Gå til innhold

SO-tråden 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest urodela
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg veldig stresset.

Har søkt på medisin i oslo (23/5) men fikk e-post den 7 kl 1900 at det mangler ett års praksis og jeg må sende den snarest. Jeg sendte dokumentet dagen etter kl 1230. Det står i e-posten at saken skal vurderes om de har tid. 

Det blir dumt for meg hvis jeg ikke kommer inn pga dokument fordi jeg har 70,8 i snittet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre neste år om jeg ikke kommer inn. 

Anonymkode: 71cbf...7c9

Hvordan skjedde det at du manglet et års praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sendte 4 års dokument fra Norge og 3 års vgs( fra hjemlandet mitt) men det ble ikke akseptert så sendte en annen arbeids attest fra hjemlandet mitt der det står klart timer i uke og dato

Anonymkode: 71cbf...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urodela
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sendte 4 års dokument fra Norge og 3 års vgs( fra hjemlandet mitt) men det ble ikke akseptert så sendte en annen arbeids attest fra hjemlandet mitt der det står klart timer i uke og dato

Anonymkode: 71cbf...7c9

Åh 😞 stor klem, oppdater oss når du får resultatet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, urodela said:

 er jeg veldig stresset.

Har søkt på medisin i oslo (23/5) men fikk e-post den 7 kl 1900 at det mangler ett års praksis og jeg må sende den snarest. Jeg sendte dokumentet dagen etter kl 1230. Det står i e-posten at saken skal vurderes om de har tid. 

Det blir dumt for meg hvis jeg ikke kommer inn pga dokument fordi jeg har 70,8 i snittet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre neste år om jeg ikke kommer inn. 

Glemte quote selection 😊

Vet ikke om de skal vurdere saken i det hele tatt 

Anonymkode: 71cbf...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, urodela said:
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sendte 4 års dokument fra Norge og 3 års vgs( fra hjemlandet mitt) men det ble ikke akseptert så sendte en annen arbeids attest fra hjemlandet mitt der det står klart timer i uke og dato

Anonymkode: 71cbf...7c9

Åh 😞 stor klem, oppdater oss når du får resultatet...

Tusen hjertelig takk. Det skal jeg gjøre 

Anonymkode: 71cbf...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 10.52, urodela skrev:

Naturforvaltning på Nord Steinkjer, alle kom inn i fjor og de to årene før, ikke spesielt mange flere som har søkt i år. Snittet mitt er 43,5 (ordinær kvote), så er rimelig sikker på å få plass sånn sett. Men det som er spennende er at jeg søker med 23/5 regelen, hvor jeg mangler et halvt års arbeidstid for å kvalifisere for 5 års praksis. Har sendt inn legeattest for de manglende timene. Hvis det ikke hadde blitt godkjent skulle jeg ha fått hørt noe tidligere for å få mulighet til å sende inn ny attest, men man vet jo aldri.

Har NULL annet jeg vil eller som jeg passer til pga sykdommen, så livet mitt blir ganske avgjort av dette resultatet. Jeg er med andre ord alt for spent, og håper jeg får resultatet 16. eller 17. Jeg er 26, så ikke akkurat drømmen å måtte utsette utdanningen enda et år. 

Kan man søke pga sykdom? Kan du fortelle mer? :) 

Anonymkode: 16640...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest urodela
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man søke pga sykdom? Kan du fortelle mer? :) 

Anonymkode: 16640...f5a

Hvis man er forhindret å jobbe pga sykdom, så kan tiden du har vært syk erstatte kravet til 5 års arbeid/skole, akkurat som «omsorg for egne barn». Man må dokumentere det med legeattest 

Endret av urodela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så NERVØS. Søkte medisin NTNU. Har 67.1 som snitt. Snittet ifjor var 67.0. Håper det kommer idag :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urodela
Akkurat nå, erikheierglad skrev:

Jeg er så NERVØS. Søkte medisin NTNU. Har 67.1 som snitt. Snittet ifjor var 67.0. Håper det kommer idag :) 

Oi det er råspennende. Gleder meg til å høre hvordan det gikk med alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, urodela said:

Ser i gamle tråder at folk kunne se «sist oppdatert av saksbehandler kl 14:39» har dette utgått?

Hei, jeg tror det. Jeg finner det ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urodela

Begynner å frike ut her. Gått fra «jeg kommer helt sikkert inn» til «tenk om ikke alle kommer inn i år, og jeg har for lavt snitt» «tenk om ikke attesten ble godkjent likevel» åhhhh jeg orker ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest urodela
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommer svaret i morgen?

Anonymkode: eb7e7...9e5

Det vet ingen, men håper det kommer senest i morgen. 17. Er ihvertfall den vanligste datoen, men har skjedd flere ganger 16. Også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, urodela skrev:

Begynner å frike ut her. Gått fra «jeg kommer helt sikkert inn» til «tenk om ikke alle kommer inn i år, og jeg har for lavt snitt» «tenk om ikke attesten ble godkjent likevel» åhhhh jeg orker ikke

Samme her, jeg stresser helt vilt for at noe skal gå galt eller noe dokumentasjon mangler! Vil bare få dette overstått :sjokkbla: Håper svarene kommer senere idag, er mentalt forberedt på det og skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut i flere dager til i uvitenhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, urodela skrev:

Begynner å frike ut her. Gått fra «jeg kommer helt sikkert inn» til «tenk om ikke alle kommer inn i år, og jeg har for lavt snitt» «tenk om ikke attesten ble godkjent likevel» åhhhh jeg orker ikke

Akkurat likt her 😅 så forøvrig at snittet på jus i stvg har gått ned litt i ordf kvoten, fra 51,1 til 49,1 🙄 ting har skjedd 

Anonymkode: aa8d8...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urodela
6 minutter siden, Radon skrev:

Samme her, jeg stresser helt vilt for at noe skal gå galt eller noe dokumentasjon mangler! Vil bare få dette overstått :sjokkbla: Håper svarene kommer senere idag, er mentalt forberedt på det og skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut i flere dager til i uvitenhet. 

Holder en knapp på at det begynner å tikke inn i kveld, og utover morgentimene i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urodela
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Akkurat likt her 😅 så forøvrig at snittet på jus i stvg har gått ned litt i ordf kvoten, fra 51,1 til 49,1 🙄 ting har skjedd 

Anonymkode: aa8d8...da6

Hvordan ser du dette uten å ha fått studietilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla. Dette er så spennende! 

Anonymkode: bd4f8...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...