an hero Skrevet 28. juli 2019 #81 Del Skrevet 28. juli 2019 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Men nå gjelder ingen av de vanlige reglene lenger, så hvorfor rapportere MER når man ser at det ikke er regelbrudd? Det har jo alltid vært sånn at innlegg som siterer slettet innhold blir fjernet. Forskjeller er at før var det opprinnelige innholdet (etter moderatorenes mening) alltid regelbrudd, mens nå er det ikke nødvendigvis det. Ved sitat av sitat av sitat osv., var det også før innlegg som ikke siterte regelbrudd som ble slettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
an hero Skrevet 28. juli 2019 #82 Del Skrevet 28. juli 2019 (endret) 7 minutter siden, Ellenn skrev: Men det er da ikke vår jobb å moderere rampelyset? Og i hvert fall ikke når slettingene i utgangspunktet er helt på tryne.. Nei, det er ikke vår jobb. Men vi kan hjelpe til med å rapportere regelbrudd, og så kan vi rapportere svar til slettet innhold hvis vi mener det er riktig. Det jeg kommer over av svar til slettet innhold i CBE-tråden, er det i de aller fleste tilfellene en "forsvarer" som har skrevet det opprinnelige innlegget. Etter min mening er det slett ikke alltid regelbrudd til å begynne med, men noen har rapportert det inn og mener det skal fjernes og da blir konsekvensen (siden sånne som meg rapportere "svar til slettet innhold" som Forumansvarlig anbefaler at vi gjør til tross for at moderatorene handler som de gjør) at flere andre uskyldige innlegg også forsvinner. Endret 28. juli 2019 av an hero Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 28. juli 2019 #83 Del Skrevet 28. juli 2019 Jeg har aldri brukt rapporteringsknappen på noe innlegg noen gang. Gikk lang tid før jeg skjønte at den fantes. Så en gang det kom et direkt spam innlegg siterte jeg en moderator som nylig hadde vært innom og sendte også melding til den samme. Aldri sett spam hverken før eller siden så det var litt rart. Men noen har nok rapportert meg noen ganger uten at jeg vet hvorfor. Synes man burde få beskjed om hvorfor/hva som var «feil» 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Le Fay Skrevet 29. juli 2019 #84 Del Skrevet 29. juli 2019 9 timer siden, an hero skrev: Nei, det er ikke vår jobb. Men vi kan hjelpe til med å rapportere regelbrudd, og så kan vi rapportere svar til slettet innhold hvis vi mener det er riktig. Det jeg kommer over av svar til slettet innhold i CBE-tråden, er det i de aller fleste tilfellene en "forsvarer" som har skrevet det opprinnelige innlegget. Etter min mening er det slett ikke alltid regelbrudd til å begynne med, men noen har rapportert det inn og mener det skal fjernes og da blir konsekvensen (siden sånne som meg rapportere "svar til slettet innhold" som Forumansvarlig anbefaler at vi gjør til tross for at moderatorene handler som de gjør) at flere andre uskyldige innlegg også forsvinner. Spørsmålet er vel hvorfor du gidder å bidra til å "spamme" ned moderatorene med å rapportere alle mulige innlegg, slik at det til slutt ikke står noe igjen. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Le Fay Skrevet 29. juli 2019 #85 Del Skrevet 29. juli 2019 Jeg får ikke svar på spørsmålet mitt om hva som var galt i innlegget som ble slettet. CBE lå altså i senga og filmet seg selv mens hun i en lengre monolog fortalt at hun hadde 40 i feber og at turen måtte avsluttes. For meg framstod dette som et eksempel på hvor bisarr virkelighet bloggere lever i sammenliknet med resten av verden - uten at jeg brukte slike ord. Jeg skrev bare "for et liv" eller noe sånt. Er det ikke lov å kommentere på det som blir postet på instagram? Er det ikke lov å le litt av disse "influencerne"? Er det forresten slik at vi ikke får svar her i denne tråden - ja da kan vel bare den legges ned også? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 29. juli 2019 #86 Del Skrevet 29. juli 2019 Akkurat nå, Morgan Le Fay skrev: Jeg får ikke svar på spørsmålet mitt om hva som var galt i innlegget som ble slettet. CBE lå altså i senga og filmet seg selv mens hun i en lengre monolog fortalt at hun hadde 40 i feber og at turen måtte avsluttes. For meg framstod dette som et eksempel på hvor bisarr virkelighet bloggere lever i sammenliknet med resten av verden - uten at jeg brukte slike ord. Jeg skrev bare "for et liv" eller noe sånt. Er det ikke lov å kommentere på det som blir postet på instagram? Er det ikke lov å le litt av disse "influencerne"? Er det forresten slik at vi ikke får svar her i denne tråden - ja da kan vel bare den legges ned også? Ingen har fått begrunnelser fra @Forum-Moderator på noen modereringsavgjørelser så langt, så du er i det minste ikke alene. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
an hero Skrevet 29. juli 2019 #87 Del Skrevet 29. juli 2019 28 minutter siden, Morgan Le Fay skrev: Spørsmålet er vel hvorfor du gidder å bidra til å "spamme" ned moderatorene med å rapportere alle mulige innlegg, slik at det til slutt ikke står noe igjen. Nei, det er ikke noe spørsmål her. Jeg rapporterer ikke alt av innlegg, jeg rapporterer det jeg kommer over av slettet innhold i sitat. Dersom jeg er den eneste som gjør dette og som er "problemet" her, så kan dere begynne å tagge brukeren dere svarer i stedet for å sitere, akkurat som flere gjorde før da praksisen også var at svar til slettet innhold ble slettet, også (som regel) innlegg som ikke svarte på regelbrudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 29. juli 2019 #88 Del Skrevet 29. juli 2019 (endret) 49 minutter siden, an hero skrev: Nei, det er ikke noe spørsmål her. Jeg rapporterer ikke alt av innlegg, jeg rapporterer det jeg kommer over av slettet innhold i sitat. Dersom jeg er den eneste som gjør dette og som er "problemet" her, så kan dere begynne å tagge brukeren dere svarer i stedet for å sitere, akkurat som flere gjorde før da praksisen også var at svar til slettet innhold ble slettet, også (som regel) innlegg som ikke svarte på regelbrudd Poenget er jo at innleggene som er slettet IKKE inneholder regelbrudd. Så hvorfor du tar på deg ansvaret for å sørge for at innlegg som siterer slettede innlegg som IKKE bryter noen forumregler, blir slettet, skjønner jeg virkelig ikke. Endret 29. juli 2019 av pøbelsara 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
an hero Skrevet 29. juli 2019 #89 Del Skrevet 29. juli 2019 3 minutter siden, pøbelsara skrev: Poenget er jo at innleggene som er slettet IKKE inneholder regelbrudd. Så hvorfor du tar på deg ansvaret for å sørge for at innlegg som siterer slettede innlegg som IKKE bryter noen forumregler, skjønner jeg virkelig ikke. Akkurat som før, når innlegg som svarte på innlegg som ikke var regelbrudd også ble slettet, dersom et innlegg tidligere i rekken av siteringer ble slettet. Jeg mener det er riktigst og ryddigst at svar til slettet innhold blir slettet slik situasjonen er nå, selv om mye av det ikke bryter regler i seg selv, og så tror jeg at det etter hvert fører til at færre innlegg blir slettet fordi vi må tilpasse oss den nye praksisen hvis vi ønsker at det skal bli bedre tilstander. Man kan f.eks unngå å bli slettet fordi man svarer på slettet innhold ved å tagge i stedet for å sitere, akkurat som før, og å kun rapportere reelle regelbrudd når det gjelder innlegg som ikke inneholder sitat. Det er sånn jeg ser det, men jeg forstår at det er mange som er uenige med meg i måten å gjøre ting på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 29. juli 2019 #90 Del Skrevet 29. juli 2019 Jeg tar skjermdump av alt jeg skriver, fordi det slettes helt vilkårlig. Hadde vært noe logikk i slettingen, kunne jeg kanskje vært enig i at det er et poeng å rapportere regelbrudd som glemmes fordi de er sitert. Slik situasjonen er nå - nemlig helt BISARR - synes jeg det er viktig at dokumentasjonen på HVA som blir slettet, tas vare på. Ergo tenker jeg det er greit at slettede innlegg som siteres, bli stående, slik at praksisen kan dokumenteres når @Forumansvarlig er tilbake på jobb. Hvis det er slik at slettede innlegg ikke kan gjenopprettes, vil jo verdifull dokumentasjon på crazybanana-modereringen gå tapt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
an hero Skrevet 29. juli 2019 #91 Del Skrevet 29. juli 2019 (endret) Jeg spurte @KG-ansvarlig tidligere i dag (på PM) om hva de mente om dette å rapportere svar til slettet innhold. Dersom trådenes innhold med slettede innlegg i sitater kan være til hjelp ved senere vurdering, altså at de kommer til å gå gjennom dette for å få oversikt over hvilke innlegg som blir rapportert/slettet, kommer jeg til å slutte å rapportere slettet innhold, (med mindre det inneholder persondebatt mht barn.) Men det hadde det vært greit om en av de ansvarlige kunne uttalt seg om dette først. Endret 29. juli 2019 av an hero Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
an hero Skrevet 29. juli 2019 #92 Del Skrevet 29. juli 2019 (endret) 14 minutter siden, pøbelsara skrev: synes jeg det er viktig at dokumentasjonen på HVA som blir slettet, tas vare på. Ergo tenker jeg det er greit at slettede innlegg som siteres, bli stående, slik at praksisen kan dokumenteres når @Forumansvarlig er tilbake på jobb. For ordens skyld: Mener du alt av slettet innhold eller det som helt klart ikke er regelbrudd? For jeg synes det er vanskelig å vurdere mange ganger om noe er latterliggjøring eller ikke, brukerdebatt eller ikke, osv. (Jeg rapporterer ikke dette, nesten kun slettet innhold i sitat.) Å skulle rapportere reelle regelbrudd i sitater, men la være å rapportere sitat av innlegg som ikke er regelbrudd, kan dermed bli litt vanskelig synes jeg, da min vurdering av et innlegg ikke nødvendigvis er lik som din eller noen andres og nå som vi har moderatorer som ikke gjør egne vurderinger... hvem skal bestemme om et innlegg er regelbrudd eller ikke, den som rapporterer det eller den som har skrevet det? Jeg synes det er en vanskelig balansegang. Endret 29. juli 2019 av an hero Glemte en setning i sitatet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
an hero Skrevet 29. juli 2019 #93 Del Skrevet 29. juli 2019 Er det en idé å opprette en tråd her på Ris og Ros der brukere som holder oversikt over egne innlegg kan legge inn screenshot av det de får slettet sånn at det ligger mer samlet og lettere tilgjengelig for de som skal vurdere? Da kanskje de ansvarlige får er bedre oversikt over hva som slettes og problemet med å ha moderatorer som sletter alt som rapporteres inn, i tillegg til å kanskje få litt oversikt over innleggene som slettes i flere ledd når det kommer til "svar til slettet innhold." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 29. juli 2019 #94 Del Skrevet 29. juli 2019 (endret) 17 minutter siden, an hero skrev: For ordens skyld: Mener du alt av slettet innhold eller det som helt klart ikke er regelbrudd? For jeg synes det er vanskelig å vurdere mange ganger om noe er latterliggjøring eller ikke, brukerdebatt eller ikke, osv. (Jeg rapporterer ikke dette, nesten kun slettet innhold i sitat.) Å skulle rapportere reelle regelbrudd i sitater, men la være å rapportere sitat av innlegg som ikke er regelbrudd, kan dermed bli litt vanskelig synes jeg, da min vurdering av et innlegg ikke nødvendigvis er lik som din eller noen andres og nå som vi har moderatorer som ikke gjør egne vurderinger... hvem skal bestemme om et innlegg er regelbrudd eller ikke, den som rapporterer det eller den som har skrevet det? Jeg synes det er en vanskelig balansegang. Nettopp derfor er det kanskje en ide å la rapporteringsknappen være til @forumansvarlig og @anglofil er tilbake på jobb. Det er jo ikke forumbrukernes jobb å gjøre disse vurderingene. Endret 29. juli 2019 av pøbelsara 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
