Gå til innhold

Betale tilbake busspengene, når andre har betalt bussen for barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det forresten ikke veldig mange tråder som handler om litt spesielle problemstillinger vedrørende fosterbarn nå om dagen? Tegn på at sommerferien er godt i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, ti10 said:

Er det forresten ikke veldig mange tråder som handler om litt spesielle problemstillinger vedrørende fosterbarn nå om dagen? Tegn på at sommerferien er godt i gang?

Jeg tror det er samme person som har skrevet 2-3 iallfall. Hvor broren ble fosterfamilien men som ikke tok ansvar slik han burde ha gjort.. 

Jeg synes ikke det er så merkelig å ha mange slike spørsmål og behov for å høre andres tanker, dersom TS nylig har begynt å bearbeide disse vonde minnene og følelsene. Hvis det er tilfellet, så vil jeg bare si at du er råflink som tar tak i det og som tør å føle på det vonde. Du vil komme styrket ut av det, og du kan gå med hevet hode og vite at du er et godt menneske selv om du ikke fikk de beste og tryggeste rammene. Sender mange gode tanker din vei ❤️

Anonymkode: cc92f...952

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett fosterbarn, som besøker deler av sin biologiske familie i en annen by en time unna. Av og til betaler de bussen for han. 

Vi har jo sendt med busspengene, og mener da at vi skal ha disse tilbake når andre har betalt bussen. 

Hva mener dere ?

Anonymkode: f7ee7...88e

Om barnet hadde gått for å spare busspengene , hadde dere krevd dem tilbake? Barnet fikk penger av noen andre. Hvilken betydning har det om det er deres eller de andres som går til bussen?

 

Anonymkode: e11d7...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er samme person som har skrevet 2-3 iallfall. Hvor broren ble fosterfamilien men som ikke tok ansvar slik han burde ha gjort.. 

Jeg synes ikke det er så merkelig å ha mange slike spørsmål og behov for å høre andres tanker, dersom TS nylig har begynt å bearbeide disse vonde minnene og følelsene. Hvis det er tilfellet, så vil jeg bare si at du er råflink som tar tak i det og som tør å føle på det vonde. Du vil komme styrket ut av det, og du kan gå med hevet hode og vite at du er et godt menneske selv om du ikke fikk de beste og tryggeste rammene. Sender mange gode tanker din vei ❤️

Anonymkode: cc92f...952

Tusen takk for gode ord ❤

Anonymkode: f7ee7...88e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil dere ta fra han pengene? :(  Hva om du vender på det? Barnet betaler bussen og biologisk familie gir han noen lommepenger. Er det ikke samme greien? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien betaler bussturen for gutten slik at han kan få litt selv. Det hadde jeg også gjort hvis gutten min var hos dere, dere hørtes passe gjerrige ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, snoren skrev:

Familien betaler bussturen for gutten slik at han kan få litt selv. Det hadde jeg også gjort hvis gutten min var hos dere, dere hørtes passe gjerrige ut.

Har innsett at de bare var ute etter pengene. Det er meg fosterbarnet som skrev. 

Anonymkode: f7ee7...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Har innsett at de bare var ute etter pengene. Det er meg fosterbarnet som skrev. 

Anonymkode: f7ee7...88e

Det finnes mange kyniske mennesker i verden og jeg har selv blitt såret veldig av et slikt menneske i nær familie. Min redning for å unngå bitterhet og sinne, ble å fokusere på hvor synd det er på slike mennesker, når de tror at penger er så viktig. Det er behandle alle vi møter på vår vei med respekt og gode intensjoner er så mye mer verdifullt enn hvilke goder man får ut av det. Jeg har et godt hjerte og det høres det ut som du også ha TS ❤️

Anonymkode: cc92f...952

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange kyniske mennesker i verden og jeg har selv blitt såret veldig av et slikt menneske i nær familie. Min redning for å unngå bitterhet og sinne, ble å fokusere på hvor synd det er på slike mennesker, når de tror at penger er så viktig. Det er behandle alle vi møter på vår vei med respekt og gode intensjoner er så mye mer verdifullt enn hvilke goder man får ut av det. Jeg har et godt hjerte og det høres det ut som du også ha TS ❤️

Anonymkode: cc92f...952

Tusen takk for dine gode ord ❤ Lurer på hva som skjer inni mennesker for å gjøre slike handlinger som ikke handler om godhet.

