Gå til innhold

Hvorfor er så mange menn blitt kvinnehatere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, SoWhat? said:

Les litt historie og voks opp. Makan til uforstand og dumhet. 

Please show me on the doll where the bad man touched you. 

Anonymkode: d3b3e...91c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, oysterlover skrev:

Nok en stråmann. Alle kvinner i min familie jakter og det er helt fin for meg, mens jeg vil aldri skutt en spurv. Slik begrepet feminisme forstås i dag handler det ikke om rettigheter eller kvinners rett til å være "seg selv". Feminisme har utviklet seg til å bli en mannsdiskriminerende (og derfor også kvinnefiendtlig) ideologi, der kvinner får en rekke særrettighet (rett til samvære med barn, trygderettigheter, kvotert inn overalt, bedre karakterer på skolen som de ikke skulle hatt osv.). Listen er egentlig trøsteløs lang. Feminismen søker å kue menn (og kvinner) og presse sitt "verdensbilde" på begge kjønn enten de vil eller ikke. Jeg fatter ikke at menn har funnet i seg misandriet så lenge. 

Feminisme handler om at kvinner og menn skal ha like rettigheter uansett hva du mener den har utviklet seg til. Det er det som er definisjonen på feminisme og den kan ikke forandres bare fordi noen mennesker vil at kvinner skal ha flere rettigheter enn menn. Menn får i mye større grad 50% omsorg for barn ved skilsmisse, men det er veldig lite menn som står på barrikadene for å ha like stor rett til å ha 50% omsorg for barna som hovedregel. Du må gjerne vise kilder på at kvinner blir kvotert inn overalt, for jeg har aldri blitt kvotert inn noe sted. Menn har også kvoteringsordning på noen utdannelser. Kvinner har bedre karakterer fordi de er mer skoleflinke, ikke fordi de ikke skulle hatt karakterene. Ved eksamener får man kandidatnummer. 

Det meste i innlegget ditt er med andre ord ren svada. 

Anonymkode: f0e94...e5a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om man ikke kaller seg feminist så hater mann kvinner?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xfs367
4 minutter siden, Aragorn ll Elessar said:

Så om man ikke kaller seg feminist så hater mann kvinner?

 

Ja, på samme måte som at dersom du ikke kaller deg "white supremacist", så hater du mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buzzfeed er vel ikke en troverdig kilde, Ts! Den omhandler heller ikke norske forhold, så jeg ville ikke lagt spesielt stor vekt på den "undersøkelsen". 

Men feminisme har nok fått en dårlig klang i manges ører, både blant menn og kvinner. Mye av det skyldes at feminisme pr i dag er mer blitt et paraplybegrep for mange ulike feministiske organisasjoner og aktører med ganske forskjellige narrativ, der alt fra tradisjonelle feminister til ekstremfeminisme og mannshat forenes i en pussig symfoni. 

Feminisme i seg selv, eller den tradisjonelle som sådan, er nok noe de aller fleste hilser velkommen selv om de ikke ønsker å assosieres med begrepet lenger. Jeg tror de mer uttalte og moderate feministene hadde tjent på å ta et oppgjør med alt grumset man finner blant de ekstreme, og tydelig tatt avstand fra disse miljøene. Ta tilbake begrepet, rett og slett. 

Dette er bare synsing fra min side selvfølgelig, men det er altså hva jeg tror og mener om saken. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ThotSlayer
15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tipper det kommer en motreaksjon nok så snart, mange begynner å bli fed up. Vi ser det allerede i dag at menn ikke lenger gidder å oppsøke/binde/forholde seg til kvinner. 

Anonymkode: d3b3e...91c

Motreaksjonen til motreaksjonen du snakker om er allerede på plass på store konsern som Google og Facebook. De sensurerer alt som er kvinnekritisk ;)

Samfunnet er tjent med at menn ikke får vite om hvordan kvinner egentlig er, og at de oppsøker/binder seg/gifter seg med damer i god tro. En opplyst man er en mann som ikke kan manipuleres. Dessverre trenger samfunnet dumme menn sånn at hjulene går rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
3 hours ago, AnonymBruker said:

Feminisme handler om at kvinner og menn skal ha like rettigheter uansett hva du mener den har utviklet seg til. Det er det som er definisjonen på feminisme og den kan ikke forandres bare fordi noen mennesker vil at kvinner skal ha flere rettigheter enn menn. Menn får i mye større grad 50% omsorg for barn ved skilsmisse, men det er veldig lite menn som står på barrikadene for å ha like stor rett til å ha 50% omsorg for barna som hovedregel. Du må gjerne vise kilder på at kvinner blir kvotert inn overalt, for jeg har aldri blitt kvotert inn noe sted. Menn har også kvoteringsordning på noen utdannelser. Kvinner har bedre karakterer fordi de er mer skoleflinke, ikke fordi de ikke skulle hatt karakterene. Ved eksamener får man kandidatnummer. 

