AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #81 Del Skrevet 19. juli 2019 Orker ikke å lese gjennom 5 sider, så det er meget mulig at noen har sagt noe før, men jeg sier det likevel. Da jeg tok lappen så husker jeg at jeg leste at ved farts-sonene Under 80 så gikk grensen på 26km eller høyere for å miste lappen. Dvs kjører man 93 km i 70 sone, så mister man ikke lappen, men får en gedigen bot, men på 96 km i timen så mister man lappen. Samme greia ved 80 km eller høyere sone, så går grensen på 36 km over grensen. Dvs 80 done, så mister man ved 116 eller mer. Man får selvsagt fartsbot. Det er en stund siden jeg tok lappen, så er usikker på om det er samme grenser nå. Anonymkode: b08c1...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 19. juli 2019 #82 Del Skrevet 19. juli 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Orker ikke å lese gjennom 5 sider, så det er meget mulig at noen har sagt noe før, men jeg sier det likevel. Da jeg tok lappen så husker jeg at jeg leste at ved farts-sonene Under 80 så gikk grensen på 26km eller høyere for å miste lappen. Dvs kjører man 93 km i 70 sone, så mister man ikke lappen, men får en gedigen bot, men på 96 km i timen så mister man lappen. Samme greia ved 80 km eller høyere sone, så går grensen på 36 km over grensen. Dvs 80 done, så mister man ved 116 eller mer. Man får selvsagt fartsbot. Det er en stund siden jeg tok lappen, så er usikker på om det er samme grenser nå. Anonymkode: b08c1...464 Det er sikkert de samme grensene nå som før, men opt til og med 60 km/t er det 26 km/t, 70-90 36 km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 19. juli 2019 #83 Del Skrevet 19. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjørte på gammel vane på veien, kjørt masse der tidligere før jeg flyttet hjemmefra og da var det ikke fotoboks der. Jeg så rett og slett ikke fotoboks skiltet en gang, mulig de ikke var satt opp? Ikke vet jeg. Men mister jeg sertifikatet, jeg ble tatt bilde av så jeg vet jeg får et lite hyggelig brev i posten snart. Mitt håp er at jeg ikke mister det når det er på bilde, men hvordan er loven om det? Plz, ikke kom hit å si ditt og datt om at det er fortjent om jeg mister lappen eller ikke, jeg vil bare ha faktaopplysninger om dette. Moralpreik er ikke interessant her og nå, takk! Anonymkode: 754b5...f0c Du får uansett ikke bruk for lappen i fengsel. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #84 Del Skrevet 19. juli 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Fengsel? Er jeg virkelig så kriminell? Ikke rart fengslene blir fulle og de virkelig kriminelle går fri!! Anonymkode: 754b5...f0c Fengslene er IKKE fulle, og du er en kriminell som setter andres liv i fare. Elsker tanken på at du får pisket pungen din, så du lærer du også, selv om du er dum som et brød...👏👍🏻 Anonymkode: 9c048...0e6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DigBic23 Skrevet 19. juli 2019 #85 Del Skrevet 19. juli 2019 Selv jeg som eier to porscher og en Tesla greier å oppføre meg slik at jeg ikke risikerer å skade andre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #86 Del Skrevet 19. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo jeg skjønte jeg ville få bot pga bilen er registrert på meg, men ikke at jeg skulle miste lappen Anonymkode: 754b5...f0c Du skjønte såpass......men du skjønte ikke at du vil miste lappen? Da har du ikke fulgt mye med under opplæringen..... Anonymkode: ae037...92d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 31. juli 2019 #87 Del Skrevet 31. juli 2019 Ryddet for brukerangrep. Ninab82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #88 Del Skrevet 31. juli 2019 Alle som kjører bil har kjørt for fort en eller annen gang, men så høy fart som du har hatt er totalt uansvarlig og du fortjener den straffen du får. Takk og pris for at fartsgale som deg blir luket ut av trafikken. Absolutt ingen unnskyldning for dette. Men er du sikker på at det ble tatt bilde? Så vidt jeg vet er ingen fotobokser "bemannet" 24/7. La dette uansett være en lærepenge for deg og vær lettere på høyrefoten heretter. Om du hadde kjørt på en elg eller fått en punktering i den farten er sannsynligheten for at du nå i beste fall satt i en rullestol eller lå 6 fot under torva svært stor. Er virkelig fartsrusen verdt det?? Anonymkode: b8c70...dfc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #89 Del Skrevet 31. juli 2019 På 19.7.2019 den 17.06, AnonymBruker skrev: Jeg jeg kjørte mange mil på landevei, sparer maange minutter på å ligge i rundt 140 kontra 80. Jeg hadde jo ikke kjørt slik om jeg viste om fotoboksen! Anonymkode: 754b5...f0c Herregud. Ja, du fortjener fengsel. Du er jo kriminelt dum! Anonymkode: 1b8d5...145 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #90 Del Skrevet 31. juli 2019 Det har jo vært foreslått høyere aldersgrense for lappen for menn. Unge menn har så uutviklet hjerne, dårlig utviklet konsekvenstenkning og så stor risikovilje at de er farlige for seg selv. Det er vanskelig å forstå for oss som IKKE er unge menn, men... Spørsmålet er om samfunnet skal beskytte seg ved f eks å innføre 20-årsgrense på førerkort. Det vil jo i så fall også gjelde de mer modne gutta, og jentene'også, så det er vanskelig å gjennomføre. Mange ulemper. Men dermed er det en god hjelp å kunne ta førerkortet fra de som beviselig kjører farlig, om enn bare for en periode. Anonymkode: 1b8d5...145 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 31. juli 2019 #91 Del Skrevet 31. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har jo vært foreslått høyere aldersgrense for lappen for menn. Unge menn har så uutviklet hjerne, dårlig utviklet konsekvenstenkning og så stor risikovilje at de er farlige for seg selv. Det er vanskelig å forstå for oss som IKKE er unge menn, men... Spørsmålet er om samfunnet skal beskytte seg ved f eks å innføre 20-årsgrense på førerkort. Det vil jo i så fall også gjelde de mer modne gutta, og jentene'også, så det er vanskelig å gjennomføre. Mange ulemper. Men dermed er det en god hjelp å kunne ta førerkortet fra de som beviselig kjører farlig, om enn bare for en periode. Anonymkode: 1b8d5...145 Det er enkelt å gjennomføre, men statistisk kan ikke forsvares. Den store gruppen som man sliter med i trafikken er middelaldrene menn, og dette er en gruppe som er kommet fordi utviklingen i regelverket ikke lenger er demokratisk forankret. Å ramme unge menn, vil bare fjerne den siste rest av lovens troverdighet. Vi ser allerede de statistiske tallene som underbygger at veimyndighetene mister legalitet. (Økning i å kjøre uten lappen, flere som kjører med rus osv. ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 31. juli 2019 #92 Del Skrevet 31. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle som kjører bil har kjørt for fort en eller annen gang, men så høy fart som du har hatt er totalt uansvarlig og du fortjener den straffen du får. Takk og pris for at fartsgale som deg blir luket ut av trafikken. Absolutt ingen unnskyldning for dette. Men er du sikker på at det ble tatt bilde? Så vidt jeg vet er ingen fotobokser "bemannet" 24/7. La dette uansett være en lærepenge for deg og vær lettere på høyrefoten heretter. Om du hadde kjørt på en elg eller fått en punktering i den farten er sannsynligheten for at du nå i beste fall satt i en rullestol eller lå 6 fot under torva svært stor. Er virkelig fartsrusen verdt det?? Anonymkode: b8c70...dfc La oss ta Elgen. Det er generelt ett mye bedre eksempel. Og jeg skal være enkel i min vurdering ; i 80 KAN du overleve, i 140 er du garantert dau. (dette er ikke nødvendigvis riktig, men jeg skal ikke ta for meg de settingene der 140 kan gi bedre utfall enn 80) Vil du komme ut av det i rullestol eller i torva? i 10 av 10 tilfeller vil jeg i torva; det finnes liten motivasjon for å leve videre som en eller annen grønnsak som ikke kan styre sitt eget liv. Så er settingen er går det bra, så enten kjeder jeg ræva av meg, eller så har en liten opplevelse av lykke for en liten stund. Gjerne med en porsjon mestringsfølelse. Går det gæli kan jeg enten risikere å måtte be andre om å tørke meg i ræva, eller aldri mer måtte forholde meg til noe. Det er vanskelig å se noen god grunn til å begrense seg av loven, spesielt når loven ikke lenger forholder seg til reelle virkelige parametre, men til statistiske målsetninger som er helt uavhengige av de trafikale. Sett deg over på motorsykkel og dette problemet øker enormt, hvilket ser ut til å være grunnen til at vi har hatt alt for mange ulykker i år. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #93 Del Skrevet 31. juli 2019 I stedet for å skjære alle over en kam og heve aldersgrensen til 20 år (noe som også straffer majoriteten av unge førere som tross alt kjører pent) så burde man heller teste evnen til å analysere konsekvensen av egne handlinger på ungdom i god tid før de fyller 18. På den måten vil man kunne luke ut en masse samfunnsproblemer ved å rett og slett hjelpe de som trenger hjelp. Anonymkode: f0f18...988 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AudiA4 Skrevet 31. juli 2019 #94 Del Skrevet 31. juli 2019 140 i en 80 sone? -.- Sorry altså, men da ber du om det kompis .. Uansett fotoboks eller ikke så ligger man ikke i 140 i en 80 sone, tror kjørelæreren din ville vært ekstremt skuffet av deg nå, også sensor som faktisk ga deg lappen. Hilsen ei som er 2år eldre en deg som også har ny bil, med 140 hk (Som drar på som en jævel). -Men jeg holder seg unna slik shit som du havnet i. :)) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #95 Del Skrevet 1. august 2019 Har fått brev i dag, målt til 147, fy faen altså så uheldig jeg er Anonymkode: 754b5...f0c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 2. august 2019 #96 Del Skrevet 2. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fått brev i dag, målt til 147, fy faen altså så uheldig jeg er Anonymkode: 754b5...f0c Uheldig? Var jo kun du selv og ingen andre som valgte å kjøre så fort! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studerende Skrevet 2. august 2019 #97 Del Skrevet 2. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fått brev i dag, målt til 147, fy faen altså så uheldig jeg er Anonymkode: 754b5...f0c Da har du jo vært heldig. Ikke bare overlevde du dumskapen din, du har også vunnet et lengre hotellopphold med tre måltider om dagen og egen gym. Gratulerer! 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 2. august 2019 #98 Del Skrevet 2. august 2019 På 19.7.2019 den 17.35, AnonymBruker skrev: Det burde vært fotobokser alle steder, så mange idioter som kjører rundt på norske veier. Anonymkode: ca247...b0a Det var 50 i min gate langs Ring 2. Så ble det satt ned til 40. INGEN bryr seg om det. Det kjøres i 60 til 80 km. Ville klart ha likt en fotoboks eller to. Man hører brooom nedi gaten og så svooooosj når det kjøres forbi i stor fart. Hadde man gått over fotgjengerfeltene da hadde man blitt pizzafyll Må si det er noe skremmende med den meg, meg, meg-kulturen >_< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 2. august 2019 #99 Del Skrevet 2. august 2019 1 time siden, Peanut skrev: Det var 50 i min gate langs Ring 2. Så ble det satt ned til 40. INGEN bryr seg om det. Det kjøres i 60 til 80 km. Ville klart ha likt en fotoboks eller to. Man hører brooom nedi gaten og så svooooosj når det kjøres forbi i stor fart. Hadde man gått over fotgjengerfeltene da hadde man blitt pizzafyll Må si det er noe skremmende med den meg, meg, meg-kulturen >_< Du er inne på noe helt vesentlig med det siste du sier der ja😨🤬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #100 Del Skrevet 2. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fått brev i dag, målt til 147, fy faen altså så uheldig for en uansvarlig idiot jeg er Anonymkode: 754b5...f0c Jeg rettet opp feilen for deg, jeg. Anonymkode: 94cbe...3ca 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå