Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Neutral90 skrev (3 timer siden):

Dessverre er testen svakere i dag, selv om den fortsatt viste 2-3. 

Heller at det stopper nå enn å måtte gå gjennom en MA om 2-3 uker 😏

Ventet med å ta testen til mannen dro på jobb. Synes det er så vondt å skuffe han, ikke det at innsats eller ønske er en variabel. Det er lite jeg kan gjøre for å påvirke dette. 

Det blir en oss-helg denne helga, kjenner jeg ❤

20220210_075140.thumb.jpg.b4aa06d349e80265f32cbebbedb3e383.jpg

Huff😔 mange gode klemmer til deg!❤️ Dette er så uretferdig! Har ikke ord..

Håper at testene tar feil og at alt der inne er bra! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjedelig at det ikke ser ut som det kommer til å gå veien 😣😔 Ta vare på hverandre ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (21 timer siden):

Hvordan går det? Har du testet noe mer? 

Nei, skulle ta en test senere i dag faktisk, men nå er aborten godt i gang og det er ingen tvil. Sparer heller de pengene :) kjipt, selv om jeg visste hvilken vei det gikk! Er så mange syke på jobb også så har ikke samvittighet til å være hjemme. Kjipt å stå og undervise om retter og plikter når det renner og hugger til i magen :sad:

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6+0 kom jeg til før det startet skikkelig. Greit jeg var mentalt forberedt.

Morsdag er en så utrolig vond dag, er bare glad det ikke startet i går :) da hadde jeg gått dypt i kjelleren.

Nå blir det behandlingspause frem til juni. 

Når vi ble kunder hos Spiren tok jeg opp vekt. Jeg har alltid vært på grensen hos st Olavs og jeg legger på meg av prednisolon.  Dvs mellom hvert innsett var det et jag å gå ned de 2-3 kg de krevde for å gi meg behandling. Dette tærte mye på psyken. En gang opplevde jeg å kjøre til Trondheim 5 t for å få beskjed om at jeg må ned to eller tre kilo før de vil sette inn. Så var det å kjøre hjem igjen. Skikkelig deprimerende og jeg følte meg så krenka for hvordan det ble gjort. Dermed var beskjeden til Spiren klar, dersom de vil tilby oss behandling orker jeg ikke mas om vekt. Neida, de så ikke på bmi på samme måte og bladiladila. 

Ett uttak og ett innsett senere er beskjeden: ingen tiltak mot aborter utenom du må ned i vekt. Blir helt matt. 3900 kr betalte jeg for den oppstartsamtalen hos S.piren der vi diskuterte dette. 

Den gode nyheten oppi alt dette er at jeg får et medikament som hjelper med sultreguleringen. 

Jeg har jo tenkt selv at jeg burde ned i vekt, ikke bare for fertilitetens skyld. Men blir så skuffet over klinikken når de snur seg på tiøringen på den måten, vår medisinske tiltro til de er allerede slitt. 

På fredag skal jeg også til offentlig utredning. Jeg mener jo klart at det er noe mer enn bare det at vi trenger ivf som gjør at vi mister. Personlig synes jeg det er rart at st Olavs har latt meg bli gravid 6 ganger gjennom ivf hos de, miste 6 ganger, uten å undersøke noe mer enn å fylle livmor med vann og ta en titt. Jeg tenker at kanskje en laparoskopi burde bli vurdert. 

Det er i så fall vårt siste tiltak offentlig, siste møte med kvinnehelseavdelingen, i alle fall som barnløs. Det gjør skikkelig vondt å se at reisen nærmer seg slutten uten at vi har oppnådd ønsket resultat 💔

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist at dere nok engang mistet 💔 

Så urettferdig at de skal henge seg så opp i den vekta. Du blir jo gravid gang på gang, nekter å tro at noen kilo fra eller til har noe å si på at du mister. 

Også kunne jeg skikkelig håpe at dere faktisk møtte noen på veien deres som var oppriktig interessert i å finne ut om det er en løsning som hadde funket for dere ❤

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også dette er veldig trist å lese.. Hvis det er snakk om 2-3 kilo virker det heller ikke som at du er så veldig overvektig, og at 2-3 kilo er årsaken til at dere mister gang på gang virker usannsynlig for meg også.. Det er tross alt snakk om ganske mange ganger dere har blitt gravide. Men uansett håper jeg at de sultregulerende medisinene hjelper så du kanskje slipper å høre på det maset og at de innser at det uansett ikke er dette som er det største problemet deres. Nå har jeg fulgt deg her inne så lenge at jeg ikke kan forstå annet enn at legene, klinikkene og sykehusene bør prøve å se dette fra en annen synsvinkel snart og ta fatt på problemet på en annen måte, det er jo ikke det å bli gravide som er det største problemet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (5 timer siden):

Jeg synes også dette er veldig trist å lese.. Hvis det er snakk om 2-3 kilo virker det heller ikke som at du er så veldig overvektig, og at 2-3 kilo er årsaken til at dere mister gang på gang virker usannsynlig for meg også.. Det er tross alt snakk om ganske mange ganger dere har blitt gravide. Men uansett håper jeg at de sultregulerende medisinene hjelper så du kanskje slipper å høre på det maset og at de innser at det uansett ikke er dette som er det største problemet deres. Nå har jeg fulgt deg her inne så lenge at jeg ikke kan forstå annet enn at legene, klinikkene og sykehusene bør prøve å se dette fra en annen synsvinkel snart og ta fatt på problemet på en annen måte, det er jo ikke det å bli gravide som er det største problemet deres.

