Gå til innhold

Fordommer ang. thailandske kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spm er. Er det lett å få thai dame her til Norge. Vil de få jobb? Vil de lære språket? Fryser de? Og vil de bli intigrert?

Anonymkode: a4963...2a7

Nei,det er ikke spørsmålet her.Verken min kompis eller hans kvinnelige venn har noen intensjoner/tanker om at hans venn skal flytte til Norge!

Anonymkode: 24a46...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er masse fordommer mot menn med asiatisk kjæreste her i landet. Var sammen med ei fra Japan, og da vanket det stygge blikk, kommentarer, og latterliggjøring. Nesten utelukkende fra kvinner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rakke ned på thailandske kvinner??Jeg gjør ikke det!Min kompis har jobbet i mange land,nå første gang i Thailand,men har aldri møtt slike fordomsfulle ytringer fra venner før.Han reagerer,jeg reagerer på det,men vi er vel uvitende begge to da.Det er ikke jeg som er i Thailand,men jeg skal si til min kompis,at vennskap med kvinner,ikke er vanlig i Thailand.

Anonymkode: 24a46...818

Du er fordomsfull selv når du spør om alle tror thailandske kvinner er "lykkejegere". Altså. Fint med selvinnsikt. De vil ha et verdig liv som de fleste vil. Gå litt i seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Du er fordomsfull selv når du spør om alle tror thailandske kvinner er "lykkejegere". Altså. Fint med selvinnsikt. De vil ha et verdig liv som de fleste vil. Gå litt i seg selv. 

Nei.Jeg spør om nordmenn virkelig er så fordomsfulle!Men da er jeg vel fordomsfull mot nordmenn.Du forstår ikke innlegget.Jeg går ut i fra at alle mennesker vil ha et verdig liv.Forstår ikke hvorfor du tillegger meg meninger og er så aggressiv.

Anonymkode: 24a46...818

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei.Jeg spør om nordmenn virkelig er så fordomsfulle!Men da er jeg vel fordomsfull mot nordmenn.Du forstår ikke innlegget.Jeg går ut i fra at alle mennesker vil ha et verdig liv.Forstår ikke hvorfor du tillegger meg meninger og er så aggressiv.

Anonymkode: 24a46...818

Jeg er ikke aggressiv! Virkelig ikke. Men du kom med "lykkejegere". Ingen andre. Se hva du skriver da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det begynner å bli ganske mange av disse parene... Synes det er spesielt som norsk kvinne. Og jeg må si at det gjør meg litt skeptisk. Merkelig nok ser man ikke dette fenomenet i Polen f.eks... At menn henter masse koner i Thailand. Hvorfor er dette så utbredt blant norske menn da?

 

Har ikke noe spesielle fordommer utenom det. Men ja, jeg tror mange er lykkejegere som leter etter å oppgradere livvstillen.

Skjønner ikke hvordan noen tenker at de kommer til å være mye lykkeligere i et meget kapitalistisk samfunn som i Norge? Vi har ikke engang sol. Mange får jo d-vitamin mangel om de velger å komme hit hvor vi bare har sol et par dager om sommeren.

 

Anonymkode: 90186...a07

Polske damer er monogame og holder seg til familien. En mann en dame. Er ikke sånn i Norge vetu. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig kan du regne meg inn blant de fordomsfulle. Fikk bekreftet alle mulige fordommer seinest for en uke siden. Gud hjelp  stakkars dame som endte opp med en sånn dust, må hatt det ganske bedritent der hun kom fra  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sphere said:

Det er masse fordommer mot menn med asiatisk kjæreste her i landet. Var sammen med ei fra Japan, og da vanket det stygge blikk, kommentarer, og latterliggjøring. Nesten utelukkende fra kvinner. 

