også opplevd utroskap og det er vondt. Vi er sammen enda vi. Har jobbet oss igjennom det. Det er faktisk mulig hvis begge går inn for det. Og man legger det med tiden bak seg. 

Men syns deg kunne vært en Ide hvis dere begge snakket med noen. 

Og send en mld til mannen hennes. Hvis de to ikke er til å stole på så bør mannen hennes vite det først som sist. Kanskje hun våkner også og begge blir nødt til å ta seg sammen. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra det du skriver TS virker det som om det er du som vil prøve her, og ikke han. Han må ville dette. Det er han som har gjort en feil, og ikke du. Det er ikke da du som skal måtte kjempe for å få ham til å prøve, for å få ham til å bli værende. Det er hans oppgave, og her er det jo åpenbart at han er en helt idiotisk fyr som tror at livet kommer til å bli sååå mye bedre med denne nye damen, eventuelt andre nye damer dersom hun ikke vil gå fra mannen sin. Ikke be på dine knær om at han blir værende, du fortjener bedre enn det.

Om jeg ikke tar alt for feil kommer han nok krypende tilbake kort tid etter det eventuelt blir slutt mellom dere. Men da er jo også spørsmålet, vil du ha en sånn fyr? Ha en sånn fyr som gir så lett slipp for det dere har? 

Anonymkode: 3cf6b...45c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...