Det meste i innlegget ditt er med andre ord ren svada. 

Anonymkode: f0e94...e5a

"Jeg har ikke blitt kvotert, derfor kan det ikke eksistere"

Logikk på høyt nivå, dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Motreaksjonen til motreaksjonen du snakker om er allerede på plass på store konsern som Google og Facebook. De sensurerer alt som er kvinnekritisk ;)

Samfunnet er tjent med at menn ikke får vite om hvordan kvinner egentlig er, og at de oppsøker/binder seg/gifter seg med damer i god tro. En opplyst man er en mann som ikke kan manipuleres. Dessverre trenger samfunnet dumme menn sånn at hjulene går rundt

Hvordan er kvinner? Hvordan er alle millioener av kvinner  i denne verden sånn egentlig?

Anonymkode: 1f13e...8f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan er kvinner? Hvordan er alle millioener av kvinner  i denne verden sånn egentlig?

Anonymkode: 1f13e...8f1

Du får tenke på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Du får tenke på det

Jeg vet bare at jeg har venninner og ingen ønsker det samme. Noen vil gifte seg, noen vil ha stor familie, andre vil ikke, noen vil reise verden osv osv.

:)

Anonymkode: 1f13e...8f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg vet bare at jeg har venninner og ingen ønsker det samme. Noen vil gifte seg, noen vil ha stor familie, andre vil ikke, noen vil reise verden osv osv.

:)

Anonymkode: 1f13e...8f1

Nå var det jo spesifikt snakk om hvordna kvinner er i relasjoner med menn. De som uansett ikke vil ha en mann er ikke vits å nevne her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Feminisme handler om at kvinner og menn skal ha like rettigheter uansett hva du mener den har utviklet seg til. Det er det som er definisjonen på feminisme og den kan ikke forandres bare fordi noen mennesker vil at kvinner skal ha flere rettigheter enn menn. Menn får i mye større grad 50% omsorg for barn ved skilsmisse, men det er veldig lite menn som står på barrikadene for å ha like stor rett til å ha 50% omsorg for barna som hovedregel. Du må gjerne vise kilder på at kvinner blir kvotert inn overalt, for jeg har aldri blitt kvotert inn noe sted. Menn har også kvoteringsordning på noen utdannelser. Kvinner har bedre karakterer fordi de er mer skoleflinke, ikke fordi de ikke skulle hatt karakterene. Ved eksamener får man kandidatnummer. 

Det meste i innlegget ditt er med andre ord ren svada. 

Anonymkode: f0e94...e5a

Å nei du, vi er ikke født i går :) Dette er propaganda for å få pløyet igjennom en ideologi som hater, som ikke gir seg før de slemme hvite mennene er undertrykket og utstøtt av samfunnet. Dere skal ha alle godene, men ikke ansvaret som følger med.

Angående kvotering så er det gjennomsyret i det norske samfunnet; kvinner blir kvotert inn i f.eks jobber og studier. Ofte blir det gjort på bekostning av menn som vil ha samme jobb OG har samme/bedre kvalifikasjoner, men det er jo ikke så viktig at person er faglig kvalifisert så lenge tissen peker rett vei; innover. 

Kvinner har bedre karakter fordi skolesystemet er spesialsydd for dem. Gutter og jenter er forskjellige i væremåte, men det tas ikke til etteretning i det hele tatt. Menn lærer mye bedre igjennom praksis, ikke bare gørrkjedelig teori. Dessuten har det i senere tid kommet frem at jenter faktisk får bedre karakterer bare fordi de er jenter. Ett eksempel fra min tid på ungdomsskolen: Læreren (kvinne) gav alle jentene 5 og alle guttene 3 i ett av fagene. Vi protesterte og klaget inn til ledelsen for urettferdig behandling, men de bare lo av oss. Vi hadde ingenting vi skulle sagt.

Tallene dine stemmer heller ikke, hvis det ikke foreligger nyere forskning jeg ikke vet om. Del gjerne dine kilder.

Det meste i innlegget ditt er med andre ord ren svada.

Anonymkode: d3b3e...91c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan i all verden kom du til den konklusjonen om at hvis "de" ikke definerer seg som feminister så er de hatere? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke inntrykk av at vanlige menn er kvinnehatere. Norske menn er som de alltid har vært, ålreite fyrer som både liker og respekterer kvinner. Møter bare på slike dårlige holdninger på Kvinneguiden, og det kan vel neppe være snakk om veldig mange? De fleste vokser det nok av seg når de får sin første kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ThotSlayer skrev:

"Jeg har ikke blitt kvotert, derfor kan det ikke eksistere"

Logikk på høyt nivå, dere.

Du bruker stråmannsargumentasjon og så kritiserer du min logikk i samme slengen? På tide å snu fingeren innover. Jeg har aldri hevdet at det ikke eksisterer i det hele tatt, men at det eksisterer overalt er ren svada. Om du er uenig i at det er svada så er du velkommen til å vise kilder på at det eksisterer overalt i stedet for å komme med unitelligente hersketeknikker. 

Anonymkode: f0e94...e5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi menn føler seg truet av at kvinner blir sett som likeverdige som menn. De ser helst at kvinner forblir deres knulledukker. 

Tenk selv da...menn får plutselig konkuranse. Se på høyere utdannelse, kvinner er overrepresentert der fordi vi er smartere. Dette gjør igjen at menn må gjøre en innsats de også. Å det er hardt for ett skjørt manneego. 

De kan ikke noe for det. De er bare litt lenger bak i evolusjonen enn kvinner.

Anonymkode: 415bf...10d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å nei du, vi er ikke født i går :) Dette er propaganda for å få pløyet igjennom en ideologi som hater, som ikke gir seg før de slemme hvite mennene er undertrykket og utstøtt av samfunnet. Dere skal ha alle godene, men ikke ansvaret som følger med.

Angående kvotering så er det gjennomsyret i det norske samfunnet; kvinner blir kvotert inn i f.eks jobber og studier. Ofte blir det gjort på bekostning av menn som vil ha samme jobb OG har samme/bedre kvalifikasjoner, men det er jo ikke så viktig at person er faglig kvalifisert så lenge tissen peker rett vei; innover. 

Kvinner har bedre karakter fordi skolesystemet er spesialsydd for dem. Gutter og jenter er forskjellige i væremåte, men det tas ikke til etteretning i det hele tatt. Menn lærer mye bedre igjennom praksis, ikke bare gørrkjedelig teori. Dessuten har det i senere tid kommet frem at jenter faktisk får bedre karakterer bare fordi de er jenter. Ett eksempel fra min tid på ungdomsskolen: Læreren (kvinne) gav alle jentene 5 og alle guttene 3 i ett av fagene. Vi protesterte og klaget inn til ledelsen for urettferdig behandling, men de bare lo av oss. Vi hadde ingenting vi skulle sagt.

Tallene dine stemmer heller ikke, hvis det ikke foreligger nyere forskning jeg ikke vet om. Del gjerne dine kilder.

Det meste i innlegget ditt er med andre ord ren svada.

Anonymkode: d3b3e...91c

Hvem er vi? Anti-feministgjengen din? 

Det er helt typisk når man prøver å opplyse om hva feminisme handler om at det kommer slike som deg som hevder å vite bedre enn folk som faktisk er feminister hva feminisme handler om. Det er jo typisk her inne for alt egentlig, at det kommer menn inn i tråder som mener de vet bedre enn kvinner om kvinner selv. Jeg har ingenting annet å svare på den teite konspirasjonsteorien din enn det. 

Du må gjerne vise til at kvinner blir kvotert inn overalt som jeg nå har sagt ganske mange ganger her. Det er jo veldig rart at kvinner blir kvotert inn absolutt overalt når jeg aldri har blitt kvotert inn noe sted. Jeg skal inn i en gren i forsvaret der det er nesten bare menn og har ikke sett noe til kvotering der heller. Krava for å komme inn gjelder uansett kjønn. 

Igjen er det kandidatnr på eksamen både for menn og for kvinner og det er umulig å vite hvem som er hvem på VGS og høyere utdanning. Derfor kan ikke kvinner få bedre karakter basert på sitt kjønn. 

Det er en gang sånn at mye av de teoretiske fagene må læres via teori. Det er mye som er gørrkjedelig her i livet, men menn må som kvinner lære seg å akseptere at ikke alt er lek og moro hele tiden. 

Jeg har forøvrig ikke vist til noen tall i mitt innlegg, så du må gjerne utdype hvilke tall som ikke stemmer. 

Anonymkode: f0e94...e5a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Du bruker stråmannsargumentasjon og så kritiserer du min logikk i samme slengen? På tide å snu fingeren innover. Jeg har aldri hevdet at det ikke eksisterer i det hele tatt, men at det eksisterer overalt er ren svada. Om du er uenig i at det er svada så er du velkommen til å vise kilder på at det eksisterer overalt i stedet for å komme med unitelligente hersketeknikker. 

Anonymkode: f0e94...e5a

Les likestillingsloven så ser du at den spesifikt baserer seg på kvinner og andre minoriteter. Så jo, den eksisterer enten du vil annerkjenne det eller ikke. Men igjen, du baserer jo dine uttalelser ut fra egne erfaringer, derfor er det ikke rart du blir så forbanna LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Quasimodo
2 timer siden, ThotSlayer skrev:

Motreaksjonen til motreaksjonen du snakker om er allerede på plass på store konsern som Google og Facebook. De sensurerer alt som er kvinnekritisk ;)

Samfunnet er tjent med at menn ikke får vite om hvordan kvinner egentlig er, og at de oppsøker/binder seg/gifter seg med damer i god tro. En opplyst man er en mann som ikke kan manipuleres. Dessverre trenger samfunnet dumme menn sånn at hjulene går rundt

Hvordan er kvinner egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...