Jeg har det litt vanskelig å tro det. Sier ikke at du lyver, men skjønner ikke at fremmede (antar at det var fremmede) kommenterer andre par slik at de kan høre. Var det stort sett i situasjoner der mye alkohol var involvert?Bygdefolk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fiskegrateng skrev:

Jeg har det litt vanskelig å tro det. Sier ikke at du lyver, men skjønner ikke at fremmede (antar at det var fremmede) kommenterer andre par slik at de kan høre. Var det stort sett i situasjoner der mye alkohol var involvert?Bygdefolk?

Både fremmede og bekjente midt i Oslogryta. Med og uten alkohol. Og jeg er langt fra den eneste som har slike opplevelser. Det er jo bare å se i disse trådene om asiatiske kvinner her inne, så ser man at fordommene florerer. Både om de asiatiske kvinnene selv, og mennene de er med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sphere said:

Både fremmede og bekjente midt i Oslogryta. Med og uten alkohol. Og jeg er langt fra den eneste som har slike opplevelser. Det er jo bare å se i disse trådene om asiatiske kvinner her inne, så ser man at fordommene florerer. Både om de asiatiske kvinnene selv, og mennene de er med. 

Uffa meg, Japan er jo ikke engang et land det er typisk å "hente" kvinner fra, så hvorfor fordommer?Hva stygt kan en som vet at dama er fra Japan si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sphere skrev:

Både fremmede og bekjente midt i Oslogryta. Med og uten alkohol. Og jeg er langt fra den eneste som har slike opplevelser. Det er jo bare å se i disse trådene om asiatiske kvinner her inne, så ser man at fordommene florerer. Både om de asiatiske kvinnene selv, og mennene de er med. 

Det er vel helst mennene de er med, og ikke damene i seg selv folk har noe imot. Men uansett trenger ikke folk bry seg om hva andre gjør. Det er bare litt spesielt når man har asiatiske venninner som sier at de selv føler de blir fetisjert fordi de  mennenne tror at de er ''submissive''.

Anonymkode: 90186...a07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen om det er enkelt å få de til norge? Må de gifte seg? Får de jobb? Hvor mye penger må mannen gi dem pr mnd? Fryser de her? Lærer de språket? 

Spør pga jeg er den knuste damen der eksen fant seg thai dame og hun skal en dag bli stemor til mine barn. Eksen sier alt dette blir kjempelett og alt vil gå knirkefritt. Jeg ble dumpa for ei thai og det er utrolig vondt. Har ikke stygge fordommer, men vet alle menn klarer å få seg thai kone.

Anonymkode: a4963...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet noen om det er enkelt å få de til norge? Må de gifte seg? Får de jobb? Hvor mye penger må mannen gi dem pr mnd? Fryser de her? Lærer de språket? 

Spør pga jeg er den knuste damen der eksen fant seg thai dame og hun skal en dag bli stemor til mine barn. Eksen sier alt dette blir kjempelett og alt vil gå knirkefritt. Jeg ble dumpa for ei thai og det er utrolig vondt. Har ikke stygge fordommer, men vet alle menn klarer å få seg thai kone.

Anonymkode: a4963...2a7

Lag deg din egen tråd!Min tråd handler ikke om det du skriver!

Anonymkode: 24a46...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lag deg din egen tråd!Min tråd handler ikke om det du skriver!

Anonymkode: 24a46...818

Ok. Beklager.

Anonymkode: a4963...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. Beklager.

Anonymkode: a4963...2a7

Hva jobber mannen din med?

Anonymkode: 5381f...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet noen om det er enkelt å få de til norge? Må de gifte seg? Får de jobb? Hvor mye penger må mannen gi dem pr mnd? Fryser de her? Lærer de språket? 

Spør pga jeg er den knuste damen der eksen fant seg thai dame og hun skal en dag bli stemor til mine barn. Eksen sier alt dette blir kjempelett og alt vil gå knirkefritt. Jeg ble dumpa for ei thai og det er utrolig vondt. Har ikke stygge fordommer, men vet alle menn klarer å få seg thai kone.