Jeg tenker helt likt som deg. Men, jeg er jo litt over trivselsvekta så helt greit sånn egentlig å gå ned litt. Nå er målet å gå ned mellom 5 og 7 kg, siden vi skal ta en pause. Men om det er det som forårsaker alt? Jeg tviler:/ har derfor en del håp for timen på fredag, faktisk har han satt av en dobbelttime. Det ser jeg på som et godt tegn at han i det minste er motivert til å utforske om det er noe mer å gjøre 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissB skrev (15 timer siden):

Veldig trist at dere nok engang mistet 💔 

Så urettferdig at de skal henge seg så opp i den vekta. Du blir jo gravid gang på gang, nekter å tro at noen kilo fra eller til har noe å si på at du mister. 

Også kunne jeg skikkelig håpe at dere faktisk møtte noen på veien deres som var oppriktig interessert i å finne ut om det er en løsning som hadde funket for dere ❤

Det har vært veldig frustrerende faktisk, fordi man hele tiden jager en vekt og så tar jeg medisiner som gjør at jeg legger på meg. Føltes som et prosjekt jeg var dømt til å tape 😛 det var en ekstrabelastning jeg skulle ønske vi hadde sluppet! 

Og jeg er ikke så veldig overvektig, jeg er bare skikkelig liten 😛 ihht bmi burde jeg veie mellom 49-52 kg. En tiåring veier det liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette er så hjerterått.. Synes dere blir motarbeidet hele tiden. Hva skjedde med å lytte til pasienten? Hvorfor kan de ikke bare gå all in for å (om det så er en liiiten sjanse) øke sjansene deres, uten å gå innom aaaalt annet BS først? Hva har de å tape på det, om det er noe du/dere ønsker? Kan ikke klinikkene/sykehusene gi litt tegn på at også de ønsker at dere skal lykkes? Sånn arroganse irriterer meg…

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ord! Sender deg mange ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️. Det er bare for kjipt. Dere må da utredes bedre? Du blir jo gravid omtrent hver gang, men mister, dette må de jo finne bedre ut av! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender deg en klem. ❤️ Så vondt og høre! Jeg støtter de over at vekta umulig kan ha skylda for dette. Det er jo mange som er mer overvektig enn deg som blir gravide uten å miste!

Krysser virkelig fingrene for at de utreder bedre fremover. Høres bra ut at dere har en dobbeltime i hvertfall. Masse lykke til :klemmer: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så umenneskelig på hva man skal gå igjennom, Å hvor mange ganger 😥 mange gode klemmer til deg❤️ 

Synes det er veldig rart at de fortsatt holder en knapp på at du må ned i vekt, og når det er snakk om så lite så kan det jo ikke ha noe betydning på om svangerskapet skal gå eller ikke! Synes det er rart de ikke prøver ut flere alternativer her nå! Hva er det som ikke har blitt prøvd ut av medisiner når du har blitt gravid? Problemet her er jo definitivt at du ikke holder på spiren, gravid blir du jo av mange av de innsettene.
Jeg tenker om de har prøvd alt? Husker ikke alt jeg har lest som har blitt prøvd ut tidligere? Mener å ha lest du har prøvd prednisolon? Hva med blodforynnende? Eller andre medisiner som kan være med på å dempe kroppens immunforsar på noe vis, itilfelle kroppen støter ut et frisk foster? Ser på det som farlig osv? Har de tenkt på alt sånt? Hva med andre ting, som kan gjøre det ugunstig i livmoren, hvis du har noe endo fks som må fjernet eller cyster? Alt sånt kan jo være med å gjøre det til et dårligere miljø der ikke. Og du har en eggleder som fungerte dårlig, hvis jeg husker riktig? Hva med å fjerne den? Tenker da hvis den inneholder veske eller noe så er jo det også med å skape et dårlig miljø inn i livmoren.

