Gå til innhold

De kristne mener at de ufrelste vil gå til evig fortapelse når de dør. Hva innebærer egentlig det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er kristendom en skremmsels propaganda? Hvis du ikke tror så er du for alltid dømt? Hva med de som ikke klarer å finne troen?

Anonymkode: 5d616...4f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt jeg vet er dette: Dersom de kristne rasshøla selv kommer til himmelen, så vil jeg ikke dit. Tror det er et utrivelig sted. 

Når det skal sies så tror jeg verken på himmel eller helvete, så jeg bryr meg ikke. 

Anonymkode: 0ebe9...f3a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo veldig klart, og er ikke til å misforstå. Selvfølgelig er det ubehagelig, men realiteten er der, enten man snakker om det eller ikke.

Anonymkode: df550...47a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne har litt ulik fortolkning av akkurat det. Så vidt jeg vet har ikke en eventuell Gud uttalt seg i sakens anledning.

Anonymkode: 1693f...8e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man havner ikke i "helvete til evig tid", men man kan komme i dårlig selskap på den andre siden akkurat som her.

Anbefaler å studere nær-døden-opplevelsen til Howard Storm. Han døde som ihuga ateist, og skjønte ikke en gang at han var død da han plutselig stod og så på kroppen sin i sykehussenga. Det kom noen ubehagelige mennesker som skulle ha han med seg til gå nedover sykehusgangen, og selv om han hadde en dårlig følelse med dem så ble han med for han trodde det var sykehuspersonell. Etter en stund skjønte han at han var nok ikke levende lenger, og at disse vesenene ikke var vennligsinnede. Han ble mishandlet av disse vesenene, og han skjønte senere at det var fordi de ville at han skulle bli like ond som dem. Etter en god stund så hørte han plutselig en stemme som sa "Be til Gud", og han klarte å finne noen fraser som han hadde lært i barndommen, og disse frasene støtte bort disse personene. Og så når det hadde gått enda litt tid kom Jesus og reddet han, jeg tror han ropte spesifikt på Jesus men jeg husker ikke helt. 
Hele opplevelsen hans er farget av at han vokste opp med kristendom tror jeg, og denne videoen vinkler de det enda mer mot akkurat kristendommen, men det er en fantastisk historie. Det er ikke alle som har nær-døden-opplevelser møter Jesus eller som kaller det lyset som de møtte på andre siden "Gud", men de har på samme måte en opplevelse av stor kjærlighet, visdom, medfølelse og innsikter om livet sitt som de ikke hadde på denne siden. De aller aller fleste har ingen negativ opplevelse på andre siden heller.
Slik som han ser på det han opplevd nå, så var det det eneste som kunne få han til å endre seg i dette livet, for han var ikke en hyggelig person før han hadde denne opplevelsen. Han var stort sett ute etter å utnytte og manipulere folk, og hadde svært lite empati med dem som krysset hans vei. Så streb etter det gode, så havner du ikke i "helvete", som egentlig ikke finnes, men som er en videreføring av negativitet, likegyldighet og kynisme som man lever på denne siden. Likt søker likt rett og slett.

 

Anonymkode: deb1e...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er flere nær-døden-opplevelser:

 

Anonymkode: deb1e...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo veldig klart, og er ikke til å misforstå. Selvfølgelig er det ubehagelig, men realiteten er der, enten man snakker om det eller ikke.

Anonymkode: df550...47a

🤣😂😂

Det er veldig mye som er skrevet her i verden, f eks at det finnes tusser og troll og at jorda er flat. Den siste er jo blitt så trendy nå om dagen. Himmel og helvete-mytene har vel sett sine bedre dager, men noen liker jo alltids å føle seg bedre enn andre, så helt borte blir den neppe. Å ta alt som er skrevet som en realitet er jo...underholdende, så jeg tipper det var sarkastisk, men sannelig ikke sikker!🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går og er redd for dette jeg.

Anonymkode: 9855f...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du treffer på en sindig kristen så vil jeg tro du vil få svar. Men det er ett stort Men om du vil berøre det. Enten kan du bli ødelagt av det eller så kan du kjenne glede ved det. Så hvem du møter på er avgjørende. 

 

Anonymkode: 93da0...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis du treffer på en sindig kristen så vil jeg tro du vil få svar. Men det er ett stort Men om du vil berøre det. Enten kan du bli ødelagt av det eller så kan du kjenne glede ved det. Så hvem du møter på er avgjørende. 

 

Anonymkode: 93da0...0a8

Mer utdypende?

Anonymkode: 9855f...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går og er redd for dette jeg.

Anonymkode: 9855f...7ec

Hvis du er redd, så bare unngå å drepe og voldta o.l. så sikrer du deg en plass på det beste stedet! Du kommer ikke til helvete fordi du ikke er perfekt som menneske, altså, så du kan puste lettet ut! Lover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går og er redd for dette jeg.

