Gå til innhold

Hvorfor spiser dere kristne svin/gris når det står i bibelen at det ikke skal spises????????????..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

f.eks Russland spisser gris, deres gjennom snitt leve år på menn er noe over 60 år.

Det er ikke akkurat logiske påstander du kommer med. Russiske kvinner lever i ca 77 år, mener du da at russiske kvinner tåler grisekjøtt bedre enn menn? 

Anonymkode: 16af3...181

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle kristne gjør ikke det. Jeg er kristen og spiser ikke svin. Kjenner mange kristne som ikke spiser svin. Kristne klarer å følge Bibelen. 

Anonymkode: f5f47...df1

Skrevet (endret)

Hahahaha 😂😂😂😂 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mange ord, men egentlig lite innhold. Det er helt greit at ikke du spiser svinekjøtt ut fra et religiøst forbud. Problemet er du forsøker  å overbevise andre med løgn. (Er det greit å lyve i din religion?) ;)

Nei, gris spiser ikke egen avføring. Og nei, trikiner er ikke en problemstilling lenger. Sist vi fant det i norsk svin var på 90-tallet. Og nei; svinekjøtt er ikke mer kreftfremkallende enn annet kjøtt. Man mistenker at spesielt rødt kjøtt gir en økt fare for visse krefttyper, men rødt kjøtt er mye mer enn svin. 

Forskere sier at svinekjøtt er noe av det magrere kjøttet man kan spise fordi det er lett å skjære bort fettet. Ernæringsmessig stiller det ca likt med andre typer kjøtt. 

Så om du faktisk skulle få lyst på litt gris så er det bare å kose seg med god samvittighet. ;)

Anonymkode: bd763...685

Endret av Sol93
Anonym
Skrevet

Faktum er, at den virkelige Jesus som gikk på jorda ville mest sannsynlig ALDRI ha spist gris, eller blandet kjøtt og melk. Det var Paulus som forandret på dette. Kristne i dag følger stort sett Paulus lære.

Ikke vondt ment mot noen, men det er et faktum.

AnonymBruker
Skrevet
On 7/19/2019 at 3:40 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor gjør dere det??????????????

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

?????????????????????????????????

Drit i det der da.

Anonymkode: e79a3...972

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 19.7.2019 den 20.28, stan skrev:

Jesus kom for å vise at det er umulig å bli frelst ved å følge budene og lovene. Det er umulig for et menneske å være helt fri for synd. 

Derfor trenger vi frelse. Den frelsen som Jesus gir. 

Det viktigste er troen, ikke lovene og budene. 

Eh nei. Han kom for å vise at det er mulig å seire i alt. Også for menneske, han kom i menneskers lignelse, i kjøtt og blod, for å vise at selv et menneske kunne klare det. Han oppgav selv å være Gud lik. 

Anonymkode: 836cb...769

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lest tråden, men det er noe som kalles den gamle og den nye pakt. Etter jesus kom kom også den nye pakt, og med det nye betingelser. Svinekjøtt er derfor ikke urent lenger slik det var i det gamle testamente. Hvor det står er det sikkert noen andre i tråden som har skrevet. 

Anonymkode: 7c15f...ea6

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lest tråden, men det er noe som kalles den gamle og den nye pakt. Etter jesus kom kom også den nye pakt, og med det nye betingelser. Svinekjøtt er derfor ikke urent lenger slik det var i det gamle testamente. Hvor det står er det sikkert noen andre i tråden som har skrevet. 

Anonymkode: 7c15f...ea6

Problemet er at det er ingen holdepunkter for å fjerne gt. I tillegg velges det bare ut fraksjoner av gt, tilfeldigvis de delene som er så motbydelig at man vil fremstå som moralsk forkrøplet om man støtter.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Midgard skrev:

Problemet er at det er ingen holdepunkter for å fjerne gt.

Hvorfor mener du at det er ingen holdepunkter for " å fjerne" GT ? Skriver det i apostrof  siden kristendommen ikke har " fjernet" GT, GT er som en historiebok som varslet hva som skulle skje med Jesus. 

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei. Han kom for å vise at det er mulig å seire i alt. Også for menneske, han kom i menneskers lignelse, i kjøtt og blod, for å vise at selv et menneske kunne klare det. Han oppgav selv å være Gud lik. 

Hva er forskjellen? Er ikke dette det samme bare med andre ord? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 19.7.2019 den 15.48, AnonymBruker skrev:

Er virkelig gris så godt så det er verdt å gå imot deres religion???????????? Dere bør se opp til muslimer, de er mye sterkere i troen enn dere kristne!!! 

Anonymkode: 116a8...cdf

Vi foretrekker leve i den virkelige verden, ikke i en fanatisk fantasi. 

Anonymkode: 891a2...201

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du at det er ingen holdepunkter for " å fjerne" GT ? Skriver det i apostrof  siden kristendommen ikke har " fjernet" GT, GT er som en historiebok som varslet hva som skulle skje med Jesus. 

Du må gjerne skrive i " ". Jeg har intrykk av at det meste bare er synsing så det meste burde stå mellom de samme tegnene.

Hvorfor er det et "historisk" dokument.

Apostrof pga det er ingen grunn til å annta at det er noe historiske hendelser. 

Er dette bare en påmindelse av en allvitende gudommelig feilgripen. Alle fuckups gud gjorde som måtte forbedres i en bibel 2.0.

Er det da ikke ironisk at det organiserte slaveriet var ønsket videre i den nye versjonen. Moselovene og de 10 bud merer dere ikke var ønsket med i den "forbedrede" "bibelen".

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, stan skrev:

Hva er forskjellen? Er ikke dette det samme bare med andre ord? 

Nei, du skrev at han kom for å vise at det var umulig å bli helt fri. Det er jo rake motsetningen?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du skrev at han kom for å vise at det var umulig å bli helt fri. Det er jo rake motsetningen?

Umulig å bli frelst ved gjerninger, det er troen på Jesus som setter fri. 

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke alle som er kristne, bare fordi vi feirer jul og høytider som de fleste ser på som kristne høytider. Det går ann å feire f.eks jul, men ikke være kristen. Mange har på en måte uansett byttet ut Jesus med Julenissen.

Religion ble skrevet på en tid i historien, når det var lite teknologi og medisin tilgjengelig. I dag stiller disse tingene seg annerledes. Vi burde heller snakke om hvorfor folk egentlig tviholder på religion den dag i dag. Uvitenhet er grunnen til at folk blir religiøs, da mangel på forståelse og kunnskap om hvor religion stammer fra, hva det handler om, og hva det prøver å si, blir misforstått og kanskje også blir lært feil med vilje da religion handler mye om kontroll.

• Liker 1
Skrevet
På 20.7.2019 den 19.25, Midgard skrev:

Så du mener også at de 10bud ikke er noe som gjelder kristne, merkelige greier dette. 

Det er akkurat som dere ser at noe er fullstendig "fucked up" og desperat prøver å skyfle dritten vekk. 

De ti bud gjelder ikke for kristne. De gjelder for jødene, for de ti bud er hentet fra Moseloven, som selv sier at den bare gjelder for jødene, og dette stadfestes mange ganger i det nye testamentet. Se 2. Kor. 3 vers 7:

https://www.bibel.no/Nettbibelen?query=mWwv/OLDtruSJ51qNHdjaMvfmJVGNgfL/McIFYOPgHwlSGIjNERj1Aji9AqcQfZh

Det står "bokstaver hugget i stein". Bare de ti bud var hogget i stein. Resten av Moseloven var ikke hugget i  stein.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Midgard skrev:

Benekter du at gt er guds ord ?

Nei. Jeg benekter at den gamle pakt, inkludert de ti bud, gjelder for andre enn jødene, for avtaler gjelder bare for avtalepartene, og avtalenepartene her var Gud og det jødiske folket. Ingen andre. Se 2. Mosebok 19.1: "Israelittene kom til Sinai-ørkenen i den tredje måneden etter at de hadde dratt ut av Egypt, på nymånedagen.  De brøt opp fra Refidim og kom til Sinai-ørkenen. Israelittene slo leir der i ørkenen, de slo leir foran fjellet. Moses gikk opp til Gud. Da ropte Herren til ham fra fjellet: «Dette skal du si til Jakobs hus og fortelle til israelittene:  Dere har sett hva jeg gjorde med egypterne, og hvordan jeg løftet dere på ørnevinger og bar dere hit til meg. Hvis dere adlyder min røst og holder min pakt, skal dere være min dyrebare eiendom framfor alle andre folk; for hele jorden er min. Dere skal være et kongerike av prester og et hellig folk for meg. Dette er de ordene du skal si til israelittene.»  Da Moses kom tilbake, kalte han sammen folkets eldste og la fram for dem alle de ordene som Herren hadde pålagt ham. Og hele folket svarte i kor: «Alt det Herren har sagt, vil vi gjøre.» Dette svaret bar Moses tilbake til Herren." 

https://www.bibel.no/Nettbibelen?query=utY2AwCVpP5hb7pn9FUBs4kFCKr0VjMzeEjrAwcH4glzt3mD38JTV4wEkZXIjJRb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, CAPS LOCK skrev:

Nei. Jeg benekter at den gamle pakt, inkludert de ti bud, gjelder for andre enn jødene, for avtaler gjelder bare for avtalepartene, og avtalenepartene her var Gud og det jødiske folket. Ingen andre. Se 2. Mosebok 19.1: "Israelittene kom til Sinai-ørkenen i den tredje måneden etter at de hadde dratt ut av Egypt, på nymånedagen.  De brøt opp fra Refidim og kom til Sinai-ørkenen. Israelittene slo leir der i ørkenen, de slo leir foran fjellet. Moses gikk opp til Gud. Da ropte Herren til ham fra fjellet: «Dette skal du si til Jakobs hus og fortelle til israelittene:  Dere har sett hva jeg gjorde med egypterne, og hvordan jeg løftet dere på ørnevinger og bar dere hit til meg. Hvis dere adlyder min røst og holder min pakt, skal dere være min dyrebare eiendom framfor alle andre folk; for hele jorden er min. Dere skal være et kongerike av prester og et hellig folk for meg. Dette er de ordene du skal si til israelittene.»  Da Moses kom tilbake, kalte han sammen folkets eldste og la fram for dem alle de ordene som Herren hadde pålagt ham. Og hele folket svarte i kor: «Alt det Herren har sagt, vil vi gjøre.» Dette svaret bar Moses tilbake til Herren." 

https://www.bibel.no/Nettbibelen?query=utY2AwCVpP5hb7pn9FUBs4kFCKr0VjMzeEjrAwcH4glzt3mD38JTV4wEkZXIjJRb

Man skal forholde seg til de 10 bud, rett og slett fordi Jesus gjentok dem i NT.  Jødene har også et bildeforbud, det skal ikke de kristne følge. Når kristne forholder seg til GT skal de alltid forholde seg til det Jesus sa. Altså skal vi ikke følge matregler i GT, Jesus sa nemlig, Det er ikke det man putter i munnen ( mat ) som er urent, men det som kommer ut av munnen ( feks baksnakkelse ) . Man skal selvsagt heller ikke følge diverse straffer som var rettet mot jødene, feks drap for diverse synder. Jesus sa nemlig, Du skal ikke drepe, Du skal elske din neste som deg selv etc.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare fordi Jesus sa noe betyr ikke at det hører til kristendommen. Han var tydelig på at han underviste jøder i ting som hadde med loven å gjøre. Det fantes ikke noen kristendom før Jesus var død og stått opp igjen. Vanlig feil å tro at Jesus forkynte kristendom, men det gjorde han altså ikke.

Anonymkode: e79a3...972

AnonymBruker
Skrevet
På 20.7.2019 den 14.52, AnonymBruker skrev:

Jeg feirer absolutt ikke påske, Kristi Himmelfartsdag eller religiøs jul, dette er ganske enkelt fridager i forbindelse med høytider som jeg ikke står fritt til å velge bort. I hvert fall ikke på min arbeidsplass, der er det stengt på røde dager. 

Ah, artig opplysning! Det ante jeg ikke. :)

Nei, jeg kan ikke spesielt mye om kristendommen. Dvs, jeg har jo lært en del en gang i tiden, siden det var pensum på skolen, men pga laber interesse var det jo svært lite som festet seg for å si det sånn. Jeg gikk vel bare ut ifra at det ts påsto stemte, uten å ta forbehold. Egentlig synes jeg jo at hele greia, både koran, bibel, testamentene og religion generelt er et eneste langt gjesp. Kjenner bare jeg blir litt irritert av folk som absolutt skal generalisere over f.eks nordmenn som en homogen gruppe kristne/troende.

Anonymkode: e8c28...b2b

Ok, så du ville heller jobbet på disse dagene om arbeidsstedet var åpent..? 

På 20.7.2019 den 18.23, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at ingen muslimer spiser egg og bacon til frokost?? Det er jo noe av den beste frokosten særlig på hotellfrokost. Hva spiser de på hotell? 

Anonymkode: cb7f3...1a1

Venninna mi spiser halalbacon og egg. Jeg liker ikke det. Jeg liker ikke å spise om morgenen, kanskje et par skjeer yoghurt eller knekkebrød uten pålegg. Og masse kaffe. 

På hotell spiser jeg kanskje noe tørt brød og kaffe. Er generelt kvalm om morgenen 😂

Anonymkode: 9d11f...edd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...