Gå til innhold

Mange menn uten barn kan skylde seg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er oppriktig glad på vegne av de som mestrer vår samlivskultur for den hat gått fullstendig i oppløsning. Men nettopp derfor syns jeg vi kan alle være litt forsiktige med å rette pekefingre og "se ned på". 

Anonymkode: a86d9...f9d

Jeg er enig det.
Jeg er ikke singel, men er godt voksen mann og barneløs. Og det er ikke så mange år siden jeg måtte tilbake til "kjøttmarkedet" igjen. Så jeg kjenner følelsen godt.

La blandt annet merke til hvor mange alenemødre med småbarn det var å finne. Det er veldig lett å begynne å tenke at det er en grunn til at barnefar ikke er tilstede, eventuelt at hun har vært så ukritisk og "blond" at hun har fått barn med en skikkelig drittsekk.
Men det er bare legge fra seg de tankene og ikke handle utifra dem, før man har hele historien, fordi alle har en egen historie å fortelle.

Jeg kan fint se på meg selv med kritiske øyne i henhold til å jobbe mye mer (og proaktivt) med samliv og dating i tyveårende, men det viktigste er å ta lærdom av det man har opplevd i livet, og jobbe med å bli en bedre versjon av den man er.

Jeg går ikke rundt å klager over at jeg ikke har barn. Så jeg var ikke bevist på at dette var nok en stigma jeg burde forholde meg til..

Anonymkode: ae91f...330

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Jeg har mye større tro på de som ikke gidder å være i tulleforhold og som venter til de finner noen de virkelig liker.

 

 

Rettet en feil..

Anonymkode: a171f...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Rart å lese...

Verdens største røde flagg er de som har mange forhold bak seg mener jeg. Dette er jo de som er villig til å bli sammen med hvem-som-helst og hva-som-helst virker det som, og likevel mislykkes de gang på gang. Jeg har mye større tro på de som ikke gidder å være i tulleforhold enn de som venter til de finner noen de virkelig liker.

Anonymkode: a171f...a70

Spørs helt på forholdene. Vi snakker ikke en haug med "kjæresteforhold" men ekteskap og/eller samboerskap, men om man har blitt godt voksen uten at noen har vist interesse for å etablere et kjæresteforhold tyder det enten på at mannen er en type ikke nå mann, eller at han innehar enkelte kvaliteter som er bortimot uforenelige med samliv.

Det er fordi denne mannen helt konkret har vist at han klarer å bo sammen med et annet menneske over en viss tid. Vedkommende har antageligvis en noenlunde boevne, siden noen har ønsket, og orket, å bo sammen med ham. Sånn sett er det for damer langt tryggere å etablere seg med en godt voksen mann klar for runde 2 etter han har skilt seg fra kona enn det er å finne seg en ungkar.

En som har bodd alene hele voksenlivet har aldri måttet ta hensyn til noen andre enn seg selv. Lykke til med det. Det er verdt å et finnes altså menn langt over 40 som fortsatt har mødrene sine for å ta skittentøyet og gjøre rent hjemme. Tilgi meg hvis jeg glemmer noen, men det har jeg faktisk aldri opplevd fra kvinner. 

Anonymkode: 00edf...363

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Her er en brannfakkel

Anonymkode: 00edf...363

Her er enda en brannfakkel:

Når man oppretter en tråd hvor tema er å rakke ned på en gruppe mennesker, og man ikke ett eneste sted i åpningsinnlegget inviterer til meningsutveksling eller debatt, men heller fokuserer på å være nedlatende mot noen man åpenbart ikke liker, da er det ikke mye rom for debatt.

Anonymkode: 37081...274

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og knyttet til det stigmagreiene hold nå kjeft. Vi er på SKRÅBLIKK OG GENERALISERINGER. Halve samlivsforumet og skråblikkforumet handler om kvinner som ikke skjønner at de har tapt "markedsverdien" sin, fordommer mot alenemødre, fordommer mot kvinner som har onenightsstands, diskusjon av prinsessesyndrom innenfor dating og så videre og så videre. 

Hvis dere skal trekke offerkortet får dere heller lage dere en egen tråd. 