Anonymkode: 9855f...7ec

Er du også redd for å ikke få gaver av julenissen når du er slem?

 

Helvete eksisterer ikke så og gå rundt å være redd for det er bare tullete.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Er du også redd for å ikke få gaver av julenissen når du er slem?

 

Helvete eksisterer ikke så og gå rundt å være redd for det er bare tullete.

Enig, men hvis hun ikke er ovebevist, så kan hun jo bare unngå dreping o.l.😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg som kristen er troen på et helvete helt utenkelig. En allmektig Gud ville aldri tillatt det. I tilfelle er han ikke allmektig. Dessuten er det helt urimelig at de som ikke utsettes for religion og dermed ikke blir kristne ikke kommer til Paradis.

Anonymkode: b3264...e63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg som kristen er troen på et helvete helt utenkelig. En allmektig Gud ville aldri tillatt det. I tilfelle er han ikke allmektig. Dessuten er det helt urimelig at de som ikke utsettes for religion og dermed ikke blir kristne ikke kommer til Paradis.

Anonymkode: b3264...e63

Hva mener du blir stedet for de ikke troende?

Anonymkode: 9855f...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du blir stedet for de ikke troende?

Anonymkode: 9855f...7ec

Det samme som for troende. Tilfeldigheter i livet avgjør hva vi tror på. At disse tilfeldighetene skal bestemme livet etter døden tror jeg ikke på. Det ville vært blodig urettferdig.

Anonymkode: b3264...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det samme som for troende. Tilfeldigheter i livet avgjør hva vi tror på. At disse tilfeldighetene skal bestemme livet etter døden tror jeg ikke på. Det ville vært blodig urettferdig.

Anonymkode: b3264...e63

Har man levd hele livet på et sted hvor ingen har hørt om kristendommen får man nok muligheten til å omvende seg når man dør

Anonymkode: 55eca...a7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du blir stedet for de ikke troende?

Anonymkode: 9855f...7ec

En teori er at de kristne får gjennoppstå, mens resten forblir døde, eller fortapt om du vil

Anonymkode: 55eca...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett hva dem sier, opplever du deg ikke trygg eller kjemi med dem, så er det ikke der du skal være heller. Dem har ødelagt mange mennesker ved sine holdninger og aggressivitet. Hvem brydde seg vel om det? men et sjel som har blitt forlatt og dømt nord og ned. Så hva dem sier er avhengig av hva som praktiseres. 

Anonymkode: 93da0...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Man havner ikke i "helvete til evig tid", men man kan komme i dårlig selskap på den andre siden akkurat som her.

Anbefaler å studere nær-døden-opplevelsen til Howard Storm. Han døde som ihuga ateist, og skjønte ikke en gang at han var død da han plutselig stod og så på kroppen sin i sykehussenga. Det kom noen ubehagelige mennesker som skulle ha han med seg til gå nedover sykehusgangen, og selv om han hadde en dårlig følelse med dem så ble han med for han trodde det var sykehuspersonell. Etter en stund skjønte han at han var nok ikke levende lenger, og at disse vesenene ikke var vennligsinnede. Han ble mishandlet av disse vesenene, og han skjønte senere at det var fordi de ville at han skulle bli like ond som dem. Etter en god stund så hørte han plutselig en stemme som sa "Be til Gud", og han klarte å finne noen fraser som han hadde lært i barndommen, og disse frasene støtte bort disse personene. Og så når det hadde gått enda litt tid kom Jesus og reddet han, jeg tror han ropte spesifikt på Jesus men jeg husker ikke helt. 
Hele opplevelsen hans er farget av at han vokste opp med kristendom tror jeg, og denne videoen vinkler de det enda mer mot akkurat kristendommen, men det er en fantastisk historie. Det er ikke alle som har nær-døden-opplevelser møter Jesus eller som kaller det lyset som de møtte på andre siden "Gud", men de har på samme måte en opplevelse av stor kjærlighet, visdom, medfølelse og innsikter om livet sitt som de ikke hadde på denne siden. De aller aller fleste har ingen negativ opplevelse på andre siden heller.
Slik som han ser på det han opplevd nå, så var det det eneste som kunne få han til å endre seg i dette livet, for han var ikke en hyggelig person før han hadde denne opplevelsen. Han var stort sett ute etter å utnytte og manipulere folk, og hadde svært lite empati med dem som krysset hans vei. Så streb etter det gode, så havner du ikke i "helvete", som egentlig ikke finnes, men som er en videreføring av negativitet, likegyldighet og kynisme som man lever på denne siden. Likt søker likt rett og slett.

 

Anonymkode: deb1e...4a9

Dette skjer jo kun fordi man får en slags rus når man er i ferd med å dø, og man kan drømme sprø ting og oppleve hallusinasjoner. Men dere kristne liker jo ikke vitenskapelige forklaringer.

Anonymkode: bad4c...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...