Anonymkode: a4963...2a7

Ja. Da liker nok din tidligere bedre halvdel thailandske kvinner bedre og deg er lov. Deal with IT! 

Anonymkode: 7d166...977

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Da liker nok din tidligere bedre halvdel thailandske kvinner bedre og deg er lov. Deal with IT! 

Anonymkode: 7d166...977

Jøsses aggresivt svar. De om det. De som liker underdanige og stille kvinner som kun lager mat og er på soverommet, vær så god. Vi får se hvor lykkelige de blir da. 

Anonymkode: a4963...2a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både menn og kvinner er vel lykkejegere. Menn trader penger mot vakkert utseende. Forelskelse er bare et tegn på at det er en god handel. Ville aldri hatt en thaidame selv, men en del andre asiatiske damer som er tiltrekkende. Jeg tror norske kvinner har naturlig skepsis mot utenlandske damer fordi de får mer konkurranse. Samme som menn ikke liker at de kommer mange utenlandske menn til Norge. Har ikke hørt om norske menn som har fordommer mot thaidamer. De fleste tenker vel at thaidamer er mer feminine, lydig og huslige. Det kan jo og være fordommer, og jeg har ingen erfaringer med thaidamer. For samfunnet er det i hvertfall mer fornuftig å få utenlandske damer fremover utenlandske menn til Norge. Jeg kunne feks tenkt meg å bruke oljefondet (i stedenfor å investere i kjedelig eiendom i London) til å importere 1 million Venezuelianske bikinimodeller. Tror det vil hjulpet mange kvinner (og menn) og i tillegg hadde vi kvitter oss med feminismen. Vinn-vinn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Fiskegrateng skrev:

Uffa meg, Japan er jo ikke engang et land det er typisk å "hente" kvinner fra, så hvorfor fordommer?Hva stygt kan en som vet at dama er fra Japan si?

Hvorfor fordommer uansett? Jeg reagerer like lite på Rigmor som har vært i Tyrkia og funnet seg en kjæreste, som på Alfred som har vært i Thailand. Det var tydeligvis ikke så vanskelig å finne noe å reagere på. Hun skjønte heldigvis ikke kommentarene, og jeg sparte henne for oversettelsen, men hun tok jo signalene og jeg måtte jo forklare at de ikke var helt imponert over at jeg hadde fått meg en asiatisk kjæreste. 

«De ser jo alle like ut i mine øyne»

«Hun må jo være lykkejeger som finner seg en så langt unna»

«Hva er galt med deg som ikke klarer å finne en skikkelig norsk kvinne?»

«Er det en Asia-fetisj?»

«Hun ser jo ut som et barn» (hun var lav og slank...)

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel helst mennene de er med, og ikke damene i seg selv folk har noe imot. Men uansett trenger ikke folk bry seg om hva andre gjør. Det er bare litt spesielt når man har asiatiske venninner som sier at de selv føler de blir fetisjert fordi de  mennenne tror at de er ''submissive''.

Anonymkode: 90186...a07

Joda, selvsagt finnes Asia-fetisjer, og som du sier handler det nok ofte om en forestilling om dominans. Samtidig er det visstnok utrolig lett å slenge folk i den kategorien. Som oftest stemmer det jo ikke. Det handler jo mest av alt om to personer som finner og liker hverandre. Det er ganske så spesielt at man føler man bør gå veldig forsiktig frem, nettopp pga denne tanken om at det kan bli oppfattet som en fetisj, eller blir sett på som ekkelt. Og vi må legge fra oss den forestillingen om at asiatiske kvinner er så svake, underkuet og blir dyttet rundt, for der varierer det stort. Akkurat som oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lag deg din egen tråd!Min tråd handler ikke om det du skriver!

Anonymkode: 24a46...818

Du definerer ikke trådens innhold i et åpen forum. Om du bare er ute etter å få bekreftet egne meninger bør du rigge deg til i et ekkokammer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...