Gå til innhold

Ønsker vdr Rampelys-moderering


Forumassistent

Anbefalte innlegg

Tidligere i dag så skrev jeg i CBE-tråden at hun har publisert tusenvis av bilder av sine mindreårige på internett, og at hennes eldste har 30 000 googletreff alene.

Dette ble slettet.

Det er altså ikke lov å diskutere bloggernes utlevering av de mindreårige heller nå? De mindreåriges ord, handlinger og livsførsel er ikke nevnt med ett eneste ord. Men nå er det altså ikke lov til å påpeke at navngitte bloggerne eksponerer sine mindreårige eller omfanget av eksponeringen heller??  I så fall må regelverket endres, for der står det eksplisitt at det er greit å diskutere bloggernes utlevering av mindreårige, så fremt ikke de mindreårige diskuteres!

Edit: ser nå at jeg postet dette i feil tråd. Innlegget mitt kan gjerne flyttes til "spørsmål om moderering". Med mindre det er lagt inn en bot som fjerner alle mine innlegg automatisk. Jeg føler meg rett og slett uønsket som bruker, på tross av at mine omdømmepoeng viser at svært mange er enige i mye av hva jeg skriver.

Endret av Ultiva
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er muligens litt på siden, men dog: 

Når dere skal evaluere arbeidet til det nye moderatorteamet, ber jeg dere også om å se hvordan @Forum-Moderator har rett og slett drevet berserkergang i en rekke av bloggertrådene. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Dette er muligens litt på siden, men dog: 

Når dere skal evaluere arbeidet til det nye moderatorteamet, ber jeg dere også om å se hvordan @Forum-Moderator har rett og slett drevet berserkergang i en rekke av bloggertrådene. 

Og også hvem som har vært ivrig på rapporteringsknappen..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forutsetning for modereringen er at moderator leser tråden som skal modereres i sammenheng, forholder seg til reglene og modererer etter disse, skriver ryddemeldinger (uten å spamme forumet) og svarer på spørsmål om modereringen i tråden som er opprettet for det. 

Jeg forventer at det gjøres en skikkelig opprydding i det kaoset som er nå @Forumansvarlig

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker også en gjennomgang av vurderingene bak se massive slettingene som er gjort. Og innblikk i hva sleikestaur- og tunfiskregelen innebærer.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg ønsker også en gjennomgang av vurderingene bak se massive slettingene som er gjort. Og innblikk i hva sleikestaur- og tunfiskregelen innebærer.

Det vil nok bli et gedigent forklaringsproblem når den tid kommer, men absolutt, de burde legge ut hele evalueringsdokumentet og så kan vi sitte klar med popkornet 😎

Endret av Skrottefar
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter ikke sleikestaur-regel, men sleikjestaur! Den vil jeg gjerne ha forklart også.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Nå har det vært en ny runde med sletting i CBE-tråden, uten at dette er merket. Slettingen virker helt vilkårlig. Svar til slettede innlegg får stå. Jeg fatter ikke hvorfor innleggene ble slettet. Mitt innlegg var en kort kommentar om at jeg synes det var litt komisk (brukte ikke det ordet en gang, skrev bare he he) at damen faktisk lå i sengen og filmet seg selv mens hun (etter eget utsagn) er svært syk.  Altså en mening om fakta. Ikke noe spekulasjon eller hets. Kan noen forklare meg logikken bak dette? Tror ikke jeg gidder å delta på dette forumet lenger.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Morgan Le Fay skrev:

Altså. Nå har det vært en ny runde med sletting i CBE-tråden, uten at dette er merket. Slettingen virker helt vilkårlig. Svar til slettede innlegg får stå. Jeg fatter ikke hvorfor innleggene ble slettet. Mitt innlegg var en kort kommentar om at jeg synes det var litt komisk (brukte ikke det ordet en gang, skrev bare he he) at damen faktisk lå i sengen og filmet seg selv mens hun (etter eget utsagn) er svært syk.  Altså en mening om fakta. Ikke noe spekulasjon eller hets. Kan noen forklare meg logikken bak dette? Tror ikke jeg gidder å delta på dette forumet lenger.

Det finnes ingen logikk, for disse svenskene, også kalt Sensur AB, modererer etter metoden om rapportert betyr slettes, for egne tanker har de ikke, ikke forholder de seg til de reglene de skal følge heller,
Og du er nok ikke den eneste som ikke gidder å forbli på forumet med denne modereringen, for modereringen ødelegger alt hva et debatt-forum bør ha, nemlig takhøyde, ærlige meninger og temperatur.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Morgan Le Fay skrev:

Altså. Nå har det vært en ny runde med sletting i CBE-tråden, uten at dette er merket. Slettingen virker helt vilkårlig. Svar til slettede innlegg får stå. Jeg fatter ikke hvorfor innleggene ble slettet. Mitt innlegg var en kort kommentar om at jeg synes det var litt komisk (brukte ikke det ordet en gang, skrev bare he he) at damen faktisk lå i sengen og filmet seg selv mens hun (etter eget utsagn) er svært syk.  Altså en mening om fakta. Ikke noe spekulasjon eller hets. Kan noen forklare meg logikken bak dette? Tror ikke jeg gidder å delta på dette forumet lenger.

Jeg rapporterte akkurat en hel haug med innlegg som hadde slettet innhold i sitat. Det er dumt at de ikke tar dette samtidig som de sletter de opprinnelige innleggene, for når det går timer mellom opprinnelig sletting og sletting av sitater så rekker brukere å svare på dette opptil flere ganger og da ender det med at både svar til slettet innhold og svar til svar til slettet innhold (osv) forsvinner. Jeg rapporterte også noen innlegg som avsporing/kommentarer til moderering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, an hero skrev:

Jeg rapporterte akkurat en hel haug med innlegg som hadde slettet innhold i sitat. Det er dumt at de ikke tar dette samtidig som de sletter de opprinnelige innleggene, for når det går timer mellom opprinnelig sletting og sletting av sitater så rekker brukere å svare på dette opptil flere ganger og da ender det med at både svar til slettet innhold og svar til svar til slettet innhold (osv) forsvinner. Jeg rapporterte også noen innlegg som avsporing/kommentarer til moderering.

Åja, så du synes det slettes for lite?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Morgan Le Fay skrev:

Åja, så du synes det slettes for lite?

Nei, men svar til slettet innhold skal også slettes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, an hero skrev:

Nei, men svar til slettet innhold skal også slettes. 

Ja, om det slettede innholdet hadde brutt noen regler så.. men sånn som det er nå er siteringene den eneste måten å få noe som helst sammenheng i trådene

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ellenn skrev:

Ja, om det slettede innholdet hadde brutt noen regler så.. men sånn som det er nå er siteringene den eneste måten å få noe som helst sammenheng i trådene

Det skal slettes uansett. Se Forumansvarligs svar til dette her.

Det beste hadde selvfølgelig vært om moderatorene kunne delryddet, altså bare slettet sitatet dersom innlegget som siterer ikke er regelbrudd i seg selv.

Edit: Jeg leste feil. Er enig med deg i at det er dumt sånn det er nå når de opprinnelige rapporterte og slettede innleggene ikke nødvendigvis er regelbrudd. 

Endret av an hero
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, hallo? Rapportere innlegg som siterer innlegg som IKKE bryter reglene (fordi de nye moderatorene er totalt feilprogrammerte bots)? 

Seriøst? 

Endret av pøbelsara
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sleikjestaur-regelen er mitt påfunn, som en test på om de kopierte rapporteringsteksten. Til mitt forsvar rapporterte jeg bare en kommentar til moderering eller noe i den dur, ikke noe informativt til tråden, men jeg klarte ikke la bære å prøve 🙈 blir vel utestengt nå 😂

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Men altså, hallo? Rapportere innlegg som IKKE bryter reglene fordi de nye moderatorene er totalt feilprogrammerte bots? 

Seriøst? 

Er det meg du sikter til? I så fall: Jeg rapporterer ikke fordi moderatorene er "totalt feilprogrammerte bots", jeg rapporterer fordi når noen rapporterer innlegg som regelbrudd så skal disse innleggene fjernes også i sitater, noe de som rapporterer de opprinnelige innleggene burde gjort selv. Det har hele tiden vært sånn på forumet at svar til slettet innhold slettes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå gjelder ingen av de vanlige reglene lenger, så hvorfor rapportere MER når man ser at det ikke er regelbrudd? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, an hero skrev:

Er det meg du sikter til? I så fall: Jeg rapporterer ikke fordi moderatorene er "totalt feilprogrammerte bots", jeg rapporterer fordi når noen rapporterer innlegg som regelbrudd så skal disse innleggene fjernes også i sitater, noe de som rapporterer de opprinnelige innleggene burde gjort selv. Det har hele tiden vært sånn på forumet at svar til slettet innhold slettes. 

Men det er da ikke vår jobb å moderere rampelyset? Og i hvert fall ikke når slettingene i utgangspunktet er helt på tryne..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...