an hero Skrevet 29. juli 2019 #95 Del Skrevet 29. juli 2019 Vi får håpe @KG-ansvarlig tar en tur innom tråden snart og kommenterer dette, hun var pålogget i stad. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 29. juli 2019 #96 Del Skrevet 29. juli 2019 (endret) Når @Forum-Moderator legger igjen ryddemeldinger som dette så skal ikke moderatorteamet hjelpes. Det skal erstattes. Endret 29. juli 2019 av Ultiva 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 29. juli 2019 #97 Del Skrevet 29. juli 2019 12 minutter siden, Ultiva skrev: Når @Forum-Moderator legger igjen ryddemeldinger som dette så skal ikke moderatorteamet hjelpes. Det skal erstattes. Helt enig med deg. Er jo helt katastrofe. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 31. juli 2019 #98 Del Skrevet 31. juli 2019 Jeg håper dere kan ta et lite ekstra tak ifht brukerdebatt! Jeg synes det har vært helt ekstremt i det siste i enkelte tråder! Jeg har hatt følelsen av at de som konsekvent holder på med brukerdebatt har sluppet «billigere» unna enn mange andre! Jeg håper dere kan ha et ekstra øyet med dette! Det ødelegger diskusjonene når noen aldri kan holde seg til trådens tema! Jeg er også litt undrende til at enkelte brukere får holde på med dette over lang tid uten at det tilsynelatende får noen konsekvenser? Regner med at disse regelbruddene også blir lagret? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 31. juli 2019 #99 Del Skrevet 31. juli 2019 38 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Jeg håper dere kan ta et lite ekstra tak ifht brukerdebatt! Jeg synes det har vært helt ekstremt i det siste i enkelte tråder! Jeg har hatt følelsen av at de som konsekvent holder på med brukerdebatt har sluppet «billigere» unna enn mange andre! Jeg håper dere kan ha et ekstra øyet med dette! Det ødelegger diskusjonene når noen aldri kan holde seg til trådens tema! Jeg er også litt undrende til at enkelte brukere får holde på med dette over lang tid uten at det tilsynelatende får noen konsekvenser? Regner med at disse regelbruddene også blir lagret? Enig i det, det har jo til og med forekommet i denne tråden, slik at @Forumansvarlig har fått et meget godt eksempel på hva det dreier seg om. Jeg tror det vil være en god idé å slå hardere ned på brukerdebatt som avsporing. For det er det virkelig. Og da slipper en unna hele problematikken med "enkeltbrukere" vs "grupper av brukere". Alle forsøk på å spore en tråd over på hvorfor man diskuterer, eller på hvem/hvordan de som diskuterer egentlig er, heller enn å holde seg til hva man diskuterer, bør ryddes som avsporing, tenker jeg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. juli 2019 #100 Del Skrevet 31. juli 2019 5 minutter siden, Aricia skrev: Enig i det, det har jo til og med forekommet i denne tråden, slik at @Forumansvarlig har fått et meget godt eksempel på hva det dreier seg om. Jeg tror det vil være en god idé å slå hardere ned på brukerdebatt som avsporing. For det er det virkelig. Og da slipper en unna hele problematikken med "enkeltbrukere" vs "grupper av brukere". Alle forsøk på å spore en tråd over på hvorfor man diskuterer, eller på hvem/hvordan de som diskuterer egentlig er, heller enn å holde seg til hva man diskuterer, bør ryddes som avsporing, tenker jeg. Jeg er helt enig med Aricia. Hvis det blir slått ned på slike avsporinger som Aricia sier her, vil man unngå veldig mye av kranglingen i Rampelystrådene. For øvrig mener jeg også at det å komme med nedsettende karakteristikker om en gruppe meddebattanter uansett burde være forbudt. Det bidrar KUN til å forsure debattklimaet - og det finnes eksempler på at stygge karakteristikker får stå bare fordi noen velger å si "dere" i stedet for "du". 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå