Gå til innhold

Hvorfor er så mange menn blitt kvinnehatere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem er vi? Anti-feministgjengen din? 

Det er helt typisk når man prøver å opplyse om hva feminisme handler om at det kommer slike som deg som hevder å vite bedre enn folk som faktisk er feminister hva feminisme handler om. Det er jo typisk her inne for alt egentlig, at det kommer menn inn i tråder som mener de vet bedre enn kvinner om kvinner selv. Jeg har ingenting annet å svare på den teite konspirasjonsteorien din enn det. 

Du må gjerne vise til at kvinner blir kvotert inn overalt som jeg nå har sagt ganske mange ganger her. Det er jo veldig rart at kvinner blir kvotert inn absolutt overalt når jeg aldri har blitt kvotert inn noe sted. Jeg skal inn i en gren i forsvaret der det er nesten bare menn og har ikke sett noe til kvotering der heller. Krava for å komme inn gjelder uansett kjønn. 

Igjen er det kandidatnr på eksamen både for menn og for kvinner og det er umulig å vite hvem som er hvem på VGS og høyere utdanning. Derfor kan ikke kvinner få bedre karakter basert på sitt kjønn. 

Det er en gang sånn at mye av de teoretiske fagene må læres via teori. Det er mye som er gørrkjedelig her i livet, men menn må som kvinner lære seg å akseptere at ikke alt er lek og moro hele tiden. 
   [[Jeg nevnte i forrige innlegg at det må mer praksis til, ikke lek og moro]]

Jeg har forøvrig ikke vist til noen tall i mitt innlegg, så du må gjerne utdype hvilke tall som ikke stemmer. 

Anonymkode: f0e94...e5a

Jeg tar det å bli kalt anti-feminist med knusende ro, jeg er i mot den moderne feministiske ideologien, ikke kvinner. Feminismen taler med to tunger, det er forskjell på hva som blir sagt og hva som blir gjort. Jeg dømmer etter sistnevnte. 

Jeg observerer at du gjentar dette med at du ikke har blitt kvotert inn noen plass og at det derfor umulig kan stemme. Ser du ikke selv hvor latterlig argumentasjonen din er? Snakk om å stikke fingra i øra og skrike LALALALA! Logikken din går som følger: "Jeg har aldri vært utsatt for voldtekt ergo skjer det ikke." 

Det er litt morsomt at du nevner krav i forsvaret, for de er faktisk lavere for kvinner enn menn. Lavere krav fordi du er kvinne er kvotering hvis det er samme arbeidsoppgave som skal gjennomføres! https://forsvaret.no/karriere/krav/fysiske-krav 
 

"Jeg har forøvrig ikke vist til noen tall i mitt innlegg"
"Menn får i mye større grad 50% omsorg for barn ved skilsmisse, men det er veldig lite menn som står på barrikadene for å ha like stor rett til å ha 50% omsorg for barna som hovedregel"  
 
Det er forresten ikke de du debatterer med som skal komme med kilder når du slenger ut tall, så det overlater jeg til deg. Har allerede sløst vekk mer tid på deg enn jeg egentlig gidder, sølvfoliehattene lager seg ikke selv.

 

 

Anonymkode: d3b3e...91c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ThotSlayer
15 minutter siden, Quasimodo said:

Hvordan er kvinner egentlig?

Jeg gidder ikke utdype. Dette ender bare med at jeg blir rapportert og så blir innlegget fjernet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Quasimodo
20 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Jeg gidder ikke utdype. Dette ender bare med at jeg blir rapportert og så blir innlegget fjernet. 

Det høres trist ut. Kvinner er vel ikke en homogen gruppe. Ei heller menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
8 minutter siden, Quasimodo said:

Det høres trist ut. Kvinner er vel ikke en homogen gruppe. Ei heller menn.

Det er visse ting som går igjen hos kvinnfolk og visse ting som går igjen hos mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Quasimodo
33 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Det er visse ting som går igjen hos kvinnfolk og visse ting som går igjen hos mannfolk.

Det er det kanskje. Og så handler det vel om hvilke erfaringer en har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
3 minutter siden, Quasimodo said:

Det er det kanskje. Og så handler det vel om hvilke erfaringer en har...

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som mann må jeg si at jeg er skremt over hva mange menn mener om kvinner og feminisme. Det virker som de har bestemt seg for at feminister er imot menn. Feminisme er ingen perfekt ideologi. Men feminisme er bedre enn det reaksjonære sprøytet fra Peterson og gjengen. Feminisme har vært frigjørende for kvinne og menn. Jeg ønsker meg ikke tilbake til Mad men samfunnet. 

For min del så tror jeg at denne utviklingen kommer til å fortsette. Man ser jo hvor populær Peterson er. 

 

Jeg tror det beste er å prøve ignorere mye av det som kommer fra disse bitre mennene. De har kjørt seg fast.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, SoWhat? skrev:

Jeg vet helt alvorlig ingenting som er mer usexy med menn som er redd kvinner og ikke støtter feminisme. Absolutt ingenting er like lite tiltrekkende! Ja til selvsikre menn som ikke føler seg truet. 

Jeg er ingen feminist, men heller ingen antifeminist.. Bryr meg rett og slett ikke. Personlige verdier er så mye mer enn bare et idiologisk stempel. 

Er jeg da usexy i dine øyne? 

Må føye til, de damene jeg har vært sammen med har ikke vært feminister, men damer med ambisjoner og som har gjort det godt i næringslivet. Er jeg ikke da trygg på meg selv som faktisk har støttet de å gjøre karriere og ha ambisjoner? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Buzzfeed er ekstremt venstreorienterte. Ingenting dem skriver kan tas seriøst. 

2. Vi er ikke anti-feminister, bare ikke feminister. Jeg elsker 2dre generasjons feministene fra 60-70 tallet samtidig som jeg hater dagens moderne feminister. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rotehodet skrev:

Jeg er ingen feminist, men heller ingen antifeminist.. Bryr meg rett og slett ikke. Personlige verdier er så mye mer enn bare et idiologisk stempel. 

Er jeg da usexy i dine øyne? 

Må føye til, de damene jeg har vært sammen med har ikke vært feminister, men damer med ambisjoner og som har gjort det godt i næringslivet. Er jeg ikke da trygg på meg selv som faktisk har støttet de å gjøre karriere og ha ambisjoner? 

Ja, du blir litt usexy i mine øyne om du ikke bryr deg. 

Jeg er vokst opp med klare skiller mellom kjønn, og det er det tildels enda der jeg kommer fra pga sterke tradisjoner for det. Så jeg er opptatt av å støtte feminisme. Har jo også lest en god del historie, og en skal ikke såå langt tilbake for å se hvordan kvinner ble undertrykt. 

For å forstå nåtid må en vite om historie. Det har alltid en sammenheng. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, herremann skrev:

1. Buzzfeed er ekstremt venstreorienterte. Ingenting dem skriver kan tas seriøst. 

2. Vi er ikke anti-feminister, bare ikke feminister. Jeg elsker 2dre generasjons feministene fra 60-70 tallet samtidig som jeg hater dagens moderne feminister. 

 

Men feministene på 60-70 var jo mer radikale og Marxistiske enn dagens feminister. Kanskje du rett slett bare har blitt eldre og at du ikke skjønner deg på unge kvinner idag?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ja, du blir litt usexy i mine øyne om du ikke bryr deg. 

Jeg er vokst opp med klare skiller mellom kjønn, og det er det tildels enda der jeg kommer fra pga sterke tradisjoner for det. Så jeg er opptatt av å støtte feminisme. Har jo også lest en god del historie, og en skal ikke såå langt tilbake for å se hvordan kvinner ble undertrykt. 

For å forstå nåtid må en vite om historie. Det har alltid en sammenheng

Ser den, men at du stempler noen bare fordi de ikke ønsker å bære et ideologisk stempel blir helt feil i min verden. 

Jeg er langt i fra usexy bare fordi jeg ikke deler din ideologi. 

Mine handlinger og ytringer, privat og i det offentlige rom viser tvert om vil jeg si. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at feminismen som ideologi på mange måter er dødsdømt, ikke på grunn av dens definisjon og innhold, men pga hvordan den feiltolkes, fordreies og misbrukes. Skylda for det mener jeg ligger hos både feministene sjøl og dens motstandere.

Ingen oppegående mennesker er imot likeverd, like muligheter og likestilling. Bikker det over til å bli fanatisk er det imidlertid dømt til at det kommer like fanatiske motreaksjoner, og da har man det gående - en endeløs destruktiv kjønnskamp.