Anonymkode: 00edf...363

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De godt voksne mennene jeg kjenner som er barnløse er nesten utelukkende av typen som ikke har draget på damene i det hele tatt. Menn som er ikke-nå typen har gjerne draget, og de har typisk et par unger her og der.

Anonymkode: 99927...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og knyttet til det stigmagreiene hold nå kjeft. Vi er på SKRÅBLIKK OG GENERALISERINGER. Halve samlivsforumet og skråblikkforumet handler om kvinner som ikke skjønner at de har tapt "markedsverdien" sin, fordommer mot alenemødre, fordommer mot kvinner som har onenightsstands, diskusjon av prinsessesyndrom innenfor dating og så videre og så videre. 

Hvis dere skal trekke offerkortet får dere heller lage dere en egen tråd. 

Anonymkode: 00edf...363

Takk! Hør hør! ☝️👍 😘

Anonymkode: 0e0ab...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De godt voksne mennene jeg kjenner som er barnløse er nesten utelukkende av typen som ikke har draget på damene i det hele tatt. Menn som er ikke-nå typen har gjerne draget, og de har typisk et par unger her og der.

Anonymkode: 99927...491

Det er en smule naturlig seleksjon inne i bildet også, ja. Men naturen kan vi ikke klandre noen for.

Anonymkode: 0e0ab...c33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

russianbrides.com viss man  ikke har draget.  

Anonymkode: aa4d3...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rart å lese...

Verdens største røde flagg er de som har mange forhold bak seg mener jeg. Dette er jo de som er villig til å bli sammen med hvem-som-helst og hva-som-helst virker det som, og likevel mislykkes de gang på gang. Jeg har mye større tro på de som ikke gidder å være i tulleforhold enn de som venter til de finner noen de virkelig liker.

Anonymkode: a171f...a70

Helt enig. Jeg er nok litt i den andre enden av skalaen og skyr slike menn som pesten. Det de kaller erfaring, kaller jeg bagasje. Og det må jo gjøre noe med de å gå fra brudd, til brudd, til brudd? Kanhende de takler det men jeg ønsker ikke å være bare enda ei dame de drar med seg hjem. 

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs helt på forholdene. Vi snakker ikke en haug med "kjæresteforhold" men ekteskap og/eller samboerskap, men om man har blitt godt voksen uten at noen har vist interesse for å etablere et kjæresteforhold tyder det enten på at mannen er en type ikke nå mann, eller at han innehar enkelte kvaliteter som er bortimot uforenelige med samliv.

Det er fordi denne mannen helt konkret har vist at han klarer å bo sammen med et annet menneske over en viss tid. Vedkommende har antageligvis en noenlunde boevne, siden noen har ønsket, og orket, å bo sammen med ham. Sånn sett er det for damer langt tryggere å etablere seg med en godt voksen mann klar for runde 2 etter han har skilt seg fra kona enn det er å finne seg en ungkar.

En som har bodd alene hele voksenlivet har aldri måttet ta hensyn til noen andre enn seg selv. Lykke til med det. Det er verdt å et finnes altså menn langt over 40 som fortsatt har mødrene sine for å ta skittentøyet og gjøre rent hjemme. Tilgi meg hvis jeg glemmer noen, men det har jeg faktisk aldri opplevd fra kvinner. 

Anonymkode: 00edf...363

Mulig det finnes slike tilfeller, men det var ikke helt det jeg siktet etter. Jeg er selv dame med litt tradisjonelle verdier som av den grunn havner utenfor samlivsmarkedet. Av den grunn har jeg liten erfaring med forhold og å bo sammen med menn. Jeg er da fullt kapabel til å holde det rent og ryddig hjemme hos meg selv, og ta hensyn til andre. Jeg har da ikke bodd under en stein. Kanhende menn og kvinner reagerer ulikt på å ha det slik da, ikke vet jeg. 

Jeg tenker at dersom en mann avviser meg fordi han heller vil være med "Marte" som har vært med alle andre, så får han da bare gjøre det. Og da får jeg bare bli kattedame istedet. 

