Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Så, ingen egg på frys og negative gravid tester. Skal teste til helgen og, men det ser mørkt ut😭😭😭 Er 7 dager siden innsett i dag. 

Dette er så nært knyttet til egen verdi og selvfølelse, jeg føler meg så mislykket... 

Noen ideer om hva jeg må be om før siste forsøk? Det de gjør funker tydeligvis ikke for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Neutral90 skrev:

Så, ingen egg på frys og negative gravid tester. Skal teste til helgen og, men det ser mørkt ut😭😭😭 Er 7 dager siden innsett i dag. 

Dette er så nært knyttet til egen verdi og selvfølelse, jeg føler meg så mislykket... 

Noen ideer om hva jeg må be om før siste forsøk? Det de gjør funker tydeligvis ikke for meg

Huff, så leit... Alt håp er vel ikke ute enda, kanskje du får to streker i helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Neutral90 skrev:

Så kjedelig @neutral90 ❤️😢 men jeg tenker at absolutt alt håp er ikke ute enda... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Denne ivf reisen er beinhard på det meste. Fysisk, psykisk og sosialt. 

Helgen var nok to av de verste dagene i hele mitt liv. Jeg var helt på bånn, skikkelig lang nede. Og med det kommer paranoia og angst. Stakkars mannen min. Har også rett ut kranglet mye med familiemedlemmer, da skuffelser lett kommer til overflaten når jeg er så langt nede. 

Heldigvis snur det relativt raskt. Jeg balanserer på en tynn egg, men de siste dagene har vært bra. Prøver i det lengste å ha det godt, fordi da er ekteskapet og samlivet også godt. 

Nå skal det bli veldig godt med ferie, så er vi igang med det siste subsidierte ivf forsøket før vi vet ordet av det. Håper på mens rundt 13 januar. Da skal jeg ta bemfola og prednisolon. Nytt på dette forsøket er at jeg også skal ta menopur 75 ml. Leser at mange har god erfaring med den, så håper det er bra for mine egg også. Samtidig, hvorfor har de ikke prøvd det før? De mer eller mindre avblåste meg når jeg ba om prednisolon på forsøk nr 2. Nå skal jeg plutselig ta det på deres initiativ. 

Det klinikken ikke vet, er at jeg tok prednisolon på forsøk nr 2 🙈 Tydeligvis uten effekt. Men jeg begynner allerede nå å ta prednisolon igjen, da jeg har troa på at det bare må en lengre behandling til før effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen var også skikkelig rar. Varte i 3 dager, normal mengde friskt blod, men ikke noe koagulert. Det bruker jeg alltid ha. Mens bruker også å vare i 4-5 dager. Håper bare at alt kom ut og at jeg går rett inn i vanlig syklus. Hører alltid om de som får monstermens etter negativ ivf liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk monstermensen etter negativ fersk, men mensen etter negativ frys har vært vesentlig snillere. 

Jeg signerer det du skriver om noen dårlige dager. Jeg hadde delvis en sånn dag i går og har en skikkelig sånn ned-i-kjelleren dag i dag. Ellers er jeg full av humørsvigninger for tiden, så det går hardt utover samboeren også 😑☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Jeg fikk monstermensen etter negativ fersk, men mensen etter negativ frys har vært vesentlig snillere. 

Jeg signerer det du skriver om noen dårlige dager. Jeg hadde delvis en sånn dag i går og har en skikkelig sånn ned-i-kjelleren dag i dag. Ellers er jeg full av humørsvigninger for tiden, så det går hardt utover samboeren også 😑☹️

Vi investerer så mye i dette, frykten for at det ikke går bra er så høy. Det er veldig vanskelig å ikke la det dominere tanker og gå ut over humøret. Håper det går bra med deg ❤️ hvor høy dose prednisolon går du på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Neutral90 skrev:

Vi investerer så mye i dette, frykten for at det ikke går bra er så høy. Det er veldig vanskelig å ikke la det dominere tanker og gå ut over humøret. Håper det går bra med deg ❤️ hvor høy dose prednisolon går du på? 

Det er akkurat det, bruker så mye tid og penger på dette, uten å vite om man noen gang vil lykkes. Blir nok en bedre dag i morgen tenker jeg, pleier å være sånn. Bruker kun 5mg daglig, så liten dose :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2019 den 6.13, Neutral90 skrev:

Trist å lese om disse vonde følelsene, kjenner meg litt for godt igjen i det. Du er på ingen måte mislykket eller i nærheten av verdiløs uansett hvor tøft denne prøver-"stormen" herjer på ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Vestalinn skrev:

Trist å lese om disse vonde følelsene, kjenner meg litt for godt igjen i det. Du er på ingen måte mislykket eller i nærheten av verdiløs uansett hvor tøft denne prøver-"stormen" herjer på ❤️ 

