Gå til innhold

Betale tilbake busspengene, når andre har betalt bussen for barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ett fosterbarn, som besøker deler av sin biologiske familie i en annen by en time unna. Av og til betaler de bussen for han. 

Vi har jo sendt med busspengene, og mener da at vi skal ha disse tilbake når andre har betalt bussen. 

Hva mener dere ?

Anonymkode: f7ee7...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det snakk om mye? Kan jo hende at familien vil at han skal kjøpe seg en is eller noe for pengene. 

Anonymkode: 378c9...97c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal dere ha pengene tilbake?

Jeg hadde tenkt at det ble barnets penger jeg. Skulle tatt seg ut at jeg hadde forlangt at sønnen min ga meg busspengene jeg hadde gitt han fordi onkel hadde gitt han busspenger. I mitt hode så hadde pengene vært hans. 

Er det et problem at fosterbarnet har penger? Jeg mener siden dette er et issue?

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dette er en såpass ubetydelig ting at det ikke er hensiktsmessig og lage noe stor greie ut av det og risikere dårlig stemning mellom dere og fosterbarn/biologisk familie.

Anonymkode: 88804...288

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt problemstillingen? Har familien tatt pengene eller er det barnet som har beholdt pengene? Hvor gammelt er barnet og er det snakk om mye penger? Å la barnet beholde litt småpenger som lommepenger virker som en naturlig og hyggelig ting. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Kitcat skrev:

Skjønner ikke helt problemstillingen? Har familien tatt pengene eller er det barnet som har beholdt pengene? Hvor gammelt er barnet og er det snakk om mye penger? Å la barnet beholde litt småpenger som lommepenger virker som en naturlig og hyggelig ting. 

Seksten år. 

Familien betaler bussen av og til, og da mener jeg at jeg skal ha pengene tilbake som vi ga til bussen. Det er ikke snakk om mye, da barnet er student, men..

Anonymkode: f7ee7...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at barnet skal få beholde pengene som lommepenger. 

Anonymkode: 1837f...227

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har sendt med fosterbarnet penger for bussen. Foreldrene til barnet ønsket å gjøre noe for barnet sitt, å betale bussen. Du kan se på det som at de ønsket å gi penger til barnet sitt, og istedenfor å gi enda mer penger til det, så betalte bussbilletten. De gjør at et ledd blir borte. Da slipper ungen å få pengene og så betale for bussen med de den hadde fra før. Samme resultat men mindre ledd

Anonymkode: 94260...c65

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har sendt med fosterbarnet penger for bussen. Foreldrene til barnet ønsket å gjøre noe for barnet sitt, å betale bussen. Du kan se på det som at de ønsket å gi penger til barnet sitt, og istedenfor å gi enda mer penger til det, så betalte bussbilletten. De gjør at et ledd blir borte. Da slipper ungen å få pengene og så betale for bussen med de den hadde fra før. Samme resultat men mindre ledd

Anonymkode: 94260...c65

Er ikke foreldrene, men ...

Anonymkode: f7ee7...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seksten år. 

Familien betaler bussen av og til, og da mener jeg at jeg skal ha pengene tilbake som vi ga til bussen. Det er ikke snakk om mye, da barnet er student, men..

Anonymkode: f7ee7...88e

En 16-åring trenger litt penger å rutte med så jeg ville ikke krevd det tilbake. Håper tenåringen ellers får lommepenger av noen 😢

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seksten år. 

Familien betaler bussen av og til, og da mener jeg at jeg skal ha pengene tilbake som vi ga til bussen. Det er ikke snakk om mye, da barnet er student, men..

Anonymkode: f7ee7...88e

Det er du som er vanvittig smålig.

Får denne gutten lommepenger og ellers det han trenger, eller mener du at regnskapet skal gå i + i deres favør? 

Anonymkode: 378c9...97c

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det høres smålig ut å krangle om småpenger. La nå gutten få beholde disse kronene da.

Anonymkode: b2145...be3

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det var ditt eget barn som fikk penger til bussen for å dra til bestemor og bestefar, og så betalte de bussen for ungen. Ville du da krevd tilbake pengene? De aller fleste ville latt ungdommen bruke pengene på noe godis til turen eller noe sånt uten å tenke tanken at de skulle ha pengene tilbake. Sånn behandler man også et fosterbarn om det ikke er særskilte grunner til at de ikke bør ha penger mellom hendene.

Anonymkode: 60a87...ad8

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke foreldrene, men ...

Anonymkode: f7ee7...88e

Om du dere lager dårlig stemning over noen småpenger du dere har gitt deres fosterbarn til buss så er dere kjipe, synes jeg 

Anonymkode: 667e5...e56

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, dette må jo være en troll.. Hvem er det som gir busspenger til en unge, for og så vite at biologiske foreldrene skal betale bussen, for og så ta tilbake de? idiotisk!

La han få penenge, slutt å være så jævla gjerrig.. 

Anonymkode: 242b3...7f4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan du se det slik at barnet har fått litt lommepenger. Enten fra deg eller fra disse andre han var på besøk hos. En av dere betalte bussen, de andre ga litt lommepenger. 

Er dette et problem? Vær bare glad for at barnet har flere som bryr seg. 

Selvsagt skal du ikke kreve noe tilbake på noen slags måte. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...