Anonymkode: a86d9...f9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen menn som mener at kvinner skal ta seg av dem som om de var barnene deres

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er fordi denne mannen helt konkret har vist at han klarer å bo sammen med et annet menneske over en viss tid. Vedkommende har antageligvis en noenlunde boevne, siden noen har ønsket, og orket, å bo sammen med ham. Sånn sett er det for damer langt tryggere å etablere seg med en godt voksen mann klar for runde 2 etter han har skilt seg fra kona enn det er å finne seg en ungkar.

 

Anonymkode: 00edf...363

Det er jo akkurat det han IKKE har klart...

Han (og hun) har ikke lykkes i å bo sammen.

Anonymkode: a171f...a70

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo akkurat det han IKKE har klart...

Han (og hun) har ikke lykkes i å bo sammen.

Anonymkode: a171f...a70

Nettopp. 

Anonymkode: a86d9...f9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Begynn å date hestejenter. De drømmer om gård. 

Anonymkode: be39b...9a3

Er ikke de ofte sånn 12-13 år..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer

Jeg er enig.

Hvis man kommer i 30 årene og kompiser begynner å få barn, så burde det ringe en bjelle. Da burde man ha funnet ut om barn er noe for en selv, eller om en fortsatt skal være singel. Hvis man kommer i 40 årene og fortsatt ikke har bestemt seg, så er det deres egen skyld at de er barnløse.

Nå må det sies at de fleste som bitcher over kvinnfolk og barnløshet er de som aldri hadde draget. De du nevner som var kronisk single av eget valg, de er det ikke så mange av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylde seg selv??? Skyld??? Skam også, da sikkert?

Jeg har ikke oppfattet at barnløse menn i hopetall har stått fram i media og klaget sin nød. Det eneste jeg har oppfattet er at mediene har formidlet en statistikk sett i sammenheng med levekårsundersøkelser. Levekårsundersøkelser som har konkludert med at det først og fremst er menn som har dårligst levekår her i landet. Så med TS`s logikk så må man jo kunne si at i den grad det finnes kvinner som har dårlige levekår her i landet, så er det deres egen skyld.

Dårlige levekår er et samfunnsproblem. At mennesker faller utenfor er et samfunnsproblem som rammer....mennesker. Så kunne man se litt på årsakene bak dårlige levekår og her kommer bl.a ensomhet opp som en faktor.

Selv er jeg barnløs og jeg kommer ikke til å bli far. Min skyld? Ja, i den forstand at jeg sammen med min kone valgte å unngå svangerskap da dette kunne sette hennes liv i fare. Jeg inngår i statistikken og jeg kunne valgt å gå fra min kone for å finne ei som hadde helse til å sette barn til verden. Men...jeg valgte å være lojal mot henne og forsake mine ønsker om å bli far. Nå døde min kone for noen måneder siden og jeg synes jeg er for gammel til å bli far. Jeg klager ikke...det var mitt valg og ensomheten har så langt ikke vært noe problem. Men skyld? Skam? For hva?

Anonymkode: 57787...4cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke partner eller barn. Av og til savner jeg det, men så sjekker jeg samlivsforumet på KG og da går det over.

Anonymkode: a171f...a70

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo akkurat det han IKKE har klart...

Han (og hun) har ikke lykkes i å bo sammen.

Anonymkode: a171f...a70

Tja. Avhenger veldig. Det er ganske vanlig og normalt at en del par vokser fra hverandre, særlig de som blir sammen når de er unge. Hva vet en om prioriteringer i livet og verdier som veldig ung? Mange vokser fra hverandre. Ofte er det ganske udramatisk når det først blir slutt også.  

Menn med masse "sprø" ekser derimot, og dramatiske brudd, da er det bare å løpe unna i høy fart. 

Anonymkode: 00edf...363

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke partner eller barn. Av og til savner jeg det, men så sjekker jeg samlivsforumet på KG og da går det over.

Anonymkode: a171f...a70

Samme her 😂😂

Anonymkode: 591a9...139

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke partner eller barn. Av og til savner jeg det, men så sjekker jeg samlivsforumet på KG og da går det over.

Anonymkode: a171f...a70

HAHA gjør akkurat det samme selv, 2-3minutt så er jeg kurert :fnise:

Anonymkode: bfc9c...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...