Takk gode du, det varmer ❤️ så lenge vi har et forsøk å se frem til så greier jeg å hente meg inn psykisk, men det er litt som å fly på en sky som når som helst kan forsvinne og slippe meg ut i fritt fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet ut medisin for 14.000 i dag 😑 har også lagt på meg 3 kg på 48 timer på prednisolon. Jeg er jo helt i øvre grense vektmessig, så selv om jeg gikk ned 2 kg før jeg begynte på prednisolon så nærmer jeg meg kritisk grense. Jeg velger derfor å avslutte prednisolon, og ikke begynne igjen før 1 syklusdag, som er pr instruks fra Trondheim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lett å la det gå ut over selvfølelsen når vi ikke får til noe så grunnleggende som å lage barn 😕 jeg kjenner på det selv, innimellom. Men vi er jo fortsatt fine mennesker, husk det :klem:krysser fingrene for neste forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Neutral90 skrev:

Hentet ut medisin for 14.000 i dag 😑 har også lagt på meg 3 kg på 48 timer på prednisolon. Jeg er jo helt i øvre grense vektmessig, så selv om jeg gikk ned 2 kg før jeg begynte på prednisolon så nærmer jeg meg kritisk grense. Jeg velger derfor å avslutte prednisolon, og ikke begynne igjen før 1 syklusdag, som er pr instruks fra Trondheim. 

Ååh, det er så utrolig dyrt 🤪 Heldigvis får du vel refundert det av helfo? Hvor mye Prednisolon bruker du egentlig? Du bruker sikkert mer enn meg siden min vekt står helt stille 🤷‍♀️ Sikkert ikke dumt å avslutte nå hvis du er helt i grenseland på vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ååh, det er så utrolig dyrt 🤪 Heldigvis får du vel refundert det av helfo? Hvor mye Prednisolon bruker du egentlig? Du bruker sikkert mer enn meg siden min vekt står helt stille 🤷‍♀️ Sikkert ikke dumt å avslutte nå hvis du er helt i grenseland på vekt...

Jeg har gått på 15 mg, og skal gå på 20mg fra cd1, så jeg skal jobbe i romjula for å ha noen kg å gå på 😅 legen har aldri veid meg, men vil helst ikke lyve - de har jo grenser for en grunn. 

Edit; ja vi får jo refundert dette forsøket fra helfo, men det er også tredje og siste subsidierte forsøk. Har regnet på at vi bruker ca 20.000 i medisiner pr forsøk, så privat vil bli ca 55-60.000 pr ferskforsøk, pluss reise og opphold 😓

Endret av Neutral90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

Jeg har gått på 15 mg, og skal gå på 20mg fra cd1, så jeg skal jobbe i romjula for å ha noen kg å gå på 😅 legen har aldri veid meg, men vil helst ikke lyve - de har jo grenser for en grunn. 

Edit; ja vi får jo refundert dette forsøket fra helfo, men det er også tredje og siste subsidierte forsøk. Har regnet på at vi bruker ca 20.000 i medisiner pr forsøk, så privat vil bli ca 55-60.000 pr ferskforsøk, pluss reise og opphold 😓

Ååh, vesentlig høyere dosering enn meg da 🙊 Skjønner det med kg da, jeg ville heller ikke dratt en «hvit løgn» på noe sånt.

Det er vanvittig dyrt ja... Vi slipper heldigvis reise og opphold i tillegg, men det er jo fortsatt store kostnader med selve forsøket og medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper det tredje forsøket er den gangen  der alt klaffer for dere ❤️ Jeg tror vi kommer til å ligge ganske likt i løypa! Jeg venter også mens rundt samme tid. 

Er 20.000 i medisiner per forsøk vanlig? Eller går du på noe spesielt eller ekstra mye som gjør det så dyrt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Håper det tredje forsøket er den gangen  der alt klaffer for dere ❤️ Jeg tror vi kommer til å ligge ganske likt i løypa! Jeg venter også mens rundt samme tid. 

Er 20.000 i medisiner per forsøk vanlig? Eller går du på noe spesielt eller ekstra mye som gjør det så dyrt? 

Takk ❤️ likeså til dere! 

Første og andre forsøk brukte vi ca 15.000, nå på tredje går vi på menopur i tillegg og kommer nok til å ende på minst 20.000 👍 medium doser medisin, men kanskje en dag eller to lengre stimulering enn mange andre :) vanskelig å vite hvor mye du trenger før første ul, første forsøk handler ofte om å erfare hvordan du responderer på medisin/dose :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Neutral90 skrev:

Takk ❤️ likeså til dere! 

Første og andre forsøk brukte vi ca 15.000, nå på tredje går vi på menopur i tillegg og kommer nok til å ende på minst 20.000 👍 medium doser medisin, men kanskje en dag eller to lengre stimulering enn mange andre :) vanskelig å vite hvor mye du trenger før første ul, første forsøk handler ofte om å erfare hvordan du responderer på medisin/dose :)

Takk 🥰

oi, det er dyre medisiner ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde prøvd å forberede meg på julaften som ufrivillig barnløs i en familieorientert høytid, men det gikk så som så. "alle" som hadde fått barn ila året la ut idiotiske statuser om hvordan de allerede hadde fått verdens beste gave. Men verre var flere som annonserte sine graviditeter. Er jo glad for de, samtidig så var det liksom vi som skulle få en pos test til jula... 

Jaja cd12 og ingen tegn til El, håper denne syklus blir normal så vi kommer raskt igang med siste forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...