Gå til innhold

Fordommer ang. thailandske kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En av mine kompiser er i Thailand på kombinert ferie og jobb,er ikke interessert i å finne seg dame,forhold,sex etc. Han er  bevisst på at noen damer er opptatt av å finne seg en vestlig mann de kan tjene penger på,så han som ikke er interessert i noe av slike tilbud har holdt seg vekk fra slike situasjoner.Pga jobben har han vært der ganske lenge,skal snart hjem igjen.Siste uken har han truffet en dame,som han anser som en venn og kun det. Noe hun også er inneforstått med og er heller ikke er interessert i noe annet.De har ikke hatt noen form for intimitet seg imellom. Han var så 'dum'?? at han la ut noen bilder på facebook,som viser bilder av samme dame og han,helt uskyldige bilder.Nå blir han bombadert med kommentarer som er spydige ang.dette.Fått deg thaidame ja? Haha!Er kun en venn har han svart.Men det nytter ikke,folk er overbevist om at dette handler om noe annet enn et vanlig vennskap. Til saken: er vi så fordomsfulle at vi anser alle thailandske kvinner som lykkejegere?Ingen som tror på at man kan ha et vennskapelig forhold til en thailandsk kvinne?

Anonymkode: 24a46...818

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk er så stygge og fordomsfulle.

Jeg har vært såpass mye i Thailand at jeg ikke automatisk antar at han er en tomsing som har hentet seg en lykkejeger. Folk reiser og møtes over hele verden i dag. 

Anonymkode: 13e22...7f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det viktig for han om folk tror han har fått en thaidame eller ikke?

Det kan ofte føles som om vi lever for å vise at vi ikke kan bli stigmatisert, på noen som helst måte, her i Norge.

 

Like greit å bare gi blaffen i hva andre tror og ikke tror. Det er som det er unansett.

Anonymkode: d75e6...523

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett så mange småfeite og mindre kjekke norske menn med thaidamer som er tynne som stilker, ja nærmest småpikeaktige.. Kjempetrist! Er det rart folk har fordommer?

Anonymkode: 8faf7...404

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er så stygge og fordomsfulle.

Jeg har vært såpass mye i Thailand at jeg ikke automatisk antar at han er en tomsing som har hentet seg en lykkejeger. Folk reiser og møtes over hele verden i dag. 

Anonymkode: 13e22...7f0

Han har reist mye pga jobben sin,vært i mange land.Er ingen naiv tomsing.Men han føler og opplever at andre ser på han som en dust,en som ikke forstår at vennskap ikke finnes via thailandske damer.Ja,folk er fordomsfulle og stygge,enig med deg i det.Takk for svar,godt å se at ikke alle er fordomsfulle!

Anonymkode: 24a46...818

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det viktig for han om folk tror han har fått en thaidame eller ikke?

Det kan ofte føles som om vi lever for å vise at vi ikke kan bli stigmatisert, på noen som helst måte, her i Norge.

 

Like greit å bare gi blaffen i hva andre tror og ikke tror. Det er som det er unansett.

Anonymkode: d75e6...523

Det begynner å bli ganske mange av disse parene... Synes det er spesielt som norsk kvinne. Og jeg må si at det gjør meg litt skeptisk. Merkelig nok ser man ikke dette fenomenet i Polen f.eks... At menn henter masse koner i Thailand. Hvorfor er dette så utbredt blant norske menn da?

 

Har ikke noe spesielle fordommer utenom det. Men ja, jeg tror mange er lykkejegere som leter etter å oppgradere livvstillen.

Skjønner ikke hvordan noen tenker at de kommer til å være mye lykkeligere i et meget kapitalistisk samfunn som i Norge? Vi har ikke engang sol. Mange får jo d-vitamin mangel om de velger å komme hit hvor vi bare har sol et par dager om sommeren.

 

Anonymkode: 90186...a07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ThotSlayer

Du må forstå psykologien bak det hele. Kvinner er drevet av gruppementalitet, som er grunnen til at de oftere faller for menn som er opptatt. Har en godkjent han, så har alle godkjent han. På samme måte så er det også slik at hvis gruppen har avvist en fyr, så skal ingen andre godta han heller. Det er derfor damene blir så irriterte på thaidamer, for de har bestemt seg for at disse norske mennene ikke skal ha en dame. "Vi vil ikke ha deg, men ingen andre skal ha deg heller"

Det bryter også med markedsverdien de norske damene har satt seg. Hvis stygge norske menn kan få seg dame, så betyr det at de selv ikke kan kreve så mye av en mann. Kvinner og samfunnet er tjent med at menn er desperate, og thaidamer gjør norske menn mindre desperate.

Personlig så hadde jeg gått for en thaidame om jeg skulle valgt partner. Men nå har jeg bestemt meg for å ikke ha en partner fordi jeg ikke ser vitsen, så det kommer aldri til å skje uansett

Endret av ThotSlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det viktig for han om folk tror han har fått en thaidame eller ikke?

Det kan ofte føles som om vi lever for å vise at vi ikke kan bli stigmatisert, på noen som helst måte, her i Norge.

 

Like greit å bare gi blaffen i hva andre tror og ikke tror. Det er som det er unansett.

Anonymkode: d75e6...523

Ja,det er viktig for han pga andre omstendigheter hjemme i Norge.Jeg kan ikke gå inn på en forklaring ang. det.( anonymitet og fare for gjenkjennelse) Han er singel,så har ingen forpliktelser i så måte,men andre ting er viktig for han i så måte.Mitt innlegg handler ikke så mye om han,men mer om thailandske kvinner og vårt syn på dem.

