Hjertespar Skrevet 8. januar 2023 #2481 Del Skrevet 8. januar 2023 Neutral90 skrev (På 6.1.2023 den 14.32): Ja, tester til streken er borte nå er testen mye svakere og jeg blør, så noen dager til nå tenker jeg. Hcg når det er exu mener du? Da er det vanligvis en svak stigning, men alt for lite til å være levedyktig embryo. Og så tar det ofte lang tid for hcg å gå ned også. Det kan i sjeldne tilfeller være exu selv om hcg øker normalt, det er derfor alle som er gravid med ivf får tidlig ultralyd I uke 7, pga økt fare. Takk for gode ønsker ❤️og masse lykke til, skal du ha nytt forsøk snart? Jeg skjønner, takk for forklaring ❤️Leit at det ikke gikk, men håper det går raskt til forsøk med donoregg og at det er det som skal til for at dere lykkes! Jeg må nok være tålmodig... skal ta en undersøkelse av livmorveggen før siste fryseforsøk på den private klinikken. Undersøkelsen satser jeg på blir i februar, og siste fryseforsøk i mars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 11. januar 2023 Forfatter #2482 Del Skrevet 11. januar 2023 Hjertespar skrev (På 8.1.2023 den 18.50): Jeg skjønner, takk for forklaring ❤️Leit at det ikke gikk, men håper det går raskt til forsøk med donoregg og at det er det som skal til for at dere lykkes! Jeg må nok være tålmodig... skal ta en undersøkelse av livmorveggen før siste fryseforsøk på den private klinikken. Undersøkelsen satser jeg på blir i februar, og siste fryseforsøk i mars. Masse lykke til med undersøkelse og frys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 11. januar 2023 Forfatter #2483 Del Skrevet 11. januar 2023 Jeg er både glad og frustrert 😅 glad fordi Medicus har funnet donor som vil begynne stimulering om et par uker! Det betyr innsett februar/mars! Helt utrolig fantastisk fort arbeid der altså, da sæden ble sendt til Finland i midten av desember! Ble utrolig letta når vi fikk beskjed ❤️ Men, jeg har ennå ikke blødd. En uke med spotting nå, men ikke friskt blod. Spiren vil ikke gi noen råd utenom å komme dit på ultralyd. Det er ikke aktuelt å kjøre 5 t for at de skal bekrefte at jeg ikke er gravid. Jeg har primolut liggende, kommer nok heller til å ta en kur... skal telle meg frem slik at jeg skal prøve å treffe slik at vi kan ha innsett raskest mulig. Kanskje er ikke toget gått for en 2023 baby likevel? Jeg er lærer og har lenge følt at yrket spiser meg opp. Ledelsen spiser meg opp. Foreldre har urimelige krav. Man dras i alle retninger og ukentlig settes det i tvil pedagogisk personalets evner til å foreta beslutninger basert på kompetanse. All logikk tilsier at jeg skal finne meg en ny jobb. Nå er det utlyst en kjempespennende stilling som også har reisevirksomhet til Kina og USA som en del av stillingen. Høyere lønn og mer ansvar. Jeg ville elsket den jobben. Men, dersom jeg blir her jeg er i lærerrollen så vil det være enklere å ha forlenget permisjon og å begynne på igjen i redusert stilling dersom vi får barn.... samtidig vet jeg ikke om jeg orker et år til i denne jobben. Hva om vi ikke lykkes og jeg ikke satser og søker på denne andre jobben, så angrer jeg senere? Vanskelige valg, altså. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. januar 2023 #2484 Del Skrevet 11. januar 2023 Oi mye spennende nytt her ja! Hurra for donor og at noe i denne prosessen virker å ikke ta huuundre år Jeg har selv vært i noen vanskelige valg-faser i livet, og er det noe jeg har lært så er det 1) hoppe i det 2) ta evnt problemer når de kommer. Vi (spesielt damer) er eksperter på å krisemaksimere litt i hodet vårt og overtenke. Jeg vil anbefale deg å i første omgang søke drømmejobben! Du vil sannsynligvis angre om ikke og tenke "hva om jeg hadde søkt". Så gjør det først. Så tar du ny stilling til problemstillingen om du skulle bli tilbudt jobben. Det er så mye som kan skje fremover. Du kan bli gravid, men vet ikke når. Kanskje du ikke blir det. Evnt ny jobb kan kanskje legge til rette for mye. Svangerskap og permisjon er