Gå til innhold

SO-tråden 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ligger ca 3 poeng over fjorårets snitt på sosio i Stavanger, men frykter allikevel venteliste. Har snakket med saksbehandler (uis) og de kunne i det minste bekrefte at søknaden min var i orden og behandlet. Søker via 23/5

Anonymkode: aa8d8...da6

Snakket du med en saksbehandler på UiS? Er det ikke SO som ser på søknadene? Vurderte å ringe dem for å sjekke at søknaden var behandlet, men valgte å satse på at de tok kontakt hvis noe manglet. (Som det står på nettsidene deres at de skal)

Anonymkode: 4629f...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest urodela
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakket du med en saksbehandler på UiS? Er det ikke SO som ser på søknadene? Vurderte å ringe dem for å sjekke at søknaden var behandlet, men valgte å satse på at de tok kontakt hvis noe manglet. (Som det står på nettsidene deres at de skal)

Anonymkode: 4629f...a13

Det er skolen som ligger på førstevalg i førstesøknaden din som blir saksbehandler. Jeg har spurt om dette, og de sa at man blir kontaktet om det er noe feil eller mangler i søknaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakket du med en saksbehandler på UiS? Er det ikke SO som ser på søknadene? Vurderte å ringe dem for å sjekke at søknaden var behandlet, men valgte å satse på at de tok kontakt hvis noe manglet. (Som det står på nettsidene deres at de skal)

Anonymkode: 4629f...a13

Uis er min saksbehandler ja, har kun søkt der. Fikk direkte svar av dem at den er behandlet når jeg mailet dem ang utvidelse av dokumentasjonsinnsendelse. 

Anonymkode: aa8d8...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, k75g skrev:

Det er skolen som ligger på førstevalg i førstesøknaden din som blir saksbehandler. Jeg har spurt om dette, og de sa at man blir kontaktet om det er noe feil eller mangler i søknaden.

Takk, dette roet nervene mine! 😊

Anonymkode: 4629f...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligger ca 3 poeng over fjorårets snitt på sosio i Stavanger, men frykter allikevel venteliste. Har snakket med saksbehandler (uis) og de kunne i det minste bekrefte at søknaden min var i orden og behandlet. Søker via 23/5

Anonymkode: aa8d8...da6

hva mener du med 3 poeng? altså fra feks 4.0 til 4,3, eller ligger du 3 hele poeng over? er i samme situasjon selv, men ligger 1,2 poeng over snittet...

Anonymkode: 33b01...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

hva mener du med 3 poeng? altså fra feks 4.0 til 4,3, eller ligger du 3 hele poeng over? er i samme situasjon selv, men ligger 1,2 poeng over snittet...

Anonymkode: 33b01...597

samme her, ligger 1,3 over snittet. 

Anonymkode: 108d5...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

samme her, ligger 1,3 over snittet. 

Anonymkode: 108d5...79d

tror det skal gå fint, får krysse fingrene 

Anonymkode: 33b01...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble usikker nå, men snittet mitt er 51,6 og snittet på studiet er 48,9

Anonymkode: aa8d8...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På studiet jeg har søkt har skolen økt antall studieplasser fra 60 til 85. I tillegg har antall søkere med studiet på førsteplass minsket med ca 100 (fra rundt 300 til 200). De øvrige søkerne (altså de som har studiet på 2.-9.(?) plass har minsket med ca 1%). 

Hvordan tror dere poenggrensen vil være i år? I fjord var den 52,4, snittet mitt er 52,7

Veldig spent :) 

Anonymkode: 7323b...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På studiet jeg har søkt har skolen økt antall studieplasser fra 60 til 85. I tillegg har antall søkere med studiet på førsteplass minsket med ca 100 (fra rundt 300 til 200). De øvrige søkerne (altså de som har studiet på 2.-9.(?) plass har minsket med ca 1%). 

Hvordan tror dere poenggrensen vil være i år? I fjord var den 52,4, snittet mitt er 52,7

Veldig spent :) 

Anonymkode: 7323b...399

Kan være at årets snitt går ned litt da,  og da kan sjansen din også øke ;)

Anonymkode: aa8d8...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også. Har dessverre gått opp for meg at jeg går søkt feila dusje og må sette meg på venteliste. 

Håper alt ordner seg for dere alle!

Lykke til. 

 

Anonymkode: bd4f8...e75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urodela
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg venter også. Har dessverre gått opp for meg at jeg går søkt feila dusje og må sette meg på venteliste. 

Håper alt ordner seg for dere alle!

Lykke til. 

 

Anonymkode: bd4f8...e75

hvordan søkt feil? ombestemt deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, k75g skrev:

hvordan søkt feil? ombestemt deg?

Jeg var sikker på at jeg ikke skulle klare matematikkfaget for lærerutdanningen. Så jeg søkte på alt mulig annet, men så viser det seg at jeg var flink i matematikk likevel 🤣

Anonymkode: bd4f8...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urodela
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sikker på at jeg ikke skulle klare matematikkfaget for lærerutdanningen. Så jeg søkte på alt mulig annet, men så viser det seg at jeg var flink i matematikk likevel 🤣

Anonymkode: bd4f8...e75

Ååh. Du må oppdatere oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har søkt barnvern i Stavanger?

Anonymkode: 33b01...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, k75g skrev:

Var en som skrev "snittet på juss ble 5,3 i år" på jodel nå, noen som har fått allerede?? 😮 

Jeg har ikke fått

Anonymkode: 33b01...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig stresset.

Har søkt på medisin i oslo (23/5) men fikk e-post den 7 kl 1900 at det mangler ett års praksis og jeg må sende den snarest. Jeg sendte dokumentet dagen etter kl 1230. Det står i e-posten at saken skal vurderes om de har tid. 

Det blir dumt for meg hvis jeg ikke kommer inn pga dokument fordi jeg har 70,8 i snittet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre neste år om jeg ikke kommer inn. 

Anonymkode: 71cbf...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...