Anonymkode: 24a46...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er så stygge og fordomsfulle.

Jeg har vært såpass mye i Thailand at jeg ikke automatisk antar at han er en tomsing som har hentet seg en lykkejeger. Folk reiser og møtes over hele verden i dag. 

Anonymkode: 13e22...7f0

Håper du ser ironien i det du skriver. Hvem har fordommer sa du? Jez 🤣

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett så mange småfeite og mindre kjekke norske menn med thaidamer som er tynne som stilker, ja nærmest småpikeaktige.. Kjempetrist! Er det rart folk har fordommer?

Anonymkode: 8faf7...404

Jeg har også sett slike eksempler som du nevner,og slikt er kjempetrist,det er jeg enig med deg i! Nå er kompisen min ikke fet,han har et ganske attraktivt utseende og vil nok,dersom man tenker på utseende,ikke ha noen problemer med å få seg dame. Men han er ikke interessert i det pr.nå!

Anonymkode: 24a46...818

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Du må forstå psykologien bak det hele. Kvinner er drevet av gruppementalitet, som er grunnen til at de oftere faller for menn som er opptatt. Har en godkjent han, så har alle godkjent han. På samme måte så er det også slik at hvis gruppen har avvist en fyr, så skal ingen andre godta han heller. Det er derfor damene blir så irriterte på thaidamer, for de har bestemt seg for at disse norske mennene ikke skal ha en dame. "Vi vil ikke ha deg, men ingen andre skal ha deg heller"

Det bryter også med markedsverdien de norske damene har satt seg. Hvis stygge norske menn kan få seg dame, så betyr det at de selv ikke kan kreve så mye av en mann. Kvinner og samfunnet er tjent med at menn er desperate, og thaidamer gjør norske menn mindre desperate.

Personlig så hadde jeg gått for en thaidame om jeg skulle valgt partner. Men nå har jeg bestemt meg for å ikke ha en partner fordi jeg ikke ser vitsen, så det kommer aldri til å skje uansett

 

13 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Kvinner er drevet av gruppementalitet, som er grunnen til at de oftere faller for menn som er opptatt.

 

14 minutter siden, ThotSlayer skrev:

markedsverdien de norske damene har satt seg

Svaret ditt er iallefall generaliserende og fordomsfullt.

Anonymkode: 24a46...818

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
1 minutt siden, AnonymBruker said:

 

 

Svaret ditt er iallefall generaliserende og fordomsfullt.

Anonymkode: 24a46...818

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ThotSlayer skrev:

?

Mulig jeg misforstår deg,men du beskriver alle (norske?) kvinner under en kam.Er alle kvinner drevet av gruppementalitet?Har alle norske kvinner satt en markedsverdi?

Anonymkode: 24a46...818

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ThotSlayer
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Mulig jeg misforstår deg,men du beskriver alle (norske?) kvinner under en kam.Er alle kvinner drevet av gruppementalitet?Har alle norske kvinner satt en markedsverdi?

Anonymkode: 24a46...818

Nei, men de aller fleste. Hvis jeg mente at alle var sånn så hadde jeg skrevet det i innlegget.

Det er du som generaliserer, ikke jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ThotSlayer skrev:

Nei, men de aller fleste. Hvis jeg mente at alle var sånn så hadde jeg skrevet det i innlegget.

Det er du som generaliserer, ikke jeg

Hvis man skal drive å generalisere, så kan man jo se på voldstatistikken, som består overvelmende av menn... I USA sin statistikk er 91% av drap begått av menn.

Kanskje derfor kvinner er forsiktig med partnervalg? Ikke vet jeg. Men folk må ta ansvar for seg selv og sine handlinger. Hvis man hater en person så mye at man tyr til drap, så er det ikke personen det handler om men seg selv.

Og kvinner må SLUTTE med sine dumme manipulerende spill. Tenk hvor framover verden hadde gått om folk bare tok ansvar for seg selv?

Anonymkode: 90186...a07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis man skal drive å generalisere, så kan man jo se på voldstatistikken, som består overvelmende av menn... I USA sin statistikk er 91% av drap begått av menn.

Kanskje derfor kvinner er forsiktig med partnervalg? Ikke vet jeg. Men folk må ta ansvar for seg selv og sine handlinger. Hvis man hater en person så mye at man tyr til drap, så er det ikke personen det handler om men seg selv.

Og kvinner må SLUTTE med sine dumme manipulerende spill. Tenk hvor framover verden hadde gått om folk bare tok ansvar for seg selv?

Anonymkode: 90186...a07

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Ok

Jeg bare sier at begge kjønnene har en tendens til å klandre det ene kjønnet. Og man ser jo bare at ingenting løser seg ved dette.

Så hvis alle begynte å ta ansvar for seg selv, så ville nok samfunnet sett en markant endring.

Anonymkode: 90186...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Nei, men de aller fleste. Hvis jeg mente at alle var sånn så hadde jeg skrevet det i innlegget.

Det er du som generaliserer, ikke jeg

Ok,når du sier 'de aller fleste', så opplever jeg det som generalisering.

Anonymkode: 24a46...818

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg bare sier at begge kjønnene har en tendens til å klandre det ene kjønnet. Og man ser jo bare at ingenting løser seg ved dette.

Så hvis alle begynte å ta ansvar for seg selv, så ville nok samfunnet sett en markant endring.

Anonymkode: 90186...a07

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ok,når du sier 'de aller fleste', så opplever jeg det som generalisering.

Anonymkode: 24a46...818

De aller fleste er ikke det samme som alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...