Gå til innhold

Hvorfor er så mange menn blitt kvinnehatere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi dere tror at buzzfeed er en seriøs side

Anonymkode: ef0a5...e35

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det annerledes i andre land enn i Norge så denne statistikken er ikke representativ, men jeg tror dessverre mange (både menn og kvinner) er historieløse og lever i sin egen boble. De forstår ikke at anti-feminisme er å ønske at kvinner ikke skal ha frihet i sitt eget liv til å gjøre egne valg som et voksent individ. De forstår ikke at anti-feminisme er å gi tilbake all makt til menn og ingen makt til kvinner. Det er nok et svært lite fåtall av menn som er så egoistiske og lite sympatiske at de ønsker at menn skal bestemme over kvinner for at de selv skal kunne få seg en kone de kan bestemme over og lenke fast i hjemmet, og de mennene det gjelder er nok uansett psykisk syk. 

Min rettighet til frihet er noe jeg ville kjempet til døden for, og jeg skal love mange motstandere ville gått i døden med meg om det kom til det. Jeg tror ikke det er særlig mange som er en så stor motstander av min og andre kvinners rett til å være frie mennesker at de vil risikere livet sitt i kampen mot det, så jeg ser ikke på det som noen trussel. 

Anonymkode: f0e94...e5a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det annerledes i andre land enn i Norge så denne statistikken er ikke representativ, men jeg tror dessverre mange (både menn og kvinner) er historieløse og lever i sin egen boble. De forstår ikke at anti-feminisme er å ønske at kvinner ikke skal ha frihet i sitt eget liv til å gjøre egne valg som et voksent individ. De forstår ikke at anti-feminisme er å gi tilbake all makt til menn og ingen makt til kvinner. Det er nok et svært lite fåtall av menn som er så egoistiske og lite sympatiske at de ønsker at menn skal bestemme over kvinner for at de selv skal kunne få seg en kone de kan bestemme over og lenke fast i hjemmet, og de mennene det gjelder er nok uansett psykisk syk. 

Min rettighet til frihet er noe jeg ville kjempet til døden for, og jeg skal love mange motstandere ville gått i døden med meg om det kom til det. Jeg tror ikke det er særlig mange som er en så stor motstander av min og andre kvinners rett til å være frie mennesker at de vil risikere livet sitt i kampen mot det, så jeg ser ikke på det som noen trussel. 

Anonymkode: f0e94...e5a

Men den skaren menn vokser. Er det høyreekstremismen som er på fremfart? Men samtidig synker jo antallet rasister, trass at de er ganske høylytte på nett. Og hva i alle dager får ei kvinne til å bli motstander mot kvinners frihet?!

Anonymkode: 177b5...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi feministene later til å være spinn spekka gærne. Og mange feminister virker å være mannehatere.

Endret av TrekStar
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, TrekStar skrev:

Fordi feministene later til å være spinn spekka gærne. Og mange feminister virker å være mannehatere.

For den som er privilegiert vil det å bli likestilt føles som å bli undertrykket. Det er ingen feminister som hater menn, det er patriarkatet som feminister vil til livs. Vi ønsker å få likestilling og få en slutt på kvinneundertrykkingen. Derfor er kvinnekamp viktig. Men kvinnekamp er ikke hat mot menn. Hva får deg til å tro det?

Anonymkode: 177b5...a4c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker said:

For den som er privilegiert vil det å bli likestilt føles som å bli undertrykket. Det er ingen feminister som hater menn, det er patriarkatet som feminister vil til livs. Vi ønsker å få likestilling og få en slutt på kvinneundertrykkingen. Derfor er kvinnekamp viktig. Men kvinnekamp er ikke hat mot menn. Hva får deg til å tro det?

Anonymkode: 177b5...a4c

YouTube...hehe...Vet ikke om du har hørt om den tjenesten. Men det er et sted hvor en kan se videoer som folk laster opp. Der kan en også se serier, filmer, og høre på musikk. Alt skjer på YouTube. Forresten, så har Fousey lagt ut en ny vlog. Skal se resten av den snart. Bruker litt mer tid på KG i dag, så ser litt innimellom.

Når menn helt uprovosert, blir slengt trynet full av stygg ordbruk, fra disse kvinnene, og når menn blir anklaget for sex-trakkassering ved at mannen humorøst svarer på spørsmålet: "Hva heter du", med "Hugh Mungus", da tror jeg feministene med vilje utnytter enhver situasjon til å prøve å jekke ned mannen og sette seg selv i offerposisjon. Le litt da feminister. Strekk på munnvikene, si hahaha, og le.

Mange av feministene har et mannehat, og vil skape en situasjon, med den hensikt å stemple mannen som noe ondt. Ved å stemple menn som ond, og en som utnytter kvinner, så tror jeg feministene prøver å presse bort menn, slik at dem selv kan inntre i posisjoner hvor feminister kan sette dagsorden og bane veien for mannefiendtlige holdninger, kanskje som hevn for noe som en organisasjon eller aktivister har hjernevasket dem til å tro på, grunnet fordtidens spøkelser.

Jeg tror feminisme er mer politisk, enn ment å oppnå likestiling. Det er en kvinnekamp, ikke lenger likestilling, slik det begynte som.

Menn og kvinner er ikke ment å være sammen i en jobbsammenheng, tror jeg. Menn vet liksom ikke helt hvordan dem skal konkurrere med kvinner, hvordan prate med dem, og våre verdier og mål er gjerne forskjellige. Kvinner tar for mye følelser inn i en arbeidssituasjon, og det utvikler konflikter grunnet mannens naturlige væremåte. Menn prater til andre menn, på en måte kvinner heller ikke forstår.

Endret av TrekStar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Ifølge moderne forskning så er over 40% av alle menn anti-feminister. Hvorfor er så mange menn blitt kvinnehatere tror dere?

https://www.buzzfeed.com/markdistefano/new-poll-third-young-british-males-anti-feminism

Anonymkode: 177b5...a4c

Dette er det som kalles en stråmann. Mange menn mener med at feminisme er destruktivt både for menn og kvinner av diverse grunner. Ofte vil derfor anti-feminister være oppriktig glad i kvinner og det feminine. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker ikke feminister bl.a. fordi de gjør sånn som du gjør nå: skyver alle kvinner foran deg, selv om du bare representerer 4-5% av dem. Dere gir kvinner generelt et dårlig navn, og det syns vi er urettferdig overfor de resterende 95%.

Anonymkode: 9b8aa...5de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anti-feminist og kvinnehater er to forskjellige ting, men det skjønner vel ikke du som får nyhetene dine servert aqv buzzfeed.. Dagens feminisme handler om alt annet enn likestilling.

Anonymkode: d3b3e...91c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Anti-feminist og kvinnehater er to forskjellige ting, men det skjønner vel ikke du som får nyhetene dine servert aqv buzzfeed.. Dagens feminisme handler om alt annet enn likestilling.

Anonymkode: d3b3e...91c

Liker du den feminismen som var på 50 talet da?

 

Anonymkode: 1f13e...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet helt alvorlig ingenting som er mer usexy med menn som er redd kvinner og ikke støtter feminisme. Absolutt ingenting er like lite tiltrekkende! Ja til selvsikre menn som ikke føler seg truet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, oysterlover skrev:

Dette er det som kalles en stråmann. Mange menn mener med at feminisme er destruktivt både for menn og kvinner av diverse grunner. Ofte vil derfor anti-feminister være oppriktig glad i kvinner og det feminine. 