Jeg bare nevner ting jeg kan komme på som du kanskje ikke har sjekket ut eller prøvd, alt for at den skal sitte hos deg! Og hvem vet, kanskje skal det til å fjerne noe sånt som gjør til et dårlig miljø i livmoren for at den skal holde? Hva om det er det som skal til. Jeg husker ikke alt du har sjekket og ikke nå, bare nevner noe som kan være årsaken! Er jo veldig vanskelig for dere når de setter inn et egg og det går galt hver gang, da tenker jeg at det må være bedre å sjekke ut sånne ting som kan være årsaken til dårlig miljø evt noe andre støtte medisin som ikke har blitt prøvd før!
Jeg tenker hvertfall på deg❤️ Jeg håper så inderlig at du snart skal få oppleve å bli mamma 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad dere viser både irritasjon og litt sinne her, for jeg er litt platt og veldig usikker på følelsene mine 😅 

I tillegg sluttet jeg å blø like fort som jeg startet, så jeg er veldig glad for timen på fredag. Frykter en del rester og at cytotec må til denne gangen også.

Jeg kan oppsummere litt hva som har  litt gjort:

- laparoskopi 2009. De trodde jeg hadde endiometriose, men bare normale funn. I ettertid ser jeg at alle symptomer tydet på bekkeninfeksjon, son ble midlertidig misforstått som endiometriose. Her ble nok egglederne skadet 

- 2 x biopsi livmor hhv 2020 og 2021. Ingen funn.

- alle blodprøver for habituell abort.  Kun normale funn. 

- mensenblod til Hellas. Noe bakterier funnet. Gjennomført antibiotikakur september 2021.

- støttemedisin: blodfortynnende, prednisolon, østrogen. 

Hva jeg tar med meg på fredag som ide til videre utredning:

- laparoskopi med evnt fjerning av eggleder (takk for at du minnet meg på dette @Love90

- biopsi av livmorslimhinnen, er dette inkludert sjekk av noe de i England kaller natural killer cells? 

- det har aldri blitt sjekket med blodprøver hvorvidt støttemedisin funker. 

- ønsker å prøve annen immundempende enn prednisolon. Dette har vist seg å være vanskeligere enn jeg trodde. Spiren har gitt endelig avslag på å prøve dette ( sitat: "vi gir ikke medisin bare for å prøve".)

Skal sette meg ned i morgen og lese hvilke prøver de tar ved habituell abort i andre land, slik at jeg har mer å komme med :)

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Waldfee skrev (På 2/15/2022 den 19.49):

Jeg har ikke ord! Sender deg mange ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️. Det er bare for kjipt. Dere må da utredes bedre? Du blir jo gravid omtrent hver gang, men mister, dette må de jo finne bedre ut av! 

Ja  vi har heldigvis skikkelig god graviditetsrate! Gravide ved 6 av 10 innsett, pluss vi har greid det to ganger selv! Det er heldigvis lyspunktet i dette ❤ ellers er jeg helt enig, det er så ufattelig tungt psykisk p ikke få hjelp, bli gravid og få håpet opp før det blir knust, men så tar det ukesvis å "gjøre opp" med det 🥺

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (På 2/15/2022 den 16.54):

Uff, dette er så hjerterått.. Synes dere blir motarbeidet hele tiden. Hva skjedde med å lytte til pasienten? Hvorfor kan de ikke bare gå all in for å (om det så er en liiiten sjanse) øke sjansene deres, uten å gå innom aaaalt annet BS først? Hva har de å tape på det, om det er noe du/dere ønsker? Kan ikke klinikkene/sykehusene gi litt tegn på at også de ønsker at dere skal lykkes? Sånn arroganse irriterer meg…

Amen! Ja, det er veldig tungt. Det at vi blir gravide gjør også at det er vanskelig å gi seg også :( fordi, kanskje en gang går det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 2/15/2022 den 20.24):

Sender deg en klem. ❤️ Så vondt og høre! Jeg støtter de over at vekta umulig kan ha skylda for dette. Det er jo mange som er mer overvektig enn deg som blir gravide uten å miste!

Krysser virkelig fingrene for at de utreder bedre fremover. Høres bra ut at dere har en dobbeltime i hvertfall. Masse lykke til :klemmer: 

Nei, jeg tenker det blir for enkelt å skylde på noen kg. Spesielt siden vi så ofte kommer til ul i uke 6/7 og ser hjerteslag, før det så stopper opp. Men helt greit å gå ned litt, det bare føles så rart at det helt sikkert ikke blir baby i 2022. Føler liksom som om det er en "testperiode " for å bli evig barnløs, jeg kan ikke huske sist gang vi ikke prøvde, liksom 😛 og nå skal vi med vilje ikke prøve før i juni igjen! Så ratt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk fint på timen på fredag, og at du fikk snakket om det du ønsket. Håper også det gikk fint med undersøkelse og at alt har gått «rolig» for seg hvis du måtte ha behandling med cytotec igjen. Tenker så masse på deg og din vei for å bli mamma! Synes det er så urettferdig mye av det du må gjennom, spesielt at de skal mase om dette med vekten… har tenkt på det hele uken! Håper de er mer villige til å hjelpe på andre måter når du en gang for alle får vist de at det ikke er 2 kg til eller fra som utgjør den store forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...