Anonymkode: f7ee7...88e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal man ikke få dekket en utgift dobbelt. Det gjelder reiser, forsikringsoppgjør og alt annet. Hvis begge dekker reisen så blir det dobbelt og feil. Hvis man derimot vil gi tilsvarende beløp som gave så er det selvfølgelig helt greit så lenge man ikke tror man er alene om å dekke reisen.

Som fosterforeldre forvalter man det offentliges midler og skal selvfølgelig ikke være med på dobbeltfakturering. Det er kriminelt. Hvis man er ansatt et sted, drar på en studiereise og får støtte fra annen kilde er det ulovlig å også kreve arbeidsgiver for samme beløp. Det burde være ganske opplagt at det ikke er intensjonen verken fra arbeidsgiver eller den som gir studiestøtten.

Hvis en slik praksis skulle være tillatt så betyr det at det ville lønne seg å presentere sin nød mange steder (ovenfor mange familimedlemmer m.m.), ikke fortelle at man fikk støtte også fra andre og dermed gå i overskudd. Det er missbruk av andres sympati.

Anonymkode: 56e8a...aa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosterbarn industrien... 🤢

Anonymkode: 69b74...942

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skal man ikke få dekket en utgift dobbelt. Det gjelder reiser, forsikringsoppgjør og alt annet. Hvis begge dekker reisen så blir det dobbelt og feil. Hvis man derimot vil gi tilsvarende beløp som gave så er det selvfølgelig helt greit så lenge man ikke tror man er alene om å dekke reisen.

Som fosterforeldre forvalter man det offentliges midler og skal selvfølgelig ikke være med på dobbeltfakturering. Det er kriminelt. Hvis man er ansatt et sted, drar på en studiereise og får støtte fra annen kilde er det ulovlig å også kreve arbeidsgiver for samme beløp. Det burde være ganske opplagt at det ikke er intensjonen verken fra arbeidsgiver eller den som gir studiestøtten.

Hvis en slik praksis skulle være tillatt så betyr det at det ville lønne seg å presentere sin nød mange steder (ovenfor mange familimedlemmer m.m.), ikke fortelle at man fikk støtte også fra andre og dermed gå i overskudd. Det er missbruk av andres sympati.

Anonymkode: 56e8a...aa8

Hva er dette for noe tull? Det offentlige dekker reisen uansett, private gaver fra foreldre til barn har da ingenting med dette å gjøre. Og det dreier seg om 90 kr. Om jeg drar på studiereise på arbeidsgivers regning og får penger av foreldrene mine i tillegg har dette ingenting med saken å gjøre. 

Anonymkode: 7977b...067

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skal man ikke få dekket en utgift dobbelt. Det gjelder reiser, forsikringsoppgjør og alt annet. Hvis begge dekker reisen så blir det dobbelt og feil. Hvis man derimot vil gi tilsvarende beløp som gave så er det selvfølgelig helt greit så lenge man ikke tror man er alene om å dekke reisen.

Som fosterforeldre forvalter man det offentliges midler og skal selvfølgelig ikke være med på dobbeltfakturering. Det er kriminelt. Hvis man er ansatt et sted, drar på en studiereise og får støtte fra annen kilde er det ulovlig å også kreve arbeidsgiver for samme beløp. Det burde være ganske opplagt at det ikke er intensjonen verken fra arbeidsgiver eller den som gir studiestøtten.

Hvis en slik praksis skulle være tillatt så betyr det at det ville lønne seg å presentere sin nød mange steder (ovenfor mange familimedlemmer m.m.), ikke fortelle at man fikk støtte også fra andre og dermed gå i overskudd. Det er missbruk av andres sympati.

Anonymkode: 56e8a...aa8

Hjelpes. Jeg var ett barn, og tenkte ikke over at mine busspenger i egen lommebok var barnevernets penger ! De jeg besøkte visste jo hva fosterfamilien fikk! De var jo en del av fosterhjemmet rundt det at jeg skulle besøke biologisk familie. De betalte bussen av fri vilje, og jeg fortalte det til fosterfamilie av ærlighet. Jeg hadde jo busspenger og lommepenger osv i samme lommebok, tenkte ikke over som barn hva som var Statens og ikke !!

Anonymkode: f7ee7...88e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har mye å bearbeide ts ❤️ Håper det går bedre med deg nå 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Menchit skrev:

Høres ut som du har mye å bearbeide ts ❤️ Håper det går bedre med deg nå 🌹

Tenker du pga det jeg skriver eller fordi jeg har behov for å skrive det..? Ja det går bra, men sliter en del med disse tingene. 🌸

Anonymkode: f7ee7...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du pga det jeg skriver eller fordi jeg har behov for å skrive det..? Ja det går bra, men sliter en del med disse tingene. 🌸

Anonymkode: f7ee7...88e

Hvor gammel er du nå?

Og har du noen å snakke med om disse tingene?

Det er viktig å bearbeide dårlig barndom, for ellers får den dårlige barndommen lov til å ødelegge voksenlivet og. For eksempel bitterhet, frykt for relasjoner eller andre skader man kan få etter sånne opplevelser, det er så ødeleggende. Blodig urettferdig at de med dårlig barndom skal ha det vanskelig videre i livet også, men sånn er det bare. Og da er det viktig å ta tak i det. 

Jeg snakker av erfaring. Og jeg heier på deg. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Elefantenirommet skrev:

Hvor gammel er du nå?

Og har du noen å snakke med om disse tingene?

Det er viktig å bearbeide dårlig barndom, for ellers får den dårlige barndommen lov til å ødelegge voksenlivet og. For eksempel bitterhet, frykt for relasjoner eller andre skader man kan få etter sånne opplevelser, det er så ødeleggende. Blodig urettferdig at de med dårlig barndom skal ha det vanskelig videre i livet også, men sånn er det bare. Og da er det viktig å ta tak i det. 

Jeg snakker av erfaring. Og jeg heier på deg. ❤️

Jeg er i slutten av 20 årene, har egne barn og mann. Jeg har jobb og ting på stell. Dette har plutselig kommet over meg nå💔

Anonymkode: f7ee7...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i slutten av 20 årene, har egne barn og mann. Jeg har jobb og ting på stell. Dette har plutselig kommet over meg nå💔

Anonymkode: f7ee7...88e

Du bør absolutt ta tak i det. Be fastlegen henvise deg til en god psykolog. 

Det er godt å ha noen å snakke med som du kan si alt rett ut til. En som ikke blir skremt eller fornærmet eller sjokkert, men som lytter og som kan hjelpe deg å bearbeide dette, samt kan forklare deg hvorfor du føler som du gjør, reagerer som du gjør, osv. 

Ventetiden kan være lang, så bestill time hos fastlegen på mandag, slik at hun får skrevet henvisning med en gang. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Elefantenirommet skrev:

Du bør absolutt ta tak i det. Be fastlegen henvise deg til en god psykolog. 

Det er godt å ha noen å snakke med som du kan si alt rett ut til. En som ikke blir skremt eller fornærmet eller sjokkert, men som lytter og som kan hjelpe deg å bearbeide dette, samt kan forklare deg hvorfor du føler som du gjør, reagerer som du gjør, osv. 

Ventetiden kan være lang, så bestill time hos fastlegen på mandag, slik at hun får skrevet henvisning med en gang. 😊

Jeg orker ikke mer psykolog, de krever jeg skal gå ukentlig, og det går ikke med jobb og familieliv. Gått masse til psykolog pga annet. Jeg trenger bare personer som bryr seg om oss.

Anonymkode: f7ee7...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er "fiktivt", jeg er barnet. Jeg begynner bare å få tilbake alle disee vonde minnene, og ønsker bare høre hva andre tenker.

Anonymkode: f7ee7...88e

Hvordan var de mot deg ellers? Det er ikke ok at du har vonde minner. Trist, for de skulle jo gitt deg en bedre bagasje enn dette. Her ville din biologiske familie bidra, og det skulle ikke være sånn at du ble "straffet" for det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...