Menn som mener at det er destruktivt for kvinner å ha like rettigheter og å være like fri som menn er ikke helt riktig skrudd sammen. Ja, de er nok glad i det feminine om det feminine defineres som kvinner som er undertrykte. For vet du, jeg bryr meg katta i om menn som vil undertrykke kvinner liker "det feminine". Jeg er ikke skapt for å bli plassert i en boks og fortalt at fordi jeg har vagina så skal jeg være "feminin" aka sitte der til pynt for mannfolka. Jeg er ikke skapt for å glede menn, og det er det anti-feminister tydeligvis ikke forstår. Det å være feminist handler om at alle kvinner OG menn skal ha valget om de vil være feminin, maskulin, begge deler (som de fleste jo er), om de vil gå med bukse eller skjørt, sminke eller ingenting, om de skal stemme rødt eller blått og ikke minst hvem de skal være sammen med. 

Anti-feminisme handler bare om at mannfolka vil bli pleaset. Jeg trives best på skauen med hagla mi, og ingen mann skal noen sinne bestemme at det skal jeg ikke drive med fordi det liksom ikke er feminint nok for dem. Og ja, jeg bryr meg katta i hva idiotene synes er destruktivt og like feminint så lenge de ikke prøver seg på å redusere kvinners rettigheter til å bestemme over eget liv. Da skal de få se hvor mange kvinner her i landet som har en indre drage og mye mer baller enn det de noen sinne kan drømme om. 

Anonymkode: f0e94...e5a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi liker ikke feminister bl.a. fordi de gjør sånn som du gjør nå: skyver alle kvinner foran deg, selv om du bare representerer 4-5% av dem. Dere gir kvinner generelt et dårlig navn, og det syns vi er urettferdig overfor de resterende 95%.

Anonymkode: 9b8aa...5de

Har du statistikk på at 95% av kvinner i Norge er i mot likestilling og at de skulle ønske de ble undertrykt? 

Anonymkode: f0e94...e5a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Jeg vet helt alvorlig ingenting som er mer usexy med menn som er redd kvinner og ikke støtter feminisme. Absolutt ingenting er like lite tiltrekkende! Ja til selvsikre menn som ikke føler seg truet. 

Jeg tenker at det har med narsissime å gjøre. Nå snakker jeg ikke om den ''rosa hårede feminismen''. Men helt vanlige ting som noen kanskje tar for gitt. Disse mennene liker den tiden hvor kvinner var avhenging av en mann og dehumanisert til bare et objekt som skal stå til pynt og ikke ha noen følelsmessige behov eller ønsker...

 

Det er greit nok å sette pris på det feminine, men å tvinge det på mennesker som ikke ønsker det er feil.

Anonymkode: 1f13e...8f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Menn som mener at det er destruktivt for kvinner å ha like rettigheter og å være like fri som menn er ikke helt riktig skrudd sammen. Ja, de er nok glad i det feminine om det feminine defineres som kvinner som er undertrykte. For vet du, jeg bryr meg katta i om menn som vil undertrykke kvinner liker "det feminine". Jeg er ikke skapt for å bli plassert i en boks og fortalt at fordi jeg har vagina så skal jeg være "feminin" aka sitte der til pynt for mannfolka. Jeg er ikke skapt for å glede menn, og det er det anti-feminister tydeligvis ikke forstår. Det å være feminist handler om at alle kvinner OG menn skal ha valget om de vil være feminin, maskulin, begge deler (som de fleste jo er), om de vil gå med bukse eller skjørt, sminke eller ingenting, om de skal stemme rødt eller blått og ikke minst hvem de skal være sammen med. 

Anti-feminisme handler bare om at mannfolka vil bli pleaset. Jeg trives best på skauen med hagla mi, og ingen mann skal noen sinne bestemme at det skal jeg ikke drive med fordi det liksom ikke er feminint nok for dem. Og ja, jeg bryr meg katta i hva idiotene synes er destruktivt og like feminint så lenge de ikke prøver seg på å redusere kvinners rettigheter til å bestemme over eget liv. Da skal de få se hvor mange kvinner her i landet som har en indre drage og mye mer baller enn det de noen sinne kan drømme om. 

Anonymkode: f0e94...e5a

Nok en stråmann. Alle kvinner i min familie jakter og det er helt fin for meg, mens jeg vil aldri skutt en spurv. Slik begrepet feminisme forstås i dag handler det ikke om rettigheter eller kvinners rett til å være "seg selv". Feminisme har utviklet seg til å bli en mannsdiskriminerende (og derfor også kvinnefiendtlig) ideologi, der kvinner får en rekke særrettighet (rett til samvære med barn, trygderettigheter, kvotert inn overalt, bedre karakterer på skolen som de ikke skulle hatt osv.). Listen er egentlig trøsteløs lang. Feminismen søker å kue menn (og kvinner) og presse sitt "verdensbilde" på begge kjønn enten de vil eller ikke. Jeg fatter ikke at menn har funnet seg i misandriet så lenge. 

Endret av oysterlover
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjuler det jeg har av tanker veldig godt, for vet at det ikke er bra.

Kvinnehater er jeg ikke, men jeg kjenner på til tider enorm frustrasjon over at man ikke strekker til, er god nok. Det som er ille, er at man kan ikke få luftet disse tankene noe annet sted enn på nettet, for da er det dødsdommen for å få seg dame.

"Ingen" menn som får kjærester eller partnere vil være bitre og kvinnehatere. Hele problemet ligger i at det er mange menn som faller utenfor, og ikke får dekket naturlige og livsnødvendige behov som fysisk nærhet. Det er så enormt viktig for mange å føle seg ønsket og elsket, og la oss innse det; det er vanskeligere for mange menn å få.

Dere må ikke skrike "kvinnehatere" uten å forstå at det ligger noe bak. Vanskelige tanker, utallige avvisninger, frustrasjon osv.

Det må være lov å diskutere temaet, men selvsagt ikke komme med hat.

Det fins nok av mannsproblemer i samfunnet også, det er klart de skal diskuteres på lik linje som kvinnenes.

Anonymkode: f928e...e76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, oysterlover said:

Nok en stråmann. Alle kvinner i min familie jakter og det er helt fin for meg, mens jeg vil aldri skutt en spurv. Slik begrepet feminisme forstås i dag handler det ikke om rettigheter eller kvinners rett til å være "seg selv". Feminisme har utviklet seg til å bli en mannsdiskriminerende (og derfor også kvinnefiendtlig) ideologi, der kvinner får en rekke særrettighet (rett til samvære med barn, trygderettigheter, kvotert inn overalt, bedre karakterer på skolen som de ikke skulle hatt osv.). Listen er egentlig trøsteløs lang. Feminismen søker å kue menn (og kvinner) og presse sitt "verdensbilde" på begge kjønn enten de vil eller ikke. Jeg fatter ikke at menn har funnet i seg misandriet så lenge. 

Jeg tipper det kommer en motreaksjon nok så snart, mange begynner å bli fed up. Vi ser det allerede i dag at menn ikke lenger gidder å oppsøke/binde/forholde seg til kvinner. 

Anonymkode: d3b3e...91c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det har med narsissime å gjøre. Nå snakker jeg ikke om den ''rosa hårede feminismen''. Men helt vanlige ting som noen kanskje tar for gitt. Disse mennene liker den tiden hvor kvinner var avhenging av en mann og dehumanisert til bare et objekt som skal stå til pynt og ikke ha noen følelsmessige behov eller ønsker...

 

Det er greit nok å sette pris på det feminine, men å tvinge det på mennesker som ikke ønsker det er feil.

Anonymkode: 1f13e...8f1

Ingen oppegående menn som ikke er redd kvinner vil tilbake til den tid. Det er usikre og lite reflekterte menn som ønsker seg tilbake. De som ikke er trygge i din rolle som menn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper det kommer en motreaksjon nok så snart, mange begynner å bli fed up. Vi ser det allerede i dag at menn ikke lenger gidder å oppsøke/binde/forholde seg til kvinner. 

Anonymkode: d3b3e...91c

Les litt historie og voks opp. Makan til uforstand og dumhet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...