en så liten del av livet tidsmessig, mens jobb er veldig lenge. Og viktig at man trives! Så gjør helt klart det du kan for å få drømmejobben, men ikke utsett prøving/innsett o.l. om du skulle få den. Det vil komme til å ordne seg 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøysekopp Skrevet 11. januar 2023 #2485 Del Skrevet 11. januar 2023 Søk på jobben, du kommer til å angre hvis du ikke gjør det 😊 Dessuten tar en bemanningsprosess lang tid, kanskje du vet om du er gravid hvis/når jobbtilbudet kommer, så kan du bestemme deg da. Det er bedre å søke og trekke seg, enn å ikke søke og angre i ettertid. Rett til ulønnet permisjon og redusert stilling når man har barn under 10 år er lovbestemt, så arbeidsgiver må tilpasse seg uansett hvor du jobber. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 20. januar 2023 #2486 Del Skrevet 20. januar 2023 Hvordan går det med deg?❤️ Har du landet på om du vil søke på jobben eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 29. januar 2023 Forfatter #2487 Del Skrevet 29. januar 2023 kaffemor skrev (På 20.1.2023 den 23.28): Hvordan går det med deg?❤️ Har du landet på om du vil søke på jobben eller ikke? Jeg søkte og får komme på intervju nå på onsdag kjempespennende! Og skummelt 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 29. januar 2023 Forfatter #2488 Del Skrevet 29. januar 2023 Amatariel skrev (På 11.1.2023 den 12.22): Oi mye spennende nytt her ja! Hurra for donor og at noe i denne prosessen virker å ikke ta huuundre år Jeg har selv vært i noen vanskelige valg-faser i livet, og er det noe jeg har lært så er det 1) hoppe i det 2) ta evnt problemer når de kommer. Vi (spesielt damer) er eksperter på å krisemaksimere litt i hodet vårt og overtenke. Jeg vil anbefale deg å i første omgang søke drømmejobben! Du vil sannsynligvis angre om ikke og tenke "hva om jeg hadde søkt". Så gjør det først. Så tar du ny stilling til problemstillingen om du skulle bli tilbudt jobben. Det er så mye som kan skje fremover. Du kan bli gravid, men vet ikke når. Kanskje du ikke blir det. Evnt ny jobb kan kanskje legge til rette for mye. Svangerskap og permisjon er en så liten del av livet tidsmessig, mens jobb er veldig lenge. Og viktig at man trives! Så gjør helt klart det du kan for å få drømmejobben, men ikke utsett prøving/innsett o.l. om du skulle få den. Det vil komme til å ordne seg Du har så rett!! Jeg er i tillegg drittlei av at infertilitet skal styre alle aspekter ved livet. Takk for peptalk! Jeg fikk intervju :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 29. januar 2023 Forfatter #2489 Del Skrevet 29. januar 2023 tøysekopp skrev (På 11.1.2023 den 20.41): Søk på jobben, du kommer til å angre hvis du ikke gjør det 😊 Dessuten tar en bemanningsprosess lang tid, kanskje du vet om du er gravid hvis/når jobbtilbudet kommer, så kan du bestemme deg da. Det er bedre å søke og trekke seg, enn å ikke søke og angre i ettertid. Rett til ulønnet permisjon og redusert stilling når man har barn under 10 år er lovbestemt, så arbeidsgiver må tilpasse seg uansett hvor du jobber. Takk for beroligende ord. Det er typisk dame å alltid skulle tilpasse seg andre osv. Jeg hoppet i det og søkte og jammen ville de ikke ha meg inn på intervju også 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 29. januar 2023 Forfatter #2490 Del Skrevet 29. januar 2023 Spennende tider her med andre ord. Intervju og ikke minst: donor har begynt stimulering og det ligger fortsatt an til uttak i uke 6 😍 Jeg er også enormt takknemlig at vi ikke valgte å vente til resultatet av siste innsett var klart før vi skrev kontrakt på eggdonasjon. Prisen har nemlig økt med nesten 50.000 kr. Det er helt sykt. Og da ville vi måtte slått hodene sammen og være kreativ for å fått råa, for de 106.000 kr det koster oss er det vi har stående liksom. Vi skraper bunnen av kontoen med dette forsøket. Jeg er forøvrig på cd 8 og veldig glad for det. Da ligger vi an til innsett I uke 10 ❤️ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. januar 2023 #2491 Del Skrevet 29. januar 2023 Lykke til på onsdag! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 29. januar 2023 #2492 Del Skrevet 29. januar 2023 Så gøy med intervju! Lykke til 😀❤️ Mye spennende fremover nå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovia Skrevet 29. januar 2023 #2493 Del Skrevet 29. januar 2023 Så spennende med intervju! Så flink du er som søkte. Masse lykke til på onsdag 💖 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 31. januar 2023 Forfatter #2494 Del Skrevet 31. januar 2023 Sovia skrev (På 29.1.2023 den 21.37): Så spennende med intervju! Så flink du er som søkte. Masse lykke til på onsdag 💖 Jeg er faktisk litt stolt av at jeg turte 😅 takk ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 31. januar 2023 Forfatter #2495 Del Skrevet 31. januar 2023 (endret) Takk for lykkeønskene 🤩 Endret 31. januar 2023 av Neutral90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 1. februar 2023 #2496 Del Skrevet 1. februar 2023 Lykke til i dag ❤️👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. februar 2023 Forfatter #2497 Del Skrevet 2. februar 2023 Patriotpaula skrev (På 1.2.2023 den 7.21): Lykke til i dag ❤️👏 Takk 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. februar 2023 Forfatter #2498 Del Skrevet 2. februar 2023 De ringte ene referansen min etter intervjuet i går, men har ikke hørt noe mer 🫰🫰 Det gikk greit, men.... jeg fikk en mld fra medicus rett før. Tenkte at donor hadde hatt uttak og ble superspent på antall. Meeeeen så var det dårlige nyheter. Donor har blitt syk og det blir ikke uttak før på neste syklus. Det skiplet meg helt. På en måte er vi kjempeskuffa og jeg måtte bruke endel tid i går på å nullstille meg mentalt. Da ligger det an at syklus for min del blir slik at evnt innsett ville blitt i påska og det vil bety at det ikke blir 2023 baby på oss 😭😭 veldig, veldig skuffende. Føler på det å være tilbake mentalt på det å miste merkedager. Det plaget meg mye før. Det å bli gravid og tenke "neste 17 mai har vi en liten en" eller "dette er siste jul som barnløs". Jeg måtte jobbe mye med meg selv for å ikke gå til grunne, for tro meg, det har vært mange merkedager vi har måtte mentalt hviske ut. Det er ikke det at eggdonasjon var en Quick fix og at vi var garantert baby på første innsett, men det føles virkelig som den første reelle sjansen på lenge. Så, litt både og med andre ord. En positiv ting: Jeg jogget mila på 59,58. Første gang under timen. Kjempestolt! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. februar 2023 #2499 Del Skrevet 3. februar 2023 Veldig bra tegn at de har ringt referansen din da!! Dèt gjør de ikke til kandidater som etter intervjuet føles uaktuelle 🤞 Åå skjønner godt du er skuffet over syk donor og at det da ikke blir uttak/innsett som tenkt I denne prosessen er tanker, ønsker og håp nesten det eneste man har. Så full forståelse for at det kjennes som et stort nederlag nå. Men håper du rister det greit av deg i løpet av kort tid her nå, og ser fremover. Det er ikke lenge til det skjer noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 3. februar 2023 Forfatter #2500 Del Skrevet 3. februar 2023 Amatariel skrev (2 timer siden): Veldig bra tegn at de har ringt referansen din da!! Dèt gjør de ikke til kandidater som etter intervjuet føles uaktuelle 🤞 Åå skjønner godt du er skuffet over syk donor og at det da ikke blir uttak/innsett som tenkt I denne prosessen er tanker, ønsker og håp nesten det eneste man har. Så full forståelse for at det kjennes som et stort nederlag nå. Men håper du rister det greit av deg i løpet av kort tid her nå, og ser fremover. Det er ikke lenge til det skjer noe Det er heldigvis ikke lenge til der skjer noe, nei 😍 og vi er så uendelig takknemlig for denne ukjente damen som vil gjøre dette for oss, det skal ikke undervurderes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå