Gå til innhold

Er vi flere som ikke trenger menn i livet vårt?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer meg meget godt alene mtp økonomi osv. Og elsker å bo alene.

Men hadde aldri klart meg uten menn i livet til å gi meg seksuell nytelse. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.7.2019 den 13.31, HalldirV2 skrev:

Stort sett bare betaer som er opptatt av beta/alfa mentalitet. En alfa gir faen. 

Det er stort sett bare tapere som bryr seg om ting som beta og alfa.

Anonymkode: 4336a...b38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet mitt er bedre med enn uten. Men jeg klarer meg uten en mann, ja? 

 

Anonymkode: 11cf9...8ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 21.20, AnonymBruker skrev:

Er vi flere som verken behøver eller trenger menn på noen måte i livet vårt? Som klarer oss selv som kvinner & bare nyter friheten, gleden og livet i seg selv, uten menn i det.. ♥️

Anonymkode: d80df...77d

Jeg klarer meg uten kjæreste, ja, så på det området klarer jeg meg uten mann. Men jeg liker menn, som venner og bekjente. De er jo hyggelige å ha som venner.

Det er 3 år siden jeg skilte meg, og jeg har ikke datet en gang siden da. Føler ikke noe behov for det. Føler for å være alene og bo for meg selv, bestemme alt på egenhånd, slippe og krangle med noen, slippe mas, slippe å kjekle om bagateller som hva man skal se på tv den kvelden osv. 

Etter 18 år i et ræva forhold med eksen, kjenner jeg ikke akkurat et sug etter å involvere meg med noen mann på nytt! Og snart er det vel uansett for sent (jeg er i femtiårene), så da belager jeg meg på å være singel resten av livet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, xfs367 skrev:

Selv om dere (generelt) kanskje ikke er avhengige av menn i deres private sfære, så er dere (generelt) avhengige av at menn putter penger inn i systemet. For det er nå engang sånn at kvinner tar ressurser ut av systemet, mens menn bringer ressurser inn i systemet. Uten menn ville det f.eks. ikke vært penger til ting som helsetjenester, skole og stønader for alenemødre.

Hadde kvinner slutter å shoppe så mye hadde mange butikker gått konkurs. Og de kvinnene som bidrar minst er de som er i forhold med menn fordi de som regel da bare jobber deltid.

Og oljepengene er grunnen til velferdsstaten, ikke menn i seg selv. Jeg betaler også for alenemødre og helsetjenester..

Anonymkode: 3f18c...f1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde kvinner slutter å shoppe så mye hadde mange butikker gått konkurs. Og de kvinnene som bidrar minst er de som er i forhold med menn fordi de som regel da bare jobber deltid.

Og oljepengene er grunnen til velferdsstaten, ikke menn i seg selv. Jeg betaler også for alenemødre og helsetjenester..

Anonymkode: 3f18c...f1e

Grunnene kan være som de er, men som det er nå koster kvinner 113.000 kroner mer enn menn hvert år. Velferdsstaten eksisterer i land som ikke har oljepenger. Hvorfor? Fordi menn jobber mye og bruker lite. 

Anonymkode: 0df8c...8b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnene kan være som de er, men som det er nå koster kvinner 113.000 kroner mer enn menn hvert år. Velferdsstaten eksisterer i land som ikke har oljepenger. Hvorfor? Fordi menn jobber mye og bruker lite. 

Anonymkode: 0df8c...8b6

Menn jobber mye fordi de ikke tar seg av ungene sine.

Anonymkode: afe84...ed7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnene kan være som de er, men som det er nå koster kvinner 113.000 kroner mer enn menn hvert år. Velferdsstaten eksisterer i land som ikke har oljepenger. Hvorfor? Fordi menn jobber mye og bruker lite. 

Anonymkode: 0df8c...8b6

Ja dere får begynne å føde og ta sykt barn dager da så går det seg til. Og ikke glem faktum at medisiner er først og fremst testet på menn og ikke kvinner pga kvinners syklus så det er en mulighet til at kvinner er sykere og medisiner ikke hjelper på dem.

Lett å bidra masse når alt er tilrettelagt vettu.

Anonymkode: 3f18c...f1e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en Mann.

Jeg trenger ikke en guttevalp.

Anonymkode: f1492...2cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Menn jobber mye fordi de ikke tar seg av ungene sine.

Anonymkode: afe84...ed7

Å jobbe er å ta seg av både familie og samfunnet som helhet. Det er bare i oljedopa Norge noen kan påstå noe så tåpelig...

Anonymkode: e0e26...00b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å jobbe er å ta seg av både familie og samfunnet som helhet. Det er bare i oljedopa Norge noen kan påstå noe så tåpelig...

Anonymkode: e0e26...00b

Det er viktig å forsørge barna, ja. Og å passe på dem. Begge deler er viktig. Og menn gjør mindre av det siste.

Anonymkode: afe84...ed7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, xfs367 skrev:

Selv om dere (generelt) kanskje ikke er avhengige av menn i deres private sfære, så er dere (generelt) avhengige av at menn putter penger inn i systemet. For det er nå engang sånn at kvinner tar ressurser ut av systemet, mens menn bringer ressurser inn i systemet. Uten menn ville det f.eks. ikke vært penger til ting som helsetjenester, skole og stønader for alenemødre.

Men det er ingen som snakker om en verden uten menn, det er snakk om nettopp det du sier - å ikke ønske eller være avhengige av menn i vår private sfære. Tidligere var jo kvinner flest f.eks. fullstendig øknomisk avhengige av menn enten de ville det eller ikke. I dag er de fleste kvinner økonomisk uavhengige og kan velge, det er det som er sakens kjerne.

Jeg synes faktisk det er fint, jeg, at jeg ikke trenger en mann til å forsørge meg eller ta seg av små og store praktiske ting i hverdagen - jeg er veldig fornøyd med å gjøre disse tingene selv. Fordelen er at jeg kan velge å ha en mann i livet mitt, men jeg ikke. Når det er sagt er jeg utrolig glad i kjæresten min, han gjør meg til et bedre menneske og han beriker hverdagen min på så mange måter. Slik tenker jeg at et forhold bør være - man skal få frem det beste i hverandre, spille på lag og bidra gjensidig til at begge har det bra både individuelt og sammen.

Den dagen forholdet eventuelt ikke fungerer slik lenger, foretrekker jeg nok å være singel. 

Endret av Roci
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt kjæreste. Vet ikke om jeg vil heller i dagens samfunn. Alle virker så egoistiske.

Synes samfunnet er mye mer rotete og kaotisk enn noen gang før.

Så nei. Jeg holder meg alene tror jeg.

Anonymkode: 81c62...605

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HA  HA  HA. Ja om du ønsker at verden skal være ubebodd av mennesker i fremtiden så kanskje.

Hva er dette for noe feminist sprøyt egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nonchalant skrev:

HA  HA  HA. Ja om du ønsker at verden skal være ubebodd av mennesker i fremtiden så kanskje.

Hva er dette for noe feminist sprøyt egentlig? 

Tror hun mente som privat. At mange ikke ønsker partner i dagens samfunn fordi ting er annerledes nå.

Alt er mer og mer splittet både i samfunnet og politisk, så kanskje ikke så rart at mange tenker slik.

 

Anonymkode: 81c62...605

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror hun mente som privat. At mange ikke ønsker partner i dagens samfunn fordi ting er annerledes nå.

Alt er mer og mer splittet både i samfunnet og politisk, så kanskje ikke så rart at mange tenker slik.

 

Anonymkode: 81c62...605

Jeg forstår fremdeles ikke med mindre vi snakker om eremitter. 

Så fordi det er splid i politikken og samfunnet (noe det alltid har vært) så har det på magisk vis blitt vanskeligere å finne gode partnere? 

Jeg tror nok heller kommunikasjons egenskapene har blitt dårligere, også skylder man heller på politikk og samfunn for feil i forholdet som enkelt kunne snakkes ut om. Hvis dere leter etter noen som stiller alle deres behov og deler akkurat de samme meningene så kan vi jo begynne å lobotomere igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ThotSlayer

Er som flere har prøvd å påpeke i tråden:

Kvinner trenger ikke menn fordi menn har blitt erstattet med staten.

Fakta er at menn står for verdiskapningen i landet. Jeg har sett noen linke til en artikkel om at kvinner stod for et sted mellom 3300 - 5000 milliarder i verdiskapning siden 70 tallet. Så jeg satte meg ned og summerte all BNP siden da. Og for ordens skyld tok jeg utgangspunkt i fastlands BNP (Ikke oljepenger)

Tallet var rundt 70 000.

Fakta er at uten menn hadde ikke kvinner vært noe som helst.

Endret av ThotSlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ThotSlayer skrev:

Er som flere har prøvd å påpeke i tråden:

Kvinner trenger ikke menn fordi menn har blitt erstattet med staten.

Fakta er at menn står for verdiskapningen i landet. Jeg har sett noen linke til en artikkel om at kvinner stod for et sted mellom 3300 - 5000 milliarder i verdiskapning siden 70 tallet. Så jeg satte meg ned og summerte all BNP siden da. Og for ordens skyld tok jeg utgangspunkt i fastlands BNP (Ikke oljepenger)

Tallet var rundt 70 000.

Fakta er at uten menn hadde ikke kvinner vært noe som helst.

Nja handler mer om at man tjener sine egne penger og er økonomisk uavhengige. Og det stemmer med det du sier angående siden 70 tallet for det var da vi ble frigjorte fra å være avhengige av menn og kunne tjene egne penger.

Uten kvinner hadde heller ikke menn vært noe som helst. Begge kjønn trengs i denne verden.

Anonymkode: 3f18c...f1e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Er som flere har prøvd å påpeke i tråden:

Kvinner trenger ikke menn fordi menn har blitt erstattet med staten.

Fakta er at menn står for verdiskapningen i landet. Jeg har sett noen linke til en artikkel om at kvinner stod for et sted mellom 3300 - 5000 milliarder i verdiskapning siden 70 tallet. Så jeg satte meg ned og summerte all BNP siden da. Og for ordens skyld tok jeg utgangspunkt i fastlands BNP (Ikke oljepenger)

Tallet var rundt 70 000.

Fakta er at uten menn hadde ikke kvinner vært noe som helst.

Og uten at kvinner gadd å bære barnet frem i 9 måneder, hadde ikke menn vært her i det hele tatt.

Altså, hva er poenget?

Er ikke noen som snakker om at man ikke trenger menn i samfunnet, men at mange flere idag ønsker å leve alene.

Anonymkode: 81c62...605

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/19/2019 at 9:20 PM, AnonymBruker said:

Er vi flere som verken behøver eller trenger menn på noen måte i livet vårt? Som klarer oss selv som kvinner & bare nyter friheten, gleden og livet i seg selv, uten menn i det.. ♥️

Anonymkode: d80df...77d

Ingen far, ingen bror, ingen sønn, ingen kamerat, ingen kollega, ingen turkamerat? Virkelig?

Anonymkode: bfdb4...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...