Gå til innhold

Betale tilbake busspengene, når andre har betalt bussen for barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lest hele tråden, men svarer på generelt grunnlag ut fra HI og opplysningene som er kommet om at dette er "fiktivt".

Her syntes jeg absolutt at barnet burde få beholde pengene. Man kan jo snu litt på det og si at pengene fra fosterforeldrene er brukt på bussen og at pengene fra foreldrene er lommepenger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg har ikke lest hele tråden, men svarer på generelt grunnlag ut fra HI og opplysningene som er kommet om at dette er "fiktivt".

Her syntes jeg absolutt at barnet burde få beholde pengene. Man kan jo snu litt på det og si at pengene fra fosterforeldrene er brukt på bussen og at pengene fra foreldrene er lommepenger :) 

Igjen, det var ikke foreldrene, men annen familie  , men enig. 

Anonymkode: f7ee7...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, det var ikke foreldrene, men annen familie  , men enig. 

Anonymkode: f7ee7...88e

Men det er fremdeles penger han har fått så enig ja :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er dette for noe tull? Det offentlige dekker reisen uansett, private gaver fra foreldre til barn har da ingenting med dette å gjøre. Og det dreier seg om 90 kr. Om jeg drar på studiereise på arbeidsgivers regning og får penger av foreldrene mine i tillegg har dette ingenting med saken å gjøre. 

Anonymkode: 7977b...067

Hvis foreldrene dine gir deg lommepenger er en ting. Hvis foreldrene ikke vet at du får reisen dekket av arbeidsgiver og graver dypt i lomma for at du skal få mulighet for denne reisen så er det en annen sak.

Anonymkode: 93c9c...db3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis foreldrene dine gir deg lommepenger er en ting. Hvis foreldrene ikke vet at du får reisen dekket av arbeidsgiver og graver dypt i lomma for at du skal få mulighet for denne reisen så er det en annen sak.

Anonymkode: 93c9c...db3

Det du skisserer var heller ikke tilfelle i denne tråden.

Anonymkode: 7977b...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det du skisserer var heller ikke tilfelle i denne tråden.

Anonymkode: 7977b...067

Skjerp deg. Innlegg 104 er svar på scenario satt opp i innlegg 92 ikke på HI.

Anonymkode: 93c9c...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært samme greia hvis eget barn hadde fått busspenger av besteforeldrene? 

Anonymkode: b0cbc...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde det vært samme greia hvis eget barn hadde fått busspenger av besteforeldrene? 

Anonymkode: b0cbc...22e

Ikke helt. Da er det ikke snakk om penger fra det offentlige.

Anonymkode: 93c9c...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke helt. Da er det ikke snakk om penger fra det offentlige.

Anonymkode: 93c9c...db3

Nei, men penger brukes av oss voksne på barna i hus selv om det er fra det offentlige eller egen inntekt. Pengene flyr uansett.

Jeg var midlertidig hjem for niesen min hvor jeg ble kjøpt ut av stillingen min, eller hva det nå heter. Og fikk 7500 i mnd som skulle dekke hennes plass. 

Jeg satt ikke å talte på kronene. Jeg behandlet henne pengemessig som de andre og hun var som alle andre 15 åringer i aktivitet, klær, lommepenger ect. Var med oss på ferie og opplevelser. Jeg er veldig sikker på vi har brukt mer en nok fordi vi hadde mulighet. 

Nå vet jeg ikke hvor mye disse får og hvor dyr billetten er, eller andre utgifter de har på barnet, men for meg hørtes dette veldig smålig ut basert på info i HI

Anonymkode: b0cbc...22e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser jeg at det er barnet som har skrevet HI, men det får meg også til å tenke at vi vet ingenting om hvorfor de ville ha pengene tilbake. For alt vi vet har ungdommen missbruk tillit når det kommer til bruk av penger. Hvis jeg skulle nektet min niesen penger så hadde bakgrunnen vært pga hendelse og valg hun hadde tatt, og ikke at jeg skulle ha disse pengene for min egen del. 

Anonymkode: b0cbc...22e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå leser jeg at det er barnet som har skrevet HI, men det får meg også til å tenke at vi vet ingenting om hvorfor de ville ha pengene tilbake. For alt vi vet har ungdommen missbruk tillit når det kommer til bruk av penger. Hvis jeg skulle nektet min niesen penger så hadde bakgrunnen vært pga hendelse og valg hun hadde tatt, og ikke at jeg skulle ha disse pengene for min egen del. 

Anonymkode: b0cbc...22e

Nei jeg har ikke det, men forstår at TS skal tas. Jeg disponerte egne penger, lomme penger og busspengene osv osv. Jeg hadde ikke noe misbruk, men det at dere tror det, sier at dere er enig i at det ee drøyt. 

Anonymkode: f7ee7...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg har ikke det, men forstår at TS skal tas. Jeg disponerte egne penger, lomme penger og busspengene osv osv. Jeg hadde ikke noe misbruk, men det at dere tror det, sier at dere er enig i at det ee drøyt. 

Anonymkode: f7ee7...88e

Missbruk trenger ikke være dop o.l, men missbruk av tillit. At det med pengene var en konsekvens av noe som kan være hva som helst, men å skulle ha tilbake 90 kr for å kunne herse og oppføre seg dårlig mot ett barne er drøyt ja. 

Anonymkode: b0cbc...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...