Anonymkode: 4e1b0...61e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 hours ago, SoWhat? said:

Jeg vet helt alvorlig ingenting som er mer usexy med menn som er redd kvinner og ikke støtter feminisme. Absolutt ingenting er like lite tiltrekkende! Ja til selvsikre menn som ikke føler seg truet. 

Jeg vet helt alvorlig ingenting som er mer usexy enn kvinner som kaller seg feminister, når den perfekte ideologien, egalitarisme, eksisterer. Absolutt ingenting er like lite tiltrekkende! Ja til hensynsfulle kvinner som ikke føler seg truet av virkelig likestilling. 

Anonymkode: e43c9...522

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rotehodet skrev:

Ser den, men at du stempler noen bare fordi de ikke ønsker å bære et ideologisk stempel blir helt feil i min verden. 

Jeg er langt i fra usexy bare fordi jeg ikke deler din ideologi. 

Mine handlinger og ytringer, privat og i det offentlige rom viser tvert om vil jeg si. 

Nei men herregud da. Det er jo bare min mening. Den må jeg jo få lov til å ha.

Så har du din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Nei men herregud da. Det er jo bare min mening. Den må jeg jo få lov til å ha.

Så har du din. 

Ja, men din mening har til hensikt å henge ut, og stemple de som ikke deler din ideologi.

Det må det være lov si at det ikke er innafor. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Rotehodet skrev:

Ja, men din mening har til hensikt å henge ut, og stemple de som ikke deler din ideologi.

Det må det være lov si at det ikke er innafor. 

 

 

Nei. Jeg har min mening og henger ikke ut noen. Jeg liker menn som støtter feminisme, det syns jeg er sexy. Det er menn jeg betrakter som trygge i sin rolle som menn. Hvem henger jeg ut? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Quasimodo
37 minutter siden, Kågebruker skrev:

Som mann må jeg si at jeg er skremt over hva mange menn mener om kvinner og feminisme. Det virker som de har bestemt seg for at feminister er imot menn. Feminisme er ingen perfekt ideologi. Men feminisme er bedre enn det reaksjonære sprøytet fra Peterson og gjengen. Feminisme har vært frigjørende for kvinne og menn. Jeg ønsker meg ikke tilbake til Mad men samfunnet. 

For min del så tror jeg at denne utviklingen kommer til å fortsette. Man ser jo hvor populær Peterson er. 

 

Jeg tror det beste er å prøve ignorere mye av det som kommer fra disse bitre mennene. De har kjørt seg fast.

Samtidig ser vi at en gruppe menn nå faller utenfor. Det er heller ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi menn føler seg truet av at kvinner blir sett som likeverdige som menn. De ser helst at kvinner forblir deres knulledukker. 

Tenk selv da...menn får plutselig konkuranse. Se på høyere utdannelse, kvinner er overrepresentert der fordi vi er smartere. Dette gjør igjen at menn må gjøre en innsats de også. Å det er hardt for ett skjørt manneego. 

De kan ikke noe for det. De er bare litt lenger bak i evolusjonen enn kvinner.

Anonymkode: 415bf...10d

Og fremdeles er det stort sett menn som sitter i viktige lederstillinger og tjener mest.

Dere tar høyere utdannelse, men vil helst bare jobbe 60%, maks 80%. Sykefraværet er høyere hos kvinnen; det er alltid greit å ha et "sykt" barn.

Skolen er skreddersydd for flinke og pliktoppfyllende piker. Gutter på 6 år er ikke klare for mye teori, for alle vet at jenter utvikler seg tidligere. Derfor kommer guttene på etterskudd fra starten av, og det er vanskelig å hente seg inn igjen.

Håper forresten ikke sånne som deg får sønner. Du ser tydeligvis ned på det mannlige kjønn, og bryr deg sikkert ikke om barnet ditt blir en taper.

Anonymkode: f928e...e76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Quasimodo skrev:

Samtidig ser vi at en gruppe menn nå faller utenfor. Det er heller ikke greit.

 

Jeg har selv opplevd motgang i livet. Har hatt problemer med å få det til med damer. Men bitterhet løser ingenting . Hvorfor kan ikke disse mennene ta ansvar for eget liv?  Jobbe mer seg selv. Ingen tvinger de til å lese på Buzzfeed

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...