Gå til innhold

Mange menn uten barn kan skylde seg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skylde seg selv??? Skyld??? Skam også, da sikkert?

Jeg har ikke oppfattet at barnløse menn i hopetall har stått fram i media og klaget sin nød. Det eneste jeg har oppfattet er at mediene har formidlet en statistikk sett i sammenheng med levekårsundersøkelser. Levekårsundersøkelser som har konkludert med at det først og fremst er menn som har dårligst levekår her i landet. Så med TS`s logikk så må man jo kunne si at i den grad det finnes kvinner som har dårlige levekår her i landet, så er det deres egen skyld.

Dårlige levekår er et samfunnsproblem. At mennesker faller utenfor er et samfunnsproblem som rammer....mennesker. Så kunne man se litt på årsakene bak dårlige levekår og her kommer bl.a ensomhet opp som en faktor.

Selv er jeg barnløs og jeg kommer ikke til å bli far. Min skyld? Ja, i den forstand at jeg sammen med min kone valgte å unngå svangerskap da dette kunne sette hennes liv i fare. Jeg inngår i statistikken og jeg kunne valgt å gå fra min kone for å finne ei som hadde helse til å sette barn til verden. Men...jeg valgte å være lojal mot henne og forsake mine ønsker om å bli far. Nå døde min kone for noen måneder siden og jeg synes jeg er for gammel til å bli far. Jeg klager ikke...det var mitt valg og ensomheten har så langt ikke vært noe problem. Men skyld? Skam? For hva?

Anonymkode: 57787...4cf

Du skal såvisst ikke skamme deg, tvert om. Men det forundrer meg litt at du tror ts, eller disse medieoppslagene for den del, sikter til deg. Ditt tilfelle er ganske unikt og bundet av lojalitet til din kone. Som du ser at svarene i tråden her, er nok ikke du den type mann som det kritiseres. 

Jeg beundrer deg for valget du tok - din kone var av det heldige slaget.

Anonymkode: a86d9...f9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke partner eller barn. Av og til savner jeg det, men så sjekker jeg samlivsforumet på KG og da går det over.

Anonymkode: a171f...a70

Hehe! Det kan nok funke, men jeg må bare minne om at det gir et ganske skjevt bilde. Vi som lever i gode forhold skriver ikke der, og jeg tror det er ganske mange av oss :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at udugelige folk ikke får barn.

Bra å få visket ut de dårlige genene til den neste generasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hind skrev:

Hehe! Det kan nok funke, men jeg må bare minne om at det gir et ganske skjevt bilde. Vi som lever i gode forhold skriver ikke der, og jeg tror det er ganske mange av oss :) 

Synes det er mye rart i forholdene til kamerater og kollegaer, så det med at det er de single som er rare, sære eller mislykkede, den kjøper jeg faktisk ikke lenger.

Anonymkode: a171f...a70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hocane skrev:

Jeg er glad for at udugelige folk ikke får barn.

Bra å få visket ut de dårlige genene til den neste generasjonen.

Udugelige folk får barn. Det er veldig ofte de som får flest barn.

Anonymkode: a171f...a70

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, county1174 skrev:

Når ei dame får greie på at eg bur på gardsbruk er i allefall den døren stengt for framtid med noken dame og barn.

Hadde tatt deg lett! Flere av mine venninner også! 👌

Anonymkode: 3467d...8d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er mye rart i forholdene til kamerater og kollegaer, så det med at det er de single som er rare, sære eller mislykkede, den kjøper jeg faktisk ikke lenger.

Anonymkode: a171f...a70

Helt enig. Syns ofte raringer finner andre raringer og danner ei sekt sammen. Syns heller ikke det er et kvalitetstegn å ha vært i et forhold. 

Anonymkode: a86d9...f9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, veldig mange som ikke lykkes i å etablere seg er selv skyld i dette. De aller fleste kan gjennom egen innsats få seg både partner og familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...